Napsal: úte dub 10, 2007 20:04
Dobrá voľba. Aj ja som poškuľoval po Picantu. Ale jedného Matesa sme mali a boli sme spokojní. Veľmi spokojní. Tak máme Sparka. Odporúčam výbavu so servom, druhá najnižšia. Mates bol bez serva, rozdiel je obrovský, Za malý rozdiel v cene je navyše aj centrálko a elektrické okná vpredu.
K tým hviezdičkám z crash testu som sa už vyjadroval. Žiadnu paniku. Oproti roku 2000 (test Matiz I) sa sprísnili kritéria. Takže to isté auto by dnes dostalo možno o hviezdu menej!!
Ďalšia neférovosť je veľa bodov za pripomínač bezpečnostných pásov. Spark Aj Matiz má kontrolku, keby to pípalo, bola by hviezdička navyše!!!
Spark je v čelnom náraze lepší ako Matiz, pri teste nedošlo k posunutiu volantu, pedálov, nič sa nezbortilo. V bočnom náraze dostal málo bodov za veľkú záťaž na hrudník. Moc tomu neverím, pretože pôvodný Matiz dostal tri hviezdy práve za špičkový výkon v bočnom náraze, čelný nebol nič moc... Žeby ta karoséria za tie roky zmäkla???
Ďalej treba povedať, že test EURO NCAP hovorí o bezpečnosti nárazu na tvrdú prekážku. Nič viac. Pri čelnom náraze dvoch vozidiel vždy víťazí to s väčšou kinetickou energiou. Tá závisí od hmotnosti vozidla a jeho rýchlosti. Čelný stret Sparka s veľkým SUV bude vždy katastrófa, aj keby mal Spark hviezdičiek jedenásť. A tak isto veľké SUV sa rozsype ako domček s karát pri strete s autobusom alebo vlakom.
Nemám pocit nebezpečia v mojom Sparku. Oproti Picantu, Atosu ale aj MAtizu má vynikajúci podvozok a na ceste sedí ako pribitý. Bojím sa však veľkých SUV s obrovským rámom vpredu. To je šrotovník.
Všimnite si, že žiadne slovutné organizácie ala Euro NCAP nezverejnia čelnú zrážku takéhoto monštra s bežným automobilom (napr. Golf triedy...) Prečo asi?
Ale Kórejských a Rumunských áut majú plnú hubu.
Nabudúce napadne našich boháčov jazdiť v upravených tankoch. Naši poslanci to určite schvália...
K tým hviezdičkám z crash testu som sa už vyjadroval. Žiadnu paniku. Oproti roku 2000 (test Matiz I) sa sprísnili kritéria. Takže to isté auto by dnes dostalo možno o hviezdu menej!!
Ďalšia neférovosť je veľa bodov za pripomínač bezpečnostných pásov. Spark Aj Matiz má kontrolku, keby to pípalo, bola by hviezdička navyše!!!
Spark je v čelnom náraze lepší ako Matiz, pri teste nedošlo k posunutiu volantu, pedálov, nič sa nezbortilo. V bočnom náraze dostal málo bodov za veľkú záťaž na hrudník. Moc tomu neverím, pretože pôvodný Matiz dostal tri hviezdy práve za špičkový výkon v bočnom náraze, čelný nebol nič moc... Žeby ta karoséria za tie roky zmäkla???
Ďalej treba povedať, že test EURO NCAP hovorí o bezpečnosti nárazu na tvrdú prekážku. Nič viac. Pri čelnom náraze dvoch vozidiel vždy víťazí to s väčšou kinetickou energiou. Tá závisí od hmotnosti vozidla a jeho rýchlosti. Čelný stret Sparka s veľkým SUV bude vždy katastrófa, aj keby mal Spark hviezdičiek jedenásť. A tak isto veľké SUV sa rozsype ako domček s karát pri strete s autobusom alebo vlakom.
Nemám pocit nebezpečia v mojom Sparku. Oproti Picantu, Atosu ale aj MAtizu má vynikajúci podvozok a na ceste sedí ako pribitý. Bojím sa však veľkých SUV s obrovským rámom vpredu. To je šrotovník.
Všimnite si, že žiadne slovutné organizácie ala Euro NCAP nezverejnia čelnú zrážku takéhoto monštra s bežným automobilom (napr. Golf triedy...) Prečo asi?
Ale Kórejských a Rumunských áut majú plnú hubu.
Nabudúce napadne našich boháčov jazdiť v upravených tankoch. Naši poslanci to určite schvália...