Stránka 2 z 3
Napsal: pát bře 11, 2005 09:50
od Richard
Dneska pojedu na chalupu a zkusím vyndat filtr klimošky a uvidím jak to topí a jak se to mlží, určitě budu muset dát termostat, ručička není ještě na svém místě a už mám teplé hadice u chladiče. Fakt jezdím s kartonem před chladičem a stejně když jedu déle z kopce, nebo dám topení na max. a ventilátor na 4, ručička klesne. Ještě zkusím pak vykuchat ten starej filtr klimy a udělám do něj takovou drátěnou vložku a do ní filtr ze vzduchotechniky ,(takové ty modré asi 2 cm tlusté) měl jsem je ve Feldě a fakt byly během 5000 km černé, ale je to řidší než originální filtr.
Napsal: ned bře 13, 2005 21:11
od Richard
Tak jsem to prubnul, v pátek jsem vyndal pylový filtr z přívodu vzduchu. Auto se tolik nemlžilo (skoro vůbec ani vzadu) a jeli jsme ve 4 osobách se psem. Tak OK. Chce to výměnu filtru. Termostat taky, ale díky kartonu mám ručku teploměru asi 1mm před prostřední čárkou (po cca 5 km) a topení jsem měl celou cestu na 3 čárce nad středovou- vodorovnou polohou a všem bylo teplo.
Napsal: pon bře 14, 2005 09:18
od Tomáš
Ten filtr z průmyslových klimatizací mám taky , hlavně je to úspora 500,-Kč. Při trošce kutilských znalostí to je otázka půl hoďky. Už jsem ho inplantoval i do Matize a ten nemá původně nic.
Napsal: pon bře 14, 2005 10:40
od Krtek
myslim že karton před chladičem nemá význam. Protože se ti otevírá a uzavírá termostat podle potřeby. Když potřebuješ zahřát motor takje stejně termostt zavřenej a běhá voda jenom v motoru.
Napsal: pon bře 14, 2005 11:21
od PavelZ
Krtek píše:myslim že karton před chladičem nemá význam. Protože se ti otevírá a uzavírá termostat podle potřeby. Když potřebuješ zahřát motor takje stejně termostt zavřenej a běhá voda jenom v motoru.
Karton pred chladicem ma smysl v tom, ze kdyz tam neni tak jde z chladice do chladici soustavy voda opravdu hodne studena, coz neni moc dobre, kdyz tam je ten karton, tak se prece jen v chladici voda udrzi o neco teplejsi a neni to pak pro chladici soustavu takovy sok, kdyz termostat otevre.
Napsal: pon bře 14, 2005 11:55
od Krtek
konečně rozumný vysvětlení. zatim jsem pořád slyšel bludy jako že se motor rychlejš zahřeje a dřív to topí, což je blbost.
Napsal: pon bře 14, 2005 16:46
od Richard
Krtku, jen k tomu kartonu, pokud si pamatuju jsou dva okruhy oběhu chladicí vody v motoru.
Malej okruh, motor studený: motor - čerpadlo - topení a tak furt dokola než se motor zahřeje na cca 80C a termostat se pak otevře a přidá do velkýho okruhu i chladič. Termostat pak otvíráním a zavíráním průtoku přes chladič udržuje stálou teplotu motoru.
Já mám problém, že mi termostat když je studenej neuzavře úplně a trochu propouští vodu přes chladič. Pozná se to tak, že necháš studenej motor běhat na volnoběh a ošaháváš horní hadici k chladiči, ta by měla být pořád studená a jakmile se termostat otevře hned horká, ale nic mezi tím. Já nastartuju a na hadicích cítím jak se pomalu ohřívají. Když stojíš na místě tak to tolik nevadí, ale když je zima a jedeš tak do studeného motoru se dostává i studené voda z chladiče a ohřátí se značně prolužuje, hůř to topí a víc to žere, proto zatím ten karton, aby omezil množství vzduchu do chladiče. Ve středu se mrknu na ten termostat , zatím ho vyndám a omrknu, pokud něco vymyslím nafotím to sem.
Napsal: úte bře 15, 2005 10:01
od PavelZ
Jenze kdyz je venku opravdu zima, tak kdyz se otevre okruh prez chladic, tak se diky objemu chladice a teploty vody v nem motor ochladi zbytecne moc, takze i pokud termostat funguje korektne, vyplati se ve velkych mrazech davat neco pred chladic.
Napsal: čtv bře 17, 2005 21:02
od palikx
pro richarda jasně jedinej způsob jak trochu usetřit,ale funkcní termostat je přeci jen lepší.
pro pavel z něco na tom je.Klesá to z 87 na cca 70°Ale zároven si myslim ze to není zas o tolik.
To jsou moje poznatky a skutečná měření diagnostikou.
Napsal: pát bře 18, 2005 08:30
od PavelZ
palikx píše:pro richarda jasně jedinej způsob jak trochu usetřit,ale funkcní termostat je přeci jen lepší.
pro pavel z něco na tom je.Klesá to z 87 na cca 70°Ale zároven si myslim ze to není zas o tolik.
To jsou moje poznatky a skutečná měření diagnostikou.
Diky za upresneni
. Ja sem vychazel jen z toho, co clovek vidi na ukazateli teploty a ten mi ukazoval pri velkych mrazech (kolem -18 az -20) pokles o vic nez jeden dilek, coz by melo znamenat pokles teploty na polovinu, nebo spis jeste o kousek niz (s urcitou periodou, pak to zase pomalu stoupalo, domnival sem se, ze to je to, kdyz se otevre okruch prez chladic).
Napsal: pát bře 18, 2005 18:46
od petrm
Přesně tak to je ono když je velký mráz tak to takhle může pulsovat ale nedochází k tak extrémnímu ochlazení je to jak píše Palikx a při delší jízdě se motor ohřeje tak jak má
a postupně se to ustálí
Napsal: stř led 02, 2008 15:39
od Richard
Znovu otevřu téma mlžení :
otázka pro palikxe nebo Petrma, kudy se z topení a klimy dostává kondenzát? Prosím upřesněte mi kam to kape
dle mě by to mělo být někde na stěně kabiny spíš vpravo, nebo uprostřed ve středovým tunelu, koukl bych se, zda-li není vývod ucpaný
dík
Napsal: stř led 02, 2008 16:24
od -peha-
U spolujazdca dole smerom do stredu je tam gumená fajka taká na konci zmačknutá a tam sa zvikne usadiť bordel ale teraz PALI prišiel na dalšiu chybu a to že priechodka tej rúrky je usadená v dákej hmote a ta je stvrdnutá a tade sa mu dostávala vlchkosť no vraj to utesnil silikónom a teraz zatial to má v pohode
Napsal: čtv led 03, 2008 00:03
od palikx
presne peha tam je kape to presne na vyfuk.to je vyvod z klima vyparniku nebo jak tomu nadavaji
ale pokud se dostane voda z radiatoru topeni tak tam uz vyvod neni a tam se muze voda pripadne shromazdovat.vycistit to jde jedine tim ze se rozebere topeni jako pri vymene radiatoru.
Napsal: ned led 06, 2008 15:09
od Vít, Jiří
Richard píše:Dneska pojedu na chalupu a zkusím vyndat filtr klimošky a uvidím jak to topí a jak se to mlží, určitě budu muset dát termostat, ručička není ještě na svém místě a už mám teplé hadice u chladiče. Fakt jezdím s kartonem před chladičem a stejně když jedu déle z kopce, nebo dám topení na max. a ventilátor na 4, ručička klesne. Ještě zkusím pak vykuchat ten starej filtr klimy a udělám do něj takovou drátěnou vložku a do ní filtr ze vzduchotechniky ,(takové ty modré asi 2 cm tlusté) měl jsem je ve Feldě a fakt byly během 5000 km černé, ale je to řidší než originální filtr.
Richarde prosimtě kde a jak vyndaváš ten filtr klimy - nubi mám už víc jak dva roky a ještě jsem na něj nenarazil dík