Stránka 2 z 4
Napsal: úte led 04, 2005 14:50
od PavelZ
Taky si myslim, ze u aut s klasickym tachometrem chyba s rostouci rychlosti stoupa (i velikost chyby v procentech), zda se mi ale, ze lepsi je to u aut s digitalnimi tachometry.
Napsal: úte led 04, 2005 16:51
od Robert
Václav Brousek píše:Hezká debata,hlavně plodná,škoda že mi sem nejde vložit Smajlík.
Nepřesnost tachometrů je běžná věc u všech aut a u těch levnějších typů to není tolik vymakané.Čím větší rychlost,tím větší odchylka.Já jsem porovnával mého Matíze s radarem při 50 km/hod a je ty OK,bez odchylky.
Vaclave, nechci se vas nijak dotknout, to chran Buh, ale posledni dobou jsem si procital Vase prispevky na foru, tak mne prijde, ze Vase auto je naprosto bezchybne...at uz co se tyce pneu, motoru ci diskuze o tachometru. Neni to nejaky podezrely, takhle to vychvalovat do nebe???
- Neberte to ve zlym, ale proste jsem si rejpnul
Napsal: úte led 04, 2005 16:51
od shaman
Vyzkousim, ale pochybuju. Ta odchylka je celkem stabilni, treba i u Matize. Porad to bylo 10%. V 50 je to 45, v 100 90 a ve 140 125. Takhle jsem to zkousel. Vlastne ani nerozumim, proc by se mela s rychlosti zvysovat...?
Napsal: úte led 04, 2005 17:01
od PavelZ
Vypozoroval jsem tuhle zmenu odchylky u aut s klasickym tachometrem, nejvic patrny to bylo na starem dobrem
Moskvici, Felicie se chovala taky tak a muj Fiat Uno v tom byl expert (ten teda necekane ukazoval o neco mene, nez ve skutecnosti jel, takze kdyz bylo na tachometru 50, tak jel nepatrne rychleji, 52-53, pri 130 uz to ale bylo kolem 145). Myslim, ze to muze byt dano spatnym prubehem sily, kterou pusobi pruzina proti rucicce tachometru.
Napsal: úte led 04, 2005 20:10
od V.Brousek
Roberte,já za to nemůžu,ale je to tak.Opravdu na svém Matízovi žádné závady nemám a pokud jsem nějaké měl,tak jsem je tu na tomto(i na starém) fóru zveřejnil.
A ještě dodám jednu poznámku.Vše co jsem na Matízkovi dělal,zveřejňuji,protože to souvisí s prodlouženou životností celého vozu.Jsem řidič s povolání a nemám žádný důvod Matíze vychvalovat do nebe,jsou lepší auta,ale mě bohužel na lepší auto nezbylo více peněz,ale přiznám se že když jsem si \Matízka vybíral skoro před 6 lety,bylo to pro jeho vzhled,dobrý motor co do výkonu a obsahu.Navíc jsem s manželkou již sám,tak nepotřebuji větší auto.
Napsal: úte led 04, 2005 21:00
od jakub
shaman píše:Vyzkousim, ale pochybuju. Ta odchylka je celkem stabilni, treba i u Matize. Porad to bylo 10%. V 50 je to 45, v 100 90 a ve 140 125. Takhle jsem to zkousel. Vlastne ani nerozumim, proc by se mela s rychlosti zvysovat...?
moment, to jsem se mozna spatne vyjadril - ona je tech 10% stale, jen absolutni se zvetsuje, relativni je stejna, cili tady se omlouvam ...
ackoli premyslim, ze taky nemusi, ona muze byt temer nulova na nejakou "beznou rychlost", tzn. ze napr. prave pro zminovanych 50km/h bude temer nulova, pri nizsi rychlosti muze ukazovat mirne nizsi nez realnou rychlost, pri vyssich rychlostech naopak - nevim, nejsem technik, ale dokazu si to predstavit ...
Napsal: úte led 04, 2005 21:02
od jakub
Robert píše:Václav Brousek píše:Hezká debata,hlavně plodná,škoda že mi sem nejde vložit Smajlík.
Nepřesnost tachometrů je běžná věc u všech aut a u těch levnějších typů to není tolik vymakané.Čím větší rychlost,tím větší odchylka.Já jsem porovnával mého Matíze s radarem při 50 km/hod a je ty OK,bez odchylky.
Vaclave, nechci se vas nijak dotknout, to chran Buh, ale posledni dobou jsem si procital Vase prispevky na foru, tak mne prijde, ze Vase auto je naprosto bezchybne...at uz co se tyce pneu, motoru ci diskuze o tachometru. Neni to nejaky podezrely, takhle to vychvalovat do nebe???
- Neberte to ve zlym, ale proste jsem si rejpnul
ja bych tady jen poznamenal, ze vaclav tady vubec nemusi kecat (ted to nemyslim zle) a to z nasledujicich duvodu:
a) odchylka se muze mirne lisit kus od kusu
b) v 50 km/h je to sice celych 5 km, ale muze to byt i 3 a hlavne co Vaclav vi, kdy presne ho chytli (umisteni radaru)
c) vaclav spatne vidi na tachometr
souhlas Václave
Napsal: úte led 04, 2005 22:15
od severní čechy
Syn má matese skoro čtyři roky,jako invalida upravenýho na ruční řízení,
tak že osobní udržbě nedá nic jen pravidelnej servis.Snad jediná vážnější závada byl prošvihlej kabel ke svíčce.Pak už jen, jestli si dobře pamatuju,dvakrát žárovka do hlavního světlometu a to má najeto bez mála 70 tisíc.Co si víc přát
Převčirem jsem s matesem jel do Prahy a po cestě jsem potkal ten informativní radar co vám řekne kolik jedete v 50sádce tahometr ukazoval uplně přesně.
Uspěšnej rok2005 všem..
Napsal: stř led 05, 2005 05:50
od V.Brousek
Jakube,přeji ti hezký den.
Napsal: stř led 05, 2005 07:35
od Ido
Moc nechápu tuto debatu, myslel jsem si, že nastavení tachometru tak, aby přeměřoval, je pro výrobce povinností. Odchylka, i kdyby byla oněch 10 procent, je sice trochu větší, ale nic hrozného to není. Výrazně se to projeví jen opravdu v hodně vysokých rychlostech, což podle mého názoru je u Matize nad 130 (tachometrových).
Napsal: stř led 05, 2005 11:47
od jakub
Ido píše:Moc nechápu tuto debatu
tak teoretizujem. Jako kazdy, kdo se tady bavi, vi, ze na tomdle svet nestoji.
Napsal: stř led 05, 2005 12:32
od shaman
Já jsem tento příspěvek pojal čistě informativně, proto trochu nechápu rozhořčení některých diskutujících nad relevantností. Myslím, že není od věci vědět kolik auto proměřuje, když vás pak ve 145 změří, není to žádná tragédie a můžete jet klidně dál s pedálem na podlaze
Co se přenosných radarů týče, nebyl bych si přesností tak jistej
Digitální tachometry taky lžou, důkazem je ten v Yarisu. Ale tam už jde o nastavení výrobce. Zvlášť v malých autech se na to líp dívá.
Ještě jedna zkušenost, po bouračce jsem na svůj 125cc skútr dal tachometr z 50cc. Je to stejná konstrukce, ale na 50 je větší odchylka. Změřením je to 20% což je dost děs. Ale ono to příjde divný když jedu 110 za Avií, haha.
Závěrem jen to, že nemá cenu se hrozit a vztekat pro 10% u Matize. Není to nic hrozného a v podstatě to nic neznamená, takže jen tak na okraj..
Napsal: stř led 05, 2005 14:16
od Sam
Nevím sice kde je umístěn snímač pro měření rychlosti, ale myslím si, že na měřenou hodnotu mají vliv parametry pneumatiky. Větší pneumatika=menší rychlost a naopak.
Napsal: stř led 05, 2005 15:22
od V.Brousek
jakub píše:Ido píše:Moc nechápu tuto debatu
tak teoretizujem. Jako kazdy, kdo se tady bavi, vi, ze na tomdle svet nestoji.
Přesně tak Jakube,aspoň já tuto debatu tak chápu a nejen tu i celé fórum.Ale jsem na druhou stranu rád,že máme tuto možnost , vyjádřit své myšlenky,postřehy a zároveň se i něčemu naučit.
Jenom nemám rád osobní výpady,či urážky,byť třeba slušně míněné.
Napsal: stř led 05, 2005 16:50
od jakub
shaman píše:Já jsem tento příspěvek pojal čistě informativně, proto trochu nechápu rozhořčení některých diskutujících nad relevantností. Myslím, že není od věci vědět kolik auto proměřuje, když vás pak ve 145 změří, není to žádná tragédie a můžete jet klidně dál s pedálem na podlaze
presne tak
shaman píše:Digitální tachometry taky lžou, důkazem je ten v Yarisu. Ale tam už jde o nastavení výrobce. Zvlášť v malých autech se na to líp dívá.
nevim, co je mysleno digitalnim tachometrem, jestli digitalni cidlo (?) pak mozna, ale pokud mate (kdokoli) na mysli pouze fakt, ze je udaj _zobrazen_ digitalne, tak tento nema na kvalitu (presnost) udaje _zadny_ vliv, jen jsou vam data zobrazovana jinou formou
shaman píše:Ještě jedna zkušenost, po bouračce jsem na svůj 125cc skútr dal tachometr z 50cc. Je to stejná konstrukce, ale na 50 je větší odchylka. Změřením je to 20% což je dost děs. Ale ono to příjde divný když jedu 110 za Avií, haha.
obecne maji motocykly tusim vetsi odchylku, kazdopadne 20% je jiz opravdu dost a tezko soudit cim to bylo, stejna konstrukce je mozna stejny princip, ale jak rikam toto se ladi pro kazdy typ auta/samohybu zvlast a tezko hodnotit proc ...
shaman píše:Závěrem jen to, že nemá cenu se hrozit a vztekat pro 10% u Matize. Není to nic hrozného a v podstatě to nic neznamená, takže jen tak na okraj..
no ja jsem stejneho nazoru
...