Stránka 2 z 3
Napsal: pon črc 18, 2005 12:18
od tulo
Ja mam pani skor dojem ze vsetka ta hrdza ide zvnutra. Vo dverach kondenzuje voda ktora steka a usadzuje sa. Treba tiez obcas na nich skontrolovat odtokove diery zospodu ktore sa upchavaju sajrajtom. Ked sa uz hrdza dostane von znamena to ze je to zvnutra uz uplne vyhnite. To uz je na vystriekanie dutin neskoro. Ja som sa presvedcil na prahoch. Ked som to umyval vsimol som si bublinu z farby. Ked som na nu zatlacil tak mi tam vbehol cely palec. Je mi z toho dost smutno. A to som si myslel ze mi tie vypinace osvetlenia na zadnych dverach netreba. Tie vsak aj tesnia. Ta slana voda je najvacsi humus...
Napsal: pon črc 18, 2005 17:41
od ppp
Niekomu kondenzuje, nieto si tam robi bazenik
. Aspon ja som tyzden po kupe auta zistil ze mi volaco zblnka vo dverach
.
Odtokove otvory som mal uplne zaplnene bahnom, ktore nastastie potom vyplavila nazbierana voda. Teraz je uz vnutro pekne vyliate rezistinom, ale to hnitie dveri zvonku neznamena, ze je to skrz plech, ale ze to podhrdzavelo zahyb plechov na zpodku dveri a voda a hrdza presla celu cestu popod lak. Na skodovke to bolo rovnake. Definitivne som to zastavil az prebrusenim toho zahybu a natretim zakladovkou a farbou, ktora ten zahyb vyplnila a nepraskala. Pouzil som prelakovatelne body 910, ale urcite su aj lepsie. neodporucam to dat klampiarovi, lebo rozky dveri, ktore mi servisaci znicili a potom opravili zvarackou a novym plechom su uz hrdzave (tie ktorych sa nechytali su uz 3 roky ok) a jedenmu znamemu v priebehu 2 rokov uz 3x varili 5te dvere na felde. Bratovi som ich len vybrusil a zaklad, plnic, lak a nic nehnije ani nebublinkuje.
Napsal: pát črc 29, 2005 23:08
od Martens
vlhkost se tam dostava okolo vymackany gumy na spodku dveri. po osetreni vnejsku je dobry striknout dovnitr asfaltovy konkor. osvedcil se.
Napsal: pon zář 05, 2005 20:45
od ppp
Tak som cez vikend osetroval prahy rezistinom ml. Upchal som 5 dierok na odvnodnenie a nalial plechovku rezistinu. Prve kolo vyhrali prahy, lebo sa ukazali netesnosti v zvaoch na zaciaktu a konci prahu a drobne v strede, ale ked si to zopakneme nabuduce uz budu upchate a potom tam uz nalejem vsetky 3 plechovice. Inac v prahoch ostalo len asi 2 deci rezistinu, zvysok vykvpakal na zem, alebo ostal v pomocnych nadobkach.
Este musim prist na to ako ho dostanem do nosnikov a vystuh, kedce sa do nich neda zhora nic liat a diery v nich su prilis velke. Takisto do naprav. Asi si budem musiet kupit pistol, lenze skade vziat tlak. Zeby vysavac ?
Napsal: úte zář 06, 2005 11:38
od stefan
To si robíš srandu že chceš do celých dutín naliať rezistin. Fakt som dobre
pochopil že chceš mať dutiny plné rezistinu. Veď rezistin je na striekanie
a nie na vypĺňanie. Osobne dávam prednosť oleju - Konkoru, aj keď na
Slovensku sa dá kúpiť iba sprej, vystriekam s ním kde sá da dostať.
Chystám sa naň nasadiť tú hadičku čo je pôvodne pri spreji rezistinu a
vystriekať aj dutiny prahov.
Aký názor mate na vyplnenie dutín PUR penou? Na starej škodovke som vystriekal dutiny olejom a nastriekal som potom do toho PUR penu.
4 roky čo som to tak mal som mal s tým pokoj. Aké sú Vaše názory?
Napsal: úte zář 06, 2005 18:11
od ppp
Rezistinom ich vylejem, lebo nemam pistol. Potom trosku pobeham autom po rovinkach nerovinkach, nech sa porozlieva a potom ho samozrejme vypustim a pouzijem aj do skodovky
.
Olejom neverim, lebo sa mozu vymyt. Navyse mat vsetko mastne tiez nie je vyhra a nakoniec ak by som bral, ze olej fakt dobre vsade zatecie tak tato jeho vlastnost je zaroven neziaducam, lebo zatecie aj pod plastizol na spodku auta a moze ho odleptat.
Akakolvek pena do dutin je podla mna blbost.
1. je horlava a pri pripadne oprave Ti bude klampiar nebude vediet prist na meno
.
2. ak dutiny zaolejujes, tak ti na steny nechytne a voda ju bude podtekat, vzlinat popri nej a zle vysychat na rozdiel od toho, ked je dutina duta, takze to bude hrdzaviet o to lepsie.
Jedina vyhoda je v tom, ze to trochu spevni nosniky (kym neprehrdzaveju). Ak by som nejaku penu do dutin daval tak jedine voskovu.
Moja prakticka skusenost s penou: na skodovke nejaky magor vystriekal co sa dalo (co sa dalo do aj potom odhnilo
). Tam kde to bolo este snad od predaja (vraj v beneluxe) vystriekane rezistinom, to bolo pekne, tam kde bol len povodny lak, to bolo miestami hrdzave, a na holom plechu (meneny PZ blatnik) bolo pod celou penou hrdzavy flak kopirujuci tvar peny.
Napsal: úte zář 06, 2005 18:49
od Akri
Ale noo taaaak
Olej konkor je to nejlepsi, neplas, ze to bude podtekat voda, delam to tim uz deset let a nemyslim lanose, mam celej 10litrovej kanystr, strikam to pistoli ktera na na konci rozprasovaci trysku, je to primo na dutiny, dela olejovou mlhu a dostane se to vsude, rezistin se u novejsich aut uz nepouziva, to se delelo u skodovek a ziguliku
ten olej je cisty a vzlina ukrutnym zpusobem, nenechte se od nej odradit, kdyz ho ze dveri z venku nebudete otirat po nastriku, tak ho mate za chvili na okne
Konkor neni sice to nejlepsi co je, ale trafovy olej bohuzel uz nemuzu sehnat, ten byl naprosta spicka, ale i tak je konkor to nejlepsi reseni a behem mesice jde do dutin
Jo a penu nikdy
Napsal: úte zář 06, 2005 18:53
od Akri
ppp píše:Tak som cez vikend osetroval prahy rezistinom ml. Upchal som 5 dierok na odvnodnenie a nalial plechovku rezistinu. Prve kolo vyhrali prahy, lebo sa ukazali netesnosti v zvaoch na zaciaktu a konci prahu a drobne v strede, ale ked si to zopakneme nabuduce uz budu upchate a potom tam uz nalejem vsetky 3 plechovice. Inac v prahoch ostalo len asi 2 deci rezistinu, zvysok vykvpakal na zem, alebo ostal v pomocnych nadobkach.
Este musim prist na to ako ho dostanem do nosnikov a vystuh, kedce sa do nich neda zhora nic liat a diery v nich su prilis velke. Takisto do naprav. Asi si budem musiet kupit pistol, lenze skade vziat tlak. Zeby vysavac ?
Vysavac ti to asi neutahne, do te original pistole je treba tlacit asi 4 atmosfery, no nevim, zkusit by se to mohlo, nebo si pujcit malinkej kompresorek i takovej kterej neudrzi stabilni tlak, na ty dutiny to nevadi!
Napsal: úte zář 06, 2005 19:53
od ppp
S tym vysavacom som len srandil
aj ked moderne vysavace maju tah dobry. Asi si v zbernych surovinach zozeniem kompresor z chladnicky a namiesto chladiacej zmesi budem cezen hnat rezistin
. Zatial mam len tu hadicku s koncovkou zo spreju od motipu, lenze ich ml sracka bola asi 10x redsia nez klasika rezistin ml.
Inac to mas odkial, ze resitin je prekonany, ze sa pouzival u skodoviek a zigulov?
Tam ludia pouzivali bud "vyjetak" (pri kazdotyzdennej aplikacii dokonca fungoval
), alebo nic
. A firmy co viem pouzivaju bud ml pripravky, alebo voskove pripravky ktore je potrebne pred pouzitim zahriat. Napriklad felda je cela zaplnena voskom. A co som si vsimol tak hnije v zahyboch kasne, ktore by rozumny navrhar kasne nikdy nevytvoril, ale dutiny mava nehrdzave. Tie co maju diery v prahoch, to neviem ako k nim prisli, ale takych som videl malo, takze mozno buracky alebo utopenci zo zaplav.
Napsal: stř zář 07, 2005 07:12
od stefan
Akri ty tvrdíš že trafo olej je lepší ako Konkor?
Konkor kupujem v spreji, trafo olej by som dokázal zohnať -
otec je elektrikár údržbár. Ako najlepšie to nastriekať?
Kompresor mám, ale namám pištoľ alebo čo.
Ako na to? Myslel som že to vystriekam sprejom Konkor s použitím
hadičky zo spreju rezistin.
Ale najprv idem natrieť spodok auta nejakým sajrajtom.
Napsal: čtv zář 29, 2005 08:10
od Návštěvník
Kedy je lepšie začať s opravou karoserie a odstránením hrdze, na jeseň alebo na jar?
Napsal: čtv zář 29, 2005 08:15
od stefan
Na Espere, apoň podľa mojich skúseností - ihňeď.
Už včera bolo neskoro.
Ja to ale zvyčajne robím pred zimou.
Napsal: čtv zář 29, 2005 21:20
od ppp
Najlepsie je osetrovat auto proti hrdzi pocas pekneho tepleho a pripadne aj slnecneho dna, cize cez leto. Pretoze vtedy clovek nemusi natierat, striakt alebo vylievat vlhke povrchy a aj natery rychlejsie schnu.
Ale aj v jeseni je par teplych dni.
Napsal: čtv zář 29, 2005 21:31
od fireman
no ked kukam na tie dvere som rad ze mam vsetky 4 nahradne
Napsal: čtv zář 29, 2005 21:44
od Akri
Anonymous píše:Kedy je lepšie začať s opravou karoserie a odstránením hrdze, na jeseň alebo na jar?
Nejlepsi je delat prevenci, cili dokud ta rez tam neni, pak uz to je jen prodluzovani zivota