Stránka 2 z 5

Napsal: úte dub 10, 2007 20:04
od Tony M
Dobrá voľba. Aj ja som poškuľoval po Picantu. Ale jedného Matesa sme mali a boli sme spokojní. Veľmi spokojní. Tak máme Sparka. Odporúčam výbavu so servom, druhá najnižšia. Mates bol bez serva, rozdiel je obrovský, Za malý rozdiel v cene je navyše aj centrálko a elektrické okná vpredu.
K tým hviezdičkám z crash testu som sa už vyjadroval. Žiadnu paniku. Oproti roku 2000 (test Matiz I) sa sprísnili kritéria. Takže to isté auto by dnes dostalo možno o hviezdu menej!!
Ďalšia neférovosť je veľa bodov za pripomínač bezpečnostných pásov. Spark Aj Matiz má kontrolku, keby to pípalo, bola by hviezdička navyše!!!
Spark je v čelnom náraze lepší ako Matiz, pri teste nedošlo k posunutiu volantu, pedálov, nič sa nezbortilo. V bočnom náraze dostal málo bodov za veľkú záťaž na hrudník. Moc tomu neverím, pretože pôvodný Matiz dostal tri hviezdy práve za špičkový výkon v bočnom náraze, čelný nebol nič moc... Žeby ta karoséria za tie roky zmäkla???
Ďalej treba povedať, že test EURO NCAP hovorí o bezpečnosti nárazu na tvrdú prekážku. Nič viac. Pri čelnom náraze dvoch vozidiel vždy víťazí to s väčšou kinetickou energiou. Tá závisí od hmotnosti vozidla a jeho rýchlosti. Čelný stret Sparka s veľkým SUV bude vždy katastrófa, aj keby mal Spark hviezdičiek jedenásť. A tak isto veľké SUV sa rozsype ako domček s karát pri strete s autobusom alebo vlakom.
Nemám pocit nebezpečia v mojom Sparku. Oproti Picantu, Atosu ale aj MAtizu má vynikajúci podvozok a na ceste sedí ako pribitý. Bojím sa však veľkých SUV s obrovským rámom vpredu. To je šrotovník.

Všimnite si, že žiadne slovutné organizácie ala Euro NCAP nezverejnia čelnú zrážku takéhoto monštra s bežným automobilom (napr. Golf triedy...) Prečo asi?
Ale Kórejských a Rumunských áut majú plnú hubu.
Nabudúce napadne našich boháčov jazdiť v upravených tankoch. Naši poslanci to určite schvália...

Napsal: úte dub 10, 2007 21:22
od Marky007
Diky za reakce, na ten posilovac jsem se uz take chystal zeptat. Prodejce mi take rikal, ze to chce minimalne tu druhou nejzakladnejsi vybavu, aby tam uz byl. Je pravda, ze s tim bude jezdit prevazne manzelka (ale i ja uz se tesim :D ) a bylo by fer, aby se s volantem nemusela moc prat.

Jak jsem riklal vyse, to deleni vybav mi moc nevyhovuje, protoze se nam libi, kdyz to ma naraznik v barve, ktery neni bohuzel v zakladu.

Jen se zeptam jak to je s korozi? Zaruku pisi sice 6let, ale to je spis odrazujici v dobe, kdy je standart u EU aut 12let. Myslim si, ze to bude OK, ale radeji se zeptam jestli je to pozink, prece jen toto auto planuji, ze by melo slouzit hooodne dlouho, alespon 10let a garaz mu zustane vesmes zapovezena.

Hlavni volba proc to vypada, ze to bude s nejvetsi pravdepodobnost Matiz/Spark jsou nizke provozni naklady, spolehlovost a spokojenost s prodejcem, kde jiz servisuji nase rodinne auto. To piccanto vypada take dobre, ale prece jen mi je z techto drobku toto milejsi :D .

Ty crash testy necham byt, prece jen vsechny mini auta na tom budou +/- stejne snad jen ty tri kolinata jsou na tom trochu lepe se 4hvezdama, ale tak jak tak jsou to stale miniauta, ktera by radeji havarovat nemela.

Napsal: stř dub 11, 2007 09:00
od Tony M
Dobrý deň

Odpovedám na otázku okolo korózie.

Spark nemá pozinkovanú karosériu, preto tá opatrná záruka 6 rokov. V tejto triede sa nezinkuje. Na druhej strane prvé kusy MAtiza sa predávali v roku 1998, čo je 9 rokov. Ešte som hrdzavého MAtiza nevidel.
Dokonca aj nebúrané Nexie z rokov 1996 apod. ešte behajú v dobrej kondícii a bez hrdze, takže hrdza asi nebude problém v Daewoo - GM.

S pozdravom

Tono

Napsal: stř dub 11, 2007 18:20
od Marky007
Tak to me teda moc netesi :cry: , to bych netusil, ze auto v roce 2007 jeste muze byt bez pozinku. Jinak jak jsem se tu v jinych casti fora docetl, uz se najaka ta koroze obcas objevuje. Ale jestli je to tak, ze v teto tride se, nezinkuje tak se nada nic delat a hned po nakupu by se to musely udelat dutiny atd.

Je pozinkovaná?

Napsal: čtv dub 12, 2007 06:47
od Vazoun
Marky007 píše:Tak to me teda moc netesi :cry: , to bych netusil, ze auto v roce 2007 jeste muze byt bez pozinku. Jinak jak jsem se tu v jinych casti fora docetl, uz se najaka ta koroze obcas objevuje. Ale jestli je to tak, ze v teto tride se, nezinkuje tak se nada nic delat a hned po nakupu by se to musely udelat dutiny atd.
-------------------------------
A jsi si jistý - že Spark nemá pozinkovanou karoserií když její předchůdce,
Matiz jí pozinkovanou má ? Po záruce, jsem si stejně nechal pro jistotu to
ošetření dutin a spodku u svýho Matize udělat a mám klid. Zdraví " Vazoun"
----------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20 :P
Matiz SE r.v. 07/ 2002 sv.zel.metlina U 38 - STK+Emise do 07/2008

Napsal: čtv dub 12, 2007 13:06
od Rado
Aj moj Matiz z roku 99 ma pozinkovanu karoseriu, tak preco by Spark nemal mat?

Napsal: čtv dub 12, 2007 18:26
od Krtek
podle mně jí nemá Spark ani Mates páč jí nemá ani Lacetti a možná ani Epica.... Laky jsou holt odolný tak to nerezne.
A standard pozink dneska je, třeba u trojčat z Kolína, Yarise, Paviána... nevim jak třeba Getz

Napsal: čtv dub 12, 2007 18:35
od Marky007
Hosi tak jak to teda je? Dnes jsem si byl sednout do picanta a tak jsem se ptal prodejce a picanto pry ma oboustrany pozink. Zitra si asi zavolam prodejci chevroletu at se vyjadri doufam, ze me potesi, protoze z techto dvou zatim u nas doma vede Spark, byt interier se mi libil vic v picantu.

Napsal: čtv dub 12, 2007 18:41
od Ivoš
Marky, Picanto je taky korejec, tak to bude doma :lol: :lol: :lol: Picanto se mi taky líbí....není dokonce větší než Spark?Aspoň tak působí...a ta cena je hodne zajímavá.... ;)

Napsal: čtv dub 12, 2007 18:54
od Marky007
Mas pravdu, na sirku je o 10cm sirsi picanto jinka +/- stejne, cena v zakladu je tusim dokonce levnejsi, ale pokud uz chces par veci ve vybave, tak Spark je jiz znatelne levnejsi a hlavne je ale vetsi sleva pokud je to na leasing 41.000 versus 15.000Kc.

Napsal: čtv dub 12, 2007 19:03
od Ivoš
Jo tak....ale myslím si, že ten pozink dneska nebude tak moc důležitej....lakování je někde jinde než dřív.....každopádně, když se člověk o auto stará, tak to nerezne (teda aspoň to nepozoruju ani na jedný naší Nubi)....

Napsal: čtv dub 12, 2007 23:02
od Docent
Ivoš píše:Picanto se mi taky líbí....není dokonce větší než Spark?
Tak nevím, který rozměr myslíš tím "větší", ale už od pohledu má Picanto o dost méně místa na zadních sedadlech a menší kufr...

Napsal: pát dub 13, 2007 09:28
od Ivoš
Já měl na mysli pohled z venku.....když vidím Picanto stát třeba před benzinkou.... ;)

Napsal: pát dub 13, 2007 09:31
od Marky007
No ja teda uz sedel v obou autech jak v predu tak vzadu, a osobi pocit je, ze picanto je o chlup vetsi. Sedacky ma teda na me extera mekke, ale jinak fajn az na ten buldoci cumak. Jinak z venku mi prijde spark mnohem hezci a hlavne se libi manzelce a ta bude mit posledni slovo :D .

Napsal: pát dub 13, 2007 10:09
od Slam
Spark ma prece vzadu 3 sedadla vcetne 3 operek hlavy (to nema ani moje Leganza!), takze musi byt velky az az... ;)