rychlostne stupne
Moderátor: Blue Lanos
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
no me pomohloa vymena silinbloku na prevodovce a motoru (spodniho)
jo abych dodal nebylo to na esperu, ale taky mi neslo zaradit rychlosti vecinou v zatackach bych je tam ani nenarval
jo abych dodal nebylo to na esperu, ale taky mi neslo zaradit rychlosti vecinou v zatackach bych je tam ani nenarval
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
- Reklama
Takze vola v casti 9 teda spojovacej tycke prenasajucej tocivy pohyb bola prilis mala na to aby mala nejaky vplyv na nemoznost radenia. Ale zistil som ze v klbe, ktory je na oboch obrazkoch vyznaceny cervenou, je to klb na tycke vstupujucej do prevodovky, mam celkom slusnu volu vdaka ktorej sa moze radiaca paka kyvat do stran asi 2cm (na vrsku guli) a tycka iduca do prevodovky sa pritom ani nehne. Je tato vola normalna? Da sa ten maly bazmeg na druhom obrazku v mensom cervenom "stvorci" kupit? Ako sa da ta vola odstranit? Podla obrazku by ten klb mal byt rozoberatelny, mal by byt zaisteny len naspodku nejakou sponou.
No pomocný valček určite nestoji 250sk. Možno stál. teraz je to určite od 700 - 1000. Už presne neviem. je to priamo z Piešťan.palladin píše:Pozri pomocny valcek na prevodovke (cca 250 sk ) a ak netecie asi najskor bude ohnuta ta tycka co ovlada spojku (neviem presne ako sa to tvola).Nekvalitny material... Ta tycka byva dost bezna zavada. Oprosti tomu ramienku sa ohne (staci par stupnov) a potom dobre nevypina a radis cez zuby...
Ja som napr. musel vymenit oba valceky aby to bolo ok, lebo oba tiekli...
A ak mas volu v riadiacej pake skus pozriet mechanizmus na prevodovke. Tam sa zvyknu vybit dva take plastove vylisky a potom ma paka volu. Moze sa to aj prejavovat buchotanim kde ides po nerovnej cete...
Ak pytaju u vas vela, zavolaj do Carmaxu v Piestanoch (velkosklad daewoo) a tam robia aj zasielkovy predaj.
PS: Ja som platil 470sk za hlavny spojkovy valcek.
No takze parada. Kedze ten diel v klbe nema katalogove cislo,t ak ho nedokazu objednat, len cely klukopak za 1300Sk namiesto maleho plastoveho blbinca. Si to asi budem musiet vystruhat z dreva . Uvidim v stredu ak sa k tomu dostanem, pozriem co je tam vlastne blbo ze to ma taku volu, pretoze trochu sa hybe aj cap.
Tak to přepákování jsem vyndal, dá se tam dostat, když se odšroubuje expanzní nádobka a ohne nad motor. Největší vůle je na tom bílém plastovém kloubu, ale na obou dvou čepech a ten jeden je zanytovany a nedá se vyndat.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Re: rychlostne stupne
Ozivujem staru temu, pretoze dnes som sa to snazil poriesit. Mal som novy klukopak medzi tycou radenia iducou z kasne a tyckou co vchadza do vrchlika prevodovky a je zakoncena plechovym U.
Po vyrvati zavlacky/poistky (bohuzial neprezila), ktora drzala cap iduci cez toto U a plastovy klb, a vyitahnuti capu som zistil, ze vol anebola v plaste ale cap mal na tensom konci vydraty cely 1mm na POLOMERE, cize bol takmer ako drazka na zavlacku. a na druhej strane mal tiez par desatin mm fuc. Proste sa zasekol v plaste a tocil sa v plechovom U. Cize v pondelok idem kupovat novy cap. Zatial je tam stary zaisteny zavlackou z byciklovej retaze , drzi to ako zuvacka v podrazke. Takze zase som sa sekol v tom, kde je vola. ALe to nic, hlavne ze sa to v pondelok poriesi.
Ale celkom zaujimavy bol preklad v polskom servisnom manuali co sa tyka nastavenia radicky. Menil som totiz klukopak a potom je potrebne nastavit radenie. Navyse som mal dolu aj vrchlik prevodovky, a nevedel som ako ho zalozit nazad, ved som ho najprv aj zle zalozil. Takze isiel zase dolu a po precitani polskeho manualu mi svitlo. V manuali je, ze je potrebne na vrchliku nastavit neutral medzi 1 a 2 a to tak, ze date dolu zaslepku nastavovania, to je ten plastovy klobucik s divnou nohou ukryty na vrchliku smerom ku kabine. A nasledne bola v manuali somarina, ze vraj do otvoru nanalievanie, je potrebne vlozit tycku 3/16palcu (0.467mm alebotaknejak) tak ak presla az do nejakej diery oproti. Je to somarina, rpetoze naco by sme davali dolu zaslepku kalibrovacieho otvoru, vsakano a navyse 3/16 palcu nie je 0.467mm ale cca 5mm. Cize som narval 5mm vrtak (koniec bez ostria) do kalibrovacieho otvoru a natocil a posunul radiacu tycku tak, aby som mohol vrtak posunut az do otvoru v tele kotvy, ktora sa vrti v prevodovke a tym posuva to co sunie ozubene kolesa. Kotva je zamozrejme napruzena, takze vrtak tam ostal zaseknuty a takyto vrchlik so zasunutym vrtakom som uz mohol kludne zalozit na prevodovku, takze kotva presne sadla tam kde mala. Nasledne pod radiacou pakuo v interieri su vlavo dva otvory na tiez asi 5mm tycku. Takze dalsi vrtak isiel do tychto otvorov, tak aby sa prekryli a to znamena, ze vsetko je spravne nastavene a ja mozem utiahnut objimku pod autom cim sa pevne spoji tyc radenia iduca cez prechodku z kabiny s cerstvo menenym klukopakom. Bohuzial stale su tam vole najma vdaka vydratemu capu a este trochu aj v plastovom klbe (toto uz ale odstranitelne nie je a asi ani nie je potrebne), takze este neviem co to spravi ked zase s neutralom zastanem na sikmej ploche ale na rovinke tam idu teraz rychlosti ako po masle.
Este ma trochu trapi ako dlho vydrzi prevodovka, pretoze aj ked v nej mam rok 5rocny bezfarebny olej (mogul syntrans 75w90 api gl 4,5), tak na kolesach je hnede blato z oleja a ??? (prachu ?, hrdze ?). Ako ide v pohode, len spiatocke chvilu trva nez sa kolieska zastavia a nez sa da zaradit bez zubov a trojka je asi trochu hlucnejsia ale na ozubenych kolesach som nevidel ziadne opotrebovanie, len otlaceny olej od zubov prave vdaka tomu ze bol hnedy.
No a ked uz som mal vrchlik dolu tak som na nom vymenil aj simering, co bol aj hlavny dovod skladania vrchlika. Snad chvilu prezije mez zacne pustat. Takze teraz na vrcholku zasratej prevodovky troni vycisteny vypucovany vrchlik .
Po vyrvati zavlacky/poistky (bohuzial neprezila), ktora drzala cap iduci cez toto U a plastovy klb, a vyitahnuti capu som zistil, ze vol anebola v plaste ale cap mal na tensom konci vydraty cely 1mm na POLOMERE, cize bol takmer ako drazka na zavlacku. a na druhej strane mal tiez par desatin mm fuc. Proste sa zasekol v plaste a tocil sa v plechovom U. Cize v pondelok idem kupovat novy cap. Zatial je tam stary zaisteny zavlackou z byciklovej retaze , drzi to ako zuvacka v podrazke. Takze zase som sa sekol v tom, kde je vola. ALe to nic, hlavne ze sa to v pondelok poriesi.
Ale celkom zaujimavy bol preklad v polskom servisnom manuali co sa tyka nastavenia radicky. Menil som totiz klukopak a potom je potrebne nastavit radenie. Navyse som mal dolu aj vrchlik prevodovky, a nevedel som ako ho zalozit nazad, ved som ho najprv aj zle zalozil. Takze isiel zase dolu a po precitani polskeho manualu mi svitlo. V manuali je, ze je potrebne na vrchliku nastavit neutral medzi 1 a 2 a to tak, ze date dolu zaslepku nastavovania, to je ten plastovy klobucik s divnou nohou ukryty na vrchliku smerom ku kabine. A nasledne bola v manuali somarina, ze vraj do otvoru nanalievanie, je potrebne vlozit tycku 3/16palcu (0.467mm alebotaknejak) tak ak presla az do nejakej diery oproti. Je to somarina, rpetoze naco by sme davali dolu zaslepku kalibrovacieho otvoru, vsakano a navyse 3/16 palcu nie je 0.467mm ale cca 5mm. Cize som narval 5mm vrtak (koniec bez ostria) do kalibrovacieho otvoru a natocil a posunul radiacu tycku tak, aby som mohol vrtak posunut az do otvoru v tele kotvy, ktora sa vrti v prevodovke a tym posuva to co sunie ozubene kolesa. Kotva je zamozrejme napruzena, takze vrtak tam ostal zaseknuty a takyto vrchlik so zasunutym vrtakom som uz mohol kludne zalozit na prevodovku, takze kotva presne sadla tam kde mala. Nasledne pod radiacou pakuo v interieri su vlavo dva otvory na tiez asi 5mm tycku. Takze dalsi vrtak isiel do tychto otvorov, tak aby sa prekryli a to znamena, ze vsetko je spravne nastavene a ja mozem utiahnut objimku pod autom cim sa pevne spoji tyc radenia iduca cez prechodku z kabiny s cerstvo menenym klukopakom. Bohuzial stale su tam vole najma vdaka vydratemu capu a este trochu aj v plastovom klbe (toto uz ale odstranitelne nie je a asi ani nie je potrebne), takze este neviem co to spravi ked zase s neutralom zastanem na sikmej ploche ale na rovinke tam idu teraz rychlosti ako po masle.
Este ma trochu trapi ako dlho vydrzi prevodovka, pretoze aj ked v nej mam rok 5rocny bezfarebny olej (mogul syntrans 75w90 api gl 4,5), tak na kolesach je hnede blato z oleja a ??? (prachu ?, hrdze ?). Ako ide v pohode, len spiatocke chvilu trva nez sa kolieska zastavia a nez sa da zaradit bez zubov a trojka je asi trochu hlucnejsia ale na ozubenych kolesach som nevidel ziadne opotrebovanie, len otlaceny olej od zubov prave vdaka tomu ze bol hnedy.
No a ked uz som mal vrchlik dolu tak som na nom vymenil aj simering, co bol aj hlavny dovod skladania vrchlika. Snad chvilu prezije mez zacne pustat. Takze teraz na vrcholku zasratej prevodovky troni vycisteny vypucovany vrchlik .
Naposledy upravil(a) ppp dne sob srp 21, 2010 20:48, celkem upraveno 1 x.
Re: rychlostne stupne
Bol som to dneska otestovat a nieco sa potento. Mam problem zaradit R,1,2,5. AKo keby sa nieco uvolnilo. Pretoze ked sa mi podari podfukom zaradit napriklad 5, tak mozem len s mierne zvysenym odporom zatlacit rychlostnu paku az do polohy 1. Tycka, ktora vstupuje do prevodovky sa mierne pritom toci ale ci dostatocne na prechod medzi 5 a 1 to netusim. Zajtra skusim znovu zlozit vrchlik prevodovky ci sa nieco nestalo s perkom drziacim gulovy cap na radiacej tycke, kedze som pouzil stare. Ale uvolnit sa snad neuvolnilo, ved som mu tam musel pomoct kladivom.
Re: rychlostne stupne
ppp sevas, prehoď si druhú prevodovku a máš po probléme
BMW 318i E30 coupe 1.8 8V 77kw (105PS) - r.i.p.
DAEWOO ESPERO 1.6 16V 85kw (116PS) bolok motora OPEL TIGRA, hlava ESPERO, 182,7Nm pri 5735rpm
+ nenormálny rozdiel (extrémne živý motor) :)
- tlak oleja (vysoký) :(
opäť 1.5 16V 66kw (90PS)
CITROEN XSARA VTR coupe (X2) 1.6 16V 80kw (110PS)
DAEWOO ESPERO 1.6 16V 85kw (116PS) bolok motora OPEL TIGRA, hlava ESPERO, 182,7Nm pri 5735rpm
+ nenormálny rozdiel (extrémne živý motor) :)
- tlak oleja (vysoký) :(
opäť 1.5 16V 66kw (90PS)
CITROEN XSARA VTR coupe (X2) 1.6 16V 80kw (110PS)
Re: rychlostne stupne
Dik za radu ale prevovodka je v tomto nevinne. Rano je mudrejsie vecera, takze az rano som si uvedomil, ze sa mi povolil spoj tycky iducej z kulisy radenia a klukopaku medzi touto tyckou a prevodovkou. Takze znovu nastavit radicku tak ako som napisal v postupe vyssie (az na to, ze vrchlik prevodovky netreba demontovat) a na utiahnutie som si zobral dlhsi kluc . Zatial sa to nepovolilo ale dnes som to testoval len asi na 20km, uvidime zajtra v BA ci som to utiahol uz dost, ale mal som pocit ze uz trham zavit, tak to snad postaci.
Re: rychlostne stupne
cize utiehnutie spoja pomohlo, uz sa to nepovolilo, ale stale pri bocnom zrychleni posobiacom na motor/auto/neviemco sa 1, 2 a R zaradit neda. Tak ja uz neviem. Aj cap a zavlacka na klbe pred vstupom do prevodovky su nove. Vola na radiacej pake sa zmensila snad na menej nez polovicu toho co bola predtym nez som sa do toho zacal vrtat.
Re: rychlostne stupne
cavte co treba pozrieť ak sa zle radi 1stupen? musim ho dat velmi k sebe a potom zaradi .
dAKUJEM
dAKUJEM
Skoda 105l (Uz nebohá*)
Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované
Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované
Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Re: rychlostne stupne
Tipujem kulisu radenia, prípadne ložiská radenia...
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Re: rychlostne stupne
ale kulisa sa neda vymenit bez tyce co je na prevodovke a loziska su kde?
Skoda 105l (Uz nebohá*)
Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované
Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované
Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Re: rychlostne stupne
Neviem, ak len prvy stupen tak asi nieco v prevodovke.
Lebo velmi k sebe aj tak nic nedas, kulisa ti paku zastavi. Dalej ti ju pusti len ked dvihnes poistku, ktora ti inak znemoznuje radit spiatocku.
Inac mne pomohla fakt az vymena prevodovky. Ked som uz menil motor tak rovno aj s prevodovkou. Teraz nemam problem radit aj v zakrutach a na briezkoch.
Lebo velmi k sebe aj tak nic nedas, kulisa ti paku zastavi. Dalej ti ju pusti len ked dvihnes poistku, ktora ti inak znemoznuje radit spiatocku.
Inac mne pomohla fakt az vymena prevodovky. Ked som uz menil motor tak rovno aj s prevodovkou. Teraz nemam problem radit aj v zakrutach a na briezkoch.