Stránka 2 z 3
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: pát lis 02, 2018 15:44
od Honza Beneš
conpet píše:Zaváhal jsi , byla fakt hezká, těch pár drobností by se snadno opravilo.
Nezaváhal, stojí mi kolem baráku 3 auta, nemám čas to teď řešit. Věřím, že nebyla poslední. A byla v automatu?
Už mě nebaví řadit
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: sob lis 03, 2018 09:08
od Topol-1
Pěkný den.
Jako je to opravdu "kočár" a svezení musí být parádní /já si do ní jen sednul/ . Ale co toto?
Ať nám jezdí a nezlobí !
http://www.auto.cz/poplatky-na-stara-au ... vat-120273
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: sob lis 03, 2018 19:05
od Skodovak
Topole, zatím bych se nebál. Ten článek je starej 3/4 roku. Znám 6 lidí co na základě toho článku (a souvisejícího článku ve Světě motorů) prodali sva stará auta a rychle rychle ve strachu z poplatků koupili novější či nová. Na to že zatím noc schváleno není, škody už to napáchalo dost. Dokud to fakt nebude realitou, byl bych klidný. Nechci mládí trávit jako někteří moji předci, kteří se denně klepali strachy pod hrozbou nikdy neuskutečněného útoku imperialistických armád, tak neřešim to co není
Jinak ano, Leganza je kočár. Teď po dlouhém ježdění služebním vrakem jsem si zas pořádně zajezdil s leganzou, a vypadá to že změním práci - radši budu dojíždět s p*delkou ve svých čistých sedačkách na excelentním podvozku v pohodlném autíčku za vlastní plyn, než za služební naftu vyklepanou naftovou kraksnou
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: čtv lis 08, 2018 19:10
od Laco71
V suvislosti z eko-šialenstvom vnuteným automobilkam "mudrymi" poslancami europarlamentu,
v dnešnej dobe sa už nedá kupiť normálné spoľahlivé auto s normalnym motorom,
preto NEZHRDZAVENÉ auta vyrobené DO r. 2008 budú len stupať na cene,
pretože ak je karoseria zdravá, dá sa vymeniť všetko ostatné a vždy to bude rentabilné a spoĺahlivé vozenie , hlavne ked je kchar prerobený na LPG....
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: čtv lis 08, 2018 21:02
od conpet
Lpg nebrat , sice jezdí za levno , ale dle mě je motor je mnohem více opotřeben , na veterána se nehodí. Lpg si namontujte do masovek typu Octávií , Fábií atd, tam to má smysl.
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: pát lis 09, 2018 20:03
od milosh
No, něco k tomu opotřebení motoru při provozu na LPG doporučuji přečíst zde
https://www.opel-astra-h.cz/zafira-b-op ... lpg-v-opc/
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: pát lis 09, 2018 22:24
od conpet
On nedělal obyčejnou seriovou přestavbu, sám to píše že sériovky stojí za prd, proto ty motory jsou tak vylágrovaný
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: úte lis 13, 2018 00:40
od _Mailo_
conpet píše:Lpg nebrat , sice jezdí za levno , ale dle mě je motor je mnohem více opotřeben , na veterána se nehodí. Lpg si namontujte do masovek typu Octávií , Fábií atd, tam to má smysl.
Pekná kravina, neskutočná. Ten servis, alebo čo to bolo, pekne tupý.
Ten istý motor v Evande a rozdiel medzi LPG/benz 0,5 l. Doteraz tá Evanda jazdí (že vraj ju vlastní niekto z nás) a ide no problem.
Myšlienka, že na Leganze, alebo niečo s X20SED kazí LPG je obyčajná fáma
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: úte lis 13, 2018 13:21
od Honza Beneš
Za mne k provozu Espera na plyn (motor C18LE): letos v létě jsme s mechanikem změřili komprese, hodnoty na všech válcích 11. Ujeto 100 tkm, systém ELPIGAZ (semi)sekvenční.
Výkon na LPG a benzin to dává přibližně stejný (neměřeno), při vysokých otáčkách přistříkne k LPG benzin - to je zřejmě řešení nedostatečného výkonu reduktoru.
Prozatím tedy spokojenost a investice do LPG se mi bohatě vrátila. Spotřeba cca 8,5-9 litrů LPG + 1 litr benzínu na 100 km. Toho benzínu je relativně hodně, což je dané krátkými trasami (denně 2x 35 km).
Já, pokud si Leganzu pořídím, tak ji budu mít jako svoji jedničku, což obnáší nájezd cirka 20 tkm/rok, a v tom případě určitě přestavba na LPG bude. Jediné, co bych zvažoval, zda s přimazáváním ventilů anebo bez.
Jsou i další faktory ke zvážení krom počáteční investice: náklady na servis LPG systému, dražší emise, zákaz vjezdu do podzemních parkovišť (byť mnohdy není porušení trestáno), vopruz související s tankováním LPG (méně čerpaček, uzamčené stojany, čekání na obsluhu, kratší provozní doba apod.).
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: stř lis 14, 2018 19:16
od Petr S.
Skodovak píše:Já bych na tu svojí docela bral náhradní motor
Hezky si jej zgenerálkovat od základu, zakonzervovat a mít připravený až bude nejhůř
Každopádně Leganzu bych si koupil klidně znovu, jen zatím to není nutné neb Bordó kráska slouží. Kamarád si koupil nedávno na práci Octávii první generace. O 5 let mladší auto, o 40 000km najeto méně, no... když jsem to viděl zespoda na zdviži, musel jsem mu zespoda ukázat i Legu. Od té chvíle si přestal myslet, že koupil dobře
O 40000 méně na tachometru a o 400000 více ve skutečnosti.
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: stř lis 21, 2018 08:47
od Skodovak
Bordó kráska má najeto 287 000km. Co jsem se hrabal v papírech, montáž prvního systému provedli ještě italové 4 měsíce před první garančkou (při které podle servisky mělo najeto cca 13 000km).
Takže dejme tomu má najeto 270 000km na LPG. Je to oplácký motor, a po zkušenostech mám jediné doporučení - co 5 let vyměnit chladič. I když neteče. Je po té době plný usazenin a má podstatně sníženou životnost. Motoru to udělá lépe než lepkavé sr**ky přimazávání (či spíše dochlazování) ventilů. Leganzácký motor nic takového nepotřebuje.
Pravda je že stojí za to si s LPG pohrát. Krom revizí si na autě dělám všechno sám, včetně LPG systému. Firmy co montují LPG do aut jak na pásu už často jedou více na zisk než kvalitu a výsledek podle toho vypadá. Co na tom že jednotka umožňuje širokou paletu nastavení a dá se tak motor krásně vyladit, ovšem tlačítko "autoadaptace" a objetí bloku přeci stačí že... pak jsou z toho mýty jak plyňáky nejedou či se ničej. Ano, viděl jsem motor kterej byl zničen LPG. Ale ne LPG samotným. Klasický systém se směřovačem a majitel kutil škudla. Jezdil na tak chudou směs, že mu sice auto žralo míň plynu než benzínu, ovšem při při takhle nastavené směsi to ani nemohlo pořádně jet a hlavně hezky ten motor usmažil
Conpete neodmítej něco co jsi nezkusil
PetrS: Jistě, ve Škodovce běží prostě čas rychleji
rychleji stárne auto i majitel
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: stř lis 21, 2018 21:37
od Petr S.
Skodovak píše:Bordó kráska má najeto 287 000km. Co jsem se hrabal v papírech, montáž prvního systému provedli ještě italové 4 měsíce před první garančkou (při které podle servisky mělo najeto cca 13 000km).
Takže dejme tomu má najeto 270 000km na LPG. Je to oplácký motor, a po zkušenostech mám jediné doporučení - co 5 let vyměnit chladič. I když neteče. Je po té době plný usazenin a má podstatně sníženou životnost. Motoru to udělá lépe než lepkavé sr**ky přimazávání (či spíše dochlazování) ventilů. Leganzácký motor nic takového nepotřebuje.
Pravda je že stojí za to si s LPG pohrát. Krom revizí si na autě dělám všechno sám, včetně LPG systému. Firmy co montují LPG do aut jak na pásu už často jedou více na zisk než kvalitu a výsledek podle toho vypadá. Co na tom že jednotka umožňuje širokou paletu nastavení a dá se tak motor krásně vyladit, ovšem tlačítko "autoadaptace" a objetí bloku přeci stačí že... pak jsou z toho mýty jak plyňáky nejedou či se ničej. Ano, viděl jsem motor kterej byl zničen LPG. Ale ne LPG samotným. Klasický systém se směřovačem a majitel kutil škudla. Jezdil na tak chudou směs, že mu sice auto žralo míň plynu než benzínu, ovšem při při takhle nastavené směsi to ani nemohlo pořádně jet a hlavně hezky ten motor usmažil
Conpete neodmítej něco co jsi nezkusil
PetrS: Jistě, ve Škodovce běží prostě čas rychleji
rychleji stárne auto i majitel
A při 190000 proběhla přestavba na STAg 4,na to že říkali ,že vstřiky vydrží 50000 km,mají ty v Leganze již 100000.
Přesně tak,na LPG nadává ten co to v autě neměl a pak se bojí,aby mu espero nežralo a jede 60 km na 90 a všechny brzdí!
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: stř lis 21, 2018 21:37
od Petr S.
Skodovak píše:Bordó kráska má najeto 287 000km. Co jsem se hrabal v papírech, montáž prvního systému provedli ještě italové 4 měsíce před první garančkou (při které podle servisky mělo najeto cca 13 000km).
Takže dejme tomu má najeto 270 000km na LPG. Je to oplácký motor, a po zkušenostech mám jediné doporučení - co 5 let vyměnit chladič. I když neteče. Je po té době plný usazenin a má podstatně sníženou životnost. Motoru to udělá lépe než lepkavé sr**ky přimazávání (či spíše dochlazování) ventilů. Leganzácký motor nic takového nepotřebuje.
Pravda je že stojí za to si s LPG pohrát. Krom revizí si na autě dělám všechno sám, včetně LPG systému. Firmy co montují LPG do aut jak na pásu už často jedou více na zisk než kvalitu a výsledek podle toho vypadá. Co na tom že jednotka umožňuje širokou paletu nastavení a dá se tak motor krásně vyladit, ovšem tlačítko "autoadaptace" a objetí bloku přeci stačí že... pak jsou z toho mýty jak plyňáky nejedou či se ničej. Ano, viděl jsem motor kterej byl zničen LPG. Ale ne LPG samotným. Klasický systém se směřovačem a majitel kutil škudla. Jezdil na tak chudou směs, že mu sice auto žralo míň plynu než benzínu, ovšem při při takhle nastavené směsi to ani nemohlo pořádně jet a hlavně hezky ten motor usmažil
Conpete neodmítej něco co jsi nezkusil
PetrS: Jistě, ve Škodovce běží prostě čas rychleji
rychleji stárne auto i majitel
A při 190000 proběhla přestavba na STAg 4,na to že říkali ,že vstřiky vydrží 50000 km,mají ty v Leganze již 100000.
Přesně tak,na LPG nadává ten co to v autě neměl a pak se bojí,aby mu espero nežralo a jede 60 km na 90 a všechny brzdí!
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: stř lis 21, 2018 22:23
od conpet
Na lpg jsem jezdil v letech 95 - 2002, auto jsem prodával s prasklou hlavou. Úspora byla, bylo to v dobách kdy auta běžně jezdily za 8-9L na 100. Dnešní benzíny mají spotřebu kolem 6L . S lpg pořád jezdíte za polovic o tom žádná.
Re: kupili by ste si dnes leganzu?
Napsal: pát lis 23, 2018 13:51
od Skodovak
Petrss: Vstřiky jsou v cajku, akorát na jednom odešla cívka. Někdo by objednal novou ale čím by jezdil? Odfrézovali jsme horní část cívky a našli přechoďák na spoji konektoru a vinutí. Zaletováno, zalepeno epoxidem a od opravy už najeto asi 5000km
Stag u mě vítězí, má supr možnosti nastavení, krásně se dá dolaďovat mapa... nezávidim majitelům BRC ke kterému se diagnostický program shání vážně blbě