Stránka 2 z 3
Napsal: úte lis 15, 2005 15:47
od Tomáš
Při výměně kapaliny jsi měl otevřené topení ? Je to docela potřeba !
Jinak zkontroluj všechny spoje a podívej se jestli to není pumpa - teklo by to na straně u spolujezdce ( na ten spodní kryt proti vodě na klíňák). Ještě se mrkni na víčko oleje , jestli není voda v oleji - bílá emulze .
Napsal: úte lis 15, 2005 15:59
od Richard
No to je zapeklité, ale když je motor rozpálený a únik malý, tak se stačí voda odpařit a nekape nikam. Až když vychladne začne to kapat na zem, proto menší louže pod autem. Ale když auto vychladne není tlak v chladicí soustavě a proto to teče míň než za provozu. Louže od antifreezu jsou vidět dlouho. Předpokládám, že jsi zkontroloval a dotáhl všechny hadicové spoje. A ještě něco, doufám že ti nepřibývá olej v motoru, to je taky jedna z cest, kam se voda může ztrácet. GOOD LUCK!
A ještě k destilované vodě, kamarád mi říkal, že do těch novejch antifreezů se má dávat obyčejná voda ne destilka, proč nevím, ale určitě se ozve Palikx nebo Petrm a uvede to na pravou míru.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: úte lis 15, 2005 16:45
od Návštěvník
Tomáš píše:Při výměně kapaliny jsi měl otevřené topení ? Je to docela potřeba !
Jinak zkontroluj všechny spoje a podívej se jestli to není pumpa - teklo by to na straně u spolujezdce ( na ten spodní kryt proti vodě na klíňák). Ještě se mrkni na víčko oleje , jestli není voda v oleji - bílá emulze .
jj, ještě jednou přejedu všechny spoje, nad pumpu jsem taky přemejšlel, do motoru to 100% nejde, to jsem kontroloval hned.Jak otevřený topení?? Před vypouštěním jsem jen mrknul do servisního manuálu (english version) a o topení tam nic nehovořili......mimochodem netušíš, kde to má přesně radiátor??? Já mám takovej neblahej dojem,že problém bude někde tam, před tak 2 roky byl měněnej prej se zanesl čímsi od nějakého rozleptaného dílu.......možná že to netěsní právě tam někde.To by možná vysvětlovalo pro to netopí ale zároveň se nepřehřejvá.....
Napsal: úte lis 15, 2005 16:48
od Strolda
Richard píše:No to je zapeklité, ale když je motor rozpálený a únik malý, tak se stačí voda odpařit a nekape nikam. Až když vychladne začne to kapat na zem, proto menší louže pod autem. Ale když auto vychladne není tlak v chladicí soustavě a proto to teče míň než za provozu. Louže od antifreezu jsou vidět dlouho. Předpokládám, že jsi zkontroloval a dotáhl všechny hadicové spoje. A ještě něco, doufám že ti nepřibývá olej v motoru, to je taky jedna z cest, kam se voda může ztrácet. GOOD LUCK!
A ještě k destilované vodě, kamarád mi říkal, že do těch novejch antifreezů se má dávat obyčejná voda ne destilka, proč nevím, ale určitě se ozve Palikx nebo Petrm a uvede to na pravou míru.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
..olej rozhodně nepřibývá,ani nemění barvu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nejsem sice žádnej automechoš,ale tohle bylo první po čem jsem šel.......
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Napsal: úte lis 15, 2005 16:52
od Strolda
V každým případě zatím díky všem za názory...........ještě jednou se tomu podívám na zoubek a dám vědět! Nicméně kdby měl někdo nějakou další invenci, tak sem s ní!!!
![Laughing :lol:](./images/smilies/smiley14.gif)
Napsal: úte lis 15, 2005 17:30
od Richard
Ještě mi napadlo, že v téhle zimě při ohřátém motoru by byla vidět pára v motorovém prostoru, pokud tam je únik od někud se jakoby kouří
![Laughing :lol:](./images/smilies/smiley14.gif)
A to, že ti nepřibývá olej je pozitivní zpráva
![Laughing :lol:](./images/smilies/smiley14.gif)
Napsal: stř lis 16, 2005 07:45
od Tomáš
Taky je to cítit , když po jízdě otevřeš kapotu jde od motoru takovej nasládlej smrad a vlhko , nevím , jak to popsat , ale já už to prostě poznám . Jinak tím otevřeným topením jsem myslel akorát naplno ten ovládací knoflík do červeného , aby se ten radiátor otevřel .......
Sponky na hadicích dotáhnout nejdou , jsou tam ty samosvory , ale pokud jsi nějakou rozpojoval je lepší dát tu sponu přesně jak je vytlačená do hadice , nemá zase takový tlak a chvíli trvá , než si opět sesedne .
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: stř lis 16, 2005 08:39
od Strolda
Tomáš: díky za radu začnu očuchávat motor......jako správný tonoucí se i stébla chytám!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co se týče sponek tak už minule jsem z čirýho zoufalství téměř všechny původní sponky doplnil o šroubovací hadicovky.....
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Napsal: stř lis 16, 2005 18:13
od Návštěvník
Tomáš: tak jsi měl recht!! Skutečně je toje pod haubnou cejtit, dokonce i v interiéru při hodně puštěným větráku v kombinaci s topením...........řekl bych, že netěsnost bude nesjpíš někde nahoře na radiátoru,a po těch hadicích to bude stejkat dolů............
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Napsal: čtv pro 01, 2005 13:10
od Strolda
Tak "záhada" s podivným únikem vyřešena. Problém spočíval v trhlince v plastu na levým konci příruby sacího potrubí (při pohledu zepředu na motor). Objeveno zcela náhodou, při volnoběhu a nižšších otáčkách v pohodě,ale při otáčkách nad 4500 z toho stříkal 15cm vysoký pramínek kapaliny. To vysvětluje ty úniky jen někdy.......když se to moc netočilo bylo asi to v poho.Takže provedena výměna, a 5492Kč je v pr....
Nicméně jak jsem se tu dočetl, nejsem rozhodně první s tímhle problémem u Matese, ale v každým případě museli bejt korejský konstruktéři asi hodně v lihu, když to s vyřešili takhle blbě...
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Napsal: čtv pro 01, 2005 20:13
od Docent
Tomáš píše:Při výměně kapaliny jsi měl otevřené topení ? Je to docela potřeba !
Proč? Mám takový matný dojem, že na Matizu se při otevřeném topení nepouští teplá voda přes výměník, jako u většiny aut, ale jen vzduch přes výměník...
Napsal: čtv pro 01, 2005 23:39
od Topol
Richard píše:No to je zapeklité, ale když je motor rozpálený a únik malý, tak se stačí voda odpařit a nekape nikam. Až když vychladne začne to kapat na zem, proto menší louže pod autem. Ale když auto vychladne není tlak v chladicí soustavě a proto to teče míň než za provozu. Louže od antifreezu jsou vidět dlouho. Předpokládám, že jsi zkontroloval a dotáhl všechny hadicové spoje. A ještě něco, doufám že ti nepřibývá olej v motoru, to je taky jedna z cest, kam se voda může ztrácet. GOOD LUCK!
A ještě k destilované vodě, kamarád mi říkal, že do těch novejch antifreezů se má dávat obyčejná voda ne destilka, proč nevím, ale určitě se ozve Palikx nebo Petrm a uvede to na pravou míru.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pěkný dobrý večer
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Minus 8 tma =holt blbá zima
Jsem rád,že problém byl vyřešen.Když auto neznám rači se do toho moc nehrabu!
![Laughing :lol:](./images/smilies/smiley14.gif)
Ale Ríšo proč by destilka měla vadit?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
To dej vědět!
Ať nám jezdí a nezlobí
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Napsal: pát pro 02, 2005 22:24
od palikx
tak voda do chladice je dnes uz jedno co nalejete.antifreeze ma v sobe protikorozni ochranu tak je vse v pohode.topeni nemusi byt otevrene.otvira se pouze klapka.voda proteka neustale topenim .a skoda ze jsem kouknul tak pozde uprime jsem mel podezreni hned ze zacatku na sani.tak at uz mas klid.
Napsal: ned pro 04, 2005 11:44
od Jenda
Destilkou rozhodně nic nezkazíte. Voda z vodovodu obsahu přece jenom nějaké křemičitany a jiné "nečistoty", které způsobují úsady (vodní kámen), dnešní nemrznoucí směsi sice tvorbu úsad přece jen potlačují, ale myslím si, že ta destilka zas tak drahá není.
Napsal: pát črc 14, 2006 12:58
od Joska
Strolda píše:Tak "záhada" s podivným únikem vyřešena. Problém spočíval v trhlince v plastu na levým konci příruby sacího potrubí (při pohledu zepředu na motor). Objeveno zcela náhodou, při volnoběhu a nižšších otáčkách v pohodě,ale při otáčkách nad 4500 z toho stříkal 15cm vysoký pramínek kapaliny. To vysvětluje ty úniky jen někdy.......když se to moc netočilo bylo asi to v poho.Takže provedena výměna, a 5492Kč je v pr....
Nicméně jak jsem se tu dočetl, nejsem rozhodně první s tímhle problémem u Matese, ale v každým případě museli bejt korejský konstruktéři asi hodně v lihu, když to s vyřešili takhle blbě...
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
stejná závada potkala mě dnes
ten plast asi nepude svařit nebo zalepit co?
těch 5492,- je i s prací nebo jen díl?