Stránka 2 z 2

Napsal: stř pro 22, 2004 11:58
od Radim
až budu měnit baterku zvážím standardní baterku do kufru namísto originální, problém budou kabely a svorky na ně (sehnat je a protáhnout je autem) a uchycení baterky v kufru jinak by to melo fachat, vlastně ještě se kouknu jestli ji pak alternátor bude vůbec stíhat dobíjet

Napsal: stř pro 22, 2004 12:04
od Ondras
Radim píše:až budu měnit baterku zvážím standardní baterku do kufru namísto originální, problém budou kabely a svorky na ně (sehnat je a protáhnout je autem) a uchycení baterky v kufru jinak by to melo fachat, vlastně ještě se kouknu jestli ji pak alternátor bude vůbec stíhat dobíjet
Sehnat kabely a svorky není problém. Mají je v každém auto-elektro obchodě. Natáhnout je z kufru do motoru taky není nijak složité, ale zabere to čas. Když jsem tahal dozadu kabely k reprákům, tak jsem vymontoval sedalo řidiče, zadní lavici, bezpečnostní pás řidiče, oplastování v interiéru a odhrnul koberec. Nějaká díra mezi kabinou a motorem se najde vždycky. Určitě bude nutné vést od baterky do motorového prostoru 2 dráty. Kdyby se batereka ukostřila v kufru, nemuselo by to dělat dobrotu kvůli poměrně vysokému odporu plechu karoserie.

Napsal: stř pro 22, 2004 15:30
od Pavel2
Já na originál beterce žádný oko nemám, je to nějaká značka Rocket (je na ni takovej hezkej panáček, jůůůů) nebo co no nějaký asijský noname ale je v pohodě, aspoň má ucho. Před zimou jí preventivně dobiju nabíječkou a vrčim.
To fakt nová stojí 1800? To je tedy maso. V Německu jsem v listopadu kupoval do Venta 65Ah za €29,95. Myslel jsem že malá baterka bude i levná ... a ona asi není.

Napsal: stř pro 22, 2004 16:04
od jakub
Pavel2 píše:Myslel jsem že malá baterka bude i levná ... a ona asi není.
takhle uvazovat nemuzes, cena baterie se odviji od znacky a dale dle toho, jak moc se ji vyrobi a hlavne proda (vyrobce tedy muze dostat naklady dolu), rozmer na matize je atyp a proto ta cena. Naopak produkty pro vw jsou casto pouzitelne v deseti jinych autech a proto, pokud navic koupis nejakou neznackovou, tak mas velkou sanci ji koupit za par stovek ...

Napsal: stř pro 22, 2004 19:41
od Vojta
Nevím, proč by se baterka v kufru měla ukostřovat až někde k motoru? Kdysi dávno jsem měl starou Octavku, trochu jsem ji překopal (halogeny, mlhovky, alternátor, el. ostřikovač, cyklovač na stěrače) a na zimu jsem dával do kufru baterku z náklaďáku (150Ah). Jednak kvůli zatížení zadní nápravy, jednak z důvodu zimních startů. Ukostřil jsem ji přímo v kufru a žádný problém nebyl. Je fakt, že tam nebyla žádná elektronika, ale fungovalo všechno bez problémů, včetně dobíjení.

Napsal: stř pro 22, 2004 22:26
od jakub
Vojta píše:Nevím, proč by se baterka v kufru měla ukostřovat až někde k motoru?
mno ondras psal tohle:
Ondras píše:Kdyby se batereka ukostřila v kufru, nemuselo by to dělat dobrotu kvůli poměrně vysokému odporu plechu karoserie.
coz ja vnimam jako radu, nikoliv jako konstatovani a vzhledem k tomu, ze:
Vojta píše:Kdysi dávno jsem měl starou Octavku ...
tak ja nevim, musim se dal rozepisovat, kdo chce at zkusi, na problemy byl upozornen na mozne reseni pomer cena/vykon, ... to tady padlo taky.

Muj osobni nazor (a nikomu ho nevnucuju) je koupit std baterku, jakkoli drazsi a vylepseni a setreni resil na urovni potahu na sedacku ;)

Napsal: stř pro 22, 2004 22:32
od petrm
Taky mi přijde jako docela úlet předělávat místo na byterku do kufru ale každému co jeho jest 8)

Napsal: čtv pro 23, 2004 06:41
od V.Brousek
Petrm souhlasím s tebou.Jednou je baterie místěná od výrobce v motoru a tak by tam také měla zůstat.A rozdíl v ceně oproti jinému typu je něco okolo 400 Kč,což si myslím s pohledu životnosti baterie je částka zanedbatelná.

Napsal: čtv pro 23, 2004 09:47
od Ondras
Vojta píše:...Je fakt, že tam nebyla žádná elektronika...
Vojto, je to právě kvůli elektronice. Spotřebiče s větším příkonem i dobíjení by fungovaly dobře, protože se velké proudy přes kastli protlačí, ale napětí z čidel, které měří ŘJ už mohou být maličko zkreslená. Proto se celkem běžně v rámci tuningu motoru požívají zemnící kity, což jsou kvalitní a pěkně tlusté měděné kabely, kterýma se spojuje mínus pól baterky s místy na motoru v blízkosti čidel, svíček a vstřikovačů. Poměrně často je to k vidění i u poladěných Matízků z Koreje

baterka...

Napsal: ned led 02, 2005 09:41
od Ozzik
Moje baterka po šesti letech odešla... oko bylo také hodně tmavé, ale stále startovala. Před svátky jsem koupil Polskou za 1300,- a spoköjenost (v orig.servisu Daewoo ČR za ní chtěli 2100,- Kč :roll: )

baterka

Napsal: úte led 04, 2005 20:07
od Tvarůžek Jaromír
To zelené očko je jenom zelená kulička která plave nebo se ponoří podle hustoty elektrolitu :roll:

Napsal: pon led 17, 2005 10:44
od zabijec
Minulý týden jsem byl v Hypernově a zvědavost mi nedala, abych nemrknul kolik stojí baterie 40Ah. A koukám, že měli dvě,každá jiná (noname), ale jedna byla asi o 4cm kratší. Do Matesa by stejně asi nešla, to by musela být ještě o pár cm užší. Jen mě překvapilo že při stejné kapacitě měly ty baterky dost rozdílné rozměry. Měl jsem za to, že rozměry jsou dané nějakou normou. Jo a cena byly u obou stejná 699kč, což je proti originál do Matesa celkem rozdíl.

Napsal: pon led 17, 2005 17:31
od petrm
Kdepak rozměry jsou daný použitejma materiálama uvnitř baterie a zpracováním ;)