Stránka 2 z 4

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: stř dub 04, 2012 22:58
od ppp
Ako sa da, zatial cistim prevodovku, uz je takmer ocistena, uz len par miest, ktore unikli snazeniu a potom pojdem na motor. Bohuzial cez velku noc este na auto nic nepojde, lebo budem osetrovat farbou nove brzdove rurky. Ked tam nemam motor ani prevodovku je k brzdovemu vedeniu nadherny pristup, takze by bol hriech to nevyuzit. Stare rurky sa mi zdaju na par miestach dost hrdzave, takze ich preventivne povymienam. Len este musim doobjednat nove dute skrutky na predne brzdice, tie co mam su asi este na skodovku, pretoze su dost kratke.
Sice som spekuloval nad rurkami z medniklovej zliatiny ale nakoniec som si to rozmyslel, kedze to by som brzdove rurky daval na auto najskor o dva tyzdne. Sice by som ich nemusel osetrovat pred hrdzou ale takto to bude rychlejsie. Skusim tie rurky poliat dvojzlozkovou polyuretanovou farbou, nic lepsie som nezohnal, snad to bude dobre, snad to vyschne nez to pojde na auto. Volakedy som rurky polieval syntetikou ale ta proste nestuhla a mam este nejake kratke tusim na nubiru zadne od sytnetiky a stale z nich ide moj nater zoskrabnut nechtom. Proste to nevyschlo. A kedze nemam vypalovaciu pec, tak syntetiku zamietam. Ta je dobra este tak na brzdove kotuce a mozno brzdice tam sa vypali v prevadzke. Acetonku na brzdove vedenie radsje nie, ta hned zlezie ako uvidi brzdovku. Vodovka tiez radsej nie, takze ostala len dvojzlozkova farba a zohnal som jedine polyuretanovu od chemolaku.
Aj tak este musim par miest, najma nosniky prednej napravy obrusit a natriet, a aj to cistenie a priprava motora este nieco zaberie, takze velka noc mi ani stacit nebude. Ale prevodovka a motor pojde do auta az ked budu povymienane brzdove vedenia.
Cize espero este bude par rokov sluzit. Prvy milnik malo o 5 rokov, vtedy mi dojdu nakupene rozvody, co som kupil v nejakej akcii alebo com. Ale ak bude sluzit dobre bez potreby vymienania dalsich nespotrebnych dielov, tak ma dalsi milnik o cca 9 rokov, vtedy dojde cas druhej nadrzi na lpg. A potom sa uvidi co dalej. To uz bude mat auto 25 rokov, cize o kusok viac nez moje prve auto, teda skodovka ked isla z domu. Samozrejme ak ma dovtedy nestretne, teda skor plechy auta nejaky iny voz alebo nebodaj pevna prekazka.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: pon dub 16, 2012 12:06
od ppp
Kedze pravu zadnu brzdovu rurku bez vybratia nadrze nie je v ludskych silach vymenit, mozno nejaky superman by to dokazal, nadrz isla von. Takze miesto menenia brzdovych rurok , natieram nadrz a spodok auta. Dufam ze ta dvojzlozkova polyuretanova farba nebude taky smejd ako body 910, 950 a co ja viem este ake, pretoze to po rokoch proste popraska a opada. Aj nejaky gumoasfalt na spodku auta pekne opadava, este ze pod nim je zdravy plastizol len cerveny od gumoasfaltu.
Nadrz bola miestami pekne hrdzava, dokonca som z nej trhal hrdzu wapkou, ale este je dost pevna, takze ju natieram a dufam ze tych 5 rokov aspon vydrzi. Ona by podl amna vydrzala aj tak, ale takto aspon spomalim hrdzu. A povymienam rurky okolo nadrze.
Este musim pockat na par dielov v carmaxe, par drziakov rurok je ulamanych. Uz ma v carmaxe asi poznaju :), poslednych par tyzdnov som tam vareny peceny.
To bude sranda ak ten motor z vrakaca nakoniec nepojde :). Auto vynovene na dalsich 10 rokov a motor nebude :).

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: pon dub 16, 2012 12:26
od LordMMX
ja som premýšľal, ako uchrániť nádrž pred vonkajšími vplyvmi ala voda z mlák a podobne. napadlo ma tenučké plexisklo, vyrezať a teplovzduškou prispôsobiť na tvar nádrže a upevniť ho pod nádrž.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: pon dub 16, 2012 15:31
od ppp
teoreticky by to mohlo byt cokolvek, co znesie narazy od kamienkov a zaroven sa udrzi na plechu nadrze, ktory neviem ci je pozink alebo pooloveny alebo cim je pokryty. Na niektorych miestach bola pekne vyzrata ale divim sa ze najviac bola zozrata zhora a to na miestach odkial by mala voda stekat. Ale mozno bolo auto trochu z kopca a tak sa na nej vytvorila vanicka.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: pon dub 16, 2012 20:30
od LordMMX
z hlavy neviem ako je nádrž uchytená o karosériu, ale rovnakým spôsobom by sa malo dať uchytiť plexi čo by ju chránilo pred kamienkami a bordelom.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: pon dub 16, 2012 21:06
od ppp
Nadrz je chytena dvoma zeleznymi pasmi, na jednej strane v niecom ako pantoch a na druhej strane skrutkami v kasni na ktore su napichnute druhe konce tych pasov a utiahnute maticami.
Svoju uz chranit nebudem musiet, lebo uz bude osetrena, ale musim ju pir montazi podlozit gumenymi pasmi pod tie zelezne pasy a mozno dam nejaku gumu aj nad nadrz, kde sice bol asfalt, ale ten sa casom rozdrobil a ciastocne prilepil na kasnu.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: pon dub 16, 2012 21:58
od LordMMX
čiže nádrž držia dva železné pásy? hm, tak medzi pásy a nádrž plexi a parádička. musím sa aj ja do takého niečoho už pustiť.... a s motorom si na tom ako?

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: úte dub 17, 2012 07:51
od ppp
Motor caka, najprv pojdu brzdove rurky, potom nazad nadrz a potom prevodovka a nakoniec pojde motor. Za idealnych podmienok koncom maja ale tomu sam neverim, ale clovek nikdy nevie.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: úte dub 17, 2012 12:33
od LordMMX
keď to máš rozobraté prečo rovno neriešiš kotúčovú zadnú nápravu? :)

ja nad tým silno uvažujem na nexiu. lebo bubny sú na dve veci... a trubky musím meniť tiež pomaly ale isto, takisto lanko ručnej brzdy

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: úte dub 17, 2012 12:54
od LordMMX
čo povieš na toto? plastové kryty na zadné podblatníky (podbehy).

http://www.aci.cz/sk/default.asp?cls=sp ... id=7426010

ja si to idem v piatok objednať na nexiu.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: úte dub 17, 2012 15:28
od ppp
Kotucovku a vlastne inu zadnu napravu nie je problem nahodit, zadna naprava je jedno H, ktore drzi na dvoch skrutkach, dvoch tlmicoch a dvoch brzdovych hadickach a nic nebrani jej vymontovaniu, takze uz nechcem ani jej natieranim zdrziavat vymenu motora.
Bubnovka je v pohode, kotucovka je dobra akurat kvoli lahsej udrzbe (aspon podla mna) ale to nesmie byt ta kotucovkobubnovka ako maju daewaky ale len kotuc. Kotucovka je potrebna jedine kvoli lepsiemu chladeniu pre pripad ostrejsej jazdy so silnejsim motorm, ale pri mojom style jazdy by som nemal problem ani s neviemakym motorom, lebo nezvyknem jazdit kombinovane (teda kombinovat plyn a brdzu :) ).

A tie plastove vnutorne podbehy ti neodporucam. Nevies co sa za tym deje, zbeira sa pod tym brodel, ak to chces opriadne uchytit, tak narusis ochranny nater. Radsej poriadny nater. Najprv zakladovkou riadne zriedenou nech nalepta podklad. Potom kvalitnu hornu farbu, ziaden gumoasflat ale vraj dvozlozkova expodiova (netusim aka to je a kde by sa dala zohnat) je dobra. Proste na auto ziaden gumoasflat nema co ist. Body vyrobky na spodok auta tiez neodporucam. A tu vrchnu farbu na podbehy viackrat v tenkych vrstvach nech sa preschne.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: pon dub 23, 2012 20:51
od ppp
Nejako sa to spomalilo, tazko sa pokracuje ked bud prsi alebo si na vas vymyslaju v robote zabavu na volny cas, ale uz mam konecene vymenene brzdove rurky a aj HBV.
Pri vymene som vsetko bohato mazal silikonovou pastou, na ochranu proti vode, nech to tesni aj v buducnosti. Tym sa dostala kusok aj do rurok. Idem odvzdusnovat a najprv najdlhsi okruh, aspon tak si to pamatam zo skodoviek. Lenze ono nic. Len v nadrzke klesa a stupa hladina a cez odvzdusnovak ani prd ani najmensi zavan vzducchu z rurky. Tak si vravim mozno obmedzovace nepustia ked su prazdne aj predne brzdy. Tak odvzdusnujem najprv predok, ten ide v pohode. Potom skusim druhu zadnu, ta ide v pohode. Znovu najdlhsi okruh a nic. Tak skusam otestovat valec a vidim, ze z okruhu blizsie pri posilovaci z obmedzovaca tlaku strieka podstatne silnejsi brud brzdovky ako z obmedzovaca dalej od posilovaca. Skusam vymenit obmedzovac zo stareho valca a to iste. Este som skusil hustilkou prefuknut problemovy okruh a ten bol priechodzi. Takze valec von z auta, v pivnici ho rozoberam a v nom sa zda byt vsetko v poriadku. Teda az na to, ze som vybral s prvou pruzinou aj nejaky dlhy plastovy vlas, ktory vo valci ocividne nemal co hladat, ani netusim odkial sa tam mohol vziat, snad jedine z obalov vo fabrike. Vyborne, takze nulova vystupna kontrola a este tupy a ozraty dement za pasom. Takze som valec premazal, vsetky gumicky premazal podmazal, poskladal, zamontoval, skusam odvzdusnit problemovy okruh a uz je to uplne bez problemov. Akurat som tym skoncil, lebo zacalo prskat z oblohy.
Cize aj pri espere a aj stopro aj pri najnovsich a najdrahsich autach plati jedno. Akonahle je ND z viac nez jedneho kusu, treba ho rozobrat, skontrolovat, dokoncit a az potom je mozne ho pouzit v aute.
Ja mam asi trochu smolu na brzdy, lebo uz na skodovke som menil brzdice z w353 a ako si mi potom mizla brzdovka. Hladam kade a ono tecie brzdic, ale tak ze nebolo vidno kadial. Takze brzdic von, rozobrat, a vo vnutri v spoji oboch polovic stvorpiestov kde mala byt tesniaca gumicka v tvare odrezku z gumenej hadice bolo nieco co vyzeralo ako koniec gumenej hadice pretoze to bolo do polovce sikmo skosene a samozrejme to nemohlo nic utesnit. Cize dalsi dement za pasom vo fabrike. Este ze trochu tesnil samotny brzdic a ze som mal v skodovke so sebou aj nahradnu sadu (proste som so sebou vozil asi kvoli lepsiemu pocitu takmer celu druhu skodovku :), takze som to mohol hned aj vymenit.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: úte kvě 01, 2012 00:20
od ppp
Motor je uz nahodeny. Vcera isla prevodovka, dnes motor. Akurat ma mrzi ze to uz flakam ale uz ma to ani trochu nebavi. Napriklad som nepretesnoval veko ventilov. Nemam nove gomohlinikove podlozky pod skrutky veka ventilov a tie stare ani nejdu dole, niekto ich riadne utiahol a tym ich nalisoval do zavitu. Takze jedine vysekat vypacit, alebo navrtat a kliestami na segrovky ich vyskrutkovat alebo neviem. Takze to budem riesit ak uvidim unik oleja. Aj tak neviem ci ten motor pobezi, ale snad ano. Zajtra este musim ponahadzovat nejaku bizuteriu, naplne a uvidime ci sa prvy start podari.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: stř kvě 02, 2012 20:36
od ppp
Prvy start nevysiel ani druhy. Prvy mal slabu baterku, druhy uz nabitu ale stale nic, takze musim cez vikend prezriet ci som vsetko dobre zapojil. Ale iskra ide, benzin ide, aspon sviecky smrdia aj z vyfuku smrdi benzin. Motor najprv nechcel lupat dvakrat na otacku, uz lupe dvakrat na otacku, ale neviem ci mam dobre zapojene kable na rozdelovaci. Ale kedze som ich nechal na rozdelovaci po vybrati zo stareho motoru tak by to malo hrat. Takze si to radsej este cez vikend preverim. Dnes ma od auta vyhnala burkova prehanka, zajtra budem doma asi az za tmy, takze to bude dalsi cely tyzden bez auta.

Re: motor umrel, nech zije motor

Napsal: pát kvě 04, 2012 21:43
od ppp
Motor uz vrci, len nejako klepoce a neviem zistit odkial. Najviac to pocut nad vekom ventilov, menej pri sani a najmenej pri vyfukovom potrubi. Po otvoreni viecka oleja sa klepanie nezmeni, len ho prehlusi ventilovy rozvod. Dotiahol som matice vyfukoveho potrubia na predpisanych cca 22Nm, stale klepe, skusim este zajtra sanie ale slabo dotiahnute sanie by snad nemalo klepat alebo moze? Potom uz ostavaju len ventily ale na to kaslem, stary motor tiez klepal, potom prestal a potom prestal uplne :). Este ma napada ci nahodou nemoze klepat zaslepka egr ventilu, nepouzil som nove tesnenie.
Predosly start nevysiel, lebo ten benzin co som citil to boli len nejake zvysky vo filtri. Dalsi uz z nadrze necucalo, pretoze moja ludova tvorivost (filter pred cerpadlom a hadicka na dne nadrze, namiesto roztrhanej pancusky), vypadla z upevnenia a ostala zacviknuta niekde pod plavakom a hadicka sala vzduch a nie benzin. Muselo to vypadnut ako som natieral a obracal nadrz. Predradny filter sa mozno aj oplatil, v nadrzi je kopa sajrajtu ale vsetok zadrzal filter.