Spojka - nevystavuje

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Je So večer, a převodovka stále v autě. Auto jsem vyheveroval po obou stranách a podložil 3*bílá cihla a 3*prkno po obou stranách. Pak jsem podložil motor - moc prkýnek na jedné hromadě, odmontoval levé kolo. Odmontoval držák baterie 12V a vyčnívající podtlakový regulátor z motoru. Vlezl pod motor povolil všechny šrouby po obvodu a odpojil kabeláž od čidel. Pak povolit šroub spojující držák převodovky a silenblok v prostředku podlahy. Poté odmontoval vlastní silenblok. Dál povolil spojku táhla řadící páky. Povolil táhlo stabilizátoru a povolil šroub kuláku ramene. Rameno se mi nepodařilo vysadit – značný tlak pružiny tlumiče. Heverem zasunul tlumič a podvázal pružinu tlumiče – stejně rameno nejde vysadit. Tak jsem začal povolovat šrouby tlumiče - povolil jenom jeden druhý odolává.tak jsem mu dal lázeň brzdové kapaliny – snad povolí to stejné je kulák řízení. Podložil tělo převodovky heverem a povolil šroub silenbloku převodovky. Při pohybu heverem a bočním tlakem se mi podařilo na chvilku udělat cca 1mm velkou škvíru mezi motorem a převodovkou. Tím jsem skončil. Poradí někdo jak lehčeji vyndat poloosu?
Díky moc Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Franto , nevím proč povoluješ tlumič a podvazuješ pero. Stačí opravdu odrazit ten čep na rameni, žádný tlak pružiny tam není. Auto máš přece na cihlách a bez kola , tak to musí být v dolní hranici a do ramene to netlačí .
Ještě můžeš povolit matici ve středu kotouče asi klíč 32 ( odhadem) , ale je to hodně utažené a asi ti to nepujde na cihlách , potřeboval by jsi kolo na zemi, ale stejně si moc nepomůžeš a budeš muset sundat ten čep , aby jsi si udělal místo k vytažení poloosy.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Teda pánové vy máte ale odvahu zrovna na Nubiře se převodovka nevyndavá nejjednodušejc a to ještě na heveru na zemi to musí být strašný navíc v jednom člověku :cry: no budiž . Spodní kulák se musí odrazit ránou větším kladivem do stěny těhlice ve které je zasunut (pozor na závit ) a pak nějakou tyčí ohnout rameno dolu aby šel čep vyháknout ven a pak montpákou za hranu kloubu ho vytrhnout z převodovky (vyteče ti trochu oleje ) a další věc ta hliníková podkova na které ta převodovka vysí se musí taky komplet povolit a při vyndavání skříně ven ji vyndat zároveň s ní . 8) hlavně ať se podaří trefit ten úhel sváru protože jestli je to správně zjistíš až když to dáš dohromady 8)
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Neměl jsem moc času v práci do 18h tak jsem na tom dělal po kouskách. Převodovka venku (vyndává se spodem) páka zavařena z vrchu i ze spodu. Vyměnil jsem lamelu spojky (sice byla ještě slušná 113tis km, oproti nové o 1mm tenší), ložisko. Vše smontoval, namazal komínek ložiska, páku. Montáž byla o něco horši protože se nepovede dát lamelu přesně do středu. Trošku cukání s motorem a převdovkou, nasadit pravou poloosu a vložit první šroub a už to de. Pomocí delšího trámku vystavit spojku a je vyhráno. Dát všechny šrouby-dotáhnout (při demontáži dávat pozor jeden šroub je schovanej nad pravým tripoidním kloubem- při pohledu ze spoda není vidět). Takže, převodovka na svém místě - funguje, ale nemám domontovanou levou poloosu. Bylo už moc pozdě. Něco jsem natočil na kameru, tak to grabnu do PC a uvidím co se s tím dá dělat, byla tma, tak asi nic moc. Zatím končím. Pokračovat budu asi až v Pátek nebo Sobotu. Pracovní vytížení.
Zdraví Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Je pondělí a auto jezdí jako nové. V průběhu prací jsem si všiml rozpadajícího se tripoidního kloubu (vylézající jehly z ložiska), tak jsem koupil nový kloub (Autodíly Krč - Praha) a rovnou zamontoval. Pak nastala fáze ladění řadící páky. Šlo třeba řadit vše kromě 2 a podobně. na 4. pokus OK. A už zase jezdím.
Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Tak blahopřeji , můžeš popsat to seřízení řadičky, co se tam nastavuje ?
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

U Nubiry , Lanose , Espera , Nexie a Leganzy je stejné řazení a nastavuje se tam poloha řadící páky vůči převodovce a to proto že je to dělaný objímkou na hřídeli takže když to povolíš tak to jde dát kamkoliv ale neřadí to všechny rychlosti díky omezenému prostru kulisou řazení 8)
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Přesně tak, ta objímka je v prostoru motoru u stěny kabiny řidiče (prostě přerušené táhlo od řazení) je tam šroub na 12ku klíček a matička na 14ku klíček. Část co vede od řadící páky je dutá objímka a část k převodovce je kulatina s jemným vroubkováním. Právě pomocí tohoto vroubkování jsem prováděl nastavení. Udělal jsem si značku na objímce a přibližně nastavil a dotáhl (velikost zasunutí do objímky se dá krásně určit podle hranice zašpinění provozem auta) - auto stačí mít z pravé strany na heveru a dá se lehnout pod motor směrem od chladiče. Pak sednout do auta a vzít za řadící páku a odskoušet kam je posunutá dráha při neutrálu - pohyb by měl být na pravou a levou stranu stejný (pokud ne tak povolit objímku a posunout natočení o kousíček mě stačilo o jeden vroubek). Pokud ano tak zvednout kroužek zpátečky a musí jít zařadit a to i s nastartovaným motorem (sledovat kam se kola točí, aby to nebyla jednička !!) . Pak jen pořádně dotáhnout sundat z heveru a jezdit.
Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“