Stránka 2 z 2

Ako tomu predist ?

Napsal: úte srp 09, 2005 09:35
od MICHAL SK
A ako predist tomu, aby mi auto signalizovalo, ze nedobija ked odide diodovy mostik.
Som tu cital v diskusii, ze nejaky externy ukazovatel dobijania.
Kde sa da kupit, kam sa take nieco montuje a neviete nahodou kolko to cele stoji ? Chcel by som takym situaciam predist.

Dakujem

Michal

Napsal: úte srp 09, 2005 19:49
od ppp
To sa snad uz ani nevyraba. Mozno v nejakej predajni na skodu a ladu najdu nejaky zabudnuty kusok batestu ciakosatovola, ale treba pocitat s dobovym dizajnom :).

Napsal: úte srp 09, 2005 20:58
od swatch
Dá se to koupit jako tuningový doplněk v různých tvarech a barvách.

Napsal: pát srp 26, 2005 10:00
od Sato
Dnes sadnem do auta, otocim klucikom a nic... Takto vyzera ze baterka dosluzila. Hoci este svieti ta zelena kontrolka. Alternator ma snahu sa roztocit ale trva to asi 2sekundy a elektrika vypne. Aj radiu treba dat bezp.kod. :cry:

Napsal: pát srp 26, 2005 10:15
od mrk
ked mne uz netocila bateria, tak radio este v pohode hralo.

Napsal: pát srp 26, 2005 18:17
od ppp
Ta zelena "kontrolka" je len plavajuci hustomer, ktry sa nataca podla hustoty kyseliny. Ak je "natoceny na zeleno" a starter este potoci trosku, tak je pravdepodobne skratovany niektory z clankov. Vtedy este moze pomoct dost drasticka metoda skratovania kontaktov baterky nejakym kablikom (pozor moze sa "privarit" k olovenym kontaktom, ale pravdepodobne len prehori :) ). To by malo okrem ineho znicit aj vyzkratovany mostik medzi platnami v baterke. Tolko teoria a prax z druhej ruky :). ALe ak by sa este pozbierala, tak uz by som s nou dlho nejazdil.
Ak ma ta baterka bez zataze kusok pod 12V, tak je to skratovanym clankom. Este niekedy odide clanok uplne, ale vtedy sa baterka zda OK, akurat pri zatazi na obycajne svetla je napatie prudko klesne. Vtedy silno smrdi z jedneho clanku. Taku uz len vyhodit.

Napsal: ned srp 28, 2005 20:57
od Sato
Nakoniec som kupil novu autobateriu. Dufam vsak ze nie zbytocne, lebo mozno ze na chybe bude alternator. To asi zistim az trosku viac nabeham.

Myslel som ze ta zelena kontrolka ukazuje stav nabitia baterie. Na hustomer som ani nepomyslel. :lol:

Napsal: ned říj 30, 2005 10:13
od Návštěvník
Takže ja mám takýto problém. Keď som štartujem studené Espero, resetuje sa mi rádio (nemám pôvodné). Bateria už bola dosť stará (ešte pôvodná), tak som vymenil za novú. No nepomohlo to. Poslednú dobu mi ho resetovalo, aj ked bol motor teplý. Auto štartuje ťažie, ked je studený motor, pobeží 5 sekúnd a zdochne. Našartujem ho na 2krát a už ide, trochu kolíšu otáčky, ale napraví sa to. Krokový motorček a celá sustava okolo zapalovania je v dobrom stave. Všimol som si, ked je našartované studené auto a ja mierne stupím na plyn, tak sa mi naplno rozsvieti display na rádii. Tak som jedno pekné mrazivé ráno sadol do mojho esperka a skúsil ho naštartovať. No ono nechytilo ani na piati krát a baterka už bola v čudu. Som ju nabil , pripojil na ňu voltmeter a všimol som si, keď už bolo auto naštartované a motor bežal, že ukazuje okolo 14-15 voltov a ručička sa trasie. Tak som rukou pridal plyn, a ona lietala od 0 do 30 V.Tak čo vy na to? Alternátor alebo iba len usmerňovač na ňom? Ináč som si aj ja všimol, že v mojom motore je zvuk, ako keby som mal tam namontované turbo. Ako zistím chybu alternátora, tak aby som ho nemusel vymontovať von? A koľko stojí repas a za aký čas? Ďakujem.

Napsal: ned říj 30, 2005 10:44
od Richard
Tak to je napováženou, pokud měříš na baterce, mělo by tam být při běhu motoru tak 14 - 14,5V ale určitě ne 30!!!! Chvilku po startování může být až 15V ale musí pak klesnout na cca 14,2V a pak toto napětí držet nezávisle na otáčkách nebo zapínání spotřebičů. Vypadá to na vadný regulátor v alternátoru. Ten bývá integrovaný přímo v alternátoru, nevím jestli se dá koupit samostatně :roll: :roll:

Napsal: ned říj 30, 2005 11:00
od peter NR
Tak, tak... navyše ten hluk može sposobovať vadný usmerňovač...

Napsal: ned říj 30, 2005 11:00
od ]Rebro[
Ja mam v aute taky teploro-baterko-hodinky. Uz asi dva roky. Stalo to okolo 1300Sk. A podla neho moja hladina napatia za jazdy je 13.7-13.9 V. [Svetla, radio, zosilovac,ventilator]

Napsal: ned říj 30, 2005 12:13
od palikx
v altiku se da vymenit tzv diodovy blok ten tam odchazi nejcasteji.napeti by melo byt kolem 14,2 ale auta bezne dobíjí 13,8 +- neco.

Re: KONTROLKA - BATERIA

Napsal: ned pro 18, 2005 23:31
od jachym
Filip píše:zdravim Vas,

vcera mi zacala svietit kontrolka Baterie a na polovicu svieti
kontrolka BRAKE. ked zatiahnem rucnu svieti uplne, ked ju dam dolu
svieti napolovicu (s polovicnou intenzitou) zacalo to spolu s baterkou.

co mi mohlo odist ? auto sa tvari akoze nic. zatial ide aj startuje.
alternator asi teda zly nebude. na baterku by som 150 km nepresiel.
asi dobijanie baterie. co tam mohlo odist ???
a preco svieti kontrolka BRAKE

to sa stalo aj mne, odisla jedna dioda na mostiku alternatota, ale aj tak dobíjal na 12,3-13V, sem tam zasvietila sučasne bateria aj recna brzda

Napsal: pon pro 19, 2005 08:40
od MICHAL SK
Na polovicu svieti kontrolka zatiahnutej brzdy ked je odideny diodovy mostik. Uz sa to iste preste stalo aj mne.
Dal som si to vymenit v servise kde sa zaoberaju iba repasom alternatorov a starterov. Robia velmi kvalitne za dobre ceny a davaju na vymenenu suciastku aj zaruku 2 roky.
Ak si z BA a mal by si zaujem o kontakt na ten servis tak mi napis
na moravec@mpkapa.sk

Michal, BA
---------------------------------------------------
ESPERO 1.5 + LPG