Stránka 2 z 2
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: čtv dub 05, 2012 18:45
od Docent II.
Jinak se mně zdá jako blbost, že by ono zadření motoru bylo způsobeno tím, že předchozí majitel nalil do polosyntetiky syntetiku. Polosyntetika není M6A. Spíš to vypadá, že předchozí majitel nevyměnil olej a filtr x tisíc km/ x let, a to je pak úplně jedno, co v motoru je.
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: čtv dub 05, 2012 19:20
od alvin
Ja som podobnej mienky ako Docent,nalitie syntetiky do motory,na ktorom sa predtým najazdilo 45 000 km na polosyntetiku API/SJ s motorom absolutne nič nespraví,mam to odkonzultované s odorníkmi aj vyskúšane Z Maditu SUPER2000 som prešiel najprv PENNASOL SUPER PACE ako na Šunkovcovi,tak aj na Veľrybákovi,ono sa nie nadarmo hovorí,že kováčova kobyla chodí bosá,tak najskôr ten pôvodny majiteľ ten olej nemenil,iba dolieval čím prišlo,poznám takých expertov,čo to robia,alebo fakt tam lial nejaký M6A či M6AD
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: čtv dub 05, 2012 20:56
od PETO
Moja mienka je podobná ako u Alvina a Docenta II , ale keby to bolo naopak tak dakujem pekne . Mám skúsenosť s Japonským derivátom CHEVROLETA COLORADO teda s ISUZU D-Max 3,0 TD doňho niejaký umelec nalial namiesto plnosyntetiky polosyntetiku a bolo zadeláno na
GROßEN problém .
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: čtv dub 05, 2012 23:47
od misojogi
namiesto plnosyntetiky polosyntetiku
vies vysvetlit co si predstavujes pod slovom
polosyntetika a
plnosyntetika ?
vela ludi si pod slovom plnosyntetika predstavuje 5W40
a pod slovom polosyntetika 10W40
ale hrozne sa mylia pretoze to neplati uz vyse 20 rokov . !!!!!
ale mozno pod tymi slovami rozumies nieco ine ....
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: pát dub 06, 2012 10:06
od PETO
misojogi píše:namiesto plnosyntetiky polosyntetiku
vies vysvetlit co si predstavujes pod slovom
polosyntetika a
plnosyntetika ?
vela ludi si pod slovom plnosyntetika predstavuje 5W40
a pod slovom polosyntetika 10W40
ale hrozne sa mylia pretoze to neplati uz vyse 20 rokov . !!!!!
ale mozno pod tymi slovami rozumies nieco ine ....
Do žiadnej blbosti sa už zatiahnuť nedám !
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: pát dub 06, 2012 10:19
od misojogi
plnosyntetika moze byt aj 15W40
a polosyntetika moze naopak byt aj 5W40 !!!
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: pát dub 06, 2012 11:31
od PETO
PETO píše:Moja mienka je podobná ako u Alvina a Docenta II , ale keby to bolo naopak tak dakujem pekne . Mám skúsenosť s Japonským derivátom CHEVROLETA COLORADO teda s ISUZU D-Max 3,0 TD doňho niejaký umelec nalial namiesto plnosyntetiky polosyntetiku a bolo zadeláno na
GROßEN problém .
Ooo pardon chybička sa vlúdila
oprava , doňho niejaký umelec nalial namiesto plnosyntetiky
minerál a ojničné ložisko to nevydržalo .
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: pát dub 06, 2012 14:02
od alvin
už sme to neraz na tomto fóre riešili,že tepelný rozsah oleja je len vedľajší faktor pri jeho použití,rozhodujúci je výkonnostna trieda podľa API, polosyntetiky majú zväčša API/ SJ,nieketoré snáĎ SL,kým väčšina plnosyntetík má API/SM,ale na každom balení býva jasne napísané o aký druh ide,
http://www.motoroveoleje.eu/nieco-o-olejoch-c-417.html
ale väčšínou má každá automobilka svoje normy,čo vyhovie GM-LL-025 podľa druhu paliva A/alebo B,
http://www.pengoshop.sk/pennasol/6-NIEC ... a-odpovede
inak 8V mechaniky vyvinuté pred r.2000 kľudne zvládnu aj minerálky triedy API SG, do Ibizy aj Tikadla som dával MADIT TURBO PLUS resp. TRYSK SUPER TURBO,ale Šunkovec či opel astra 8V mechaniky vyžadujú vyslovene minimálne polosyntetiky API/SJ,tam som dával SUPER2000 resp. TRYSK SPEED,kým ešte zahraniční výrobcovia nezrazili ceny ešte nižšie pod hladinu našich olej,vďaka iNETovemu obchodu
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: čtv říj 25, 2012 19:11
od Robert Znojmo
ahojky pánové, už jednou sem olej řešil se svým mechanikem. jezdím na polosyntetiku, 10w/40. ptal sem se ho jestli mohu jít na plnou syntetiku, prý ano, ale je to jen o dost dražší .nehledně na to že pokud bych chtěl přejít po plné syntetice na polo tak se musí udělat minimálně výplach motoru atd. nevím, já tomu moc nerozumím, a zůstávám u polo.
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: čtv říj 25, 2012 20:52
od Mikeš
Plná,polo nebo obráceně,můžeš to střídat jak chceš.Žádný proplachy.
Hlavně dodržet interval výměny a vždy vyměnit i filtr
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: čtv říj 25, 2012 20:57
od Robert Znojmo
tak výměna filtru je snad automatika, nikdy sem neměnil oleum bez výměny filtru, to dělaj jen prasátka.
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: čtv říj 25, 2012 23:01
od Docent II.
nikdy sem neměnil oleum bez výměny filtru, to dělaj jen prasátka.
Nebo servisy, protože mechanik potřebuje vyšetřit filtr pro sebe nebo pro kámoše.
Re: Řada nešťastných příhod s Matizem
Napsal: úte lis 06, 2012 09:51
od alvin
Stačí si ten pôvodny nejako nenápadne poznačiť a hneď vieme na čom sme
,trebárz čiaročka permannent fixkou,alebo poloha voči nápisu,ale ak dávame svoj kúpeny filter ,ktorý býva,spravidla odlišnej značky,ako ten predošlý,aký sa mi práve podarí zohnať najvýhodnejšie
,tak nie je o čom
. Inak povestný so špekuláciami pri výmene olejov je nitriansky Remesloservis (Daewrolet za kruháčom,oproti Tescu),tam by som si nedal vymeniť ani náplň do guličkoveho pera,podobne ako V M a H Nitra,tam by som nezveril už ani starý hrdzavý bicykel,po skusenostiach s nimi som aj so Šunkovcom,aj s Oplom chodil radšej do Hunyadi servisu na Levickú,teraz ešte neviem,či to v prípade potreby,zverím tu v BA,alebo si urobím výlet do NR,to závisi od časových možností