Stránka 2 z 3

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: ned lis 09, 2014 15:25
od pejee
No jestli máš nádobku prázdnou a pod víčkem oleje takový šlem tak to může být i těsnění pod hlavou. Nepravděpodobné u zánovního auta ale může.. Já teď akorát opravuju opel astra přítelkyni s prasklým těsněním. Oprava vyjde na ranec peněz v servisu. Pokud máš záruku tak asi pohoda. Jestli máš pod víčkem to co na fotkách tak hodně štěstí, aby to bylo jen z krátkých tras :)

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: ned lis 09, 2014 20:01
od saamm
Pokud nemáš únik přes spoj tak počítej s tím že máš prasklé těsnění pod hlavou a to je ta druhá nejlepší varianta. (nejhorší je prasklá hlava) Pokud máš auto ještě v záruce nebo prodloužené záruce tak budeš platit jen náplně. Celková oprava výměny těsnění pod hlavou v Chevrolet servisu nějakých +- 14 000,-. Přesně to samé jsem měl i já. Prasklo po 50 měsících provozu a 65 000 km. Pro mé štěstí v prodloužení záruce.

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: ned lis 09, 2014 22:22
od Scorpion.11
Co na tým stojí 14.000,- ? -P

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: ned lis 09, 2014 22:29
od pejee
Komplet těsnění - hlava, víko ventilů, olejové vany, sací, výfukové.. šrouby hlavy, tlaková zkouška, přebroušení hlavy, případně srovnání, rozvodový řemen, nový olej, fridex, filtry, práce :) a případně další věci, podle stavu motoru.

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: pon lis 10, 2014 21:49
od aveák David
Ono je pravda, že jezdím kratke trasy, ale přesně nádobka byla prázdná a pod víčkem takový šlem. Asi před týdnem jsem ji dolil na max, mezitím jsem ujel asi 80 km a dnes jsem se díval a je tam pořád stejně. Žádné fleky po úniku jsem nenašel. Jo a já tam mám od začátku modrou ne červenou. Zítra jdu na třetí servisku tak uvidím co mi řeknou.

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: stř lis 12, 2014 10:20
od aveák David
Včera jsem byl na té servisce. Komedie hadr :( Říkal jsem jim, že byla skoro prazdná nádržka a že jsem tam tu kapalinu dolil, byla modrá, tak jsem dolil modrou a oni mi řekli, že tam má být červená:-| Říkal jsem jaká tam byla takovou jsem tam dal. Oni že né má tam být červená. Tak jsem tam čekal 7 hodin :evil: Prý tu modrou vypustili, nevím kolikrát to proplachovali, napustili červenou, zahřáli. Prý se musí dodržet postup. Po ujeti 500 km se mám zastavit, že zkontrolují jestli neuniká. Chci se zeptat majitelů stejného modelu, jakou tam máte chladici kapalinu? Protože ta modrá, tam byla od začátku. Říkali mi, že do motoru neuniká. Já si stejně myslím, že na tom dělali něco jiného. Není možné, aby výměna chl. kap. trvala tak dlouho.

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: stř lis 12, 2014 22:16
od saamm
Pro ty co se jim ztrácí chladící kapalina a nenašli kama uniká. A pro ty co neví jak poznat nemrznoucí směs v oleji. Ale na víčku oleje je šlem nebo kapičky kapaliny tak nejednodužší a nejlacinší je namočit prst a olíznout. :lol: POZOR NEPOLYKAT :lol: . Pokud je to sladké tak máte problém. Pokud je to jen chuť po oleji tak je to jen zkondenzovaná voda a to je OK. Zkondenzovaná voda je v motoru skoro vždy při krátkých jízdách.

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: čtv lis 13, 2014 10:39
od Laco71
nizka hladina /menší objem chladiacej kvapaliny/ ma na chladenie motora taky vplyv,že motor sa bude dlhšie zohrievať na prevadzkovu teplotu

nemyslim si,že hned bude ta najhoršia porucha ,ako tu niektorí vypisovali,že prasknuté tesnenie pod hlavou,či samotna hlava,
v tom prípade by sa z autom nedalo jazdiť protože po 1 či 2 kilometroch by zožralo všetku kvapalinu a nasledne by sa prehrialo,tiž by za autom bolo vidieť "bílý kouř" čo by sa nedalo nepostrehnuť

čo sa týka farby chladiacej kvapaliny,su 3 druhy :modrá,zelená a ružová, bola aj žltá /FRIDEX/ ale ta sa už nepoužíva....

najskor bude unik niekde pod hadicovými sponami , doporučujem vymeniť za SK-pásky,ktoré sa daju stiahnuť a nedržia len silou pružiny ako tie spony

raz som pozoroval unik kvapaliny pod hlinikovou prírubou zvrchu na hlave motora tuto by som nedoťahoval,nakolko hrozi jej prasknutie

Dá sa to riešiť tak,že chladiaca kvapalina sa rozriedi na požadovaný pomer /asi 1:1/surovou vodou
mineraly vo vode časom vyplnia mikro netesnosti cez ktoré sa kvapalina stráca..
žiadny mechanik nedoporučí riedit chl.kvapalinu surovou vodou , ale podla mńa je to najlacnejšie a najučinnejšie riešenie
učinnost chladiacej sustavy to v žiadnom prípade neovplyvní a ked ,tak v celkom neporozovatelnej a nemeratelnej miere
motory od GM maju velmi dobre poriešene chladenie a aj naddimenzované si myslim

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: čtv lis 13, 2014 11:19
od pejee
Máme 1.2 63kW LS+ a byla tam růžová od novoty ;)

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: čtv lis 13, 2014 11:49
od saamm
Laco71 – taky se mně ztrácela chlad. kapalina cca.0,5 l za 14 dnů. Žádná katastrofa to nebyla. Při nájezdu kolem 500 km. Ale otázka je jinde. Má se ta kapalina ztrácet nebo ne. Předpokládám že ne. Tak kam asi šla? (do hospody na kafé asi nééééééé) V zimě se z každého výfuku paří takže poznáš tak kulové. Pokud napíšeš že se nepaří tak asi jezdíš po silnici sám. Již od nějakých 8°c je vidět jak se paří z výfuku. Po jednoduchém testu ( jak jsem uvedl) tak hurá do servisu a ejhle prasklé těsnění pod hlavou. Protože jsem nikde nenašel únik. Chladící kapalina buď jde do prdele netěsností ve spojích hadic, - nebo do oleje, - nebo do válce, - nebo je prorezivělá mrazová zátka, - ale to je vždy na rozebrání motoru, ale může být i špatná tlaková zátka – ale tam to zase bude zabarvené od barviva co je v kapalině. Pokud jsem něco napsal špatně tak mne oprav.

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: pát lis 14, 2014 17:40
od Boeing737
Ja mám tiež 1.2 63kW a tiež tam bola vždy ružová a mám aj ten istý problém,ako Pejee....pod ryskou už dva roky a zatiaľ to tam drží.
Podľa mňa,je zle umiestnená ryska na nádrži. :lol:
Tiež ma to vyĺakalo,aj som tu niekde o tom písal,ale stav sa nemení. Leto,zima.... a to nejazdím krátke trasy.
Ale úplny únik bude problém,tak zmeň servis,lebo zničíš motor.

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: pát lis 14, 2014 18:31
od Serpico
...především důsledná kontrola vyčištěného motoru po jízdě, takto jsem přišel na unikání chladící kapaliny z domečku termostatu velice nenápadné u 8V a následně mírně tekla zásobní nádržka na kapalinu, nebylo toho moc tak do 1/2 až 1 litru asi na 1000 km a to už je důvod se velmi pozorně dívat u té nádržky to šlo nahmatat jenom zespodu, nicméně měla už nárok, sloužila 17 let. Pokud pomíjím problémy s hlavou, s těsněním, to se mnou přestalo mluvit hned po koupi 5leté nexie
( trošku jsem ji několikrát trochu protáhl ), bylo to jednoznačné mnoho páry a tak nebylo o čem uvažovat.

Mějte se fajn aneb vše lze opravit.

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: čtv črc 30, 2015 12:56
od Boeing737
Teraz to mám takto :(
Nikde tam nevidím MIN. len MAX

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: čtv črc 30, 2015 15:21
od Laco71
ked som pisal o "bielom dyme" myslel som charakteristicky HUSTY BIELY DYM , žiadnú paru

ten husty biely dym,je charakteristickým priznakom prenikania vody do spalovacieho priestoru

Para ide z výfuku preto,lebo vyfuk nie je zahriaty na teplotu vyfukovych spalín ,

ked sa stane ,že sa vyfukové potrubie zohreje ,vtedy budú bezfarebné spaliny unikat z výfuka tak,že ich vobec nebude vidiet

Re: Ztrácí se chladící kapalina

Napsal: čtv črc 30, 2015 16:32
od Boeing737
Ja mám veko čisté a aj nové. To vymenili v Chevy. Biely dym nemám. Všetko suché. Vodu som neoblízal ;)