Stránka 2 z 4

Napsal: ned zář 18, 2005 21:03
od JRD McLAREN
PeterMI_SK píše:len tolko ze 5W/40 je synteticky olej a je ovela agresivnejsi voci usadeninam v motore (karbonom) ktore rozpusta, potom sa moze stat jedna vec a to ze sa uvolni vacsi kus karbonu, ktory opcha bud olejove cerpadlo alebo nejaky mazaci kanalik a to ma za nasledok zadretie motora.........preto sa neodporuca prechazat z mineralu na syntetiku alebo polosyntetiku a z polosyntetiky na syntetiku.......z vysej kategorie na nizsiu prechod je mozny....

Ja pouzivam motorovy olej PETRO CANADA Duron XL 10W/40 (polosyntetika) a som maximalne spokojny, podla technickych specifikacii daleko presahuje synteticke oleje standardnej kvality........bod tuhnutia ma -45°C c (bezna synt je okolo -43°C) velmi dobre vlastnosti co sa tyka trhania olejoveho filmu, nizka odparovatelnost atd....
KUA ...
pletes tu piate cez deviate....:!:

Polosyntetika je aj 5W40 10W40 15W40 aj "extrem" 0W30 som videl..
Syntetika a Mineral taqisto... :!:

Doporucujem si precitat clanky od p. Jiriho Cecha na internete,
tykajuce sa motorovych olejov, a prisad do olejov...

..ja osobne mozem doporucit iba tolko, ze pri prechode na iny typ ci znacku,
ci viskozitu oleja, by som skratil interval vymeny na tretinu - polovicu (treba proste sledovat "cistotu oleja")

to ci ti "neaky olej" karbon rozpusta alebo nie,
zalezi od prisad v oleji, teplote motora, a od dalsich okolnosti...
..z viskozitou (teda tym 5W40 ci 10W40) to ma pramalo spolocne...

Napsal: ned zář 18, 2005 21:16
od JRD McLAREN

Napsal: pon zář 19, 2005 12:49
od PeterMI_SK
rob ako chces ale ja s tym skusenost mam, robil som nejeden motor a viem ake karbony su od syntetickeho oleja a ake od mineralu a boli tam kvalitne oleje, a taktiez viem svoje o rozpustani karbonov......

asi preto si po praci zo zababranym motorom ruky najlepsie umyjem trochou syntetickeho, resp. polosysntetickeho oleja a potom mydlom.....


co myslis????

jedna vec....syntetika ... polosyntetika .... mineral

zakladovy olej moze byt synteticky pre vsetky, ale ako si pisal prisady tie su rozdielne a tu je ta pricina nemiesatelnosti.....preco niektory olej rozpusta usadeniny a iny nie..........

Napsal: pon zář 19, 2005 19:30
od JRD McLAREN
No ..taq usadeniny rozpusta kazdy olej...
.." inak by si ho mal za chvilu jak panvicu od reznou "...

..Mineralny olej ma v sebe mensie percento aditiv na rozpustanie...
...preto je motor asik spinavsiii...

...Rozhodne si ziadny vyrobca nedovoli vyrobit olej, ktory by si nemohol nahradzat...

..aj ked vinimky sa urcite najdu... vid. chudak Fireman, ktory mal smolu..
..kolega z roboty, ktoremu motor po vychladnuti zalepilo...

..:!: a taktiez sa nieco podobne stalo kamoshovi na 120ne :!:..
..:!: ibaze ten nemenil olej..ale chladiacu kvapalinu :!:...

Napsal: pon zář 19, 2005 21:09
od miki33
Experimentami s olejom a prísadami sa dá veľa pokaziť, ale len málo získať - viď dodrbané motory... Čítal som x-vyjadrení, ako na to aby motor šiel dobre a vydržal. Skoro všetky dobré články uvádzajú ( s ohľadom na to, koľko majú Nexie rokov): hlavne olej vymieňajte. Ak už chcete urobiť dobre, skráťte interval výmeny. Ja napr. mením Mobil 10W-40 každých 10 tis. km - ale lepšie by bolo 8 alebo 6 tis. km. Samozrejme, to sa im to hovorí keď olej stojí napr. v USA pár dolárov. U nás tá častejšia výmena stojí viac, ale je to oveľa lepšia investícia než nejaká pochybná prísada alebo nejaká tuningová hračka. Je to tiež lepšie, ako keď niektorí urobia toto: kúpia super drahý olej a potom ho v motore smažia oveľa dlhšie ako by mali.

Napsal: pon zář 19, 2005 21:18
od ppp
Na www.oleje.cz je v clankoch dobra myslienka, dat si po jednej vymene pri pravidelnom jazdeni spravit rozbor oleja a podla odporucania potom vymenu skratit pripadne predlzit.

Napsal: pon zář 19, 2005 21:25
od JRD McLAREN
No prisadami sme mysleli tie ktore su sucastou oleja..
teda "aditiva"

a nie tie "zazracne" ktore predavaju a reklamujuu...

..a osobne tiez som proti comukolvek co sa "moze pridavat do motara"
.. aby lepsie isiel ...

..A pouzivat olej ako "RACING" ci "SPORT", teda oleje pre sportove motory, do tych nasich DAEWACKYCH je uuuupla zbytocnot..

Este pre zaujimavost uvediem...
Pripravky urcene na preplach olejoveho systemu motoru,
vacsinou obsahuju tzv. "tazku naftu", ktora dobre rozpusta usadeniny..
...nicia sa tym asi vsak "vlastne aditiva oleja"...

"Tazku naftu" obsahuju aj niektore pripravky na umyvanie motora, prevodoviek a podvozkou..
(neviem ci ju neobsahuje aj ARWA..ale tym si niesom isty...)

Napsal: úte zář 20, 2005 12:03
od PeterMI_SK
oleje pre sportove ucely obsahuju viac chloru, ktory zabezpecuje lepsiu pevnost olejoveho filmu (pripadne sa este pridava naviac) ale maju jednu velku nevyhodu.......chlor je oxidant......preto sa aj sportove motory po sutazi kompletne rozoberu cistia a opravuju

Re: Motorový olej pro Nexii.

Napsal: pon led 18, 2010 10:22
od Dark69
Moja 16V Nexia ma nabehane 180 000 km, a uz 3 roky jazdim na 10W-40 olej... A teraz dalsie 3 dni uz rozmyslam co tam nalejem :lol: . Pouzivam Valvoline Durablend 10W-40 ale uz s nim koncim. Moja masina ma dost tazke starty z nim, hned ked naskoci motor tak trocha nieco suchne v nom, kym ho premaze.
Takze hladam kvalitnejsi 10W-40 olej.. plnu syntetiku uz nedam kedze ma dost nabehane. Chcel som tam dat olej ze vraj kusok lepsi Q8 Formula Advanced 10W-40 lahkobezny. Lenze teraz som nasiel toto http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... -10w-40-4l :shock: :shock: . To uz ten Castrol je fakt taky lacny? :shock: Ved este pred 2 rokmi stali niektore z nich okolo 2500 sk.. Takze kupim ten Castrol Magnatec 10w-40 a som zvedavy na vysledok.. Ak bude za takuto cenu, tak ho budem pouzivat vzdy :PP:

Re: Motorový olej pro Nexii.

Napsal: pon led 18, 2010 15:00
od Serpico
...to JRD Mclaren www.oleje.cz opakovaně doporučuji k přečtení a už konečně přestaňme z označováním syntetika - polosyntetika - minerál, všechny oleje jsou na minerální bázi liší se pouze příměsí syntetiky a už i to se rozlišuje viz. fully syntetik tedy více syntetiky, ponechme proto pouze třídy oleje 0-5-10-15 W a druhou teplou veličinu 30-40-50-60

...a kdo si to opravdu přečte, je to trochu delší tak pochopí i více...

Re: Motorový olej pro Nexii.

Napsal: pon led 18, 2010 20:15
od Franta P.
Já používám Castrol Magnatec 10W-40 a max. spolehlivost. Od té doby co ho leji do nessí tak mi necvaká vačka při studeném startu v zimě.

Re: Motorový olej pro Nexii.

Napsal: stř led 20, 2010 12:23
od Serpico
...a Franto P věříš na " zázračný " magnetismus molekul...

Re: Motorový olej pro Nexii.

Napsal: stř led 20, 2010 17:44
od Franta P.
Serpico píše:...a Franto P věříš na " zázračný " magnetismus molekul...
To nevim ale je fakt dobrej. už bych tam nic jiného nelil.

Re: Motorový olej pro Nexii.

Napsal: ned led 31, 2010 17:08
od Kajo 79
No chlapci musím sklamať tých, ktorí dávajú drahé oleje.....mali sme šolenie s predajcom olejov a ten nám vysvetlil, že každý olej je vyrobený rovnakým spôsobom, takže kvalitatývne sú rovnaké, či ide o olej za 5 euro, alebo 40 euro.....len musí splňať normu, ktorá je na obale.....kvalita sa líši len v druhoch...syntetyka, polosyntetyka........Tvrdil nám, že pri starších motoroch je treba olej meniť častejšie a je lepšia polosyntetyka. Ja osobne ho vymením pri 5000.....takže asi tak

Re: Motorový olej pro Nexii.

Napsal: pon úno 01, 2010 23:50
od Dark69
No tak mozno bude na tom nieco pravdy, ale podla mna to nieje az tak jedno. Ked som nalial do mojho 16V najlacnejsi olej polosynteticky Dynamax, tak motor po starte strasne drel a vydaval hrozne zvuky suchotajuce.. Potom som ho vymenil za polosyntetiku Valvoline a starty boli krasne tiche. Lenze v riadnej zime nebolo to prave orechove ani to, tak som nalial Castrol polosynteticky a uz nepoznam predosle problemy.