Stránka 2 z 3
Napsal: sob pro 18, 2004 23:29
od Marek
No já když jsem koupil nexii tak tam byla 38Ah a nastartoval sem i při dvacetistupňovým mrazu. Teď mám 44Ah a je to OK
Napsal: ned pro 19, 2004 10:13
od Damek
Matiz nakopne s 35 vždy, ale motorom s nexie by ani nehla.
Napsal: ned pro 19, 2004 13:02
od Dano
Ciernygepard píše:Matiz nakopne s 35 vždy, ale motorom s nexie by ani nehla.
Ale no...
Napsal: ned pro 19, 2004 13:06
od Damek
Ale no určite. Veď mám obe tie autá pred domom a skúšal som to.
Napsal: ned pro 19, 2004 13:55
od Dano
Este raz opakujem, 35 je kapacita. Ak je plne nabita, tak musi nastartovat aj tank!
Napsal: ned pro 19, 2004 15:23
od Damek
Tak úplne plná asi nebola, lebo už si niečo odžila, ale svietila na zeleno a matiz na nej bezproblémov fičal. Naštartoval som ho, priviezol k nexii, prepojil,skúsil naštartovať nexiu a akurát rozsvietilo kontrolky. Tak som to odpojil. Matiza opäť bez problémov naštartoval a odišiel.
Napsal: ned pro 19, 2004 16:20
od Dano
Zrejme bola ta bateria na pokraji smrti. Je pravda, ze nexia ma vacsi starter s vacsim odberom, ale nemoze ani nesteknut. Musela byt fakt slabucka ta bateria.
Napsal: ned pro 19, 2004 16:58
od ]Rebro[
Tak vdaka, podarilo sa to vymenit. Naozaj tam bol este sroub 13ka a ten drzal jeden drziak baterky a zaroven ju naspodu pritlacal. Ostatne bola otazka xvile. Ak niekto potrebuje, mozem sem hodit obrazok toho drziaku.
Napsal: ned pro 19, 2004 18:59
od Damek
Som to skúšal už dávno a zatiaľ stále žije a matiz sňou jazdí. Ale to je jedno. Kaślať na to. V podstate som zistil, čo bolo treba, takže tam šlahnem tú 44 a uvidím.
Napsal: ned pro 19, 2004 22:16
od Franta P.
Tahle baterka Delkor je držák byla v moji nexii 7 let a slapala jako hodinky.pak ke konci měla problém se zimou ale v létě startovala normálně.teď mám Vartu Gt2, 60Ah a startuje nádherně.minulej rok při tech -20 sem ťuknul a motor šlapal
Napsal: pon pro 20, 2004 12:12
od ]Rebro[
Ja som zvedavy ako sa osvedci ta moja nova baterka BOSH 55Ah. Ale pre istotu mam v zalohe i Delkora
Napsal: pon pro 20, 2004 20:38
od petrm
Ciernygepard píše:Ja len, že s baterkou z matiza som nebol schopný natočiť auto, čo malo 44. Ani nepohla motorom a tak som mal trocha obavy, čo to bude robiť .
A jak si to startoval
správný postup při naprosto prázdné baterii je tento - Přistavíme druhé auto a propojíme kabely plus na pus a mínus na mínus . To které je OK nastartujeme a držíme v lehce zvýšených otáčkách tak kolem 2 000 stále sme připojený k špatné baterii většinou se musí čekat tak 10 minut než se špatná baterka trošku vzpamatuje aby byla schopná nejen přijímat proud ale i ho pouštět dál . Po deseti minutách se pokusíme nastartovat špatné auto to dobré stále držíme v lehce zvýšených otáčkách v případě že nám to nezatočí tak ještě chvíli počkáme a stále dobíjíme z druhého auta ve zvýšených otáčkách . Když je baterie uplně mrtvá a jen připojíme kabely tak může být i 100Ah a nezatočí s tím motorem protože všechen proud spotřebuje na své dobíjení a nic nepustí dál
Napsal: pon pro 20, 2004 20:54
od Pepe
petrm píše:Ciernygepard píše:Ja len, že s baterkou z matiza som nebol schopný natočiť auto, čo malo 44. Ani nepohla motorom a tak som mal trocha obavy, čo to bude robiť .
A jak si to startoval
správný postup při naprosto prázdné baterii je tento - Přistavíme druhé auto a propojíme kabely plus na pus a mínus na mínus . To které je OK nastartujeme a držíme v lehce zvýšených otáčkách tak kolem 2 000 stále sme připojený k špatné baterii většinou se musí čekat tak 10 minut než se špatná baterka trošku vzpamatuje aby byla schopná nejen přijímat proud ale i ho pouštět dál . Po deseti minutách se pokusíme nastartovat špatné auto to dobré stále držíme v lehce zvýšených otáčkách v případě že nám to nezatočí tak ještě chvíli počkáme a stále dobíjíme z druhého auta ve zvýšených otáčkách . Když je baterie uplně mrtvá a jen připojíme kabely tak může být i 100Ah a nezatočí s tím motorem protože všechen proud spotřebuje na své dobíjení a nic nepustí dál
Dovoluji si opravit odborníka:
mínus pól na
startovaném vozidle nepřipojujeme na baterii, ale kostru vozidla (nejlépe blok motoru) co nejdál od bateriie.
... viz příručka k vozidlu i vlastní zkušenost
Napsal: pon pro 20, 2004 21:19
od petrm
Napsal: úte pro 21, 2004 15:27
od Damek
Ten postup bol približne dodržaný. Presne si to nepamatám, ale zhruba. Skúšal som to 2x na dvoch odlišných autách. Raz na mojom starom vraku - tam je dosť možné, že tá baterka bola už totálne v koncoch. No a druhý raz na nexií. Tá baterka ale úplne mŕtva zrejme nemohla byť, pretože som nexiu následne naštartoval susedovým oplom a jazdím s tou baterkou doteraz.