Stránka 2 z 6
Napsal: stř čer 29, 2005 10:42
od goror
cubafire píše:No tak počkat. Teď to už asi fakt nechápu. V prodejně i v servisu mi řekli, že přechod z minerálu na polosynt. je možný. Ale že doporučují motor vypláchnout před výměnou. Tak proč to nemůžu udělat. Navíc mi to doporučili i kvůli hydroštelům.
ty si mal v aute mineral???
chudinka nessinka
Napsal: stř čer 29, 2005 10:43
od Jarda69
Já jsem mluvil s několika známými automechaniky, ani jeden z nich nedoporučil u "starších více jetých" motorů přechod na lepší olej. Proč to chceš měnit? Ty problémy co měl Fireman za to nestojí.
Napsal: stř čer 29, 2005 10:46
od goror
boha hadam do tych aut nedavali od vyroby mineral
Napsal: stř čer 29, 2005 11:03
od cubafire
No asi jo, protože Já jsem to koupil v listopadu, v říjnu byl měněný olej v autor. servisu a je tam minerál.
Co se může stát, když to opravdu dobře propláchnu a dám tam polosynt.?
Já tam ten minerál nechci nechat.
Napsal: stř čer 29, 2005 11:05
od goror
nic by sa nemalo stat ,ak to preplachnes a das polosyntetiku
Napsal: stř čer 29, 2005 11:28
od cubafire
Mno mám ještě 14 dní na rozmyšlenou, než bude výplata, tak uvidím, ale asi to risknu a půjdu do toho.
Napsal: stř čer 29, 2005 11:41
od Habron
Když to dobře propláchneš opravdu dobrým čisticím prostředkem a uděláš to přesně podle návodu a hlavně to všechno okamžitě po projetí vypustíš, tak by to mělo být v pohodě.
Záleží ovšem na tom, kolik je na to motoru naježděno a stejně bych si to raději nechal udělat v servisu, kde s tím mají zkušenosti, nebo aspoň převezmou záruku.
Napsal: stř čer 29, 2005 12:11
od fireman
1. motor co som som mal jazdil na mineral ja som dal polosyntetiku a za 3500 km motor v pi...
2. motor co som kupil tiez jazdil na mineral a aj teraz jazdi na mineral Castrol GTX3 a zerie olej
10 automechanikov neodporuca menit na kvalitnejsi nepomozu ani preplachy vzdy tam ta sracka ostane rozpusti sa zmeni sa na vazelinu ucpe cerpadlo a motor je v pi...
V Trnave si to ziadny servis nezoberie na zodpovednost a ked som bol teraz v Poprade za Radom Holoskom v sobotu poobede sme zhanali pre mna olej nam to neodporucali - 16V to neprezije
najskor ma caka motor c.3
Napsal: stř čer 29, 2005 12:32
od eMKa Slovensko
zhovaral som sa prave o tomto zo sefom servisu Daewoo/Chevrolet v Piešťanoch a bolo mi povedané toto:
prechod z minerálu na polosyntetiku je možný ale musí sa dodržať pár vecí:
1 - olej by mal byť od toho istého výrobcu kvoli obsahu aditiv ktore v olejoch používa
2 - po výmene oleja skirátiť PRVÝ interval na 5000 - maximálne 6000 km. dalšie intervaly také ako su predpísané na slovensku je to 10000 a v cechah tusim az 15000 km
a teraz čo sa deje ked sa používa minerálny olej. Hlavná nevýhoda je v tom že sa nadmerne opotrebovava vačka a životnosť m,otora sa rapidne skracuje až na 80000 - 100000 oproti 200000 km pri minimalne polosyntetickom oleji
Dalej, čo sa týka rozdielov medzi 8V a 16V motormi.
8V - moze byt mineral ale stane sa to co je pisane hore
16V - nepouzivat mineral minimalne polosynteticky olej
Dufam ze vam to pomohlo
za pomoc dakujem sefovi servise v Piešťanoch
http://www.daewoo.sk/dw_ewocar.htm
http://www.daewoo.sk/dw_servis_daewoo.htm
Napsal: stř čer 29, 2005 12:37
od mrk
moze byt, ale moje auto bude vynimkou tohoto pravidla t.j. dokazom jeho platnosti.
jazdim na mineral. prinajmensom o 13.000km mi krachne motor.
Napsal: stř čer 29, 2005 12:45
od ]Rebro[
mrk píše:moze byt, ale moje auto bude vynimkou tohoto pravidla t.j. dokazom jeho platnosti.
jazdim na mineral. prinajmensom o 13.000km mi krachne motor.
No tak to sa mas
Napsal: stř čer 29, 2005 12:59
od eMKa Slovensko
mrk píše:moze byt, ale moje auto bude vynimkou tohoto pravidla t.j. dokazom jeho platnosti.
jazdim na mineral. prinajmensom o 13.000km mi krachne motor.
zacni setrit na novy, petrm pisal ze stoji okolo 85000 ceskych kaciek
Napsal: stř čer 29, 2005 13:01
od mrk
novy by som urcite nekupoval
Napsal: stř čer 29, 2005 13:04
od fireman
mrk píše:novy by som urcite nekupoval
tak nezabudni kupit pouzity druhy ktory tiez jazdil na mineral ako ja
Napsal: stř čer 29, 2005 13:14
od mustang
Podobnu dilemu som riesil zhruba pred rokom a myslim ze aj tu som daval odkaz na vyjadrenie vyrobcu olejov Madit. Stalo tam, ze vsetko zavisi od toho aky olej sa pouzival predtym. Ak to bol kvalitny mineral, nie je nutne robit preplach, ak tam bol ale nekvalitny mineral, nedoporucuje sa na starsich autach jeho nahradenie ani po dokladnom vyplachu. Kedze ja som mal od nova Castrol GTX3 ktory je vseobecne povaovany za kvalitny olej, riskol som to aj napriek najazdenym cca 140 tis. km a nelutujem. Odvtedy som najazdil dalsich cca 30 tis. km a hlavne v zime to bolo naozaj citit...
Peter