Stránka 2 z 2

Re: Spotřeby a jiné

Napsal: úte zář 22, 2015 14:37
od slaza

Re: Spotřeby a jiné

Napsal: úte zář 22, 2015 19:42
od Petr S.
slaza píše:http://www.novinky.cz/auto/381230-jak-a ... treby.html
každý děláme co umíme
Takhle mě pobavil svět motorů u testu nového superbu. V kolonce motorů byl motor 2..0TFSi 162 Kw a spotřeba 6,2l/100 km a v testu se člověk dočetl,že v průběhu testu jsme jezdily za přijatelných 10,5 l/100 km,takže kde je pravda??? Že VW a celej koncern lže o spotřebách vím dávno. Palubní pc kecá v průměru o 1,5 až 2l.

Re: Spotřeby a jiné

Napsal: stř zář 23, 2015 15:50
od ChOrlando
palubní PC jaký údaj vlastně ukazuje? ta průměrná spotřeba je počítána jak? za posledních XXX km? od posledního resetu určitě ne! to mám ověřeno páč resetoval jsem počítadlo při tankování a na poslední cca půlku jsem na střechu dával nosiče na kola tedy spotřeba šla rapidně nahoru a při dalším tankování palubní PC ukazoval o dost vyšší spotřebu než skutečně byla jakoby ukazoval spotřebu jen za posledních 100km..... (to potom není divu, že se údaj dost liší že? přitom to může měřit přesně....)

Re: Spotřeby a jiné

Napsal: čtv lis 10, 2016 17:20
od Laco71
Orlando 1.8 i LPG Tartarini

spotreba BENZIN 7,2-7,6

LPG 9,5-9,7

kombinovana prevadzka 20 % mesto 70 % okresky 10 % dialnica

Re: Spotřeby a jiné

Napsal: pát lis 11, 2016 10:57
od ChOrlando
Orlando 1.8 benzin

mesto nebo dalnice tam mam spotrebu +- 0,2 stejnou podle stylu jizdy tedy 7,8 - 8,0
na okrskach 6,6-6,8

Re: Spotřeby a jiné

Napsal: pon pro 19, 2016 19:22
od JardaB
Pokud jsem zkoumal dokumentaci výrobce pro Orlando, našel jsem tam spotřebu dle EHK a potřebu kterou udává výrobce - ta byla samozřejmě vyšší. Spotřebu dle EHK nemůžete považovat za spotřebu vozidla, protože je to nějaký ? a ještě blbě navržený srovnávací etalon.

Jak jsem na to já ?
Orlando 2.0 120 kW - převažují cesty nad 50 km - proto je to diesel, po městě skoro nic.
Jezdilo se z Tábora - Praha, ČB, Plzeň, Beroun, dovolená.

Palivo: jedině bezřepka od Euroil + VIF
6,16 - průměr za tři roky (najeto 30 tisíc)
5,97 - poslední rok

Pokud jsem na cestě Tábor_Plzeň a zpět nuloval počitadlo spotřeby po první 10 kilometrech, byla spotřeba myslím 5,2 l/100. S dieselem jen dlouhé štreky ! Jinak je to trápení motoru a ničení DPF. Při teplotách okolo nuly se chladicí kapalina ohřeje po 8-10 kilometrech a olej ... hádám tak po dalších deseti. To se v motoru asi dějí věci !

Pokud je to ve finančních možnostech, je pro diesel optimální nezávislý předohřev (třeba Webasto) nebo alespoň elektro ohřev oleje. I v létě pánové!

Když si uvědomíte, co jsou lidi ochotní dát na příplatkách dát za nové auto (auto v základu za 300, klidně koupí za 500 tis.), tak 50.000,- za Webasto v plné palbě není tak moc.
===
Edit 5.2.17
Při teplotě okolo -5 stupňů jsem bedlivě sledoval ohřev motoru podle kilometrů mimo město:
- 3 km ... z topení začíná jít z výdechů topení náznak tepla
- 13 km ... teplota cca 60 stupňů
-18 km ... dosažena provozní teplota
===
Pořídil jsem Webasto v lehčí výbavě Thermo Top Evo 4kW a SMS ovládání z mobilu Thermo Call Entry ve slevě - celkem 32 tisíc. Hodlá to používat přiměřeně i jaro a podzim.
První dojmy - zapnu to 15-30 minut před vyjetím a nechám ještě 15 minut běžet za jízdy, topí jak do toho sednu, chod motoru klidný, vypalovat to začalo po ujetí 20 km :-)

O vlivu na spotřebu budu referovat.