Stránka 2 z 2
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: stř čer 12, 2013 01:04
od xXxTRA
tak chlapi, jak jste rekli, privodni vodice jsou 3, oranzovy (zem) bily a ruzovy (plusy jednotlivych civek)
paralelne na zem a ruzovy plus jsou pripajene dalsi dva vodice, ktere vedou do jednotky lpg a zrovna na tomhle paru je porad jak jste rekli 12V...¨
po odpojeni cerveneho dratu z jednotky lpg od ruzoveho plusu ve svorce napeti neni (ruzovy proti zemi) ale v tu chvili taky cerveny z lpg proti zemi taky ukaze nulu, ve chvili dky se spoji cerveny a ruzovy je tam proti kostre 12V, podotykam jednotka lpg je odriznuta od privodu proudu z baterky...
odpojil jsem navic lpg vstriky, a zkousel i jednotku (bez ni ale nejde skrtici klapa atd...)
a ejhle, ono to nastartovalo na 4 valce i s nacatou civkou..
chvili to jeste brblalo par chybovych kodu na diagnostice, ovsem vymazane uspesne a diagnostika motoru nesviti
nicmene v programu scanmaster pokud spustim polozku palubni deska a prepnu se na kartu readlines, sviti tu na me cervene lambda sonda, katalysator a egr system
v bloku merenych hodnot vidim ze signal ze sond leze, nicmene tezko rict jestli spravny, zitra to zaznamenam do videologu a poslu sem
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: stř čer 12, 2013 18:25
od Richard
jestli ti můžu poradit tak při hledání se soustřeď na zprovoznění na benzín, klidně vše co je spojený s plynem odpoj, vyndej pojistky.... odpoj vstřiky i s kostrou ! Pak dej dohromady auto, aby jezdilo pořádně na benzín a až to bude perfektní a odzkoušený, tak zas začni laborovat s plynem. Držím palce
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: stř čer 12, 2013 22:45
od xXxTRA
chlapi tak uz to asi mam
nova civka je na motoru, jede krasne, obe lamdasondy vykazuji vystupni napeti promenlive na otackach, prechodovych rezimech a zatizeni motroru
sice v prehledu sviti lambda cervene, ale pro me je dulezite ze pamet zavad je stale prazdna, cili i kaslu katalysator, jelikoz nejspise funguje jak ma...
nalezl jsem vsak pricinu proc sel plyn do p*dele a tim padem vse ostatni, spatne prichycena kabelaz primo od civky a od vstriku si hodila libacku s - egr ventilem a doslo k poruseni izolace a speceni asi u 7-mi vodicu, ty jsem nahradil novyma, nicmene plyn nechavam stale bez pojistky, a odpojeny od zapalovaci civky (jinak uz je vse zapojene) a pojedu na kontrolu k plynari ktery se o prestavbu staral
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: stř čer 12, 2013 22:56
od JRD McLAREN
cize zvrzana elektroinstalacia LPG..
to som uz videl asi 1000x..
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: čtv čer 13, 2013 17:11
od xXxTRA
no a mam tu dalsi poznatky, pokud si spustim "vysledek testu" v programu scanmaster-elm, tak vse projde s dvema zelenyma fajfkama, vcetne ob ou lambda sond, ale u katalyzatoru a egr systemu to napise nedokonceno
auto navic zere az prezprilis benzinu, ctvrt nadrze spalim za zhruba 40, mozna 50km!
jak to tedy je, je tedy ten kat opravdu v pr*eli a muze to kvuli nemo zrat jak tank?
co je s egr ventilem (ma vracet nespalenou smes zpatky do sani, rekne mu lambda kdy ma vracet? muze toto zapricinit onu nemyslitelnou spotrebu?
popripade poradte kterou lambdu mam zkusit odpojit a zkusit se projet bez ni
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: čtv čer 13, 2013 17:46
od JRD McLAREN
no mozno su f haji obe,,, aj kat..
vstrekovace netecu ..?? nekapkaju..??
ono ked uz raz kat svietil... tak dobry nebude..
a sondam by som tiez neveril...
bohatost zmesy to riadi podla prvej sondy..
podla druhej kotroluje cinnost/ucinnost katu..
ctvrt nadrze je kolko v litroch ..?? 12-15
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: čtv čer 13, 2013 21:37
od Richard
Egr ventil z principu nemůže vracet nespalenou směs Z5 do sání protože tam žádná není (o to se stará lambda aby všechno shořelo) ale v částečném zatížení motoru nahrazuje část vzduchu s kyslíkem, hodně teoreticky je to asi takhle: když do válce nasaješ čerstvej vzduch, musíš do něj vstříknout tolik paliva aby poměr byl cca 14,7:1 (1kg benzínu k 14,7 kg vzduchu) .... když je to víc je to chudý, motor se přehřívá atd. ale pokud část čerstvýho vzduchu nahradíš už jednou spáleným bude tam míň kyslíku a můžeš vstříknout míň paliva a poměr 14,7:1 dodržíš ... Prostě v nižším zatížení jakoby sníží objem motoru...... je to srozumitelný ? EGR se projevuje jen v menším zatížení při vysoké ztěži je zavřenej.... pokud funguje ...
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: čtv čer 13, 2013 22:14
od JRD McLAREN
no trosku v tom mas hokej..
EGR ventil je ciste len "zeleny vymysel", aby sa znizila produkcia emisii NOx, HOx, CO
ano, cast spalin/ vyfukovych plynov privadza nas5 do sania iba v nizkej/strednej zatazi, pokial ale spravne funguje..
Egr ventil z principu nemůže vracet nespalenou směs Z5 do sání protože tam žádná není
budes velmi prekvapeny, ale je, zmes dokonca hori/dohara este aj vo vyfukovom potrubi...
..takze "defakto" vracia s5 aj nespalenu zmes...(v pripade nadmernej bohatosi zmesy urcite)
(o to se stará lambda aby všechno shořelo)
nestara, lamda je SONDA, ta iba meraaaa... zbytkovy kyslik vo vyfukovych plynoch
musíš do něj vstříknout tolik paliva aby poměr byl cca 14,7:1
14.7 je len "cislo", je to idealny stoichiometricky pomer pre benzin/vzduch
v slabej zatazi je ten pomer nejakych povedzme 15.5:1,
v maximalnej zatazi kludne 13.4:1
v akceleracnom mode 13.9-13.7:1
a turbomotory maju pomer v plnej zatazi kludne aj 12.5:1
hranica zapalitelnosti "chudobnej" zmesi (v beznom motre) je niekde pri 18:1, a pri bohatej 11:1..
teda ftedy sa uz daju pozorovat "znamky" vynechavania zapalovania..
no a kedze xXxTRA pise ze to zere jak maly tank, ta su tie sondy asi KO
a ecu dostava signal od sondy, ze ma stale vela kysika vo vyfukovych plynoch..
..a stale pridava, pridava, obohacuje, obohacuje...
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: pát čer 14, 2013 10:14
od Richard
o té lambdě, chytáš mi za slovo
měl jsem napsat, že o to aby se směs řádně spálila tam kde má se stará lambda s řídící jednotkou... samo může minimální část ještě dohořívat ve výfuku, ale je to jen hodně malá část a právě lambda když na tohle narazí, tedy narazí na kyslík ve výfuku , tak směs přes ř.j. ochudí, nebo obohatí, aby se to nestávalo.... prostě kontroluje jestli ř.j. spávně nastavila všechny proměné tak, aby se palivo v motoru řádně využilo.....
Ten poměr 14,7:1 je samozřejmě proměná veličina zvláště u motorů se vstřikováním a je jasné že v určitém poměru kolísá dle teploty, zatížení a mnoha dalších veličin včetně měření té lambdy......
Tím , že spaliny nahradí část čerstvého vzduchu umožní vstříknout míň paliva a tím jsou nižší emise a navíc pokud se tam ještě vyskytne nějaký nespálený benzín, shoří, ale ještě je třeba říct, že se jedná jen o malou část spalin které se takto vrací , pokud se i přesto všechno objeví nějaká nespálená směs ve výfuku tak shoří v katalyzátoru, pokud je třeba porucha v zapalování shoří vše co motorem projde až v katalyzátoru a výsledek tohoto procesu je přímo popsán v tomto příspěvku výše, takže ano EGR je samozřejmě ekologické kurvítko a snižuje emise..... , mám ho zaslepen a na emisích jsem prošel bez problémů.... dokonce hodnoty se neustále zlepšují, což mohu klidně doložit protokoly z měření, prostě motor stárne jak víno
je čím dál tím lepší
Re: Spečený katalysator + vše s tím spojené
Napsal: pát čer 14, 2013 18:47
od vilem
JRD McLAREN píše:no trosku v tom mas hokej..
EGR ventil je ciste len "zeleny vymysel", aby sa znizila produkcia emisii NOx, HOx, CO
ano, cast spalin/ vyfukovych plynov privadza nas5 do sania iba v nizkej/strednej zatazi, pokial ale spravne funguje..
Egr ventil z principu nemůže vracet nespalenou směs Z5 do sání protože tam žádná není
budes velmi prekvapeny, ale je, zmes dokonca hori/dohara este aj vo vyfukovom potrubi...
..takze "defakto" vracia s5 aj nespalenu zmes...(v pripade nadmernej bohatosi zmesy urcite)
(o to se stará lambda aby všechno shořelo)
nestara, lamda je SONDA, ta iba meraaaa... zbytkovy kyslik vo vyfukovych plynoch
musíš do něj vstříknout tolik paliva aby poměr byl cca 14,7:1
14.7 je len "cislo", je to idealny stoichiometricky pomer pre benzin/vzduch
v slabej zatazi je ten pomer nejakych povedzme 15.5:1,
v maximalnej zatazi kludne 13.4:1
v akceleracnom mode 13.9-13.7:1
a turbomotory maju pomer v plnej zatazi kludne aj 12.5:1
hranica zapalitelnosti "chudobnej" zmesi (v beznom motre) je niekde pri 18:1, a pri bohatej 11:1..
teda ftedy sa uz daju pozorovat "znamky" vynechavania zapalovania..
no a kedze xXxTRA pise ze to zere jak maly tank, ta su tie sondy asi KO
a ecu dostava signal od sondy, ze ma stale vela kysika vo vyfukovych plynoch..
..a stale pridava, pridava, obohacuje, obohacuje...