Stránka 2 z 2

Napsal: čtv lis 25, 2004 06:11
od V.Brousek
Joska píše:
Startuje bez problémů, ale když je to studený, tak to nechce jet, škube to a občas to uplně chcípne......
mel sem podobnej problem studenej motor nesel natocit a kdyz chitil tak se klepal jako s***e ,vypadalo to jakokdyz si to hazi jiskru jak chce.
Jak se to ohralo tak byl relativne klid.Po nekolikate navsteve v servisu zjistili pricinu :cry: byla v p****i opticka jednotka zapalovani,vymenily a byl klid :lol: a v penezence vitr :cry: cca 4.500,-
Kde jsou ty časy,že stačilo vyčistit kladívka rozdělovače,případně vyměnit jelo se dál.Oprava bratru za 30 Kč totalitních.Rád vzpomínám na otcovu Oktávii (r.v.1963).Vše jednoduché a opravitelné doma v garáži!!!!!

Napsal: čtv lis 25, 2004 10:32
od Ondras
Václav Brousek píše:Rád vzpomínám na otcovu Oktávii (r.v.1963).Vše jednoduché a opravitelné doma v garáži!!!!!
Naja, ale něco za něco. Určitě to nedávalo 47kW z litru s nízkými emisemi, musel jsi používat ruční sytič apod. Pokrok nezastavíš.

Napsal: čtv lis 25, 2004 14:14
od jakub
Ondras píše:
Václav Brousek píše:Rád vzpomínám na otcovu Oktávii (r.v.1963).Vše jednoduché a opravitelné doma v garáži!!!!!
Naja, ale něco za něco. Určitě to nedávalo 47kW z litru s nízkými emisemi, musel jsi používat ruční sytič apod. Pokrok nezastavíš.
me spis sere jina vec - ze od "vsechno jde opravit v garazi" vyvoj skocil rovnou k "vsechno do servisu" proste by treba obrovsky vyhovovalo, kdyby se auta daly skladat stejne jako pocitace - tzn. ne nutne samo domo, ale proste prijdu, koupim jinej modul (spojku) a muzu ji tam vrznout, nebo by nejak bylo mozne alespon cist data z ridici jednotky, ale uzivatelsky, nejaky usb/ir/bluetooth ... a konec, ne ze budu muset kupovat ja picus jednoucelovy tester, ... neco jako hotswap upgrade ridici jednotky by asi taky nebyl marny atd. atp.

Napsal: čtv lis 25, 2004 14:54
od Ondras
jakub píše:me spis sere jina vec - ze od "vsechno jde opravit v garazi" vyvoj skocil rovnou k "vsechno do servisu" proste by treba obrovsky vyhovovalo, kdyby se auta daly skladat stejne jako pocitace - tzn. ne nutne samo domo, ale proste prijdu, koupim jinej modul (spojku) a muzu ji tam vrznout, nebo by nejak bylo mozne alespon cist data z ridici jednotky, ale uzivatelsky, nejaky usb/ir/bluetooth ... a konec, ne ze budu muset kupovat ja picus jednoucelovy tester, ... neco jako hotswap upgrade ridici jednotky by asi taky nebyl marny atd. atp.
Inu, pokud je člověk trošku šikovný a pokud má přístup k rampě, montážní jámě, nebo nejlépe dílenskému zvedáku, tak docela dost věcí i dnes.

Zaměnitelnost komponent a modularita jako u PC, to není hlavně z důvodu politiky automobilek. Ale s čím dál tím větší mírou propojení automobilek do koncernů to do budoucna IMHO bude reálné.

A co se týče čtení dat z ŘJ, tak stěžovat bych si měl já a ne ty. Vždyť máš v M2 EOBD konektor, se kterým funguje veškerý diagnostický SW pro PC nebo PDAčka. Interface na COM port stojí asi tisícovku. Je to univerzální napříč automobilkami právě z důvodu, který popisuješ - aby to mohl dělat každý (míněno každý servis bez ohledu na značkouvou příslušnost). Btw. tohle vzešlo z nařízení EU, takže úplně k ničemu taky není :D

To moje ALDL mě štve, protože snad neexistuje dostupný SW pro PC, který by přes toto rozhraní komunikoval s M1 ŘJ. Ta diagnostika by se mi strašně líbila jako jedno z využití mého palubního PC, které právě připravuji ;)

K čemu přesně bys potřeboval HotSwap ŘJ?

Napsal: čtv lis 25, 2004 17:27
od jakub
Ondras píše:Inu, pokud je člověk trošku šikovný a pokud má přístup k rampě, montážní jámě, nebo nejlépe dílenskému zvedáku, tak docela dost věcí i dnes.
ale zdaleka ne vsechno
Ondras píše:Zaměnitelnost komponent a modularita jako u PC, to není hlavně z důvodu politiky automobilek. Ale s čím dál tím větší mírou propojení automobilek do koncernů to do budoucna IMHO bude reálné.
to je taky otazka, automobilky totiz unifikuji v ramci tridy, nikoli i napric prave z duvodu aby sis z fabie nemohl udelat golfa ...
Ondras píše:A co se týče čtení dat z ŘJ, tak stěžovat bych si měl já a ne ty. Vždyť máš v M2 EOBD konektor, se kterým funguje veškerý diagnostický SW pro PC nebo PDAčka.
eh, stale vidim rozdil v tomto a pohodlnem bt nebo usb spojeni, ja si to predstavuju tak, ze k autu dostanu rovnou krabicku s CD ;)
Ondras píše:Ta diagnostika by se mi strašně líbila jako jedno z využití mého palubního PC, které právě připravuji ;)
tak ale takhle na me nemuzes, naznacit a neprozradit, pochlub se kua s detaily ...
Ondras píše:K čemu přesně bys potřeboval HotSwap ŘJ?
zeby upgrade, nebo lepsi inteligenci od jinyho vyrobce ? ;)

Napsal: pát lis 26, 2004 01:35
od Joska
Ondras napsal:
A co se týče čtení dat z ŘJ, tak stěžovat bych si měl já a ne ty. Vždyť máš v M2 EOBD konektor, se kterým funguje veškerý diagnostický SW pro PC nebo PDAčka.

neco pro majitele aut se zasuvkou ODB

http://www.id2.cz

Napsal: pát lis 26, 2004 01:46
od jakub
Joska píše:Ondras napsal:
A co se týče čtení dat z ŘJ, tak stěžovat bych si měl já a ne ty. Vždyť máš v M2 EOBD konektor, se kterým funguje veškerý diagnostický SW pro PC nebo PDAčka.

neco pro majitele aut se zasuvkou ODB

http://www.id2.cz
mno dobry, ale pro slecny typu ja, je to stale nekde daleko (daaalekooo) ;)

mmchdm prvni taky neni spatny, kdyz to druhym zarizenim nekdo posere, tak furt muze z rj jednotky mozna udelat simku a s matezem aspon telefonovat kdyz uz ne jezdit ;)

Napsal: pát lis 26, 2004 05:57
od V.Brousek
Ondras píše:
Václav Brousek píše:Rád vzpomínám na otcovu Oktávii (r.v.1963).Vše jednoduché a opravitelné doma v garáži!!!!!
Naja, ale něco za něco. Určitě to nedávalo 47kW z litru s nízkými emisemi, musel jsi používat ruční sytič apod. Pokrok nezastavíš.
Ondro já nechci zastavit pokrok,ale ta stará dobrá Oktávie jezdila za 7,5 litrů,emise ?????,to nyní pouštíš do vzduchu zase jiný sajrajt také zdraví škodlivý.Když vzpomínáš ten ruční sytič,co na něm bylo špatného.Po mírném zahřátí jsi ho zastrčil a bylo to.Ale o to nejde.Je jiná doba a ani já nechci aby se vrátila ta stará.Mám rád že jsou PC,mobilní technika atd.

Napsal: pát lis 26, 2004 09:59
od Ondras
jakub píše:tak ale takhle na me nemuzes, naznacit a neprozradit, pochlub se kua s detaily ...
Radši nový thread: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=2002

Napsal: pát lis 26, 2004 15:33
od shaman
jj, starý auta jsou pěkný, stylový, ale vzpomeňme si (a není to tak dávno), jak výborně se tyhle auta startovaly tak při -10 :o

Napsal: pát lis 26, 2004 16:07
od V.Brousek
shaman píše:jj, starý auta jsou pěkný, stylový, ale vzpomeňme si (a není to tak dávno), jak výborně se tyhle auta startovaly tak při -10 :o
Klídek,Oktavie měla kliku.V případě poruchy startéru či baterie jsi ji v pohodě natočil a nepotřeboval si někoho obtěžovat roztažením či roztlačením

Napsal: pát lis 26, 2004 20:47
od Vojta
Pánové, samozřejmě nový auto je nový auto. Ale kdyby nebyly problémy s plechařinou, asi bych s Octávkou jezdil dodnes. Měl jsem nejdřív limuzínu (7 let), pak čtyři roky Combi a nemůžu říct křivého slova. :) Zvláště na kombíka nedám dopustit. Motor 1203, trocha úprav (halogeny, karburátor Weber, sedačky z VW) a auto bezproblémové. I ta spotřeba nebyla tak hrozná (celoroční průměr 7,32, na dálkových 6,3 l/100km). Jen sebou člověk musel vozit ND a nářadí. Ale všechno šlo bez problémů spravit, nebo nahradit. Já jsem se na tomto autě vyučil.
Ale Matýsek je Matýsek, i když teď v garáži hlavně uklízím.