Stránka 2 z 8

Napsal: úte čer 14, 2005 19:16
od jakub
Robert píše:Loobo: Nevim tedy, o jakym bastleni mluvis, kdyz tu firmu ani neznas !!! :evil: Hodne mych kamaradu si to nechalo u nich delat a nikdy nemeli problem, jen jednou, kdy byla vyrobni vada chipu, takze se vymenil a rok uz je od nejakych problemu klid. Nejdrive si prosim zjisti reference o te dane firme, nez neco placnes... ;)
Ehm, jde o to, ze i kdyby to udelali jak rikas, je to jedno, provadi to neaturoizovany servis -> hudertprozent ztrata zaruky zlato

Nemluve o tom, ze "vsichni tvoji kamaradi" nejsou rezprezentativni vzorek. Vyse uvedene ma nejakou garanci. Az mi odejde po 10tkm motor, co mi ta firma da? Je mi jedno, jetli uz se to stalo nebo nestalo, vzdycky mas sanci byt prvni. To neni nic proti lidem, co to delaj, jde o tu zaruku a garanci - coz v prekladu znamena - jde o prachy, coz v dusledku znamena jde o desetitisice.

Je to asi jako koupit si neorigo baterku do mobilu - v malym, ale to samy. tisic lidi, nema problem, pak to jednomu lupne u hlavy a ...

Napsal: úte čer 14, 2005 20:30
od Robert
Zlato, ja nemluvil ted o zaruce a autorizovanym servisu. Mluvim o tom, ze treba ja, nebo i Ondra asi tezko mame auto v zaruce, tudiz treba u me je to dost znatelnej cenovej rozdil. Samozrejme, kdyz to dela primo CHEVY, je to trosku kryty tim, ze asi vi, co delaji, ale i tak to plati i pro jine podobne firmy, co delaji CHIP-TUNING. (nepocitam par jedincu, co chteji jen vydelat a serou na zakazniky) !!!

Napsal: úte čer 14, 2005 22:55
od shaman
Teda sorry, ale já bych do toho taky nešel když to není odzkoušený. Navíc si myslím, že na tak malém motoru ten nárust bude úplně minimální...

Napsal: úte čer 14, 2005 23:33
od Rado
Navíc si myslím, že na tak malém motoru ten nárust bude úplně minimální...
Mozno minimalny, ale podla mna citelny.....
Ja na matizkovi citim kazdy +,- konik...
..napr. ked je vonku cca 18st.celsia, tak celkovo taha lepsie,
jak ked je 30...a citit(neviem jak u vas),
takze myslim, ze aj ked to prida napr iba 5-6 koni tak to bude rozdiel.
Ale mne by islo aj tak hlavne o tie N-metre,aby to lepsie tahalo aj pri nizkych otackach.
Bo tie tri valce maju taku sportovejsiu charakteristiku. :lol:

A este otazocka.....da sa to potom precipovat naspat, keby bol problem?

Napsal: stř čer 15, 2005 06:28
od zabijec
Ale jak tak znam grafy cipnutych motoru, vetsinou se narust kona ve vyssich otackach

Napsal: stř čer 15, 2005 16:06
od Robert
zpet to samozrejme vratit jde. Vase hodnoty si uchova servis u sebe a jeste vam vypali CD, kdyby nahodou ;)

Napsal: stř čer 15, 2005 16:32
od Rado
Ale jak tak znam grafy cipnutych motoru, vetsinou se narust kona ve vyssich otackach
Ale ten tocak sa podla mna zdvihne uz aj v nizsich otackach.
Ja by som do toho mozno aj isiel, len keby tu bol niekto kto to uz ma na
Matizkovi a dal by nejake postrehy.....ci mu motor nevybuchol,alebo valce nevileteli :D

Napsal: stř čer 15, 2005 17:05
od Robert
Ja se k tomu odhodlavam, ale psssssst...

Napsal: stř čer 15, 2005 17:12
od shaman
vedle nejakej kluk psal zkusenosti s chiptuningem na nexii, tak si to najděte. Je to dost zajímavé a stálo ho to motor...

Napsal: stř čer 15, 2005 17:40
od Krtek
Mně kdysi škodofka vyměnila přeprogramovanou jednotku ve Feldě. Ze 40 kW někam na 50-52 (prej, neměřil jsem to) A stálo mně to 2500 s doživotní zárukou na jednotku. V tý době se čipovala Felda za 6000 o 5 kW..... Já bych do toho taky docela šel ale za 3 podmínek:
1 - půjde to s plynem, muj LPG mechanik je schopnej s notesem mi taky upravit průběh vstřikování plynu.
2 - vyzkouší t někdo na stejnym motoru co mam a ukáže mi grafy z brzdy (před i po páč třeba Feldy 1.6 55 kW mívaj skoro všechny nad 60 kW v základu, to se to pak čipuje)
3 - přestanou tvrdit nesmysly, že se sníží spotřeba. Znam X čipnutejch motorů a spotřeba je vždycky vyšší. A to nepočítam, že na čuplej motor se víc šlape

Napsal: stř čer 15, 2005 18:27
od Robert
shaman píše:vedle nejakej kluk psal zkusenosti s chiptuningem na nexii, tak si to najděte. Je to dost zajímavé a stálo ho to motor...
Neverim tomu, ze diky chipu odejde motor. Chip spociva v tom, ze se nejak upravi RJ a ta da povel vstrikum na rychlejsi prubeh a lepsi smichani smesi.
Kdyz uz bych teda pripustil fakt, ze CHIP posere motor, chtel bych slyset, jak to ten motor podela a co se podela.

Navic, je tu jeste jeden fakt, kterej nelze opomenout. Vzdy, kdyz se provadi CHIP RJ, nikdy se necipuje na max. moznou hodnotu. Obecne by tam melo zustat asi 10-15% vykonostni rezervy ;)

Napsal: stř čer 15, 2005 19:02
od jakub
Robert píše:
shaman píše:vedle nejakej kluk psal zkusenosti s chiptuningem na nexii, tak si to najděte. Je to dost zajímavé a stálo ho to motor...
Neverim tomu, ze diky chipu odejde motor. Chip spociva v tom, ze se nejak upravi RJ a ta da povel vstrikum na rychlejsi prubeh a lepsi smichani smesi.
Kdyz uz bych teda pripustil fakt, ze CHIP posere motor, chtel bych slyset, jak to ten motor podela a co se podela.
pokud to udela nejaky takyexpert, pak muzes znicit kliku, vacky, ojnice, pisty, krouzky, blok motoru, svicky, nemluve o zatezi na prevodovku, ktera na to nemusi byt stavena a nevim, jestli uz jsem zminoval spojku a taky poloosy, co na to reknou,

preci jen jedna vec je matezovi zatapet ve standardu (coz uz samo o sobe je obcas napul tyrani - ruku na srdce, kdo nevyzkousel trojku na max) a jeste mu dat takhle ...

todle vsechno _by nemel byt_ pripad, kdy matize chipnes o zminenych 12 koni (coz mimochodem je narust o temer 20%) a nedelas dalsi upravy ...
Robert píše:Navic, je tu jeste jeden fakt, kterej nelze opomenout. Vzdy, kdyz se provadi CHIP RJ, nikdy se necipuje na max. moznou hodnotu. Obecne by tam melo zustat asi 10-15% vykonostni rezervy ;)
tak tos docela nabehl na smec - ono jde o to, ze to "kolik zbyva vykonostni rezervy" (mimochodem to neni vykonostni rezerva, ale imho spis konstrukcni limit dotcenych casti) vi pouze a jen oficialni upravci nebo vyrobce - zbytek (pokud nekoupil licenci, data - navic pokud vubec existuji) firem tu rezervu pouze odhaduje
Rado píše:
Ale jak tak znam grafy cipnutych motoru, vetsinou se narust kona ve vyssich otackach
Ale ten tocak sa podla mna zdvihne uz aj v nizsich otackach.
Ja by som do toho mozno aj isiel, len keby tu bol niekto kto to uz ma na
Matizkovi a dal by nejake postrehy.....ci mu motor nevybuchol,alebo valce nevileteli :D
valce nevyleti, motor neexploduje, muzes ohnout kliku, odpalit pisty/ventily, atd viz vyse

kroutak se znatelne opravdu v drtive vetsine pripadu zvysuje ve vyssich otackach, dole je to spis symbolicke ...
Krtek píše:3 - přestanou tvrdit nesmysly, že se sníží spotřeba. Znam X čipnutejch motorů a spotřeba je vždycky vyšší. A to nepočítam, že na čuplej motor se víc šlape
motor muzes imho chipnout jak na vykon, tak na spotrebu, ale ne na oboji soucasne ;)

Napsal: stř čer 15, 2005 19:24
od Krtek
třeba neúměrně dlouhá doba vstřiku způsobí že palivo shoří až na pístu a vypálí do něj díru !

Napsal: stř čer 15, 2005 19:33
od Robert
tzv. "vykonostni rezervu" dokazi v mnoha pripadech v dobrych servisech celkem i odhadnout ;) Nezminuj "takyexperty", mluvim o kvalitnich servisech !

Kliku, vacku, ojnice bych jeste pochopil, ale nevim, jakej vliv to ma na spojku a na poloosy.

Co se tyce delsi doby vstriku, tak to se meni v zavislosti na puv. hodnotach a jak uz jsem rikal: Kvalitni servis dokaze tyto "limity" celkem s velkou presnosti zjistit, ci odhadnout ;)

Navic, kdyz se necha auto CHIPnout, napoji se pred a potom na diagnostiku a pak se dale SW upravuji hodnoty, aby byly co nejoptimalnejsi ;)

P.S. PORAD MLUVIM O KVALITNICH A ZNACKOVYCH SERVISECH, KDE PRACUJI PROFICI A NE TZV. "TAKYEXPERTI" !!! :D

Napsal: stř čer 15, 2005 19:35
od Habron
Krtek píše:třeba neúměrně dlouhá doba vstřiku způsobí že palivo shoří až na pístu a vypálí do něj díru !
Jeden můj kamarád si takhle nechal čipnou felišu. A pak když odrovnal motor, tak v servisu zjistili, že ten čiper jen prodloužil dobu vstřiku ... a stalo se přesně to, co popisuje krtek - propekl píst a ty zbývající byly taky už hodně špatný = nový motor