Stránka 2 z 2
Re: klimatizace
Napsal: sob led 18, 2014 18:41
od jirka.ka
Tak jsem zase najezdil pár km a musím zajet do servisu. Ten komresor na klimu zapíná a vypíná opravdu kdy chce.To jsem zvědavej na co kluci přídou.
Re: klimatizace
Napsal: sob led 18, 2014 19:20
od Laco71
Mám orlando vo vybave LT a teda klimu zapínam tlačítkom,
ono je rozdiel v tom,že kompresor klímy je pohánaný cez el-mag spojku ktorá prenáša na kompresor nejaký točivý moment a preto sa može zdať,že kompresor klímy vlastne beží non-stop pri naštartovanom motore ,
ALE NIE JE TO TAK !
On sice beží , ale na veľmi nízky výkon ,čo však stačí na to aby pri nastavení teploty fukaneho vzduchu kolieskom v krajnej polohe celkom vľavo /na začiatku modrého poľa/vychádzal z vetracích otvorov studený vzduch
Ako sa píše v prispevkoch vyššie, nepokladám to za poruchu , ale za VLASTNOSŤ Klimatizácie v tomto vozidle ,ktorá je pre mňa príjemná pri jazde v letných podmienkach pri teplote nad +25°C
Klímu zapínam tlačítkom do plnej činnosti len keď vonkajšia teplota prekročí +30°C,čo sa prejaví aj na otačkomeri,že na pol sekundy trochu "spadnú" otáčky motora vplyvom toho,že kompresor klímy začal pracovať na PLNÝ VÝKON a teda zaťažuje svojou činnosťou motor.
Teda asi tak, VOBEC by som nešiel do servisu s takou prkotinou,že mi spina kedykoľvek kompresor
ešte by sa mudrci v servise snažili znižiť výkon klímy,začali by sa šprtať v tom a dodrbali by aj ďalšie veci,ktoré doteraz bezproblémovo fungujú....
Re: klimatizace
Napsal: sob led 18, 2014 19:51
od Vypravca
Nechapem jednemu. Ako moze ist kompresor na maly vykon? Je tam predsa el.mag. spojka a ta ked cvakne tak v podstate okamzite pripoji kompresor a poznas to na otackomery.
To by si tam musel mat odstredivu spojku, tak ako ma Babeta, alebo motorova pila, aby ti isiel kompresor na mensi vykon v zavislosti na otackach.
Na skusku si pripoj ziarovcicku na el.mag. cievku kompresora a kontroluj si podla nej, zapinanie klimy. A porovnas si kontrolku na pristrojovke s tvojou docastnou kontrolkou.
Re: klimatizace
Napsal: sob led 18, 2014 20:12
od jirka.ka
Je to tak,spojka na komresoru je bud seplá nebo ne. Prostě mám topení na manual stojím na křižovatce a pořád koukám na otáčkoměr jak na volnoběh houpe. Problém je v tom,že když se sepne kompresor tak se během chvilky sepne i ventilátor na chladiči.To když třeba roztáčím trojku a zrovna sepne kompresor a ventilátor na chladiči tak je to hned znát (nepatrné poškubání a neochota motoru se čistě roztočit).V tomto počasí a topením na manual prostě komresor sepnout nesmí.
Re: klimatizace
Napsal: ned čer 22, 2014 23:52
od ChOrlando
Ja pozoruji jinou vec kdyz klimatizace chvili bezi a pak ji vypnu tak cca za 30s po vypnuti je citit vzduch z ventilatoru lehce po octu trva to tak minutku jak kdyby si po vypnuti neceho ucakla...
Re: klimatizace
Napsal: ned čer 29, 2014 07:16
od inza
Tak to asi vyčistit klimu. Jinak, že se v klimatizaci něco usazuje je naprosto normální u všech aut.
Já ji vlastně asi ani nevypínám...
Re: klimatizace
Napsal: úte črc 01, 2014 17:51
od ChOrlando
inza píše:Tak to asi vyčistit klimu. Jinak, že se v klimatizaci něco usazuje je naprosto normální u všech aut.
A u uplne noveho auta je to taky normalni?
Re: klimatizace
Napsal: úte črc 01, 2014 22:08
od inza
Tak u úplně nového by to tak asi být nemělo, ale kdo ví co se tam dostalo někde na lodi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)