Stránka 2 z 3
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: úte črc 17, 2012 19:23
od ajva46
Tak, som tu zas... Otáčky skáču ako besné zas. Dal som si naplniť klímu, bo už vôbec nechladila a keď som ju zapol, tak motor išiel z kože vyskočiť... Premýšľam, či to nemôžu byť rozvody, alebo lambdasonda, alebo čo. Any ideas?
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: čtv črc 19, 2012 07:12
od Vypravca
Pri zapnutej klime si RJ sama zvysuje otacky.
Ta klima ma velky odpor, ked chladi.
Ked nastartujes bez svetiel a potom zapnes svetla, tak pocujes ako motoru slabo zakolisu otacky ked zatazis alternator.
Dolezite je, ze tie tvoje otacky nelietaju, ked mas vypnutu klimu.
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: čtv črc 19, 2012 19:34
od ajva46
Toto viem, to som si už všimol, ale tie otáčky mi kolíšu furt... Či mám zapnuté niečo, či nie
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: čtv črc 19, 2012 23:13
od LordMMX
mne otáčky mierne klesli keď som mal pokazené ovládanie okien na vodičovej strane, priamo ovládanie vodičovho okna a samovoľne mi zapínalo motorček a snažilo sa okno zavrieť. vždy mierny pokles a návrat. po výmene páčky za inú (nemenil som komplet ovládanie) to prestalo.
inak presne, klíma zvýši otáčky, pri jazde dokonca mierne šklbne autom... svetlá po zapnutí tiež znížia otáčky a ešte keď máš 100W ako som ja mal tak to o to viac cítiť...
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: pát črc 20, 2012 15:31
od ajva46
Včera som sa rozprával s jednám mechanikom a ten mi jednoznačne povedal, že to bude niečo v elektronike... pokiaľ motor šlape dobre... Občas mi ho šklbne ale inak ide fajn. Poradil mi, aby som odpojil alternátor a uvidím. Ak to stále bude robiť, tak je závada inde. Ďalší pokus
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: pát črc 20, 2012 15:39
od Vypravca
Tak to ti super poradil!
A ako ho chces odpojit?
Tato moznost ma fakt zaujima.
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: pát črc 20, 2012 15:45
od ajva46
Aj ja som po ňom kukal a že tam ide nejaký kábel, no. Dneska som to kukal, že gde čo myslel ale nejako som si nie istý, čo mi v podstate včera ukázal
Neviem, kde to je...
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: pát črc 20, 2012 16:06
od Vypravca
Nic neodpajaj.
Tato moznost je somarina. Iba si doseres alternator.
Kolegyni vypadol zle dotlaceny kablik na alternatore a odisiel jej.
Alternator musi byt budeny. Ty ked odpojis kabel nema ho co budit.
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: pát črc 20, 2012 16:51
od ajva46
Však, oni o tom rozmýšľali, či ten nejako neovplyvní otáčky... Resp. otáčkomer, keď motor ide dobre...
Ja neviem, či čidlo otáčok nejde dobre, alebo čo.
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: sob črc 21, 2012 21:54
od michal.sk
zeby myslel vyhodit na chvilu remen???? nepojde ti sice servo ale otestovat sa to da. inak, s niektorymi vasimi nazormi mozte byt radi ze vas nezbavili svojpravnosti..... niekedy sa to fakt neda citat
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: ned črc 22, 2012 00:30
od ppp
Sice nepoznam schemu regulatora v nasich alternatoroch, ale zaujimalo by ma ako sa moze pokazit alternator tym, ze z neho odpojim konektor, ktorym napajam regulator predtym ako nastartujem. A preco by musel byt alternator budeny.
Samozrejme, ze silovy kabel, ktorym krmi alternator spotrebice v aute by som odpajat silno neodporucal, ak nechcete menit usmernovac.
Otacky by RJ mala menit aj pri zmene/poklese napatia v sieti. Ale ci ich naozaj zmenila RJ to prezradi len cumenie na hodnoty z RJ na diagnostike.
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: ned črc 22, 2012 09:21
od ajva46
@michal.sk aspoň že si úprimný
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: ned črc 22, 2012 12:56
od michal.sk
s poklesom napatia nema rj nic spolocne. teda pokial neklesne pod cca 9V - vtedy zdochne rj celkom. ona je totiz napajana stabilizovanym napatim myslim okolo tych 9V. je to prave preto aby kolisanie napatia v palubnej sieti nemalo vplyv na chod motora a samotnej jednotky. snimace su napajane myslim 5V stabilizovanych. zase o nieco menej ako RJ. A co sa tyka alternatora musi byt budeny. budenie je vlastne privedenie napatia na rotor - elektromagnet. ked tam bude urcite budiace napatie, vytvori sa urcite magneticke pole. a ked bezi motor tak sa aj rotor alternatora otaca. a vplyvom elektromagnetickej indukcie sa vytvori na statore, teda na hlavnom vinuti alternatora nejake napatie. toto napatie - palubne (13,8-14,4V) - je zavisle na otackach. tak ako na bicykli dynamo - cim ides rychlejsie tym silnejsie ti svieti svetlo... ale pri aute je to neziaduce. takze ked sa zvysie otacky nesmie sa zvysit napatie na vystupe. prave na to je regulator. ked stupnu otacky zvysi s napatie na vystupe. na to ale velmi rychlo zareaguje regulator a znizi budiace napatie na rotore. tym sa znizi intenzita magnetickeho pola a na to aby sa udzrzalo pozadovane vystupne napatie su potrebne vyssie otacky alternatora. cize plati ze cim su vyssie otacky motora tym slabsi magnet sa otaca v alternatore - velmi zjednodusene povedane. a ked odpojis budenie alternetora tak tam nebude ziadne magn. pole a nevyrobi sa ziadne napatie... nemoze sa nic pokazit. opacna situacia nastane ak je vadny regler, kedy sa neznizi budiace napatie, a pri zvysenych otackach sa dostane do siete neumerne vysoke napatie (az okolo 150V) a odpali vsetku elektroniku... staci?
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: ned črc 22, 2012 15:06
od ajva46
Tak, analýzu som cca pochopil. A teraz, má to nejaký dopad na otáčkomer? Mne ako chlap hne´d povedal, nak zapálim svetlá, aj diaľkáče, či mi alternátor neodišiel teda či nepreblikujú ale to som nezachytil. Takže ten by mal byť v pohode...
Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?
Napsal: ned črc 22, 2012 15:26
od michal.sk
celkom nechapem co tento pokus mal dokazat... ked zapnes akykolvek spotrebic (napr svetla - maju relativne velky odber), tak tym zatazis alternator. zatazis - rozumej ze kladie vacsi odpor, tazsie sa kruti, ako keby si ho pribrzdil. tym vlastne cez remen pridusis aj motor a klesnu otacky. ale len kratkodobo, lebo prave ne toto poklesnutie zareaguje riadiaca jednotka. tam je programovo nastaveny volnobeh na 800+/- nejake odchylky. tym ze motor pridusis, snimac otacok to zaregistruje, RJ to vyhodnoti ako pokles otacok, z nejakeho dovodu, to je jedno z akeho, a snazi sa otacky dorovnat. na to je krokovy motorcek, ktorym sa ovlada pri volnobehu prietok vzduchu cez obtokovy kanal. a mnozstvo benzinu si RJ nastavi dlzkou vstrekovacieho impulzu. cize aj pri zatazeni by sa mali otacky hned vratit na nastavenu hodnotu 800... to iste sa udeje ked zapnes napr. klimu, tiez zatazis motor, lebo musi tahat nieco navyse, co doteraz netahal. v tomto pripade kompresor klimy. alebo ked na mieste pri volnobehu otocis volant... to iste, akurat v tomto pripade je tou zatazou hydraulicke cerpadlo posilovaca... RJ by mala reagovat na zmenu otacok v podstate okamzite, ak to tak nie je , je niekde problem... preto plati, ze cim viac spotrebicov mas zapnutych, tym je vacsie spotreba. klima napriklad znizi vykon motora o 3-5kW. takisto denne svietenie zvysuje spotrebu. nepatrne, ale zvysuje. jazda s otvorenym oknom takisto zvysuje spotrebu. zhruba o 4%. kazda "tuningova" somarina prilepena na karoserii tak isto.... ale k tym svetlam, skus mi popisat, ze co si mal na tom pokuse vlasne zistit.. a co malo akoze preblikavat, ci co...