Stránka 2 z 2
Napsal: úte lis 23, 2004 06:13
od V.Brousek
Také na takové řádění rád vzpomínám,ale již to nedělám.
Napsal: úte lis 23, 2004 13:04
od jakub
Radoslav Hološka píše:Ja sa taketo vecicky bojim robit,lebo mam rad svoje auticko. Neznicim ho tym? Vsak trpia pneu,motor,rucna brzda,brzdy atd. Alebo ten makky smyklavy sneh je priatelsky k autu?
jak uz rekli ostatni, na kvalitnim podklade (coz znamena prost kluzky povrch - nemusi to byt nutne led, staci ujezdeny snih) a v rozumne rychlosti (nepredpokladam, ze to nekdo zkousi otocit ze sedesatky je to imho jednak obrovska zabava, ale prijde mi to i prakticky si to takhle vyzkouset - ono totiz takovou ruckou se da leccos zachranit i posrat, ale kdyz to mas nauceny, tak to rozhodne pomuze - ted jsem si dovolil takovou frajerinku
na parkovisti 5cm ujezdenyho, jedu temer krokem 10-20 mirne pribrzdim, rucka -> a ejhle stojim kolmo k mistu, kde budu parkovat - paneboze, jak ja to delam
lidi na to cuceli jak vyvorany (pripoustim, ze trocha stesti byla
), ja vystoupil jakoze nic a sel pryc
Napsal: úte lis 23, 2004 13:23
od mrk
ja som skusal (este s Favoritom) parkovat sposobom, ze som vytocil volant doplna, zaradil som spiatocku a dupol na plyn. zadne kolesa stali na mieste a predkom som opisal stvrt-pol-kruznicu. potom stacilo uz len kolmo zacuvat.
to ma bavilo. na Lanikovi som to este neskusal, toho docela "se3m"
. pripadne som tak riesil odchod z parkoviska - namiesto cuvania a otacania sa - len plny dolava, spiatocka, plyn a uz len dopredu a prec. ale ked viac nasnezi tiez pojdem trosku trenovat s Lanikom. teda este musim zohnat zimne kola.
otazocka: rucna brzda dokaze uplne zablokovat kolesa ? skusal som ju zatiahnut pri cca 10km/h na strku a cakal som ze sa ozve nejaky zvuk a nic.
Napsal: úte lis 23, 2004 14:11
od Ondras
mrk píše:otazocka: rucna brzda dokaze uplne zablokovat kolesa ? skusal som ju zatiahnut pri cca 10km/h na strku a cakal som ze sa ozve nejaky zvuk a nic.
V Matizu tedy spolehlivě. Extrém, co jsem zkoušel bylo asi ve 40km/h na suchém asfaltu - až si pískly gumy. Bylo to čistě z testovacích důvodů - kontroloval jsem jestli jsem dobře smontoval bubny
Napsal: úte lis 23, 2004 14:53
od V.Brousek
To znám.Takhle jsem jednou zatáhl ručku u Favorita a zůstala mi v ruce samotná páka.To jsem teda čuměl.
Napsal: úte lis 23, 2004 19:33
od Vojta
U všech předcházejících aut jsem si chystal technickou skoro sám, především ruční brzdu. Dal jsem na radu starých zkušených automechaniků. Při 10km/hod zatáhnout ruční brzdu na štěrku a musí spolehlivě blokovat. Vždycky jsem prošel. A s Matýskem jsem dnes zkoušel kolotoč. Cca 30km/hod., plný rejd, hodně plynu, ruční brzda a je to (samozřejmě volný, zasněžený plac s kluzkým podkladem). 3x 360 stupňů. Pak tam přijelo nějaký auto a tak jsem toho nechal. Ale byla to paráda.
Napsal: úte lis 23, 2004 19:41
od Radoslav Hološka
Parkovisko je parkovisko. Ale dostat smyk v realnej premavke a nebodaj v protismere je kopec srandy! Mozte mat natrenovanych 100 hodin skoly smyku,kazda situacia je individualna a rozhoduje kopec okolnosti. Neviete co s rukami,nohami,brzdou,plynom. Ked sa to podari vyrovnat,sme stastni ale sami nevieme ako sme to dokazali. Dolezite je vsak prezit a mat z jazdenia radost,nie stres.
Napsal: úte lis 23, 2004 19:48
od petrm
No právě na tom parkovišti si můžeš v bezpečí vyzkoušet a natrénovat to aby při příští kryzi to nebylo jen štěstí ale abys mu šel naproti
Napsal: stř lis 24, 2004 01:34
od jakub
petrm píše:No právě na tom parkovišti si můžeš v bezpečí vyzkoušet a natrénovat to aby při příští kryzi to nebylo jen štěstí ale abys mu šel naproti
presne tak, doufam, ze to nikdo nepochopil tak, ze tady tvrdim, ze todle je vselek a pak uz nic nehrozi, ale presne jak tady rika petr - proste rozhodne zvysujes pravdepodobnost uspechu vyreseni takove situace - zaklad je ale furt stejny - v "ostrem" provozu teto situaci predejit, tady neni o cem diskutovat. Sam jsem se minuly rok casto vracel v brzkych rannich hodinach domu - na sidlisti prehledno, vypluzeno/nesoleno, cili idealni povrch a to se to zkousi
pri jizde dopredu dostanu do smyku tak, ze dam prudceji a/nebo vice do rejdu volant a zaroven (v zavislosti na rychlosti) pridam plyn a zaroven rucka - zpatky do stopy (jestli si to dobre pamatuju) je pustit rucku, ubrat plyn - vetsinou se chyti a kdyz ne tak carovat s volantem
btw: vsmnul jsem si, ze pri rally to delaj taky, ale (!) na suchym povrchu (uff) v nepomerne yssi rychlosti (uff uff) a hlavne daleko syroveji (cili na todle by se fakt lidi meli divat v televizi a v realu nezkouset)
jako uznavam, ze davat tady navody - asi vzdycky bude zalezet na povrchu, sklonu silnice, rychlosti a hafo, hafo dalsich veci ... a ve finale asi hlavne na citu, coz je tak nepodchytitelna zalezitost, ze to uz je na kazdym, jak si veri
- parkoviste je takova idealni laborator - vlastne vzdy rovina, minimum stromu a (pokud to nezkousite v patek vecer) i minimum aut