Ahoj Miloshi, pokusím se ti přispět svoji troškou do mlýna. Mám Orlando 14 dní a 1500km
Orlando je lépe uvažovat jako pětimístný vůz se solidním kufrem, nebo jako sedmimístný bez kufru. Mám dvě děti ( 3 a 0,5 let ), takže autosedačky a kočárek jsou každodenně nakládány a vykládány. Takže když to shrnu, tak za tu dobu co auto mám bych vypíchnul tyto plusy a mínusy :
Plusy :
Na zadních sedačkách mohou opravdu pohodlně cestovat děti nebo menší dospělí. Velmi snadná manupulace s třetí řadou..
Velmi slušný standardní audiosystém ( USB-MP3-BASSY
)
Jízdní komfort a ticho v autě.
Světla nesvítí vůbec špatně, naopak lépe něž jsem čekal (dal jsem žárovky Osram NightBreaker )
Komfortní pocit na palubě ( modré podsvícení přístrojů ), cítím se v autě jako kdybych jel Tuaregu
Uvítací osvětlení po odemčení, automatické stěrače co opravdu stírají tak jak je zapotřebí ( opačná zkušenost s toyotou Rav)
Automatická klima co mi nefučí do obličeje když potřebuji rychle chladit, tlačítko pro rychlé odmlžení předního skla ( toto se opravdu hodí a tlačítko používám často )
Příjemný motor 1.8 benzín, i nezajetý má dostatek sil a dobrou pružnost.
Motor má takovej sportovně hrubej zvuk ( ale zajíždím, tak ho ještě šetřím )
Posilovač řízení s účinkem, který potěší každou ženu
Spotřeba nezajetého motoru 6,8 pohodovka na okreskách, 8,2 dálnice 120-130km/h a 7,5 rychlé okreskové tempo. Až se zajede tak půjde ještě dolů...
a také se nemusím bát, že mi ho ukradnou, jako o dvě ulice dál nového tourana
Obecně beru Orlando jako nové auto s osvědčenou a relativně jednoduchou technikou (motor bez turba, nápravy, technické řešení detailů.. ) Proto jsem ho chtěl...
Mínusy :
jednoznačně hlučnost motoru při vyšších rychlostech, nejen, že chybí 6. stupeň, ale i odhlučnění motoru není valné. Možná až si motor sedne, tak se zvuk umírní, ale zrovna pásmo 120 - 130 je takové pronikavé, že je lepší jet 140 a více..pak už ho přehluší hluk od větru..
když upevním do střední řady autosedačky do krajních pozic s isofixem, doprostřed si nikdo nesedne, dám tam maximálně tašku. Není to vinou špatné konstrukce, ale velikostí, je to prostě kompaktní MPV.
Když posadím kluka do autosedačky ve třetí řadě, nemohu polohovat sedadlo před ním, musí zůstat ve svislé poloze, jinak mu mačkám tlapky..opět vina autosedačky, ale upozorňuji na to, na co se třeba zaměřit. Kluk totož jezdí rád vzadu na samotce u " malinkých okýnek"
loketní opěrka je zde k ničemu, ale to víme, štelování sklonu opěradla pákou...ok má to tak i třeba Honda, ale narvat ruku mezi sloupek a opěradlo..s hodinkama na ruce je to o jejich sklo..raději nepůjčuji ženě auto, abych nemusel štelovat.
při použití ostřikovačů se hodně špiní boční okna, v takovém rozsahu jsem to ještě nezažil...za jednu cestu z Chomutova do Liberce, když jsem jel kolem řeky a vyrojili se komáři, jsem měl celé boční okno čmouhaté od vody z ostřikovačů...chyba konstrukce žlábku
originální příčníky chevrolet od 110km/h výrazně sviští
Vysypal jsem sem tok svých myšlenek, takže to není moc sestylizované, každopádně to jsou věci, na které jsem přišel. Nemožnost hýbat prostřední řadou mě netrápí, stejně jako levnější detaily ( plast kolem spínačky ) Celkově si myslím, že je Orlando velmi dobré auto a těch pár much mu neuškodí. Raději bych volil obecně nové auto, než ojeté. Také bych raději volil klasickou a běžnou techniku ( např.: motor bez turba, diesel bez comonrailu co mám ve volvu apod .. ), což zase Orlando splňuje. Pro čtyřčlenou rodinu je ideální, pokud jedeme jenom do tesca na nákup, můžeme přibrat další dva lidi...ale nesmíme moc nakupovat
Výhodou je, že mohu vyklopit jen jednu sedačku a na druhé sklopené mohu nechat kočárek..
Petr