Stránka 2 z 7

Re: ChipTuning motoru

Napsal: čtv bře 28, 2013 12:54
od mino
Ak čipovať tak najprv zmerat výkon na brzde a následne po čipe znovu. Inak to nemá zmysel nakolko niektore auta maju už seriovo výkon o niečo vyšší ako sa udáva papierovo. :PP: Ak klesne spotreba o cca pol L tak za tie peniaze čo by si do toho dal tak radšej prejazdi. Ja som mal kedysi v r. 98 čipovaný matiz tiež a asi to bolo skor o podvedomí aj ked niekedy sa mi zdalo že tam kde som dával pred tým 4 som išiel v poho na 5-ke. Ale som bol možno menej naložený :lol:

Re: ChipTuning motoru

Napsal: ned bře 31, 2013 20:00
od verdan
inza píše: Úspora:
1/2 litru spotřeby (pokud by k něčemu takovému došlo) je asi 0,17 hal. na 1 km, tedy 1700 na 10tis km - při ceně takového "chipu" se celá investice vrátí po pár letech provozu.

To raději zvažovat E85, nebo lépe LPG.
Přesně tak. Podle mě se chiptuning pro snížení spotřeby nevyplatí. Ten půl litr se Vám bude vracet klidně několik let, takže to už je lepší si připlatit a hodit to do LPG/CNG. No a pokud jde o chiptuning zaměřený na výkon, tak to mi přijde jako úplná blbost. Ne že by to byl jen placebo efekt, ale protože spojka a převodovka jsou dělaný na nějakej výkon. Automobilky dneska na všem šíleně šetří, takže pochybuju že by nějakých 20-30 koní navíc nemělo vliv na životnost těchto komponent.

Re: ChipTuning motoru

Napsal: čtv kvě 23, 2013 22:14
od Kaštan
Nechci bejt rejpavej, ale jestli to není tím, že jste si měli koupit auto s pořádným motorem. :lol:
A že za náma není vidět je jen závist, totiž nás po pár vteřinách nevidíte vůbec páč co??? Páč nám ty naše naftičky JEDOUUUUU :PP:
Jestli to ještě někdo z Vás čte, já bych šel do ethanolu, žádná další nádrž, revize navíc a hlavně, začíná to být u každé druhé pumpy. -i

Re: ChipTuning motoru

Napsal: pát kvě 24, 2013 14:04
od inza
No jasně že to čte :)

Ono s přestavbou na E85 je to taky relativní - stačí se podívat na nějaký technický článek, kde se počítá měrný výkon na kg paliva a dojde se k tomu, že se spotřeba zvýší tak, že ta relativní úspora to skoro nevyváží.

Jsme ale v tématu chiptuning a jak jsem již psal mockrát, u atmosferického benzínového motoru (bez turba nebo kompresoru) se chiptuningem nedá dosáhnout zásadně lepších hodnot výkonu, krouťáku ani spotřeby. K tomu je potřeba dalších, mechanických úprav na motoru.

Re: ChipTuning motoru

Napsal: sob kvě 25, 2013 23:48
od Kaštan
Tak s tím názorem na E85 Inzo nesouhlasím, ale jinak je to s těma benzinama asi tak jak píšeš, jedině do toho narvat turbo. :lol:

Re: ChipTuning motoru

Napsal: pon kvě 27, 2013 21:39
od inza
Zkusme tedy nečíst články úpravců E85 a počítejme:

cena benzínu asi 35 Kč / litr, cena E85 asi 25 Kč / litr


např. Ford má se svým Flexifuel dlouholeté zkušenosti s tovární úpravou na E85 - z jednoho testu:
Výhřevnost benzinu je však vyšší (cca 42,9 MJ/kg) oproti etanolu (26,8 MJ/kg), z čehož plyne vyšší spotřeba alternativního paliva v provozu. Ke spálení kilogramu benzínu je třeba použít 14,7 kg vzduchu, ale pro spálení 1 kg etanolu stačí pouze 9 kg vzduchu.

Pokud bychom uvažovali, že dodáme stejné "množství" paliva, tedy 15,7kg abychom dosáhli stejného výkonu musíme dodat 1,57kg E85.
Pokud budeme počítat pouze z výhřevnosti dojdeme kupodivu ke stejnému číslu: 42,9/26,8 = 1,6.

Teoreticky by se tedy spotřeba zvýšila až o 60%

Ve výše zmíněném testu ve městě jezdil testovací Focus 1.8 za 16l, mimo pak přes 10l.

s autem na E85 se má jezdit svižně, pak je prý rozdíl ve spotřebě nejmenší - i tak bude minimálně kolem 20-30%.

tedy s benzínem 8,5x35= 3 Kč na 1 km, s E85 pak 8,5x1,25x25 = 2,65 Kč na 1 km

Chápu že nemám další nádrž atd. ale v porovnání s ekonomikou provozu na LPG nevidím vůbec žádnou smysluplnost investice do jakékoliv úpravy na E85.

Re: ChipTuning motoru

Napsal: stř srp 07, 2013 16:24
od wsskAT

Re: ChipTuning motoru

Napsal: stř srp 07, 2013 22:34
od 357
Tak koukám, že ti těch pár koníků pod kapotou začíná chybět... :((

Re: ChipTuning motoru

Napsal: čtv srp 08, 2013 00:45
od KramarD
Po listopadu chci chipnout motor o 10kw jen o to co motoru neuškodí . :D http://www.profi-chiptuning.cz/chiptuni ... do-18-16v/

Re: ChipTuning motoru

Napsal: čtv srp 08, 2013 07:06
od mzprx
Ten nemecky "Race chip" z odkazu je len obycajny predlzovac vstrekov...
A podla tam napisanych parametrov by dokonca mal dokazat zvysit maximalne otacky, o com dost silno pochybujem.

Z principu takyto system nemoze znizit spotrebu, kedze tam dava viac nafty, cim vlastne trochu pritlaci na plyn miesto vodica. Samozrejme ziaden palubny pocitac nemeria spotrebu prietokometrom, kedze prietok paliva je velmi maly. Spotreba zobrazovana na nom je vypocitana z poctu a intenzity vstrekov podla hodnot zadanych vyrobcom. Kedze "chiptuning" predlzuje vstreky tak, ze o tom riadiaca jednotka nevie, tak na zaklade rychlosti pocitac vypocita nizsiu - nespravnu spotrebu.

O chiptuningu benzinovej 1.8 nema zmysel hovorit.
Da sa sice SW zlepsit odozva na plyn, ale samozrejme za cenu toho, ze tam RJ v prechodovych rezimoch da za kybel benzinu, ktory zas vyleti do katalyzatora. A samozrejme vsetky "EKO" ficury pojdu do prd....

Vseobecne - pokial nejazdis s plynom na podlahe, chiptuning nema ziaden zmysel.

Bez problemov je v zasade len preladenie umelo utlmeneho motora (napr. z 96KW na 120KW) na vykon, dosahovany tym istym motorom, ale s inym nastavenim. Vzdy za cenu zvysenej spotreby. Alebo mi niekto chce tvrdit, ze nejaky garaznik vie zvysit ucinnost spalovania o 10-20%? Mal by uz davno Nobelovu cenu.

Najlepsi CHIP na tuning sa nachadza na platobnej karte.... :mrgreen: -i :lol:

Re: ChipTuning motoru

Napsal: čtv srp 08, 2013 07:28
od Joztar
mzprx píše:Najlepsi CHIP na tuning sa nachadza na platobnej karte.... :mrgreen: -i :lol:
-i heh dobre som sa zasmial na ranko :PP:

zo zaciatku som o tom tiez uvazoval .... ale ... sak mne tych 120kw bohate staci a nepotrebujem mat super mega 400nm a 200koni ... sak to je rodinne auto a ne pretekar :!:

pri 1.8 jak uz tu poisali viaceri su to vyhodene peniaze ...

Re: ChipTuning motoru

Napsal: čtv srp 08, 2013 07:33
od mzprx
Ja za to nemozem, mna to tak po ranu napadlo samo...
A ja ani nemam platobnu kartu.....

Re: ChipTuning motoru

Napsal: čtv srp 08, 2013 10:05
od Richard
Jen něco málo k tomuto tématu. Zvyšování výkonu a kroutícího momentu se hojně používalo u TDI ale také to nebylo zcela bez problémů. V nynější době bych do toho nešel hlavně z důvodu, že všechny automobilky šetří a používají v autě komponenty, které mají předem danou výdrž za předem daných podmínek. Už se vám nestane, že v jednom modelu je jedna spojka pro všechny výkonové varianty, tedy koupíte tu nejnižší výkonovou variantu a celkem bez větších problémů z ní máte po softwarové úpravě varinatu výkonější. To dnes opravdu nehrozí.... šetří se .... šetří se..... šetří se.... už se např. pomalu nevyskytují "hydroštely" kdysi běžné, ale podložky jsou levnější. To že pak člověk musí nechat seřídit ventily v servisu za pár tisíc nikoho nezajímá (a neřekl bych že touto cestu zvolí i Subaru) Takže si uvědomte, že ve vašem novém autě je vše dimenzováno tak akorát a tak aby po záruce šlo všechno do kopru.......
No a ještě poznámka ke spotřebě: když chceš dělat hopsa, musíš dát ovsa....... aby byl vyšší výkon musíš do motoru dát víc vzduchu (tlak turba) a víc paliva (buď vyšší tlak v railu, nebo delší vstřik) obojího bych se vzhledem k výše uvedenému bál.....

Re: ChipTuning motoru

Napsal: čtv srp 08, 2013 10:39
od KramarD
Každej motor má svoji hranici výkonu a u 1,8 to zrovna není 104kw ale 114kw. To je ta zlatá hranice.

Re: ChipTuning motoru

Napsal: čtv srp 08, 2013 10:48
od wsskAT
357 píše:Tak koukám, že ti těch pár koníků pod kapotou začíná chybět... :((
ee ,kupodivu to jezdi , musim porad brzdit :)