Daewoo Matiz ZM-329AI
Moderátor: Blue Lanos
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Matiz1999: Jo, auto má sloužit, to máš pravdu. Ovšem pak jsou lidi, co mu ty peníze, i když je nepotřebuje, strkají a strkají Já se sice pohybuji v menších částkách, ale každé vylepšeníčko je pomaličku vidět. Teď mě bohužel prcek trucuje, pač jsem mu týden byl nevěrné se Škodou 105, tak si včera usmyslel, že mi prostě nenastartuje, tak hledám teď, čím by to mohlo být. Po konzultacích s lidma z fóra to vidím na kontrolu v rozdělovači+kabely+svíčky. Snad pak konečně zas uslyším tu muziku 3-válce
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- Reklama
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Keby pozorne čítaš od začiatku, vedel by si, že sme náško Matiza kúpili ako funglovku júly 2001 s klimatizáciou (čo väčšina Matizákov ani nevie na čo je ten zaslepený čudlík naľavo ). Tak mi tu nevyprávaj o 500€ a aké náklady ??? Prevodovka bola z vraku, ktorý vyšiel na 6000 Sk (celé auto okrem motora s pokryvenou karosériou), remeň k alternátoru = 1,5€, výmenník tepla z vraku, kulisa z vraku, lanká z vraku, káble 10€... Za štyri mesiace som natankoval 503,71 litrov benzínu za 744,97€ a teda s nákladmi na údržbu je to suma neporovnateľná, to mi ver. A to nehovorím o fúrach železa, dreva, pšenice, repy čo som cez víkendy povozilMATIZ 1999 píše:Koukám,že jsi na svém původním Matesovy vyměnil co se dalo. Doufám ,že jeho pořizovací cena byla do 500 éček jinak se jeho provoz nemůže vyplatit vzhledem k nákadům.
Já po koupi svýho Matese vyměnil olej,filtry a rozvoďák s kladkou a chladící kapalinu a doufám ,že to je vše co mě příštích 10000 km čeká. Jo ještě ni tento týden praskla H4 ve světlometu,tak jsem musel investovat ne do benzínu alee do žárovky . Auto má sloužit a ne tahat peníze z kapsy.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
.......................MATIZ 1999 píše:Koukám,že jsi na svém původním Matesovy vyměnil co se dalo. Doufám ,že jeho pořizovací cena byla do 500 éček jinak se jeho provoz nemůže vyplatit vzhledem k nákadům.
Já po koupi svýho Matese vyměnil olej,filtry a rozvoďák s kladkou a chladící kapalinu a doufám ,že to je vše co mě příštích 10000 km čeká. Jo ještě ni tento týden praskla H4 ve světlometu,tak jsem musel investovat ne do benzínu alee do žárovky . Auto má sloužit a ne tahat peníze z kapsy.
Tak toto řčení , " že auto má jezdit a ne tahat prachy z kapes " jsi mi kolego " Matiz 1999 " vzal z pusy a zcela musíme všeci souhlasit
No nemáme holt každý takové dobré zkušenosti ... zdravím a hlavně " at' nám jezdí a nezlobí " to tu na foru kdysi prohlásil původně kolega " Vladimír alias Topol " ahojky Vazoun
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Kristian_PM píše:Keby pozorne čítaš od začiatku, vedel by si, že sme náško Matiza kúpili ako funglovku júly 2001 s klimatizáciou (čo väčšina Matizákov ani nevie na čo je ten zaslepený čudlík naľavo ). Tak mi tu nevyprávaj o 500€ a aké náklady ??? Prevodovka bola z vraku, ktorý vyšiel na 6000 Sk (celé auto okrem motora s pokryvenou karosériou), remeň k alternátoru = 1,5€, výmenník tepla z vraku, kulisa z vraku, lanká z vraku, káble 10€... Za štyri mesiace som natankoval 503,71 litrov benzínu za 744,97€ a teda s nákladmi na údržbu je to suma neporovnateľná, to mi ver. A to nehovorím o fúrach železa, dreva, pšenice, repy čo som cez víkendy povozilMATIZ 1999 píše:Koukám,že jsi na svém původním Matesovy vyměnil co se dalo. Doufám ,že jeho pořizovací cena byla do 500 éček jinak se jeho provoz nemůže vyplatit vzhledem k nákadům.
Já po koupi svýho Matese vyměnil olej,filtry a rozvoďák s kladkou a chladící kapalinu a doufám ,že to je vše co mě příštích 10000 km čeká. Jo ještě ni tento týden praskla H4 ve světlometu,tak jsem musel investovat ne do benzínu alee do žárovky . Auto má sloužit a ne tahat peníze z kapsy.
Tož pokud jste Mateze koupili jako funglofku,tak nechápu,jak může být v takovém stavu. Já ten svůj mám z třetí ruky,má najeto 100 000 km a je jak novej. Klimu nepotřebuji,s Matezem budu jezdit jen v zimě ,ale oceňuji v něm ABS a posilovač řízení a pro bezpečnost 2 x Airbag. Asi to bude tím,že do roku 2011 jezdil v Německu a tam se prodává jiná kvalita než tady.
A pokud nepočítáš čas ,který jsi strávil věčnejma opravama tož ve stáří si můžeš říci,nikde jsem nebyl ale spravil jsem si aspoń svého Matese.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Matiz 1999: Vono já osobně mám radši lidi, co sice nebyli na Kubě či v Ňůjorku, ale ví, co se schovává pod deklama jejich auta, že nepovažují tu hliníkovou nádheru, co na ně kouká, když otevřou kapotu, za nějakou krabici s křečkem v kolečku, nebo 50 koní v instantním balení "stačí přidat benzín", ale ví, co tam je, při každém startu mají před očima ty 3 písty, jak se pohybují nahoru a dolu, že každých 270° otáčky klikového hřídele dojde k zápalu, který pohne zas autíčkem o kus vpřed, že když je jejich autíčko někde nechá, tak nezačnou volat odtahovku a kopat mu do nárazníku, ale začnou přemýšlet, otevřou kapotu, a hledají problém, a i když se stane, že ho hned nenajdou, znají své auto, a mají ho rádi.
Vono je hezký, mít auto, co jede 500 000km bez opravy, a bez zásahu, ale popravdě, to by mě nudilo. Jezdím s Matýskem a Škodou 105, z motorek taky holduji spíš jednoduchým starým strojům, a jet někam dál s nima, to není jen přesun, to je dobrodružství!
Kristian: Máš moj obdiv, toto je prístup, aký mám rád, nevzdať sa, a v odkaze McGivera vyrobiť zo zdravotníckej pomocky náhradný remeň
Držím palce, aby ti to dobre jazdilo, a aby ti vydržal elán. Som na tom podobne, študent, čo nemá na rozhadzovanie.
A jak už napsal kolega Vazoun: "Ať nám to jezdí, a nezlobí!!"
Vono je hezký, mít auto, co jede 500 000km bez opravy, a bez zásahu, ale popravdě, to by mě nudilo. Jezdím s Matýskem a Škodou 105, z motorek taky holduji spíš jednoduchým starým strojům, a jet někam dál s nima, to není jen přesun, to je dobrodružství!
Kristian: Máš moj obdiv, toto je prístup, aký mám rád, nevzdať sa, a v odkaze McGivera vyrobiť zo zdravotníckej pomocky náhradný remeň
Držím palce, aby ti to dobre jazdilo, a aby ti vydržal elán. Som na tom podobne, študent, čo nemá na rozhadzovanie.
A jak už napsal kolega Vazoun: "Ať nám to jezdí, a nezlobí!!"
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Skodovak píše:Matiz 1999: Vono já osobně mám radši lidi, co sice nebyli na Kubě či v Ňůjorku, ale ví, co se schovává pod deklama jejich auta, že nepovažují tu hliníkovou nádheru, co na ně kouká, když otevřou kapotu, za nějakou krabici s křečkem v kolečku, nebo 50 koní v instantním balení "stačí přidat benzín", ale ví, co tam je, při každém startu mají před očima ty 3 písty, jak se pohybují nahoru a dolu, že každých 270° otáčky klikového hřídele dojde k zápalu, který pohne zas autíčkem o kus vpřed, že když je jejich autíčko někde nechá, tak nezačnou volat odtahovku a kopat mu do nárazníku, ale začnou přemýšlet, otevřou kapotu, a hledají problém, a i když se stane, že ho hned nenajdou, znají své auto, a mají ho rádi.
Vono je hezký, mít auto, co jede 500 000km bez opravy, a bez zásahu, ale popravdě, to by mě nudilo. Jezdím s Matýskem a Škodou 105, z motorek taky holduji spíš jednoduchým starým strojům, a jet někam dál s nima, to není jen přesun, to je dobrodružství!
Kristian: Máš moj obdiv, toto je prístup, aký mám rád, nevzdať sa, a v odkaze McGivera vyrobiť zo zdravotníckej pomocky náhradný remeň
Držím palce, aby ti to dobre jazdilo, a aby ti vydržal elán. Som na tom podobne, študent, čo nemá na rozhadzovanie.
A jak už napsal kolega Vazoun: "Ať nám to jezdí, a nezlobí!!"
OK to beru,taky mám rád vše v cajku , nekupuji zajíce v pytli koupovanou ojetinu nejřív zkouknu i pod hauptnou,změřím tlaky ve válcích ,hodím auto na zvedák a kouknu od spoda ,projedu a pak teprve platím. Pak když vím co kupuji,nemusím mít starost s nějákým podivným klepáním motoru,protože u ojetiny samozdřejmě měním rozvody,pumpu a napínací kladku včetně ostatních klínáků a náplně a pak vím že s autem mám pár desítek tisíc kiláků klid. Pokud se ti auto sere ,je to způsobeno přístupem k běžné údržbě,stylem jízdy nebo blbou koupí.
Tož tak,do auta,kterému nevěřím nesedám,protože nemíním po 100 km shánět obvaz nebo punčochu na náhradu klíńáku. Auto má opravdu sloužit a ne se v něm neustále hrabat.
No a pak stakovým autím k můžeš odjet kdyby to byl možné na tu Kubu nebo do toho Yorku
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Vazoun: Dík za pozitívne komentáre, snáď sa dakedy stretneme na nejakom zraze . Spotreba 4,5 - 5,1 litra je fakt super, tak to tvoje auto uznávam, ale ja jazdím troška bláznivejšie... Skúseností moc nemám, ja robím len to, čo ma naučil tatko alebo len to, čo mi presne vysvetlí , inak sám by som sa do ničoho nepúšťal. Okrem Matiza robíme Fiat 600D a to je iná káva, všetko prístupnejšie ale primitívnejšie (predsa len je to skoro o 40 rokov staršie auto).
misojogi: Výmenu remeňa si pozri v knihe, alebo tu je aj video : http://youtu.be/PC1CD2qT5Do
Skodovak: No ja o motoroch moc neviem (mám maturitu zo staviteľstva ) a napriek tatkovým skúsenostiam sme odťahovku museli volať aj tak. A legendy o dieseloch čo jazdia 500 000 km bez zásahu sú podľa mňa veľmi skreslené a vysoko nepravdepodobné. Čo sa týka peňazí, nejaké by sa aj našli, ale ja som neuveriteľne lakomý (nesrandujem) .
MATIZ 1999: Mal si asi šťastie na dobré auto, i keď 100 tisíc km na auto nie je až tak veľa. Ak podľa tvojho názoru je čas strávený v dielni premárnený, tak to akceptujem. Avšak isté je, že buď sa budem vŕtať s takom v aute alebo budem sedieť pri PC a pozerať kraviny (čo robím furt). Keby si vyberám medzi Kubou a opravovaním Matiza, šiel by som samozrejme radšej porieť Fidela .
Poznámka: Ja som mal tiež všetky remene vymenené a čo? Roztrhol sa aj tak.
Pridávam foto Matiza v deň kúpy ešte bez ŠPZ, ten blonďák naľavo som ja, napravo je brat.
misojogi: Výmenu remeňa si pozri v knihe, alebo tu je aj video : http://youtu.be/PC1CD2qT5Do
Skodovak: No ja o motoroch moc neviem (mám maturitu zo staviteľstva ) a napriek tatkovým skúsenostiam sme odťahovku museli volať aj tak. A legendy o dieseloch čo jazdia 500 000 km bez zásahu sú podľa mňa veľmi skreslené a vysoko nepravdepodobné. Čo sa týka peňazí, nejaké by sa aj našli, ale ja som neuveriteľne lakomý (nesrandujem) .
MATIZ 1999: Mal si asi šťastie na dobré auto, i keď 100 tisíc km na auto nie je až tak veľa. Ak podľa tvojho názoru je čas strávený v dielni premárnený, tak to akceptujem. Avšak isté je, že buď sa budem vŕtať s takom v aute alebo budem sedieť pri PC a pozerať kraviny (čo robím furt). Keby si vyberám medzi Kubou a opravovaním Matiza, šiel by som samozrejme radšej porieť Fidela .
Poznámka: Ja som mal tiež všetky remene vymenené a čo? Roztrhol sa aj tak.
Pridávam foto Matiza v deň kúpy ešte bez ŠPZ, ten blonďák naľavo som ja, napravo je brat.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Zdravím Vás všechny kluky Matizácký ... ani nevíte jak Vás, mladý kolegy chápu a fandím všem . Trochu jsme na tom asi stejně, Vy mladí se začínajícím výdělkem a já starý s malou penzičkou . Ale klucí pamatujte, že Vám všem přeju jen to nejlepší a to hlavní je , že Vám všem moc dědek FANDÍ
Sleduji pečlivě každý Váš příspěvek a v duchu jsem u každého problému u Vás. Tak jak říká kolegáček " Topol " z Nového Boru ... at' nám jezdí a nezlobí čau a držte se " Vazoun "
......................
Matiz SE/II.o8 r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U38 -- STK + Emise do 07/2014
Sleduji pečlivě každý Váš příspěvek a v duchu jsem u každého problému u Vás. Tak jak říká kolegáček " Topol " z Nového Boru ... at' nám jezdí a nezlobí čau a držte se " Vazoun "
......................
Matiz SE/II.o8 r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U38 -- STK + Emise do 07/2014
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Matiz1999: Tak to je jasný, když to jen jezdí, a nezlobí, tak to je samozřejmě jen a jen nejlepší. Tady jde o to, že někdy se stane, že i při maximální údržbě se něco rozbije, a pak buď voláš odtahovku a nadáváš, nebo se nejdřív snažíš opravit závadu sám. To je to, co u Kristiana oceňuji, že používá nejdřív hlavu, a pak teprve peněženku a telefon.
Kristian: To je to samé, o co se snažím já. Taky mi momentálně maťulda nejezdí, díky lidem zde na fóru jsme diagnostiovali problém na kabely, bordel nebo vlhkost v rozdělovači, a preventivně vyměním i svíčky. Udělám vše proto, aby Maťulda spokojeně jezdil, měl vše, co potřebuje, každý týden kontroluji olej, každý druhý den chladící kapalinu, každý den stav pneumatik, na jaře ho čeká velká očista a pokusím se zachránit pravý práh, který začíná kvést, a nechci, aby dosáhl stádia děravosti. Pravidelně mu budu měnit olej, filtry, řemeny, všechno. Ale taky každý den neusnu bez toho, abych v leže nevymýšlel další kraviny, co do něj namontovat. Už má ode mě podsvícení interiéru, chystám podsvícení kufru bílýma led, kastlík v místě airbagu spolujezdce je již ve stádiu výroby, a jakmile bude hotov, přijde do něj vysílačka CB, pracuji taky na kontrolce potkávacích světel, atd. Prostě mě to baví, takhle ho vylepšovat. Rád se v něm vrtám. A taky rád s ním jezdím.
Vazoun: Čím dál čtu tvé příspěvky zde na fóru, tím víc toužím se s tebou seznámit osobně.
Kristian: To je to samé, o co se snažím já. Taky mi momentálně maťulda nejezdí, díky lidem zde na fóru jsme diagnostiovali problém na kabely, bordel nebo vlhkost v rozdělovači, a preventivně vyměním i svíčky. Udělám vše proto, aby Maťulda spokojeně jezdil, měl vše, co potřebuje, každý týden kontroluji olej, každý druhý den chladící kapalinu, každý den stav pneumatik, na jaře ho čeká velká očista a pokusím se zachránit pravý práh, který začíná kvést, a nechci, aby dosáhl stádia děravosti. Pravidelně mu budu měnit olej, filtry, řemeny, všechno. Ale taky každý den neusnu bez toho, abych v leže nevymýšlel další kraviny, co do něj namontovat. Už má ode mě podsvícení interiéru, chystám podsvícení kufru bílýma led, kastlík v místě airbagu spolujezdce je již ve stádiu výroby, a jakmile bude hotov, přijde do něj vysílačka CB, pracuji taky na kontrolce potkávacích světel, atd. Prostě mě to baví, takhle ho vylepšovat. Rád se v něm vrtám. A taky rád s ním jezdím.
Vazoun: Čím dál čtu tvé příspěvky zde na fóru, tím víc toužím se s tebou seznámit osobně.
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
.....................Skodovak píše:Matiz1999: Tak to je jasný, když to jen jezdí, a nezlobí, tak to je samozřejmě jen a jen nejlepší. Tady jde o to, že někdy se stane, že i při maximální údržbě se něco rozbije, a pak buď voláš odtahovku a nadáváš, nebo se nejdřív snažíš opravit závadu sám. To je to, co u Kristiana oceňuji, že používá nejdřív hlavu, a pak teprve peněženku a telefon.
Kristian: To je to samé, o co se snažím já. Taky mi momentálně maťulda nejezdí, díky lidem zde na fóru jsme diagnostiovali problém na kabely, bordel nebo vlhkost v rozdělovači, a preventivně vyměním i svíčky. Udělám vše proto, aby Maťulda spokojeně jezdil, měl vše, co potřebuje, každý týden kontroluji olej, každý druhý den chladící kapalinu, každý den stav pneumatik, na jaře ho čeká velká očista a pokusím se zachránit pravý práh, který začíná kvést, a nechci, aby dosáhl stádia děravosti. Pravidelně mu budu měnit olej, filtry, řemeny, všechno. Ale taky každý den neusnu bez toho, abych v leže nevymýšlel další kraviny, co do něj namontovat. Už má ode mě podsvícení interiéru, chystám podsvícení kufru bílýma led, kastlík v místě airbagu spolujezdce je již ve stádiu výroby, a jakmile bude hotov, přijde do něj vysílačka CB, pracuji taky na kontrolce potkávacích světel, atd. Prostě mě to baví, takhle ho vylepšovat. Rád se v něm vrtám. A taky rád s ním jezdím.
Vazoun: Čím dál čtu tvé příspěvky zde na fóru, tím víc toužím se s tebou seznámit osobně.
Spolehněte se klucí na to, že to ještě určitě někdy vyjde a moc se těším. Vážím si mladých šikovných lidiček , neb mám už vnoučata ve vašem stáří a jsou super.
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
No jo,
taky jsem se kdysi hrabal v autech,začínal jsem na Škode 100 a tam bylo stále co dělat. Jenže jak stárnu,zjišťuji že času je málo a tak pečlivě zvažuji co s volným časem. A protože mám dost zájmů musím si zvolit co je prioritní.
Jinak taky chválím,když se někdo vrtá v autí než si píchat do žil perník.
Ale asi jsem měl zatím štěstí na auta,ale na cestě ve štychu mě nenechalo žádný. Prostě každýmu 4 kolovýmu milačkovi vždy věnuji to co potřebuje a pak dobře sloužej.
Auta něják neupravuji,vždy se snažím koupit to v maximální výbavě,protože výrobce to udělá líp než nějáké bastlení.Jediný co do matesa budu dodělávat je stavba digitálního otáčkoměru. Jen zatím přemýšlím jestli udělám sloucový baragraf z LED diod nebo přímo číslicový.No uvidím na jaře, teď se mi v zimě nechce hrabat do zmrzlé kabeláže.
Až to bude,foto pověsím sem na forum.
taky jsem se kdysi hrabal v autech,začínal jsem na Škode 100 a tam bylo stále co dělat. Jenže jak stárnu,zjišťuji že času je málo a tak pečlivě zvažuji co s volným časem. A protože mám dost zájmů musím si zvolit co je prioritní.
Jinak taky chválím,když se někdo vrtá v autí než si píchat do žil perník.
Ale asi jsem měl zatím štěstí na auta,ale na cestě ve štychu mě nenechalo žádný. Prostě každýmu 4 kolovýmu milačkovi vždy věnuji to co potřebuje a pak dobře sloužej.
Auta něják neupravuji,vždy se snažím koupit to v maximální výbavě,protože výrobce to udělá líp než nějáké bastlení.Jediný co do matesa budu dodělávat je stavba digitálního otáčkoměru. Jen zatím přemýšlím jestli udělám sloucový baragraf z LED diod nebo přímo číslicový.No uvidím na jaře, teď se mi v zimě nechce hrabat do zmrzlé kabeláže.
Až to bude,foto pověsím sem na forum.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Matiz1999: To samozřejmě chápu, je jen dobré, když autíčko slouží, jak má. Já ovšem jako student jsem si musel auto koupit ze svého, takže Matiz za 500€ byla jasná volba. Samozřejmě to není nic extra, ale ani nic k zahození. Malé povinné ručení, malá spotřeba. Samozřejmě v základní výbavě, kde krom úplného originál stavu byly navíc (a zatím stále jsou) tmavé fólie na zadních oknech (sám bych si je asi na auto nedal, ale teď na ně nedám dopustit). Dokonce i rádio jsem tam montoval až 4. den, co jsem matize měl. Konektor původní jsem uštípal, kabely jsem si jeden po druhým prozváněl, označoval lepícíma papírkama, a pak naletoval ISO konektory. Trvalo mě to 2 hodiny (z toho půl hodiny jsem hledal kabel, kde má být + při zaplém klíčku, mě vola nenapadlo, že když tam ve fabrice nedají rádio, nedají tam ani pojistku!). Pak jsem montoval to podsvícení, jeden 5cm pásek se 3 modrými led, i s příslušným odporem, a lepící druhou stranou 0,49€. Tak jsem koupil 4 články, jeden na modul topení zleva, jeden zprava, napájet dráty, a ještě jeden krásně vlezl do stropního světýlka. Svítí jen při otevřených dveřích. Sice to dnešní auta mají taky, podsvícení kufru, dveří, a nevím čeho, ale zas bych přišel o to potěšení při montáži, a pocit, když to prostě funguje, a dělal jsem to já. Plně chápu, že když máí člověk moc práce, doma na krku rodinu, tak nemá čas na podobné věci. Já ale nemám nic jinýho, na holky štěstí nemám (a ani peníze), modely vláčků stojí ve skříni, a tedy celé moje srdce bije pro Matýska, Škodovku, no a motorky rozepisovat nebudu, těch mám hromádku, vesměs jawy a čz v předrenovačním stavu. Pak někde na konci mám školu. To jest vše. Proto mi nevadí věnovat tolik času autíčku, a mám z toho radost.
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Tak sa s príbehom o Matizovi dostávam do prítomnosti:
Keď sme Matiza kúpili, nemali sme rádio. Neskôr sme dokúpili neznačkové rádio značky "Watson" a taktiež reproduktory, pretože pôvodné rumunské mali nekvalitný zvuk. K tomu debilnému Watson rádiu sa ani nechcem vyjadrovať, pretože rádiostanice na ňom vždy chrčali, USB a SD sloty sa po čase odpálili a nakoniec som na ňom počúval len CD a neskôr hudbu cez transmitter. Kto ste mali transmitter, tak viete, že je to neustále šuštiaca hovadina vysielajúca hudbu MP3 z USB-kľča cez frekvenciu do rádia.
Tieto Vianoce som konečne dostal riadne rádio, ktoré som si sám vybral: Baulpunkt London 120, ktoré som montoval v 8 krokoch:
1. Vymontovanie starého rádia, 2. namontovanie nového, 3. zisťujem, že je chybné, nechce vcucnúť CD, 4. vymontovanie nového, 5. namontovanie starého, 6. príprava na reklamáciu, zisťujem, že som nevybral poisťovacie továrenské skrutky , 7. vymontovanie starého 8. namontovanie nového, výsledok na obrázku. Musím uznať, že je to fajn rádio, všetko funguje ako má, čistý príjem, dobrý dizajn a ľahké ovládanie.
Tiež by som sa rád pochválil s krytom na mriežku chladiča , ktorú som pred pár týždňami vyrobil. Je to vlastne len kus dvojitého plastu s kobercom. Na ňom sú dva drevené hranoly, ktoré sa napasujú medzi mriežku (pôvodne som to poistil drôtom, ale neskôr už len nasunul). Písmená som vytlačil na papier, prekreslil na obrúsený tenký pliešok a vystrihol. Pre istotu si nechávam šablóny na písmená, keby nejaké stratím. Ten kryt funguje dobre, motor sa ohreje rýchlejšie, tým pádom aj kabína je vykúrená skôr.
Pridávam ešte náhľad Excelovskej tabuľky tankovania, ceny a spotreby. Na pravej strane sú ešte drobné zárobky za vozenie, v podstate taký jednoduchý "cesťák". Ak mám podľa údajov z tabuľky porovnať cestovanie Beladice-Žilina (cca 140-180 km) autobusom, vlakom a autom, tak je to asi takto: VLAK: Začiatok by som musel absolvovať autobusom, prestupovať na dva vlaky. Cenu neodhadujem, námaha nevyčísliteľná + strata času. AUTOBUS: Cestovať do NR a potom diaľkáčom do ZA, cena by bola asi 6€ celkovo. AUTOM: priemerne 160 km, teda cca 13€. Často som bral aj dvoch - troch ľudí priemerne 10€, tak cestujem za 3€, čo sa mi neuveriteľne oplatí a plus mám na intráku auto a nemusím chodiť do školy pešo a beriem si batožiny koľko chcem.
Keď sme Matiza kúpili, nemali sme rádio. Neskôr sme dokúpili neznačkové rádio značky "Watson" a taktiež reproduktory, pretože pôvodné rumunské mali nekvalitný zvuk. K tomu debilnému Watson rádiu sa ani nechcem vyjadrovať, pretože rádiostanice na ňom vždy chrčali, USB a SD sloty sa po čase odpálili a nakoniec som na ňom počúval len CD a neskôr hudbu cez transmitter. Kto ste mali transmitter, tak viete, že je to neustále šuštiaca hovadina vysielajúca hudbu MP3 z USB-kľča cez frekvenciu do rádia.
Tieto Vianoce som konečne dostal riadne rádio, ktoré som si sám vybral: Baulpunkt London 120, ktoré som montoval v 8 krokoch:
1. Vymontovanie starého rádia, 2. namontovanie nového, 3. zisťujem, že je chybné, nechce vcucnúť CD, 4. vymontovanie nového, 5. namontovanie starého, 6. príprava na reklamáciu, zisťujem, že som nevybral poisťovacie továrenské skrutky , 7. vymontovanie starého 8. namontovanie nového, výsledok na obrázku. Musím uznať, že je to fajn rádio, všetko funguje ako má, čistý príjem, dobrý dizajn a ľahké ovládanie.
Tiež by som sa rád pochválil s krytom na mriežku chladiča , ktorú som pred pár týždňami vyrobil. Je to vlastne len kus dvojitého plastu s kobercom. Na ňom sú dva drevené hranoly, ktoré sa napasujú medzi mriežku (pôvodne som to poistil drôtom, ale neskôr už len nasunul). Písmená som vytlačil na papier, prekreslil na obrúsený tenký pliešok a vystrihol. Pre istotu si nechávam šablóny na písmená, keby nejaké stratím. Ten kryt funguje dobre, motor sa ohreje rýchlejšie, tým pádom aj kabína je vykúrená skôr.
Pridávam ešte náhľad Excelovskej tabuľky tankovania, ceny a spotreby. Na pravej strane sú ešte drobné zárobky za vozenie, v podstate taký jednoduchý "cesťák". Ak mám podľa údajov z tabuľky porovnať cestovanie Beladice-Žilina (cca 140-180 km) autobusom, vlakom a autom, tak je to asi takto: VLAK: Začiatok by som musel absolvovať autobusom, prestupovať na dva vlaky. Cenu neodhadujem, námaha nevyčísliteľná + strata času. AUTOBUS: Cestovať do NR a potom diaľkáčom do ZA, cena by bola asi 6€ celkovo. AUTOM: priemerne 160 km, teda cca 13€. Často som bral aj dvoch - troch ľudí priemerne 10€, tak cestujem za 3€, čo sa mi neuveriteľne oplatí a plus mám na intráku auto a nemusím chodiť do školy pešo a beriem si batožiny koľko chcem.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Zdravím,
ta spotřeba je i se zapnutou klimatizací?. Pokud ne,máš osledováno o kolik vzroste spotřebas kimou?
ta spotřeba je i se zapnutou klimatizací?. Pokud ne,máš osledováno o kolik vzroste spotřebas kimou?
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-329AI
Ahoj,
koľko Matiz žerie s klímou nemám odsledované, lebo spotrebu sledujem len od septembra. V chladných mesiacoch ju používam len na odrosenie okien. Predpokladám, že spotreba je cca rovnaká v zime i v lete, pretože klímu vykryjú letné pneu a suché cesty.
Ešte musím poznamenať, že klímu nemám nikdy permanentne zapnutú ako na Golfe. Pri tak malom motore je nutné jú zapínať len pri jazde po rovine alebo z kopca . Ale i tak na ňu nedám dopustiť, lebo funguje bez akejkoľvek úpravy 12 rokov chladí dobre, rýchlo a tiež si neviem predstaviť ako by som bez nej cez zimu odrosil okná.
koľko Matiz žerie s klímou nemám odsledované, lebo spotrebu sledujem len od septembra. V chladných mesiacoch ju používam len na odrosenie okien. Predpokladám, že spotreba je cca rovnaká v zime i v lete, pretože klímu vykryjú letné pneu a suché cesty.
Ešte musím poznamenať, že klímu nemám nikdy permanentne zapnutú ako na Golfe. Pri tak malom motore je nutné jú zapínať len pri jazde po rovine alebo z kopca . Ale i tak na ňu nedám dopustiť, lebo funguje bez akejkoľvek úpravy 12 rokov chladí dobre, rýchlo a tiež si neviem predstaviť ako by som bez nej cez zimu odrosil okná.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km