Stránka 2 z 2

Napsal: úte lis 23, 2004 06:13
od V.Brousek
petrm píše:Přesně tak soukromá škola smyku je super musíš si najít nějaký parkoviště kde nejsou obrubníky a nemají tam třeba takové ty travní děravé dlaždice a nejsou tam zaparkovaný auta abys někomu nejen sobě něco nerozbil a pak už jen počkat na sníh a vyzkoušet co se dá já takhle jezdím vždycky aspoň hodinu i když to auto docela papá neb je neustále pod plným a ve smyku :lol: :lol: :lol:
Také na takové řádění rád vzpomínám,ale již to nedělám.

Napsal: úte lis 23, 2004 13:04
od jakub
Radoslav Hološka píše:Ja sa taketo vecicky bojim robit,lebo mam rad svoje auticko. Neznicim ho tym? Vsak trpia pneu,motor,rucna brzda,brzdy atd. Alebo ten makky smyklavy sneh je priatelsky k autu?
jak uz rekli ostatni, na kvalitnim podklade (coz znamena prost kluzky povrch - nemusi to byt nutne led, staci ujezdeny snih) a v rozumne rychlosti (nepredpokladam, ze to nekdo zkousi otocit ze sedesatky je to imho jednak obrovska zabava, ale prijde mi to i prakticky si to takhle vyzkouset - ono totiz takovou ruckou se da leccos zachranit i posrat, ale kdyz to mas nauceny, tak to rozhodne pomuze - ted jsem si dovolil takovou frajerinku ;) na parkovisti 5cm ujezdenyho, jedu temer krokem 10-20 mirne pribrzdim, rucka -> a ejhle stojim kolmo k mistu, kde budu parkovat - paneboze, jak ja to delam ;) lidi na to cuceli jak vyvorany (pripoustim, ze trocha stesti byla ;) ), ja vystoupil jakoze nic a sel pryc :lol:

Napsal: úte lis 23, 2004 13:23
od mrk
ja som skusal (este s Favoritom) parkovat sposobom, ze som vytocil volant doplna, zaradil som spiatocku a dupol na plyn. zadne kolesa stali na mieste a predkom som opisal stvrt-pol-kruznicu. potom stacilo uz len kolmo zacuvat. 8) to ma bavilo. na Lanikovi som to este neskusal, toho docela "se3m" :lol: . pripadne som tak riesil odchod z parkoviska - namiesto cuvania a otacania sa - len plny dolava, spiatocka, plyn a uz len dopredu a prec. ale ked viac nasnezi tiez pojdem trosku trenovat s Lanikom. teda este musim zohnat zimne kola. :oops:
otazocka: rucna brzda dokaze uplne zablokovat kolesa ? skusal som ju zatiahnut pri cca 10km/h na strku a cakal som ze sa ozve nejaky zvuk a nic.

Napsal: úte lis 23, 2004 14:11
od Ondras
mrk píše:otazocka: rucna brzda dokaze uplne zablokovat kolesa ? skusal som ju zatiahnut pri cca 10km/h na strku a cakal som ze sa ozve nejaky zvuk a nic.
V Matizu tedy spolehlivě. Extrém, co jsem zkoušel bylo asi ve 40km/h na suchém asfaltu - až si pískly gumy. Bylo to čistě z testovacích důvodů - kontroloval jsem jestli jsem dobře smontoval bubny ;)

Napsal: úte lis 23, 2004 14:53
od V.Brousek
To znám.Takhle jsem jednou zatáhl ručku u Favorita a zůstala mi v ruce samotná páka.To jsem teda čuměl.

Napsal: úte lis 23, 2004 19:33
od Vojta
U všech předcházejících aut jsem si chystal technickou skoro sám, především ruční brzdu. Dal jsem na radu starých zkušených automechaniků. Při 10km/hod zatáhnout ruční brzdu na štěrku a musí spolehlivě blokovat. Vždycky jsem prošel. A s Matýskem jsem dnes zkoušel kolotoč. Cca 30km/hod., plný rejd, hodně plynu, ruční brzda a je to (samozřejmě volný, zasněžený plac s kluzkým podkladem). 3x 360 stupňů. Pak tam přijelo nějaký auto a tak jsem toho nechal. Ale byla to paráda.

Napsal: úte lis 23, 2004 19:41
od Radoslav Hološka
Parkovisko je parkovisko. Ale dostat smyk v realnej premavke a nebodaj v protismere je kopec srandy! Mozte mat natrenovanych 100 hodin skoly smyku,kazda situacia je individualna a rozhoduje kopec okolnosti. Neviete co s rukami,nohami,brzdou,plynom. Ked sa to podari vyrovnat,sme stastni ale sami nevieme ako sme to dokazali. Dolezite je vsak prezit a mat z jazdenia radost,nie stres. 8)

Napsal: úte lis 23, 2004 19:48
od petrm
No právě na tom parkovišti si můžeš v bezpečí vyzkoušet a natrénovat to aby při příští kryzi to nebylo jen štěstí ale abys mu šel naproti 8)

Napsal: stř lis 24, 2004 01:34
od jakub
petrm píše:No právě na tom parkovišti si můžeš v bezpečí vyzkoušet a natrénovat to aby při příští kryzi to nebylo jen štěstí ale abys mu šel naproti 8)
presne tak, doufam, ze to nikdo nepochopil tak, ze tady tvrdim, ze todle je vselek a pak uz nic nehrozi, ale presne jak tady rika petr - proste rozhodne zvysujes pravdepodobnost uspechu vyreseni takove situace - zaklad je ale furt stejny - v "ostrem" provozu teto situaci predejit, tady neni o cem diskutovat. Sam jsem se minuly rok casto vracel v brzkych rannich hodinach domu - na sidlisti prehledno, vypluzeno/nesoleno, cili idealni povrch a to se to zkousi :lol:

pri jizde dopredu dostanu do smyku tak, ze dam prudceji a/nebo vice do rejdu volant a zaroven (v zavislosti na rychlosti) pridam plyn a zaroven rucka - zpatky do stopy (jestli si to dobre pamatuju) je pustit rucku, ubrat plyn - vetsinou se chyti a kdyz ne tak carovat s volantem

btw: vsmnul jsem si, ze pri rally to delaj taky, ale (!) na suchym povrchu (uff) v nepomerne yssi rychlosti (uff uff) a hlavne daleko syroveji (cili na todle by se fakt lidi meli divat v televizi a v realu nezkouset)

jako uznavam, ze davat tady navody - asi vzdycky bude zalezet na povrchu, sklonu silnice, rychlosti a hafo, hafo dalsich veci ... a ve finale asi hlavne na citu, coz je tak nepodchytitelna zalezitost, ze to uz je na kazdym, jak si veri ;) - parkoviste je takova idealni laborator - vlastne vzdy rovina, minimum stromu a (pokud to nezkousite v patek vecer) i minimum aut