Stránka 2 z 4
Napsal: stř úno 09, 2005 12:17
od Radim
jakub píše:tady bych jen utrousil rypavy dotaz: co to znamena s chybama
ted to nemyslim jako obhajobu mateze, ale ono je treba vnimat rozdil mezi chybou (jakozto nezadoucim prvekm) a neduhem jakozto dusledkem uspory pri vyrobe
v principu na matizovi totiz nevidim chyby - to, ze ma zadni tuhou napravu, ze nema presnejsi prevodovku je proste dan za kompromisni cenu, ale neni to chyba.
todle auto ma evidentne i odlisne casti (jakkoli pod kapotu nevidime) a tudiz s sebou muze prinest jak klady tak pozitiva. Mne osobne se nelibi, ale za tu cenu bych ho manzelce/pritulce jako kabelku klidne koupil. Navic zenska to stejne vezme podle barvy
, tak je to jendo ...
to je otázka jestli je to řazení "dan za kompromisni cenu" nebo jestli udělali soudruzi z Koree chybu. Nevím.
Já bych všechny ženské neházel do jednoho pytle ikdyž barva jistou roli hraje auto jsme se ženou podle barvy nevybírali.
Napsal: stř úno 09, 2005 16:55
od jakub
Radim píše:to je otázka jestli je to řazení "dan za kompromisni cenu" nebo jestli udělali soudruzi z Koree chybu. Nevím.
Todle je _jednoznacne_ dan za kompromisni cenu, jestli chces presne razeni, moznost velmi rychle prerazovat, je nutne pouzit nejen lepsi material, ale asi i lepsi zpracovani => oboji s sebou nese naklady. Opet mohu rici, ze (ted tedy politicky korektne) je rada ridicu (ridicek), ktery jsou schopny preradit bez spojky a ani si toho nevsimnou, tem nepresne razeni dvakrat nevadi, dostanou to tam silou i kdyby matiz nechtel.
todle _neni_ problem jen matize, ale vetsiny malych aut ve stejne cenove kategorii. Chyba je podle meho to, ze se k nam auto dostane zespodu jiz dopredu neosetrene antikorozi a napriklad vzadu podbehy jsou holy plech. Chyba je, co psal petrm, jak dali blbou chladici kapalinu, ktera leptala okruh.
Radim píše:Já bych všechny ženské neházel do jednoho pytle ikdyž barva jistou roli hraje auto jsme se ženou podle barvy nevybírali.
tak todle uz jsme probirali a z meho pohledu je to nadsazka, ktera (bych cekal) vyprovokuje k reakci zensky ...
Napsal: stř úno 09, 2005 18:10
od Damek
Václav Brousek píše:Pro ceirnygepard:
ty jsi mě teď dosttal do varu.Prosím tě nauč se řídit
Za to, že poviem, že sa matiz v zákrutách šmýka neviem riadiť? Ale,ale!
Veď je to pravda. Samozrejme, že keby som tam dal pneu 175- ky, tak by asi lepšie sedel ako na tých 155, čo tam sú, ale to už by bol asi tak lenivý, že by som to neprežil.
A tak isto som nepovedal, že robím hodiny na každom metre. V živote som ho ani nepoškrabal. Len ma hnevá, keď na tú hrozbu musím neustále myslieť a to mi ver, že keby som na to nemyslel, tak to nedopadne dobre, pretože prejsť s ním jednu zákrutu tak ako s nexiou a výsledok je jasný.
Čo sa vybrácií týka,výrazne sa ozývajú len keď motor beží na nízkych otáćkach. Keďže nemá otáčkomer, tak neviem pri akých, ale predpokladám takých 1500 až 2000. Asi je to naňho primálo, ale nie vždy sa človeku chce podraďovať.
Napsal: stř úno 09, 2005 18:18
od shaman
Na podvozek už tu kritika byla a řekl bych že vcelku oprávněně, opravdu to není zázrak a i mezi malými auty na tom není nejlíp. Porovnávat Matiz z Nexií je pěkná blbost, to je asi jak Fabka a Superb.
Napsal: stř úno 09, 2005 18:31
od Damek
Tu nejde o to, že by som ich priamo úmerne zrovnával. Len som poznamenal, čo sa mi na ňom nepáči. Keby bol trocha širší, tak by bolo po probléme. Jazdil som napr s Yarisom a ten sedel ako prikovaný. Ale radenie mal asi 100 krát horšie než matiz - proste hrôza
Je mi úplne jasné, že za tie peniaze nemôžem chcieť rolsa, ale ten pocit neistoty z neho mám. Keby som jazdil od po*čiatku len na ňom, tak by to bolo asi o inom, ale keď má človek s čím zrovnávať, tak zrovnáva.
Napsal: stř úno 09, 2005 19:58
od Ondras
Matiz skutečně nemá buhví jaký podvozek a M200 by na tom mohl být podle fotek jeho zadní nápravy o mnoho lépe. S tím smykem bych to prosil upřesnit. IMHO je Matiz náchylný na nedotáčivý smyk (kola zatáčejí - auto jede rovně). Tato náchylnost roste s rychlostí a obvykle sačí jen trochu ubrat plyn a začíná se chytat. Do přetáčivého smyku ho bez ručky nedostanu ani na sněhu a ledu i při prudkém ubrání plynu.
Já si moc pochvaluju snížení a "přitužení" podvozku. Komfort se zhoršil, ale nijak extrémně a průjezdy zatáček jsou o něčem zcela jiném i na 145mm gumách. Uvidím jak se mi teď zlepší chování zadku. Pořídil jsem novou panhardku a jako vedlejší efekt jedné nezbytné úpravy je o něco tužší než originál, tak jsem zvědav. Když nic jiného budu mít nové silentbloky a to nikdy neuškodí
.
Jakube, člověk, který mi dělal úpravu panhardky dělá sportovní úpravy aut (hlavně podvozky, ale i laděné svody, nerez sání atd.) a dal mi kontakt na motoráře tady kousek. Jedu se informovat na možnost custom vaček pro Matize (0.8 i 1.0), leštění kanálů v hlavě, lícování svodů výfuku i sání a výpočet laděných svodů. Tož jsem zvědav
Napsal: stř úno 09, 2005 20:26
od Damek
Nad úpravou podvozku, pruženia a vecí s tým suvisiacich som sa už zamýšlal, len sa k tomu neviem odhodlať práve preto, že sa zníži pohodlie a že to väčšinou ide ruka v ruke so snížením svetlej výšky, čo si nemôžem dovoliť, lebo by som sa nedostal tam, kam potrebujem.
Čo sa toho šmyku týka, tak presne o tej vlastnosti som hovoril. Minule som vbehol do pravouhlej zákruty na križovatke trocha rýchlejšie ako som mal a darmo som točil, matizko šiel rovno a priamo na autobus. Nakoniec po zbesile rýchlej práci s plynom a brzdou opäť chytil stopu, ale rozhodne to nebol pekný zážitok. Teraz sa na mňa pustí paľba, že nemám jazdiť rýchlo a že to neviem a nemám neporovnávať s nexiou ale šiel som o 40km/h pomalšie ako keď tade jazdím s ňou.
Nevadí, už o týchto neduhoch viem, takže do zákrut zásadne ako slymák s ľahkou nohou.
Napsal: čtv úno 10, 2005 00:28
od jakub
Ondras píše:leštění kanálů v hlavě, lícování svodů výfuku i sání a výpočet laděných svodů. Tož jsem zvědav
tak to dej stopro vedet, me jediny co na tyhle veci odrazuje je vzdalenost od mista bydliste a nutnost tam auto nechat (?). Idealne ,kdyby to byl schopny udelat jako vyrobek a poslat, ale to asi tezko co ... kazdopadne v pripade rozumnych vysledku bych nad tim uvazoval ...
Ciernygepard píše:Za to, že poviem, že sa matiz v zákrutách šmýka neviem riadiť? Ale,ale!
Veď je to pravda. Samozrejme, že keby som tam dal pneu 175- ky, tak by asi lepšie sedel ako na tých 155, čo tam sú, ale to už by bol asi tak lenivý, že by som to neprežil.
ach jo, tys to zkousel, vid - prd, protoze ja tam dal 185 a snizi to maximalku, nikoliv sviznost
Ciernygepard píše:A tak isto som nepovedal, že robím hodiny na každom metre. V živote som ho ani nepoškrabal. Len ma hnevá, keď na tú hrozbu musím neustále myslieť a to mi ver, že keby som na to nemyslel, tak to nedopadne dobre, pretože prejsť s ním jednu zákrutu tak ako s nexiou a výsledok je jasný.
Tohle auto je proste prcek, naprosto od zacatku stroj delany na pomalou jizdu a na tu je plne odladen. Jestli chces jet pilu, tak to musis bud umet nebo si na to poridit nastroj, fullstop. Proste do jakyhokoli auta nasedas, musis zvazit moznosti a vzdy komentovat v souvislostech. Rict, ze matiz jde pri nepozornosti hned do smyku je nesmysl nebo s nim jezdis neumerne jeho/svym moznostem.
Ciernygepard píše:Čo sa vybrácií týka,výrazne sa ozývajú len keď motor beží na nízkych otáćkach. Keďže nemá otáčkomer, tak neviem pri akých, ale predpokladám takých 1500 až 2000. Asi je to naňho primálo, ale nie vždy sa človeku chce podraďovať.
Tohle je maly objem, tady se radit _musi_. Podivej, ty jsi proste zvykly na uplne jiny auto a po matizovi vyzadujes pruznost a stabilitu auta, ktere je o dve/tri tridy vys - to je proste nesmysl.
Napsal: čtv úno 10, 2005 09:03
od V.Brousek
já to shrnu za všechny názory:
Na normální svižnou jízdu je Matíz dostačující autíčko,které se nebojí ani silnějších vozů,pokud v tom nesedí nějaký cvok,který za každou cenu musí ukázat že mu to jede lépe.Jsou to silnější vozy s jinou dynamikou z rychlení.Ale všechni tito ,, umělci ,, mě předjíždí pouze za porušení předpisů.Jinak nemají většinou šanci,teda pokud to není na dálnici v Německu.
Za svou kariéru jsem jezdil s hodně typy aut a specielně u Matíze se musí počítat s uskakováním zadní nápravy.Vždyť je te lehoučké autíčko pro radost.Né pro razantní jízdu do zatáček na maxium.A srovnávat a hanit to s jinými typy aut je nefér.To by s měl hlavně uvědomit ceirnygepard.
Napsal: čtv úno 10, 2005 09:41
od Krtek
to zní hezky že autíčko pro radost neni na ostřejší jízdu
takže je to limuzína na klidný proplouvání a kochání se krajinou
Napsal: čtv úno 10, 2005 10:07
od Damek
Ste tu zo mňa spravili človeka totálne nenávidiaceho matizy, čo vobec tak nie je. Pri jeho kúpe som bol práve ja ten kto ho vyberal pre všetky jeho klady a strašne som sa naňho tešil. Bolo to prvé SE-čko na Slovensku. Ale proste si nasadiť ružové okuliare a nepriznať si realitu, načo je to dobré?
Vždy sú dva pohľady na vec - objektívny, kde si uvedomujem + a - a tak isto to, že pri tak malom aute a jeho nadobúdacej cene sú dokonale vyvážené
No a potom ten subjektívny, kde nehladím na cenu a tam už tie - vyskakujú výraznejšie.
ach jo, tys to zkousel, vid - prd, protoze ja tam dal 185 a snizi to maximalku, nikoliv sviznost
Na matizovi som to nikdy neskúšal, to máš pravdu, ale fyzika ma nepustí. A skúšal som to na starej citroenke, kde som predpísané 145 nahradil krásnymi diskami so 195 a po týždni šli dolu, lebo sa to nedalo vydržať. Darmo mal motor 50kW a auto váhu len o málo viac než matiz, to auto nevládalo.
Napsal: čtv úno 10, 2005 11:01
od jakub
Ciernygepard píše:Ste tu zo mňa spravili človeka totálne nenávidiaceho matizy, čo vobec tak nie je.
ja to tak neberu, proste jen komentuju ten pristup, kdy hodnotis sportovni vlastnosti auta, ktery je primarne vyrobeno jako nakupni taska
Ciernygepard píše:Pri jeho kúpe som bol práve ja ten kto ho vyberal pre všetky jeho klady a strašne som sa naňho tešil. Bolo to prvé SE-čko na Slovensku. Ale proste si nasadiť ružové okuliare a nepriznať si realitu, načo je to dobré?
Vždy sú dva pohľady na vec - objektívny, kde si uvedomujem + a - a tak isto to, že pri tak malom aute a jeho nadobúdacej cene sú dokonale vyvážené
No a potom ten subjektívny, kde nehladím na cenu a tam už tie - vyskakujú výraznejšie.
absolutne nelze takhle brat, to je jak stezovat si na velkou cenu bmw6 od hammana, nejnovejsiho porsche 9ff apod - proste za tenhle hi-tech si priplatis a matiz je preste opacny konec spektra
V podstate cokoliv co matiz dokaze navic, krome dovezeni na nakup je plus. Jestli jsi cekal cokoliv vic jako samozrejmost, tak je to uplne spatne.
A jakoze nastesti dokaze mnohem vic nez to. Udiv nad tim, ze kdyz presednes do mensiho, uzsiho, lehciho auta, ze se najednou vic naklani, neda se s nim jet pila stejne jako s autem uplne jiny vahy, objemu, ... mi prijde naprosto nesmyslny.
Az presednu z porsche do oktavky, tak budu taky nemile prekvapeny, ale co bych cekal, rozdil v cene milion+, auto ma uplne jiny urceni, konstrukci, ...
To vis, ze my bysme tady vsichni (?) chteli mit v aute preplnovani, sportovni podvozek, ... ale to se fakt bavime na uplne spatnym miste o uplne nevhodnym aute. Jasny, ze to jde, ale vetsina to dela spis jako proof-of-concept (ci jak se tomu nadava), cili ze to jde a dokazat to.
Ciernygepard píše: ach jo, tys to zkousel, vid - prd, protoze ja tam dal 185 a snizi to maximalku, nikoliv sviznost
Na matizovi som to nikdy neskúšal, to máš pravdu, ale fyzika ma nepustí. A skúšal som to na starej citroenke, kde som predpísané 145 nahradil krásnymi diskami so 195 a po týždni šli dolu, lebo sa to nedalo vydržať. Darmo mal motor 50kW a auto váhu len o málo viac než matiz, to auto nevládalo.
tak ja se jen budu opakovat, 185 rozhodne neuberou na pruznosti, pouze snizi maximalni rychlost - imho tak o 5-10km/h, coz je me osobne uplne jedno (btw: 195 uz je fakt dost a hodne zalezi na tom, jestli si zachoval obvod kola, nebo nikoliv. Ono, pokud zvetsis prumer treba jen o centimetr, tak uz to bude znat. Pokud zachovas prumer kola, je to v pohode)
Napsal: čtv úno 10, 2005 11:21
od Damek
Priemer kolies zostal ten istý.Viac sa tam ani nedalo dať,lebo na to nemal miesto, ale to je už o inom.
Možem z Číny voziť autá? By som si to QQ aj kúpil, za tie peniaze to fakt stojí za úvahu. Ak je to napodobenina matiza dobre okopírovaná, tak by to mohlo byť celkom slušné auto ako ďalšia nákupná taška.
V podstate cokoliv co matiz dokaze navic, krome dovezeni na nakup je plus. Jestli jsi cekal cokoliv vic jako samozrejmost, tak je to uplne spatne.
Na nákupy nikdy pre mňa a otca slúžiť nemal a nemyslím si, že len na to bol stvorený. Skor na vozenie 1 až 2 ľudí. 4 roky drel ako služobné auto a každý mesiac jazdil do CH a spať. A v celku to aj zvládal. Výhoda oproti nexií bola, že tam človek nezaspával pri riadení, lebo posed v matizovi to nedovolí.
V dnešnej dobe ho používam ako mini dodávku a aj toto zvláda.Vecí, čo doňho naskladám by som nikam inam nedostal.
Ale ten podvozok,to sa bude musieť doriešiť aspoň podložkami pod kolesá, aj keď mi to nepripadá ako zdravá úprava.
Napsal: čtv úno 10, 2005 12:15
od V.Brousek
pro ceirnygepard:
Váš dřívější příspěvek ohledně Matíze zněl uplně jinak a tak jsem se musel Matěje zastat.A nesouhlasím ani z názvem nákupní taška.Ba naopak.Na to jak je Matíz malé auto,naloží se do něj toho poměrně dost.Ale je to samozřejmě můj názor a nikomu ho nevnucuji.
Napsal: čtv úno 10, 2005 12:39
od Damek
Naloží sa doňho neprimerane veľa.
Naposledy som viezol aparatúru. Matiz bol kompletne naložený až po strechu vrátane miesta spolujazdca. Naspať som ale neriadil, lebo som si vypil a aparatúru viezol známi na lade kombíku. A nech sa akokoľvek snažil, tak sa musel otočiť ešte raz, lebo to tam nebol schopný narvať.
Váš dřívější příspěvek ohledně Matíze zněl uplně jinak
Ja som rétoriku nezmenil. Je to dobré auto, to bez debaty ale to čo považjem za nevýhodu sa tiež nezmenilo /nepovažujem to za chybu, lebo chyba to ne je, len by mi proste vyhovovalo, keby to bolo bývalo lepšie/
Vo verejnom živote na matizka nedám dopustiť a obraňujem ho s nasadením pred inými znaćkami, ale myslel som, že tu, v komunite, v ktorej sme na tom všetci približne rovnako a každému z nás stojí pred domom jeden malý matiz, si ich nemusíme len hájiť,ale debatovať možme otvorene.