Problém s ABS
Moderátor: Blue Lanos
Zmeram aj zadné snímače a káble a uvidím čo bude ďalej.
Je tu niekto kto pozná funkciu a spôsob práce ABS v Espere?
Rád by som vedel presne ako to pracuje, či časti ABS pasujú
z Nexie, z Nubiry a ostatné veci, ako kde sú ukončené káble od snímačov,
časté poruchy a ich prejavy a ostatné veci. Rád som keď sa dozviem niečo
nové.
Je tu niekto kto pozná funkciu a spôsob práce ABS v Espere?
Rád by som vedel presne ako to pracuje, či časti ABS pasujú
z Nexie, z Nubiry a ostatné veci, ako kde sú ukončené káble od snímačov,
časté poruchy a ich prejavy a ostatné veci. Rád som keď sa dozviem niečo
nové.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
- Reklama
tak kabely konci v jednotce abs.pod palubkou.cidla jdou pouzit z nexie i nubiry.a nejcasteji odchazi kabely ke snimacum ale to uz asi vis.funkci jen ve zkratce.snimace kontroluji jestli se otaci kola pri brzdeni.jakmile se jedno zastavi(smyk)jednotka a ventil uvolni tlak kapaliny pro kolo.a opet ho pusti(milisekundy).funguje do 5km/h
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Kde presne je tá jednotka pod palubovkou a ako sa ku nej dostanem.
Mám rumunský manuál a tam je rozkreslený nejaký konektor, ten asi ide
do riadiacej jednotky a na ňom by som mal namerať všetky štyri snímače.
Vravíš že pri šmyku kolesa sa uvoľní len ventil daného kolesa? Ja som si myslel že pri brzdení pulzuje tlak kvapaliny v celom systéme a pod nejakú rýchlosť sa pulzovanie tlaku vypne. Tie ventily sú aké, v manuály
som videl nejaký motor ABS, čo robí. Sorry ak mám veľa otázok, ale rád
viem čo ako pracuje. Nemôže sa vytvoriť nejaká téma podrobný popis
práce a fungovania ABS, klímy, centrálu, airbagu, vstrekovania, princíp funkcie katalizátora a ostatných systémoch v Daewoach.
Mám rumunský manuál a tam je rozkreslený nejaký konektor, ten asi ide
do riadiacej jednotky a na ňom by som mal namerať všetky štyri snímače.
Vravíš že pri šmyku kolesa sa uvoľní len ventil daného kolesa? Ja som si myslel že pri brzdení pulzuje tlak kvapaliny v celom systéme a pod nejakú rýchlosť sa pulzovanie tlaku vypne. Tie ventily sú aké, v manuály
som videl nejaký motor ABS, čo robí. Sorry ak mám veľa otázok, ale rád
viem čo ako pracuje. Nemôže sa vytvoriť nejaká téma podrobný popis
práce a fungovania ABS, klímy, centrálu, airbagu, vstrekovania, princíp funkcie katalizátora a ostatných systémoch v Daewoach.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
jezis ty toho chces opravdu nejak hodne.to je na tydny vysvetlovani.ale jinak opravdu abs odpoji jen to zasmykovane kolo jinak je tlak vsude.motor abs vlastne ani nevim na co tam je.a jednotka je proste nekde na sloupku a vede do ni konektor.budou na nem 4 velke cerne kabely od kol a dalsi spousta jinejch.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Jednotka ABS je na vodičovej strane pod poistkovou skrinkou.
V servise mi chybu nenašli, že vraj majú Bosch počítač a ten
sa nevie napojiť na tento systém. Poslali ma na diagnostiky do KIE,
ale najprv sa s tým pobavím sám. Uvidím aspoň či ten diplom nemám
iba náhodou.
V servise mi chybu nenašli, že vraj majú Bosch počítač a ten
sa nevie napojiť na tento systém. Poslali ma na diagnostiky do KIE,
ale najprv sa s tým pobavím sám. Uvidím aspoň či ten diplom nemám
iba náhodou.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Takže tlak v brzdovom systéme sa uvoľnuje počas funkcie ABS samostatne pre každé predné koleso a spoločne pre obe zadné.
ABS má tri motory - LP koleso, PP koleso a spoločný pre obe zadné kolesá, a dva elektromagnetické ventile, po jednom na každé predné kolesá. Zadné kolesá elektromagnetické ventile nemajú. Mám zhruba naštudovanú činnosť, možné poruchy a ostatné veci a ak mi niekto napíše
do SZ ako dávať obrázky do príspevku - opis pre blbého krok po kroku,
tak to aj z dokumentujem z obrázkami kde je čo v aute a ako to pracuje.
ABS má tri motory - LP koleso, PP koleso a spoločný pre obe zadné kolesá, a dva elektromagnetické ventile, po jednom na každé predné kolesá. Zadné kolesá elektromagnetické ventile nemajú. Mám zhruba naštudovanú činnosť, možné poruchy a ostatné veci a ak mi niekto napíše
do SZ ako dávať obrázky do príspevku - opis pre blbého krok po kroku,
tak to aj z dokumentujem z obrázkami kde je čo v aute a ako to pracuje.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Tak, konečne som si našiel čas a pustil som sa do opravy ABS v mojom
aute.
Najlepšie pri poruche ABS je začať merať na elektronickej jednotke ABS,
umiestnenej pod palubovkov, za skrinkou s poistkami na ľavej - šoférovej
strane auta - plechová skrinka s dvoma konektormi, jeným dlhým - 2x16
pinov, a jedným krátkym konektorom 2x2 piny. Elektronickú jednotku
demontujeme od karosérie - 3 skrutkym kľúč č.10 a vytiahneme ju spod
palubovky, aby sa nám lepšie robilo. Odpojíme veľký konektor a meriame
ohmetrom všetky štyri snímače kolies C10 - D10, C11 - C12, D11- D12 a
C13 - C14. Musíme zakaždým namerať hodnotu okolo 1300 ohmov.
Ak túto hodnotu nenameráme je prerušný kábel k danému snímaču,
alebo zlý snímač. Na danom kolese zhodíme konektor na snímači a priamo
meriame odpor snímača. Ak nameriame hodnotu cca 1200 ohmov, je
prerušený kábel k snímaču. Zvyčajne býva prerušený v úchyte.
Kábel by sa mal podľa návodu vymeniť za nový, ale funguje to aj
s klasickou dvojlinkou. Pozor pôvodný kábel sa veľmi zle pájkuje !
Schéma zapojenia a popis konektorov je na stranách 21, 22, 23 a 24
druhej časti poľského manuálu. Jednoducho ide merať aj ďalšie
komponenty ABS ako napájacie napätie, elektromagnetické ventile,
motory ABS, napájacie napätia atď. Netreba sa toho báť, je to vcelku
jednoduché a lacnejšie ako vyhadzovať peniaze za diagnostiku.
Montáž je obráteným postupom demontáže - prichytenie el. jednotky
3 skrutkami.
Ja som mal zlomený kábel na pravom prednom kolese, po náhrade
zlomeného kúsku obyčajnou dvojlinkou s dvojitou izoláciou my ABS
konečne funguje.
aute.
Najlepšie pri poruche ABS je začať merať na elektronickej jednotke ABS,
umiestnenej pod palubovkov, za skrinkou s poistkami na ľavej - šoférovej
strane auta - plechová skrinka s dvoma konektormi, jeným dlhým - 2x16
pinov, a jedným krátkym konektorom 2x2 piny. Elektronickú jednotku
demontujeme od karosérie - 3 skrutkym kľúč č.10 a vytiahneme ju spod
palubovky, aby sa nám lepšie robilo. Odpojíme veľký konektor a meriame
ohmetrom všetky štyri snímače kolies C10 - D10, C11 - C12, D11- D12 a
C13 - C14. Musíme zakaždým namerať hodnotu okolo 1300 ohmov.
Ak túto hodnotu nenameráme je prerušný kábel k danému snímaču,
alebo zlý snímač. Na danom kolese zhodíme konektor na snímači a priamo
meriame odpor snímača. Ak nameriame hodnotu cca 1200 ohmov, je
prerušený kábel k snímaču. Zvyčajne býva prerušený v úchyte.
Kábel by sa mal podľa návodu vymeniť za nový, ale funguje to aj
s klasickou dvojlinkou. Pozor pôvodný kábel sa veľmi zle pájkuje !
Schéma zapojenia a popis konektorov je na stranách 21, 22, 23 a 24
druhej časti poľského manuálu. Jednoducho ide merať aj ďalšie
komponenty ABS ako napájacie napätie, elektromagnetické ventile,
motory ABS, napájacie napätia atď. Netreba sa toho báť, je to vcelku
jednoduché a lacnejšie ako vyhadzovať peniaze za diagnostiku.
Montáž je obráteným postupom demontáže - prichytenie el. jednotky
3 skrutkami.
Ja som mal zlomený kábel na pravom prednom kolese, po náhrade
zlomeného kúsku obyčajnou dvojlinkou s dvojitou izoláciou my ABS
konečne funguje.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
zdraqvim,no ja som mal ten isty problem ze po par metroch mi kontrolka zasvietila.na diagnostike mi zistili prelomeni predny kabel. tak som to vimenil za dvojlinku.ale to abs mi raz svietilo raz nie. teras mi ani pri zapnuti kluca kontrolka nezhasne ani tam v tom motorceku netukne a svieti ABS stale.meral som vsetky snimace a vsetky tam maju hodnoty okolo 1300ohm. Ale ja mam teras pocit ze to abs je nejak bez zivota.este otazka nahodou v tom malom konektore ktori vedie do jednotky abs by nemal bit prud? alebo co mam teras skusit spravit.? dakujem za radu
Daewoo espero 1.5DOHC,full,elektróny,LPG,krídlo,MP3,folie,podlžky
V tom malom konektore by tuším malo byť napájacie napätie.
Pozri sa do manuálu, najlešie poľského. ABS má poistku aj
v skrinke poistiek. Pozri tam.
Pozri sa do manuálu, najlešie poľského. ABS má poistku aj
v skrinke poistiek. Pozri tam.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Nie poistka 15, ale poistky 17, 14, 3 a 6 poistky pod volantom.
Napätie na uvedený konektor ide ešte cez nejakú poistku 40A
č.25 a cez relé, ale neviem kde to je.
Zatiaľ toľko. Ináč scháma zapojenia ABS je na strane č.22
druhej časti poľského manuálu. Popis zapojenia poitiek je na 8-16
uživateľskej príušňčky k esperu.
Napätie na uvedený konektor ide ešte cez nejakú poistku 40A
č.25 a cez relé, ale neviem kde to je.
Zatiaľ toľko. Ináč scháma zapojenia ABS je na strane č.22
druhej časti poľského manuálu. Popis zapojenia poitiek je na 8-16
uživateľskej príušňčky k esperu.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
prosim ta nemoho by si mi nejak poslat aspon tu stranu z manualu a zapojenia poistiek? mne to abs este stale blbne,poslednou dobou svieti a ked zaradim do 5 tak shasne a proste raz svieti raz nie. asi to bude len niekde kontakt ale neviem kde.nevies poradit? podla schemi by som to asi vedel skontrolovat.dakujem
Daewoo espero 1.5DOHC,full,elektróny,LPG,krídlo,MP3,folie,podlžky