Stránka 2 z 5
Napsal: čtv bře 24, 2005 15:49
od Pavel2
Součástky tomu neříjak nic, jsou tam jen ozubený kola a pár hřídelek (to mi věř), těm je víceméně jedno čím jsou mazaný, hlavně že mazaný jsou.
PP90 je o něco hustší než PP80 ale je to olej a maže taky. Ani toho bych se nabál. Ještě jsem neviděl převodovku která by se pokazila olejem, jenom převodovku ze který olej vytekl. V servisu vám taky nalejou PP80 a naúčtujou nějakou drahou sračku, pak si říkáte jak vám to řadí a jede a přitom jedete na obyč. olej - poznáte kulový. Vyloženě špatný mazivo už stejně nikdo nevyrábí, leda by to chtěl na trhu zabalit.
Napsal: čtv bře 24, 2005 16:08
od Docent
Hm, tak nebudou třeba ti z Formule 1 nějací blbci, když tam lejou zbytečně šíleně srágory a klidně by mohli jezdit s Ferrari na PP90
?
Napsal: čtv bře 24, 2005 16:10
od Docent
Pavel2 píše:Součástky tomu neříjak nic, jsou tam jen ozubený kola a pár hřídelek (to mi věř), těm je víceméně jedno čím jsou mazaný, hlavně že mazaný jsou.
BTW jinak mně tenhle příspěvek dost připomíná přísloví "Ať žeru co žeru, hlavně že se motám"
.
Napsal: čtv bře 24, 2005 21:35
od palikx
To bude asi trošičku blbost, ne? To jako kdybych nalil do škodovky stovky super olej, tak už ho nebudu muset nikdy měnit? Nebude to souviset spíš s konstrukcí převodovky a použitými materiály
[/quote]
Ja se nebavim o Š 100
Tam by přev. začla hučet je stavěna na hustší olej.Matizek je na tom jinak .Mimo to ten servo/převodový olej jsme nalili do favorita (ten ma mit pp80)a řadí super je tichej a je to tam už 120000,a stale jako nový.Takže ano na konstrukci něco je ale do starších typů aut bych to nelil. a navíc jsem neřekl že se nemění.
Napsal: pát bře 25, 2005 06:19
od V.Brousek
Pro Pavla2:
je to tvoje věc co jsi do svého auta naleješ a divím se že ti to řadí dobře.Teda jestli nás zde nehoupeš,ba přímo s námi nemlátíš o zeď.
Já mám úplně jinou zkušenost s olejem řady PP 90,který je samozřejmě o něco hustčí než PP 80,ale byla vedra a přesto sychrony v převodovce protestovali.Proto ho nemohu doporučit ostatním uživatelům.Byl bych rád,kdyby se připojil svůj názor i Petrm,ale nakonec ten se již vyjádřil,tak proč by se opakoval.
Jen tak pro zajímavost,kolik máš najeto km ?
Napsal: stř bře 30, 2005 18:43
od petrm
Jasně už je to tu probraný celkem dost . K tomuhle můžu říct už asi jen to že když to před tím špatně řadilo tak to řadí stále špatně ale že to může řadit lépe už je něco jiného
Na drahý oleje se můžu víte co, měnim si olej sám, do převodovky kupuju v krámu obyč Madit PP80 a auto řadí normálně, léto, zima, neni tam velkej rozdíl proti prvnímu orig. oleji co byl v autě.
špatně se řadí 2 a 3
Napsal: čtv bře 31, 2005 21:08
od vydra
mám najeto na Matízu 22000km a velice špatně se řadí 2 a 3 rychlost.Někdy musím silou přitahnout k sobě na dvojku a jindy při řazení 3 mi to škrtne o zuby.Poradí mi někdo co s tím může být a jestli někdo ma stejné problémy.Ve značkovém servisu by nejraději vyměnili celou řadící kulisu a pokud to prý nepomůže potom by se museli podívat na převodovu.Děkuji za každou radu a názor.
Napsal: čtv bře 31, 2005 21:14
od palikx
Tak asi se to tu už probiralo ale to co popisuješ dělá skoro každý matiz.nekterý víc některý min.Ale pomahá výmena toho oleje co tu popisujem a když to ještě není ono musí se rozebrat převodovka a zmenšit vůle na hřídeli.Děláme to ale nevim za kolik.
Napsal: pát dub 01, 2005 06:18
od V.Brousek
Příčinou špatného řazení jednotlivých stupňů můžou být i vytahané lanovody pokud zacházíš s řadící pákou hrubě a s násilím,ale zase na druhou stranu máš na tuto závadu málo najeto kilometrů.
Přesto já bych nejprve měnil lanovody a potom pátral dále.Předpokladem je originální olej v převodovce.
Špatné řazení
Napsal: pát dub 01, 2005 16:24
od vydra
Matíza jsem zdědil po rodičích a tak nevím jestli je tam originální olej.Zkusím ho vyměnit a pak dám vědět.Který olej doporučujete a kolik se tam vejde oleje.Je možné, že by ty lanovody byly již vytahané (kolik stojí lana).Mě to připadá jako by byla vymačkaná pouzdra v řadící kulise.Je to možné.Měnil někdo již celou řadící kulisu§ Děkuji za odpověd a radu
Napsal: pát dub 01, 2005 22:27
od palikx
Jasně že to mužou být lana.kulisu jsme neměnili tam se v celku nema co uvolnit.Do přev.se vejde 2,2 l oleje.Olej asi je to skoro jedno jakou značku ale hlavně to musí být typ ATF.My mame skvělou skušenost s FUCHS atf 5000,nebo 4000.Ale možná jestě někdo poradí jinej.Jen ne mogul pp 80 ten tomu stopro nepomuže.
Napsal: sob dub 02, 2005 08:49
od Robert
KOLIK STOJI TO ZMENSENI VULE NA HRIDELI???? MAM S TIM TAKY PROBLEMY
Napsal: sob dub 02, 2005 23:46
od palikx
Nevim to přesně musí ven převodovka do šroubku rozebrat stočit a zas namontovat.Tušim že asi něco mezi 2000-3000 za praci.Ale fakt to nevi jistě.Jestli mate zajem v pondělí zjistim a napisu.
Napsal: ned dub 03, 2005 08:57
od Robert
Samozřejmě máme zájem
Jestli to fakt pomůže, možná by to stálo za to
Řazení
Napsal: ned dub 03, 2005 13:49
od Vydra
Už z toho řazení jsem neštastný.Byl jsem s tím ve značkovém servisu v Olomuoci .Tam se mi na to podívali,zaplatil jsem za to 700kč a nic mi s tím neudělali jenom řekli ,že skusí nejdříve vyměnit kompletní řadící kulisu s lanovody a pokud to prý nepomůže pak se prý podívají do převodovky.(cena podle nich se může vyšplhat až na nějakých 15000kč)To mi připadá tento vylučovací system na značkový servis velmi špatný postup.Myslím že by měli dokázat určit závadu hned a né tímto způsobem.Co si kdo o tom myslí a co mi radite s tím udělat. (Když řadím na trojku a dávám malinko řadící páku do prava tak to celkem jde) Děkuji za váš názor a radu.