Autobaterie

Krásné SUV od Chevroletu

Moderátor: Blue Lanos

HonzaKLE
Příspěvky: 104
Registrován: čtv říj 20, 2011 22:22

Re: Autobaterie

Příspěvek od HonzaKLE »

Zdravím kolegy v novém roce.
Přes svátky mi odešla autobaterie v Captivě 2,2 D, 4x4, 135 kW, po týdnu stání motorem sotva otočila. Klesající výkon baterie jsem pozoroval od podzimu.
Je to již druhá, první měněna v záruce po 2 letech (Delkor 4246), nová stejného typu vydržela 1 rok a 3 měsíce. Nabíjení i odběr v klidu v normě.
Dle sdělení servisu se na baterii nevztahuje záruka pokud byla měněna v rámci záruky 3 let na celé auto?!
Nepoužívám start-stop systém resp. vypínám ihned po startu, občas nabíjím mikroprocesorem řízenou nabíječkou CTEK, parkuji v garáži kde nemrzne.
Řeším nákup nové, rozměr by měl být 353x175x190 mm.
Je možné použít klasický akumulátor nebo musí být opět typu AGM?
Máte nějaké tipy?
Předem velmi děkuji za názory.
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105

ČZ 125/476
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Autobaterie

Příspěvek od Richard »

Podle mě blbost, když koupím baterii mám na ní záruku 2 roky od prodeje, tedy tvá baterie by měla být v záruce ! A pokud ti ji servis vyměnil měl ti k nové dát všechny papíry (záručák) dodací list, fakturu.....

I na tu nejpitomější a nejlevnější baterku mám při koupi tyto dokumenty - nedávno jsem jednu kupoval (ne na Captivu) !

já baterky kupuju zde a např. tahle by mohla asi být http://www.cekl-eshop.cz/akuma/autobate ... lus-100ah/ i když nevím jak je to s kontakty (plus vlevo nebo vpravo) nejspíš na japoncích a korejcích bývá plus vlevo evropský auta zas mívají plus vpravo

Dle mě je jedno co tam dáš i když ti lidé budou možná tvrdit, že to jedno není, ale vše je to jen o nabíjení, gelovky jsou háklivý na napětí přes 14 V proto regulace nabíjení nesmí tuto hodnotu překročit, ale když tam dáš místo gelovky obyčejnou nic se nestane ..... bude větší, těžší a to je asi vše.... pokud máš normálně v palubní síti 14,4 V dej tam co chceš ř.j. a auto ví prd jestli ty ampéry co používá jsou z normální či AGM baterie ;)

Ale já bych fakt 8000,- za baterku nedal jak je psáno výše v tomto vláknu.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Autobaterie

Příspěvek od Serpico »

...chce to změnit odběr proudu při odstavení vozidla - ŘJ - alarmy - radio - atd, v nich může být větší odběr - závada, to měli změřit v servisu při výměně baterie.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
HonzaKLE
Příspěvky: 104
Registrován: čtv říj 20, 2011 22:22

Re: Autobaterie

Příspěvek od HonzaKLE »

V září 2014 bylo auto na servisu asi týden, řešilo se padání do nouzového stavu při brzdění motorem (nakonec vyřešeno novým SW), auto ráno před předáním nenastartovali. Byla vyměněna baterie zaslaná dovozcem, shodný typ Delkor 4246. Problém je že já baterku nekupoval ale byla vyměněna v rámci 3 leté záruky na auto. Doklad jsem nedostal, zaurgoval jsem zpětně s žádostí o písemné vyjádření zamítnutí reklamace.
Dle sdělení servisu při výměně baterie bylo měřeno dobíjení a odběr proudu při klidovém stavu, vše v normě.
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105

ČZ 125/476
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Autobaterie

Příspěvek od Richard »

OK rozumím, baterku ti vyměnili a existuje o tom nějaký zápis, tak ti na vyměněný díl běží zas záruka, nikde není napsáno že se na záruku vymění jen jedna baterka....... když budeš mít pech baterka ti klidně odejde 2x do roka .....
Asi bych se nenechal lehce odbýt.....
Někdy baterka u novýho auta stála za prd, auta dorazily úplně "mrtvý" startovaly se Boosterem a pokud takhle mrtvý auto stálo přes zimu, baterky byly těsně před smrtí .....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
slidil
Příspěvky: 1126
Registrován: pon úno 06, 2012 22:04
Bydliště: Koštice, okr. Louny

Re: Autobaterie

Příspěvek od slidil »

Richarde, já bych to tak jasně neviděl....
Jestliže měl záruku na auto 3 roky, jako na celek, tak byla baterka vyměněna jako díl auta v záruční době. A záruka pak běžela dál, ale neprodlužovala se. Jako kdyby mu měnily, co já vím, nějaké čidlo v motoru...
Je to stejný jako když si koupíš televizi se zárukou 2 roky, a po roce ti odejde ovladač. Pokud nejde opravit tak ti taky dají nový a záruku na něj máš jen do konce záruční doby televize. Záruční doba se maximálně prodlužuje o dobu po kterou byl předmět záruky v opravě.
Něco jinýho by bylo pokud by si baterku koupil za svý, pak by na ní měl záruku nezávisle na záruční době auta.
Hyundai Bayon 1.2DPi 58kW - 2024

Bylo:
Captiva 2,2VCDi LTZ 135kW - 2012 (4x4 - 7míst)
Chevrolet Aveo 1,4 74kW - 2010
Hyundai Santamo 2,0i 102kW - 1999 (4x4 - 7míst)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Autobaterie

Příspěvek od Richard »

Asi máš pravdu, nějak jsem si to srovnal tak, že auto je ještě v záruce, ale jak jsem na to kouk pořádně tak je záruka prošvihlá o 2-3 měsíce ...... ale i tak si myslím, že jak servis, tak improtér baterku koupil s dvou, či víceletou zárukou a nic by se nestalo, kdyby se k tomu postavili ve prospěch zákazníka.....
Od nepaměti platí, že prodělek je taky kšeft a nikdo neví zda-li třeba právě takovéto jednání se v budoucnu nevyplatí víc , než trvat na svém......
Baterka a navíc značková za rok v háji mi připadá jako dost špatný :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Mefisto
Příspěvky: 523
Registrován: stř lis 07, 2012 20:38
Bydliště: Brünn

Re: Autobaterie

Příspěvek od Mefisto »

Rika se tomu oprava vymenou, cili je to jen oprava i kdyz ti to vymenily za novy kus a zaruka nezacina znovu ale bezi dal.

AGM neni gelovka, je to baterie, kde mezi deskami neni tekuty elektrolyt ale je nasakly v tkanine ze skelnych vlaken.

Dnes vetsina vyrobcu dela baterie s plusem a minusem na vsechny mozny smery :o)

To Richard ta AKUMA vypada dobre. Tady http://www.battery.cz/autobaterie-pro-o ... y/?order=3 se da take vybrat v tech rozmerech

Ja zatim problem nepozoruji, ale jestli koupite nekdo novou tak napiste ktera tam nejlip vleze, abych byl nachystanej :PP:
Naposledy upravil(a) Mefisto dne pát led 08, 2016 00:20, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Autobaterie

Příspěvek od ladinek »

Já koupil cca 4 roky zpět Vartu Dynamics 60Ah a do dneška šlape jak hodiny.Nabíjela, dobíjela se za celou dobu jen jednou.
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Uživatelský avatar
Mefisto
Příspěvky: 523
Registrován: stř lis 07, 2012 20:38
Bydliště: Brünn

Re: Autobaterie

Příspěvek od Mefisto »

Takze baterka neni zase tak velky problem.Jdepouzit jskoukoliv s rozmery 354 x 175x 190 a plus v pravo
Odpovědět

Zpět na „CAPTIVA“