Stránka 2 z 2
Napsal: ned dub 16, 2006 22:09
od Docent
Aha, takže v Česku to nechtějí podstoupit, a v Německu si to klidně lajznou, nejspíš proto, že Němci nemají ani tušení o existenci Rumunska (akorát nevím, jak se v Německu vysvětluje existence Dacie Logan)... Tomu se říká logika...
Napsal: ned dub 16, 2006 22:23
od palikx
No cely mi to prijde na palici postaveny.ale s tim my urcite nehnem.
Napsal: ned dub 16, 2006 22:36
od Kessler
Docent píše:akorát nevím, jak se v Německu vysvětluje existence Dacie Logan
Možná je to v Německu Renault Logan
Napsal: ned dub 16, 2006 22:50
od Docent
Ee..."Ab sofort gibt es den Dacia Logan auch als Diesel. Angetrieben von einem 68 PS starken Renault-Selbstzünder kostet er 9650 Euro."
Napsal: pon dub 17, 2006 10:43
od Kessler
Docent píše:Ee..."Ab sofort gibt es den Dacia Logan auch als Diesel. Angetrieben von einem 68 PS starken Renault-Selbstzünder kostet er 9650 Euro."
Aha...tak asi nezbývá než se s tim smířit...možná ti manažéři z GM mají nějaký dlouhodobý a tajemný plán ohledně jmen aut...
Napsal: pon dub 17, 2006 12:12
od PavelZ
Spis bych to videl na to, jak moc se v ktery zemi Daewoo prodavalo a jakou tam ma povest. U nas se Daewoo docela prodavalo a priznejme si, mezi lidmi, co s nim nemaji osobni zkusenost, ma podle vseho povest dost spatnou. Z tohohle pohledu docela chapu zmenu jmena u nas a i to, ze v Nemecku nebyla nutna.
Napsal: pon dub 17, 2006 15:00
od Krtek
taky je možný že se někde prodávaj pravý Chevrolety který u nás nejsou. Pak si nedovolej prodávat v jednom saloně s jednim logem Sparka a vedle Corvetu
Napsal: pon dub 17, 2006 17:47
od PavelZ
No jo, jenze zrovna v Nemecku se to jmenuje Chevrolet Matiz a Chevrolet Nubira.
Napsal: pon dub 17, 2006 21:27
od Docent
No právě, problém není v Chevrolet - Daewoo, ale Spark - Matiz. Proč maj v Německu Matiz 3, a u nás Spark, a obojí je Chevrolet?
Napsal: pon dub 17, 2006 22:20
od petrm
mipo píše:S menami Matiz a Spark je to takto:
Nové jméno si vyžádala souběžná výroba Daewoo Matiz v Rumunsku, kterou GM nemá pod svými křídly. Riziko záměny jmen modelů GM s konkurencí nechtěla světová jednička na trhu s automobily podstoupit.
jo já byl minulej týden na výstavě v Lipsku a tam je normálně Matiz , Nubira i Lacetti ale jen jako 5 HB a jsou děsně zapálený do přestaveb na plyn dokonce i Subaru Impreza STI tam měli přestavěný na plyn že přý je benzín moc drahej
Napsal: čtv kvě 22, 2008 08:17
od alvin
Napsal: čtv kvě 22, 2008 10:27
od Ivoš
Vynikající práce
Pozdravuj manželku, je to správná agitátorka
Napsal: čtv kvě 22, 2008 12:34
od Slam
Ja si precetl poctive cely thread od zacatku (tj. 3 roky zpet) a bylo to zajimave poctenicko. Jednak me zarazilo, ze pajap tu v jednom dni napsal sve 2 jedine prispevky a pak uz nikdy nic, ac hrde hlasil, ze uz ma doma 4. Daewroleta (a ze je kupuje rovnou po dvou
).
No a pak tu sla diskuse ohledne rebrandingu - vetsinou to jsou vsechno novinarske famy a kdo vi, jaka je skutecna pravda. Nekdo rika, ze k prejmenovani doslo kvuli tomu, ze GM nekoupilo prava na vlastni znacku DAEWOO, takze nechtelo propagovat znacku, kterou nevlastni. Tomu ale ponekud odporuje skutecnost, ze stejna auta pro Asii (a mozna i pro Afriku i Jizni Ameriku) se stale jmenuji Daewoo i dneska. Druha fama je pry ohledne nedobre povesti Daewa - tomu zase odporuje napr. Nemecko, kde auta mela znacku Daewoo jeste dlouho potom, co u nas uz to davno byly Chevrolety a i dnes se v Nemecku stale prodava Matiz a Nubira, pritom je podle me nemecky trh mnohem narocnejsi nez ten nas... A s tim Rumunskem to je taky blbost, nebot tyhle licence (v Rumunsku a Polsku) uz davno dobehly (v Rumunsku skoncili v lednu 2006), navic v Rumunsku nevyrabeli jen Matize, ale i Cielo (u nas Nexia), Nubiru a Tacumu, ale v Nemecku je Spark stale Matizem, Lacetti Nubirou (kombik a sedan) a Tacuma Rezzem.
A co se tyce te posmesne poznamky ohledne Corvetty, tak dnes uz je tu prvni vlastovka v podobe HHR, ktery se jako prvni americky model prodava v autosalonech s korejci. A je to proto, ze HHR je prvni americky Chevrolet urceny oficialne pro Evropu (ac tak podle me zrovna moc nevypada, i kdyz byl v Evrope navrzen - GM Europe Design
), zatimco Corvette, Tahoe, Impala apod. nejsou primarne urceny pro Evropy, nemaji tu tudiz oficialni prime zastoupeni a venuji se jim proto idividualne importeri 3. stran a ne primo Chevrolet (stejne jako v minulosti pred rebrandingem Daewa).
Taky moc nechapu tu kritiku pritomnosti Daewa v Avii, kde Daewoo provedlo predevsim mohutne investice (rekl bych ze nejvetsi, co do te tovarny od konce 2. svetove valky prisly), nakoupilo stroje, vybudovalo novou lakovnu, vyvinulo novou kabiny v anglickych designerskych studiich, prineslo fungl nove modely (napr. AD100). Nebyt Daewoo, tak v Avii vyrabi jeste dnes (pokud by mezitim Avie spis nezanikla) licencni Renault-Saviem z roku 1968. Indove (Ashok Leyland Motors) zatim neukazali nic, jen pokracuji v tom, co zaplatilo a vytvorilo Daewoo. Takze samozrejme i ty zminovane "kvalitni britske motory" Cummins a nemecke prevodovky zavedlo uz Daewoo, ktere plody svych investic nestihlo sklizet a dnes se na nich pase nekdo jiny a je za to poplacavam po ramenech...
BTW HHR se svou inspiraci z minulosti:
Napsal: stř črc 02, 2008 21:12
od alvin
Re: Sekce Spark
Napsal: čtv srp 19, 2010 10:27
od pajap
Nemam a nikdy jsem nemel 4 kusy najednou
Maximalne 2
Ano, stydim se za pouhe 2 prispevky
, ale co je dobre, chvalu nepotrebuje
Polepsim se, protoze Sparka ma i nadale dcera a ja jsem ted "presel" na o trochu vetsiho Cruze.