Stránka 2 z 2
Napsal: ned úno 27, 2005 15:06
od Radoslav Hološka
Budme radi,ze sme zdravi,motory,plechy a ostatne cacky sa vzdy daju dokopy. Ale ludsky skelet a motor je uz o niecom inom.
Napsal: ned úno 27, 2005 16:15
od Pepe
Chlapi neblázněte a zkuste trochu přemejšlet. Pravdu má Ivan.
Kompresní poměr se dá změnit jen zmenšením spalovacího prostoru = snížením hlavy. Něco jinýho je pak plnicí tlak motoru, ale copa má Nexie turbo? Ovládání ventilů je vačkou rozvodovým řemenem, tak s tím chiptuning asi taky moc nepořeší. Jediný co chip může udělat je, nastavit bohatost směsi v závislosti na otáčkách, popř zátěži motoru, respektive upravit charakteristiku křivky dávkování paliva.
U turbomotoru je to něco jinýho, tam to navíc řídí plnicí tlak turba ....
... no a turbo na to není stavěný a je po něm. Brzo. No a pak se tak kurví těsnění pod hlavou, ohejbaj ojnice, praská klika atd. Katastrof je dost, který můžou nastat.
Na Fiatu jsem měl sníženou hlavu o 0,35 mm, o 2 mm větší ventily, jinou vačku (jiný časování), větší sání, dvojitej karburátor Weber, jinej rozdělovač, svody pro každej válec vzlášť ... a výsledek = motor najel max 130 000 km, písty a kroužky na šrot, pokud tam nebyly kovaný Kolben-Schmidt. Takže je to něco za něco. Výkon za kilometry.
Napsal: ned úno 27, 2005 16:43
od JRD McLAREN
no ved ja som nikde nepovedal ze sa da chipovani jednotky menit
kompresny pomer...
..akuart fcul zistujem ze som tam jak "anonym"...
moj dotaz sa tykal hlavne stale odchadzajucich piesntych kruzkov..
to co piseh ty je vsecko pravda...
ludia co sa snazia vydupat z "bezneho" motoru maximum...
uz akosi pociatju stym ze "to" dlhu zivotnost mat nebude..
...alebo stym aspon pocitat musia..
co ja viem tak pri Chiptunningu dost trpia aj vstreky...
jeden znami automechanik "tuner" zbrusil na skodovke hlavu o
1mm
a potom za divil ze ma na volnobehu
teplotu 90 a ze mu stale
klepocu ventily...
..zere mu to olej, cim dalej tym viac, a ze v karbutatore povymienal trysky zo 130-ny...a pod. kraviny..
....
proste tymy upravami ten motor akurat tak dobre doje***.....
..ale bol frajer, dokazal flekovat z miesta......chvilu...
Napsal: ned úno 27, 2005 18:42
od Kruger !!!
U tohoto problému bych zkusil nejdříve vyměnit hlavu !!! Něco asi bude v nepořádku s ní... Tolikrát odejít písty, to snad není možný !!!
Napsal: ned úno 27, 2005 19:31
od palikx
Napsal: ned úno 27, 2005 19:54
od Kruger !!!
Že by špatný servis ??? Co převodovka??? A te software nevím,nevím !!!
Napsal: ned úno 27, 2005 20:14
od palikx
Jo to s tim servisem je to taky možné
Ale on tam dostal motor z vrakáče na který nikdo nesáhl.Odešlo na něm těsnění hlavy po 3000km a po opravě(bez broušení)asi 500 km pak odešly svíčky. Jeli na 2 válce z brna do prahy.výměna svíček,pak to najelo jestě 1000km.Svíčky brisk DOR 15 lgs
Napsal: ned úno 27, 2005 20:48
od Kruger !!!
palikx píše:Jo to s tim servisem je to taky možné
Ale on tam dostal motor z vrakáče na který nikdo nesáhl.Odešlo na něm těsnění hlavy po 3000km a po opravě(bez broušení)asi 500 km pak odešly svíčky. Jeli na 2 válce z brna do prahy.výměna svíček,pak to najelo jestě 1000km.Svíčky brisk DOR 15 lgs
)
To vypadá jako by měli všechny motory pístní kroužky v prd..., ale to by se nepřehříval motor, naopak by byl chladnější. Jestli pes nebude zakopaný jinde a ten motor trpí v přenášení sil na spojku a kola !. A když ne, tak motor rozebrat a zgenerálkovat sami !!! dva dny max a vyjde to o polovinu levnější !!! Dělal jsem to na Škodovce a na nexii hlava není až tak složitá. Výměna pístů s válci není též komplikovaná (ještě lehčí než hlava !!!
Napsal: pon úno 28, 2005 08:54
od JRD McLAREN
No...
Dva dni hovorish...
a potom my vysvetli, jak si doma spravish napr. vybrus valca,
egalizaciu klukovky, zabrusenie ventilou, zfrezovanie hlavy ci bloku,
vymenu voditka ventilu, zafrezovanie sedla ventilu,
ked na to doma nemash potrebne naaaradie ..???
alebo co potom ty co byvaju v panelaaku..??
..uz ich vidim jak na parkovisku rozoberaju motor..
Napsal: pon úno 28, 2005 09:02
od JRD McLAREN
palikx píše:Jo to s tim servisem je to taky možné
Ale on tam dostal motor z vrakáče na který nikdo nesáhl.Odešlo na něm těsnění hlavy po 3000km a po opravě(bez broušení)asi 500 km pak odešly svíčky. Jeli na 2 válce z brna do prahy.výměna svíček,pak to najelo jestě 1000km.Svíčky brisk DOR 15 lgs
no staalo by za to vedet teplotu motora...
tu by som uz potom pozrej chladiacu kvapalinu,asi..
cidlaa...
a co ja viem...co este...
mozno vstrek, ci to nahodou nezalieva valce,
..ten motor z vrakoviska menil komplet..??
alebo len "polomotor" ..?? teda sacie, vyfukove potrubie z prislusenstvom ostalo ....