

Moderátor: Blue Lanos
Keby pozorne čítaš od začiatku, vedel by si, že sme náško Matiza kúpili ako funglovku júly 2001 s klimatizáciou (čo väčšina Matizákov ani nevie na čo je ten zaslepený čudlík naľavoMATIZ 1999 píše:Koukám,že jsi na svém původním Matesovy vyměnil co se dalo. Doufám ,že jeho pořizovací cena byla do 500 éček jinak se jeho provoz nemůže vyplatit vzhledem k nákadům.![]()
![]()
Já po koupi svýho Matese vyměnil olej,filtry a rozvoďák s kladkou a chladící kapalinu a doufám ,že to je vše co mě příštích 10000 km čeká. Jo ještě ni tento týden praskla H4 ve světlometu,tak jsem musel investovat ne do benzínu alee do žárovky![]()
. Auto má sloužit a ne tahat peníze z kapsy.
.......................MATIZ 1999 píše:Koukám,že jsi na svém původním Matesovy vyměnil co se dalo. Doufám ,že jeho pořizovací cena byla do 500 éček jinak se jeho provoz nemůže vyplatit vzhledem k nákadům.![]()
![]()
Já po koupi svýho Matese vyměnil olej,filtry a rozvoďák s kladkou a chladící kapalinu a doufám ,že to je vše co mě příštích 10000 km čeká. Jo ještě ni tento týden praskla H4 ve světlometu,tak jsem musel investovat ne do benzínu alee do žárovky![]()
. Auto má sloužit a ne tahat peníze z kapsy.
Kristian_PM píše:Keby pozorne čítaš od začiatku, vedel by si, že sme náško Matiza kúpili ako funglovku júly 2001 s klimatizáciou (čo väčšina Matizákov ani nevie na čo je ten zaslepený čudlík naľavoMATIZ 1999 píše:Koukám,že jsi na svém původním Matesovy vyměnil co se dalo. Doufám ,že jeho pořizovací cena byla do 500 éček jinak se jeho provoz nemůže vyplatit vzhledem k nákadům.![]()
![]()
Já po koupi svýho Matese vyměnil olej,filtry a rozvoďák s kladkou a chladící kapalinu a doufám ,že to je vše co mě příštích 10000 km čeká. Jo ještě ni tento týden praskla H4 ve světlometu,tak jsem musel investovat ne do benzínu alee do žárovky![]()
. Auto má sloužit a ne tahat peníze z kapsy.
). Tak mi tu nevyprávaj
![]()
o 500€ a aké náklady
??? Prevodovka bola z vraku, ktorý vyšiel na 6000 Sk (celé auto okrem motora s pokryvenou karosériou), remeň k alternátoru = 1,5€, výmenník tepla z vraku, kulisa z vraku, lanká z vraku, káble 10€... Za štyri mesiace som natankoval 503,71
litrov benzínu za 744,97€ a teda s nákladmi na údržbu je to suma neporovnateľná, to mi ver. A to nehovorím o fúrach železa, dreva, pšenice, repy čo som cez víkendy povozil
Skodovak píše:Matiz 1999: Vono já osobně mám radši lidi, co sice nebyli na Kubě či v Ňůjorku, ale ví, co se schovává pod deklama jejich auta, že nepovažují tu hliníkovou nádheru, co na ně kouká, když otevřou kapotu, za nějakou krabici s křečkem v kolečku, nebo 50 koní v instantním balení "stačí přidat benzín", ale ví, co tam je, při každém startu mají před očima ty 3 písty, jak se pohybují nahoru a dolu, že každých 270° otáčky klikového hřídele dojde k zápalu, který pohne zas autíčkem o kus vpřed, že když je jejich autíčko někde nechá, tak nezačnou volat odtahovku a kopat mu do nárazníku, ale začnou přemýšlet, otevřou kapotu, a hledají problém, a i když se stane, že ho hned nenajdou, znají své auto, a mají ho rádi.
Vono je hezký, mít auto, co jede 500 000km bez opravy, a bez zásahu, ale popravdě, to by mě nudilo. Jezdím s Matýskem a Škodou 105, z motorek taky holduji spíš jednoduchým starým strojům, a jet někam dál s nima, to není jen přesun, to je dobrodružství!![]()
Kristian: Máš moj obdiv, toto je prístup, aký mám rád, nevzdať sa, a v odkaze McGivera vyrobiť zo zdravotníckej pomocky náhradný remeň![]()
![]()
Držím palce, aby ti to dobre jazdilo, a aby ti vydržal elán. Som na tom podobne, študent, čo nemá na rozhadzovanie.
A jak už napsal kolega Vazoun: "Ať nám to jezdí, a nezlobí!!"
.....................Skodovak píše:Matiz1999: Tak to je jasný, když to jen jezdí, a nezlobí, tak to je samozřejmě jen a jen nejlepší. Tady jde o to, že někdy se stane, že i při maximální údržbě se něco rozbije, a pak buď voláš odtahovku a nadáváš, nebo se nejdřív snažíš opravit závadu sám. To je to, co u Kristiana oceňuji, že používá nejdřív hlavu, a pak teprve peněženku a telefon.
Kristian: To je to samé, o co se snažím já. Taky mi momentálně maťulda nejezdí, díky lidem zde na fóru jsme diagnostiovali problém na kabely, bordel nebo vlhkost v rozdělovači, a preventivně vyměním i svíčky. Udělám vše proto, aby Maťulda spokojeně jezdil, měl vše, co potřebuje, každý týden kontroluji olej, každý druhý den chladící kapalinu, každý den stav pneumatik, na jaře ho čeká velká očista a pokusím se zachránit pravý práh, který začíná kvést, a nechci, aby dosáhl stádia děravosti. Pravidelně mu budu měnit olej, filtry, řemeny, všechno. Ale taky každý den neusnu bez toho, abych v leže nevymýšlel další kraviny, co do něj namontovat. Už má ode mě podsvícení interiéru, chystám podsvícení kufru bílýma led, kastlík v místě airbagu spolujezdce je již ve stádiu výroby, a jakmile bude hotov, přijde do něj vysílačka CB, pracuji taky na kontrolce potkávacích světel, atd. Prostě mě to baví, takhle ho vylepšovat. Rád se v něm vrtám. A taky rád s ním jezdím.![]()
Vazoun: Čím dál čtu tvé příspěvky zde na fóru, tím víc toužím se s tebou seznámit osobně.
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |