Stránka 2 z 6
Razeni
Napsal: stř dub 07, 2004 15:32
od M.I.CH.A.L.
No to neni asi jen u nexie ze tam za jizdy nenarves jednicku ale ja mam problem s necim jinym skoro porad nemuzu zaradit R.zhruba tak v polovine se to sekne a nejdeto de to az kdyz zacnu zkouset jiny rychlosti (3)jo a casto mi to de pres zuby nemohlo by to bejt spojkou?.
Napsal: stř dub 07, 2004 19:11
od Peca
No zařazeni jedničky zajizdy muže být v nexii problem...
je to ovsem velmi jednoducho vysvetlitelne...nexia(lanos,... stejne jako vetsina normalnich - nezavodnich aut) nema synchronizaci pro prvni převodový stupeň...
Btw: kamarad ma Opel Kadett GSi 2.0 16V - celkem sportovne ladene auto a ma samozrejme synchro i pro jednicku... neni problem ji tam dat treba i pri 50km/h...
Radenie...
Napsal: pon dub 19, 2004 20:27
od P.S.G
V tom s tebou suhlasim PECA. Pri tej jednotke to ide tazko. Ked tam chcete dat jednicku skuste medziplyn. Zda sa ze to pomaha.
Re: Radenie rychlostí
Napsal: ned lis 08, 2009 09:50
od Ozorák Mikuláš
Vrátim sa opäť k tomuto problému. Mne tak cca mesiac blbne dvojka na Nessi. Je úplne jedno či je motor studený alebo teplý. Niekedy sa podarí z 1 do 2 zaradiť bez problémov a niekedy nie. Ako som sa dočítal , budú to zrejme synchrony. Neviete asi koľko vyjde oprava v servise? Len orientačne , lebo aj tak to budem musieť nechať opraviť. No a budem mať Vianočný darček ja aj Nessi.
Re: Radenie rychlostí
Napsal: ned lis 08, 2009 10:49
od Hynek
Chlapci, řaďte jako zkušení řidiči a ne jako baby , to je pouze přemísťováním řadící páky do příslušné polohy!
ŘAĎTE JAKO PROFÍCI!!!
Jde o to, že pokud je olej studený jde to skutečně o poznání hůř. Použijete-li způsob, kterým se řadilo v dobách,kdy se synchrony prakticky nepoužívaly, je po problému.
Zkuste to takhle:
1.Vyšlápněte spojku a pouze "vyndejte rychlost" na neutrál.
2.Pusťe spojkový pedál.Nechte klesnout otáčky motoru na volnoběh.
3. Opět zmáčkněte nohou spojku a zařaďte požadovaný stupeň.
4. Přidejte plyn.......
Pokud řadíte z vyššího stupně na nižší, naučte se po vyřazení rychlostního stupně, lehce přidat plyn a zvýšit tak otáčky motoru těsně před zařazením nižšího převodového stupně.
Jde o starou věc - "řazení s meziplynem". Chce to trochu cviku , ale nic to není!Zkuste a uvidíte.
Když se pak olej zahřeje a řadí se dobře , není tento způsob nutné používat, ale umět to můžete.
Re: Radenie rychlostí
Napsal: ned lis 08, 2009 12:53
od Ozorák Mikuláš
Hynek , ja som to skúšal aj tak , ako si to opísal. No bolo to vždy rovnaké. Rýchlosť nešla zaradiť vôbec a musel som hneď do tretieho stupňa. a to isté bolo aj opačne , z trojky do dvojky to nešlo , musel som zastaviť a jednotkou sa rozbehnúť a zase len do trojky. To , čo si opísal s tým medziplynom robím denne a mám to v nohách. Jazdím s autobusom. Asi toľko k tomu. Chyba bude inde. Po návšteve v servise dám vedieť.
Re: Radenie rychlostí
Napsal: ned lis 08, 2009 16:45
od Dark69
Chyba bude v kulise radenia! Mas v nej uz vydrete take 2 male silentbloky a tym padom vôlu v nej. Potom sa tazko radi hlavne 2.stupen.
Re: Radenie rychlostí
Napsal: ned lis 08, 2009 20:03
od foker
V knihe Jak na to? sa píše že nesynchronizovaná je iba spiatočka,to preto nejde niekedy zaradiť.Pri radení spiatočky treba stáť,a keď nejde treba len trocha pohnúť autom.Toš vtedy nepasuje ozubenie kolies.A to radenie jednotky je asi naschvál,píšu že sa nemá radiť do 16km/h
Re: Radenie rychlostí
Napsal: ned lis 08, 2009 22:57
od ppp
To som zvedavy co je s tou 2., pretoze na espere zase obcas neviem dat 1 ani 2 a niekedy ani 3. Vtedy ked na auto posobi alebo po poslednom vyradeni posobila bocna naprikla odstrediv a alebo na naklonenej ceste gravitacna sila, cize asi ked prevodovku s motorom hnulo do strany. Ale presny dovod netusim. Nove silentbloky stav nezmenili, uz mi ostavaju len dev moznosti a to bud opravit kardan na radeni, ten co je tesne pred prevodovkou a ma plastovy kriz alebo potom menit prevodovku. Ako je to u vasich aut? Mate tiez velku volu v riadeni, konkretne v tom plastovom klbe tesne pred vstupom do prevodovky?
Re: Radenie rychlostí
Napsal: pon lis 09, 2009 05:32
od mikikoti
V príručke je napísané niečo že nemá sa preradovat na 1 pri rýchlosti vyššej ako 20kmh. Nikdy po to neskusal ked auto už nebere 2 tak ide v pohode.
Re: Radenie rychlostí
Napsal: pon lis 09, 2009 20:57
od JRD McLAREN
no to preco idu nahovno radit rychlosti moze mat vela pricin..
najcastejie su zle silembloky na motore a prevodovke,
a vymlatene puzdra na tom radiacom mechanizme..
aj ked aj tie nitovane spoje som uz videl vyheglane..
(to potom colovek nieco zaradil a potom zistoval ci za 3 alebo za 5)
ono aj olej je domre mat vymeneny...
a problem z ktorym som sa stretol ja...pri vymene motora..
bol taky, ze som mal nespravne nastavenu polohu paky v spoji...
teda vtom spoji, kde sa radiaci mechanizmus spaja z tiahlom od radiacej paky..
tiez mi nesla 2ka..
Re: Radenie rychlostí
Napsal: pon lis 09, 2009 23:36
od Hynek
Re: Radenie rychlostí
Napsal: úte lis 10, 2009 09:49
od Serpico
...no Hynku já jsem nějak nepochopil souvislost:
" Neměl by jsi vůbec šahat na řadící páku, pokud je auto zabržděné ruční brzdou!"
Jednou zatáhnu ruční a v zimě při odstavení nezatahuji...no a někdy prostě zapomenu a zkusím se rozjet, pochopitelně to okamžitě cejtím a tak odbrzdím...a nemám problémy s řazením ani s brzdou
Mějte se fajn
Re: Radenie rychlostí
Napsal: úte lis 10, 2009 21:48
od foker
No ja som to pochopil tak že asi chcel povedať že keď parkuješ so zaradenou rýchlosťou bez ručnej tak sa nesnaž vyradiť bez spojky.Asi.A keď nie tak som to pochopil zle
Re: Radenie rychlostí
Napsal: úte lis 10, 2009 22:03
od Hynek
No to je právě ono. Z A T Í M !!!!Pokud je všechno bez vůlí, nebo jsou vůle minimální tak se řadí dobře.Jednou ale nastane okamžik, kdy bude nutné pro lehké zařazení "pohnout" hnanou nápravou, aby se sešel zoubek s mezírkou. Na prvním stupni nejsou v autech naší třídy a věku synchrony. A aby se to do sebe zasunulo, nesmí být auto zabržděné.Když je rychlostka pootočena tak, že jde zub na zub a náprava je zabržděna, prostě nezažadíš a taháš za řadící páku silou daleho větší, než je normálně k zařazení potřebné. Tím se "vymačkávají" všechny "vymezení" pohybu řadícího systému až jednou je vůle tak velká, že se to nepovede.
Tobě se ještě nestalo, že ti nešlo zařadit a po odbrždění jsi zařadil lehounce?
Na tohle byly , i když z jiných důvodů "přebornice " Škoda Oktávia 445 /???/ s řazením pod volantem. Vyjet jednou stranou na chodník, znamenalo nezařadit.