Stránka 2 z 5
Napsal: pon bře 28, 2005 23:07
od palikx
No ja si to myslel žes to měřil jen jsem nevěděl ty hodnoty.Udělat s tim můžeš cokoliv ale ja bych na záruku požadoval výměnu altiku a to bez řečí.tohle prostě nesmí být,ale je fakt že až na žárovky by to nic jiného nemělo poškodit.
Napsal: pon bře 28, 2005 23:19
od Krtek
Jenže tady někdo nedavno psal, že 14,7V je "v normě" ! Takže nevim. Za měsíc mně čeká serviska (45 tis km) takže to tam zkusim nadhodit.
Napsal: úte bře 29, 2005 21:13
od palikx
maš pravdu někdo to psal ale ja se ptal elektrikaře a ten povidal že v normě je do 14,4.takže 14,7 a možná i víc je špatně i když jen o malo.Řekni to určitě na te prohlídce a nenech se odbít.Kdyby někdo přišel za mnou tak mu bez milosti necham opravit (vyměnit)altik.Vždyt žarovky jsou 12V ! a 15V je rozhodne hodně a to nemůžou dlouho vydržet. To je můj nazor a za tím si stojim.
Napsal: čtv bře 31, 2005 15:24
od Richard
Napsal: čtv bře 31, 2005 18:08
od petrm
Přesně tak Richard má pravdu
Žárovky...
Napsal: ned dub 24, 2005 18:28
od MilosB
Ano, já mám stejné hodnoty na akumulátoru, nebo v palubní síti, jako se tady uvádí. Jenom mne zaráží metodika Vašeho měření. Napětí je nutné měřit přímo na kontaktech žárovky, která je rozsvícená, nikoliv někde jinde. Jedna žárovka v hlavním světlometu odebírá proud cca 5 ampér. Přívodní kábel přes kontakty relé má nějaký odpor, a tak se Vám stane, že to nebude daleko od deklarovaných 12 Volt. Já tam mám H4 130/100 W, takže ty hodnoty jsou zase někde jinde . Za 6 roků jsem nespálil ani jednu žárovku. Not problem. Nubira I.
Napsal: úte dub 26, 2005 10:18
od PavelZ
Tak sem se na to ptal a do 14.7V by to prej melo byt uplne v pohode.
Napsal: úte dub 26, 2005 10:29
od goror
mne to ukazuje 14v ked zapnem svetla tak klesne na 13,7 a drzi
zo ziarovkymi so problem nemal
seřízení světel.
Napsal: pát kvě 06, 2005 06:19
od ipem
Ahoj Krtku.
Už sem zapomněl, ty vyměňuješ ty žárovky systémem "Saxana" nebo demontuješ světlo?
A jestli demontuješ necháváš je pak seřídit?.
PS: po dalším měsíci jezdění opět s cizím autem (tentokrát Tacuma) se mi můj miláček opět vrátil různobarevný a s provedenou jen polovinou požadovaných oprav.
Napsal: pát kvě 06, 2005 09:13
od Krtek
vyndavam světlo. Saxana systém jsem dělal 2x a stejně musela ven baterka a řídící jednotka nebo na druhý straně box s filtrem. Světla jsem seřizovat nedával, to bych se asi tuplem nedoplatil. Mimochodem dneska ráno 17. žárovka v prd...i
Napsal: pát kvě 06, 2005 21:44
od palikx
Ach jo ja myslel že už jsi to nějak řešil(ten alternator)No asi to teprve přijde že?
Napsal: sob kvě 07, 2005 18:47
od Krtek
dneska jsem se snažil na servisce řešit.... Doporučili mi žáriovky General Electric. Prej jsou dělaný na vyšší teploty a nepraskaj. Měl by je prej doporučovat sám velkej GM. Máte někdo zkušennosti ? A hlavně levnej zdroj na tyhle žárovky, že bych je prubnul. Nejspíš se ale naštvu, přefiknu kabely a půjdou ke světlum diody.
Napsal: pon kvě 09, 2005 08:46
od PavelZ
Krtek píše:dneska jsem se snažil na servisce řešit.... Doporučili mi žáriovky General Electric. Prej jsou dělaný na vyšší teploty a nepraskaj. Měl by je prej doporučovat sám velkej GM. Máte někdo zkušennosti ? A hlavně levnej zdroj na tyhle žárovky, že bych je prubnul. Nejspíš se ale naštvu, přefiknu kabely a půjdou ke světlum diody.
Jen pro zajimavost, tenhle vikend sme s tatou trochu laborovali elektrikou v aute kvuli lednicce, ale k veci
. Zjistil sem, ze kdyz merim napeti na baterce, na prednich svetlech nebo v zapalovaci v aute, tak oproti baterce maji svetla pokles napeti asi o 0.2V, zapalovac skoro o 1V, takze pokud Ti to tam ukazuje 14.5V, tak to je docela dost
.
Napsal: pon kvě 09, 2005 17:52
od Krtek
PavelZ píše:Krtek píše:dneska jsem se snažil na servisce řešit.... Doporučili mi žáriovky General Electric. Prej jsou dělaný na vyšší teploty a nepraskaj. Měl by je prej doporučovat sám velkej GM. Máte někdo zkušennosti ? A hlavně levnej zdroj na tyhle žárovky, že bych je prubnul. Nejspíš se ale naštvu, přefiknu kabely a půjdou ke světlum diody.
Jen pro zajimavost, tenhle vikend sme s tatou trochu laborovali elektrikou v aute kvuli lednicce, ale k veci
. Zjistil sem, ze kdyz merim napeti na baterce, na prednich svetlech nebo v zapalovaci v aute, tak oproti baterce maji svetla pokles napeti asi o 0.2V, zapalovac skoro o 1V, takze pokud Ti to tam ukazuje 14.5V, tak to je docela dost
.
????
to chceš říct, že mam na světlech 15,7 V ? wow ! budu muset změnit podpis
Já to už dřív měřil už na parkovišti přímo na baterece a vycházelo mi furt těch 14,7 takže to snad může bejt u každýho auta kapku jiný.
Napsal: pon kvě 09, 2005 17:55
od PavelZ
Urcite to bude na kazdym aute jiny, postupne s vekem se asi ty rozdily budou zvetsovat.