Stránka 2 z 3

Napsal: sob črc 30, 2005 22:44
od fireman
a vraj stale bez poruchy :lol: :lol: :lol:

Napsal: sob črc 30, 2005 22:49
od kaso
To bolo hned ako som nexiu dostal :lol: :lol: Nic som nemenil len trosku obrusil uhliky a vsetko OK ;) ;)

Napsal: stř srp 03, 2005 18:48
od bubak
Já jsem si koupil na vrakáči starší a nechal si ho prohlídnout.stálo mě to tisícovku a mam klid :P

Napsal: stř srp 03, 2005 20:28
od JRD McLAREN
Los Fotos.....:mrgreen:

http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator/

sice tam neni dokopy nic zaujimaavee..
ale aspon vidiet, ako je to tam usporiadane...

ked odisiel diodovy mostik, taq zakonite odisiel aj regleer....
..a to sa potom uz oplati vymenit aj uhliiiky..

rozobera sa taq, ze povolish maticu na remenici,
zhodish remenicu, vrtulu..
potom 3x6ka sroob, z TORXsovou hlavou, nastavce TORX na golu asi doma nemaash...
vytiahnesh von predny kryt aj z rotorom, stahovakom, prip. niektore idu aj vytriast.. :)
na zadnom kryte;telese je plastova krytka, treba dat dole..
..odpajkovat kontakty statoru, OPATRNE aby sa neodlomili ci nespalila izolacia,
vyberiesh von stator, a potom sa konecne dostanesh "k tomu podstatnemu" vid. foto
no..odsrobovat PLUS kontakt; matica na fotke,
a potom mosik a regulator a uhliky, 3x4TORX; na fotke uz su sruby na IMBUS

...sklada sa to opacnym postupom....

..urcite sa oplati vymenit zadne lozisko "to male"..
..predne by este mohlo byt OK...
...
P O Z O R !!!
Obe loziska treba na rotor prilepit ...!!!
..spec lepidlom, napr. Loctate...
(teda tie vnutorne prstence lozisk)

..no to by aj stacilo...(som zvedavy kto to bude citat..)

...navod plati pre verziu alternatora z "vonkajsim chladenim"...
..teda pre ten co maa vrtulu vonku...

HOWK...

Napsal: úte srp 09, 2005 20:19
od jencus
JRD McLAREN píše:Los Fotos.....:mrgreen:

http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator/

sice tam neni dokopy nic zaujimaavee..
ale aspon vidiet, ako je to tam usporiadane...

ked odisiel diodovy mostik, taq zakonite odisiel aj regleer....
..a to sa potom uz oplati vymenit aj uhliiiky..

rozobera sa taq, ze povolish maticu na remenici,
zhodish remenicu, vrtulu..
potom 3x6ka sroob, z TORXsovou hlavou, nastavce TORX na golu asi doma nemaash...
vytiahnesh von predny kryt aj z rotorom, stahovakom, prip. niektore idu aj vytriast.. :)
na zadnom kryte;telese je plastova krytka, treba dat dole..
..odpajkovat kontakty statoru, OPATRNE aby sa neodlomili ci nespalila izolacia,
vyberiesh von stator, a potom sa konecne dostanesh "k tomu podstatnemu" vid. foto
no..odsrobovat PLUS kontakt; matica na fotke,
a potom mosik a regulator a uhliky, 3x4TORX; na fotke uz su sruby na IMBUS

...sklada sa to opacnym postupom....

..urcite sa oplati vymenit zadne lozisko "to male"..
..predne by este mohlo byt OK...
...
P O Z O R !!!
Obe loziska treba na rotor prilepit ...!!!
..spec lepidlom, napr. Loctate...
(teda tie vnutorne prstence lozisk)

..no to by aj stacilo...(som zvedavy kto to bude citat..)

...navod plati pre verziu alternatora z "vonkajsim chladenim"...
..teda pre ten co maa vrtulu vonku...

HOWK...
diky za postup i za fotky dal sem to strejcovi a tomu se to podarilo opravit....byl v prdeli diodovej blok loziska byly prej v poho....takze uz zase jezdim ;)

Napsal: stř srp 10, 2005 08:35
od PeterMI_SK
ak odide diodovy mostik nie je pravidlo ze odide aj regler....skor vynimka....ale odporucam diodovy mostik nie original ale existuju nahrady s velkymi diodami.....diody v originalnom mostiku maju naparovane PN priechody na medenych drotoch....tie maju horsie chladenie a znesu podstane nizsiu mechanicku a elektricku zataz a preto je to velmi casta porucha.....ja som ten mostik (s velkymi diodami) zohnal zo ZA za 650,-Sk......

Napsal: stř srp 10, 2005 13:44
od Olda
PeterMI_SK píše:ak odide diodovy mostik nie je pravidlo ze odide aj regler....skor vynimka....ale odporucam diodovy mostik nie original ale existuju nahrady s velkymi diodami.....diody v originalnom mostiku maju naparovane PN priechody na medenych drotoch....tie maju horsie chladenie a znesu podstane nizsiu mechanicku a elektricku zataz a preto je to velmi casta porucha.....ja som ten mostik (s velkymi diodami) zohnal zo ZA za 650,-Sk......
Souhlasím, diodový blok je častá porucha, při montáži se hlavně nesní zapomenout na teplovodivou pastu!
Jinak já jsem alt. dal na repasi a přišlo to na 2500kč.

Napsal: stř srp 10, 2005 13:54
od PeterMI_SK
no tu pastu som bral ako samozrejmost......da sa na to pouzit aj (resp. je to to iste) silikonova vazelina (High Vacuum Silicon Grease)

Napsal: stř srp 10, 2005 15:30
od JRD..
No..
k tej paste len tolko..
....
Mala by byt vodiva [/]

no.a mne sa este nestalo ze by odisli len diody,
a regler niee...

Napsal: pát srp 12, 2005 08:43
od PeterMI_SK
elektricky vodiva nemusi......ale zaklad je aby bola teplovodiva... :lol:

Napsal: pát srp 12, 2005 23:07
od JRD McLAREN
PeterMI_SK píše:elektricky vodiva nemusi......ale zaklad je aby bola teplovodiva... :lol:
MYSLISH ...??? :?: :|

Napsal: sob srp 13, 2005 07:33
od Mareman
JRD McLAREN píše:
PeterMI_SK píše:elektricky vodiva nemusi......ale zaklad je aby bola teplovodiva... :lol:
MYSLISH ...??? :?: :|
Samozřejmě, silikonová vazelína, stříbrná pasta atd je pouze zlepšení přenosu tepla. S elektrickým odporem to nemá nic společnýho ;) Dává se tam proto, aby se dorovnaly, byť třeba neviditelný okem, mezery mezi chlazenou součástkou a chladičem a tím ty dvě věci v podstatě spojila v jeden celek s minimálním přechodovým tepelným odporem. V elektro jsem používal na chladiče silikonovou vazelínu, dneska na chladiče počítačů stříbrnou pastu a je to fuk. Účel splní oboje stejně :)

Napsal: sob srp 13, 2005 10:07
od JRD McLAREN
No ja viem naco sluzi ta pasta...

ale v tomto pripade je dobre keby bola (aj) vodiva elektricky....
..pretoze "chladic" diodoveho mostika je vlastne MINUS pol...
..a bolo by najlepsie mat tento spoj co najidealnejsie vodivy...
...ci uz po tepelnej alebo elektrickej stranke....

"strieborma pasta" ma "aku taku" elektricku vodivost....
kdezto "kasicka biela silikonova" ziadnnu...

hmmm....???

Napsal: pon srp 15, 2005 10:08
od PeterMI_SK
ale koli el. vodivosti je mostik pripevneny srubami.....ta pasta zebezpecuje jedine prenos odpadoveho tepla na telo alternatora

Napsal: pon srp 15, 2005 16:57
od JRD..
No a ked bude este ktomu aj vodivaaa..
Taq ti tym padom znizi aj prechovoy odpor ..
Zlepsi tym padom aj el. vodivost ...

NEMYSLISH ..??