Matiz1999: Píšeš to v množným čísle, tak nevím, zda to je i na mě. Takže za mě: Svého Matese bych neměnil. Kdybys předemně, jak píšeš, postavil Matese v "plné palbe" (klima, servo, 2x airbag, nárazníky v laku, elektrická okna,..) a matese v základu (to co právě mám), šel bych do základu. Proč? Na to mám dobré důvody:
1) elektrická okna. Stejně jsou to jen přední, a Matiz je tak malej, že stačí natáhnout pravou ruku, a stáhnu si i okno u spolujezdce. Navíc nerad bych zažil to, co kámoš, jel cca 20km do Kolína na silvestra večer, přijel, stáhnul okna, zklopil zrcátka, a okno u spolujezdce už nezavřel. Tož to nemohl nechat jen tak ve městě s otevřeným oknem, a rúčo to zavřít nešlo. Zkoušel vše, dveřma bouchnout (kontakt ve dveřích, co když,..) a nic. tož zas 20km dom, doma zaparkoval, a najednou se okno zavřelo. To se mě s kličkou nestane
2) klimatizace. Ta je pro mě nepoužitelná. Odjakživa mi pobyt v klimatizovaných prostorech způsobuje nepříjemnou bolest hlavy.
3) posilovač. Asi nejmenší "zlo" pro mě, ale stejně ho nechci. Takhle kdyby mi chcíp cestou z kopce motor, nepoznám v řízení rozdíl. Jak jsem psal, posilovač je dobrý, dokud motor vrčí. Když nevrčí, je to nanic. (ale jak jsem psal, mě to nevadí, jsem zvyklé ze škodovky, takže mě to nepřijde. Pro ženskou plně chápu přítomnost posilovače, přecijen aby po parkování vylezla z auta zpocená a jako po hodině těláku, nic moc).
4) airbag. Jo, jak jsem psal. Volant s airbagem se mi prostě nelíbí, a nechci ho. Ten jak píšeš "dvouramenný ze škody 100" mi plně vyhovuje. Airbagy nemám v žádném svém autě, a nevadí mi to.
5) nárazníky v laku. Někomu se to líbí, někomu ne. Mě spíš vyhovuje dvoubarevná kombinace. A to ideálně kombinace černé nárazníky+bílý zbytek. To je podle mě krása.
6) ABS. No opět můj názor je, pro mě nepotřebné, pro ženskou asi lepší, než bez. Že jezdím jen když už je posoleno, to si piš, že ne. Když byla v BA "kalamita", a za dopoledne napadlo kolem 30cm sněhu, silničáři neslezli z obchvatu, a město byl jen uklouzaný sníh (místy ani ne uklouzaný, jen hluboký sníh). No představ si, já si to valil po hlavní 50km/h jako nic, v odstavném pruhu zahrabané SUV-čka, sice 4x4, ale automatická převodovka jim neprospěla, takže rozjet se bez prokluzu jim moc nešlo. A s dobržďováním jsem neměl žádný problém. Když je sníh, využívám víc brždění motorem,a je to dostačující.
KristianPM: Tak já nevim, můj Matiz palivoměr má, a funguje bez chyby. Otáčkoměr je věc, co se dá v pohodě domontovat, ale já jsem to vyřešil spíše zběžným prostudováním Ondrasovy tabulky rychlost-otáčky na daný převodový stupeň. No a to co píšeš dál (větší kufr, silnější motor), to je jako kdyby ti chybělo auto, a Matiz pro tebe autem nebyl. Jo, a osvětlení interiéru? Stropní světýlko tam je, ja v něm navíc mám i 3 modré led, které svítí při otevřených dveřích, a doplňují modré ledky svítící do prostoru nohou. žárovka je ovšem zachována, takže stačí přepnout, a můžu v noci zapisovat, co jsem právě natankoval. Osvětlení kufru si taky budu dělat, takže není to žádný problém, když to chybí, jde to dodělat.
Tož tolik ode mě.
Mě baví si "zvyšovat výbavu" vlastními nápady a vlastnoruční realizací. Mám z toho pak větší radost. Nikomu ale neberu "plnou palbu" z výroby, když to vyhovuje jemu, já s jeho autem nejezdím, tak mi to nevadí. Každý nechť má to, co mu plně vyhovuje.