Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
Moderátor: Blue Lanos
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
Ja som moju novu cievku nainpregnoval lakom na nechty.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
- Reklama
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte úno 28, 2012 18:16
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
To si ju len ponatieral s lakom? Alebo tak niečo?
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte úno 28, 2012 18:16
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
Včera mi s autom trhalo ja šialené a dnes nič. Bol som u mechanika, ukázať mu čo to robí s autom ale už to nerobilo. Ani kontrolka nesvietila. Proste ako keby sa nič nestalo. Ide normalne aj keď pridám. nerozumiem tomu. Keď je zohriate tak začne trhať. Ale keď je studené tak ide normálne ako keby sa nič nedialo.
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
ak to naozaj zacina trhat pri zohriatom motore, tak by to teoreticky mohola byt prave magneticka suciastka v rozdelovaci, ale neviem ci sa jej magentizmus ovplyvnuje nejako teplotou. Alebo je problem v cievke a po ohriati sa magneticka cast trochu oslabi a na problemovej cievke sa uz nevie naindukovat dostatocny naboj.
Najjednoduchsia diagnostika co ma napada, je po ohriati motora skusat pridavat ci sa prejavi trhanie, alebo zmeni hluk motora ako ked to vynechava. Ak to vynechava, tak klasicky otestovat zapalovanie. Za sera alebo tmy skontrolovat ci nesvetielkuju VN kable a potom po jednom vytahovat z rozdelovaca koncovky kablov a pridavanim testovat ci z rozdelovaca skace iskra na kabel. Tym sa pripadne zisti problem s konkretnym valcom (svieckou hlavne). A podla odsledovanych vysledkov sa da odhadnut ci to proste nepali vobec, obcas alebo to pali spolahlivo.
Len ten skacuci otackomer ma stale tlaci do myslienky ze je problem este v nizkonapetovej casti zapalovania, konkretne v snimacej. Mozno je problem aj v module v rozdelovaci, pretoze ten upravuje a zosilnuje signal zo snimacej cievky v rozdelovaci a pri starte nim priamo ovlada silovu cast, ktorou zapina VN cievku pripadne pocas behu motora odosiela tento signal do RJ a ktovie kam este, neviem napriklad odkial je privadzany signal do budika otackomeru, v schemach co mam otackomer vobec nie je.
Cize bud budes zaradom vsetko menit, alebo skusis par veci otestovat (treba vediet ako zapalovanie pracuje, potom vies co mozes otestovat a ako) a podla vysledkov porozmyslat kde je problem a ked na nic neprides tak aspon eliminovat suciastky, kde problem nie je.
Najjednoduchsia diagnostika co ma napada, je po ohriati motora skusat pridavat ci sa prejavi trhanie, alebo zmeni hluk motora ako ked to vynechava. Ak to vynechava, tak klasicky otestovat zapalovanie. Za sera alebo tmy skontrolovat ci nesvetielkuju VN kable a potom po jednom vytahovat z rozdelovaca koncovky kablov a pridavanim testovat ci z rozdelovaca skace iskra na kabel. Tym sa pripadne zisti problem s konkretnym valcom (svieckou hlavne). A podla odsledovanych vysledkov sa da odhadnut ci to proste nepali vobec, obcas alebo to pali spolahlivo.
Len ten skacuci otackomer ma stale tlaci do myslienky ze je problem este v nizkonapetovej casti zapalovania, konkretne v snimacej. Mozno je problem aj v module v rozdelovaci, pretoze ten upravuje a zosilnuje signal zo snimacej cievky v rozdelovaci a pri starte nim priamo ovlada silovu cast, ktorou zapina VN cievku pripadne pocas behu motora odosiela tento signal do RJ a ktovie kam este, neviem napriklad odkial je privadzany signal do budika otackomeru, v schemach co mam otackomer vobec nie je.
Cize bud budes zaradom vsetko menit, alebo skusis par veci otestovat (treba vediet ako zapalovanie pracuje, potom vies co mozes otestovat a ako) a podla vysledkov porozmyslat kde je problem a ked na nic neprides tak aspon eliminovat suciastky, kde problem nie je.
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte úno 28, 2012 18:16
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
Tak trha to práve keď to nečakám, ale to sa nedá s tým potom nikam ísť, ani najmenší kopček nevytiahne lebo zdochína, keď pridám tak sa to hneď dusí. Pozeral som sviečky a jedena nefungovala. Tak som dal sviečku staršiu, čo funguje tak neviem. Sa mi zdá že auto ide tak svižnejšie. Zatiaľ mi to nezačalo nejak veľmni trhať ako pred pár dňami, ale cítil som, že to občas trhne. A otáčkomer už šaleje ešte len keď pridám. Po celej stupnici behá. Pri voľnobehu motor ide normálne. Ale keď je zaťažený, že sa potrebujem rozbehnuť tak končím. Hneď ako začne skákať tak sa rozsvieti kontrolka na chybu motora. Len to skákanie nerobí stále. Včera som chcel ukázať jednému mechanikovi a nič. Všetko išlo v pohode. Akurat že tá sviečka nepálila tak to sme zistili. Ale povedal mi, že treba niekde zohnať palivove čerpadlo, že ťahá dosť slabo, keď idem štartovať. Že može byť aj to chyba. tak teraz neviem.
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte úno 28, 2012 18:16
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
Tak a teraz som úplne v koncoch. Rozobral som rozdelovač vyčistil všetky kontakty a poskladal naspať. Naštartovalo normálne, prešiel som pár kilometrov a bum plny sa mi zasekol na maxime. Motor ričal na plno. Nedalo sa nič robiť. Ostal som na križovatke s plným plynom. Tak som dal jednotku aby otáčky klesly a celú cestu domov som držal na 3ke brzdu. Ináč sa nedalo. Prišiel som domov, vypol som motor trochu počkal, asi tak pol minúty, a znovu naštartoval. No asi po minúte otáčky zase vyskočili úplne hore. Keď je zohriaty tak úplne šalie. Viem že otáčky voľnobehu riadi RJ, tak neviem či ju vymeniť alebo čo. Može to byť rozdeľovačom? Že otáčky tak vyleteli?
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
Kup sprej: cistic karburatorov. Zloz skrtiacu klapku a vsetko vycisti. Vratane krokoveho motorceka.
Pokial to budes cistit odpoj baterku.
Ked to zlozis, zapoj baterku a zapni zapalovanie a pockaj 5sec. a vypni. To opakuj 3x a potom to nastartuj.
Pokial to budes cistit odpoj baterku.
Ked to zlozis, zapoj baterku a zapni zapalovanie a pockaj 5sec. a vypni. To opakuj 3x a potom to nastartuj.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte úno 28, 2012 18:16
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
A to kde to nájdem? Vieš, ja viem len rozkrútiť šrubky a poskladať naspať čo vidím aj keď neviem čo to je. No skúsim sa poradiť s mechanikom, ako by som to rozobral.
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
To je ta vec kde ti konci plynove lanko. Daj si do hladania krokovy motorcek a mas co do rana citat.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
To sa nevratil plynovy pedal alebo co sa stalo? Pretoze zatial mi motor nad 3t otacok ani neviem ci vobec nad 2t vdaka zasahom rj pri vyradenej rychlosti nesiel.
Ja mam teraz tiez slusny problem s autom, ale uplne ineho charakteru.
Mne auto netaha, podla zvuku motora ide na tri valce, ale RJ hlasi vsetko ok, vsetky udaje z cidiel su v poriadku a to vratane lpg jednotky, lambda, hlasi normalka zmes, pekne kmita z chudobnej do bohatej pritom by pri vynechavani mala hlasit len chudobnu alebo bohatu, ale z auta je mrtvola. A to neustale, ziadne vypadky. Dokonca nepomohlo ani vymenit svetielkujuce kable a dat nove sviecky. Akurat uz kable nesvetielkuju ale co sa tyka vykonu motora, sa nic nezmenilo.
A na benzin je to este o kusok horsie nez na lpg. Motor ma este horsi zvuk a neakceleruje to snad ani z kopca.
Jedine mam pocit, ze pri vyssich utackach to nie je az take zle, ale to moze byt aj tym, ze 1.5 16v ma pri vyssich otackach vacsi vykon nez pri nizsich.
Blbe je aj to ze si nepamatam kedy sa to zhorsilo. Minuly tyzden to bolo este tusim v poriadku, ale v pondelok uz bolo zle. Cez vikend auto stalo.
Tak dufam, ze cez vikend bude pekne, aby som mohol dovymienat zvysok VN sustavy okrem cievky, tu dalsiu nemam. A prezriet cele sanie a vyfuk. Cez tyzden to nejde, ked sa clovek vracia z prace okolo 17:30, to je za chvilku tma a garaz nemam.
Ja mam teraz tiez slusny problem s autom, ale uplne ineho charakteru.
Mne auto netaha, podla zvuku motora ide na tri valce, ale RJ hlasi vsetko ok, vsetky udaje z cidiel su v poriadku a to vratane lpg jednotky, lambda, hlasi normalka zmes, pekne kmita z chudobnej do bohatej pritom by pri vynechavani mala hlasit len chudobnu alebo bohatu, ale z auta je mrtvola. A to neustale, ziadne vypadky. Dokonca nepomohlo ani vymenit svetielkujuce kable a dat nove sviecky. Akurat uz kable nesvetielkuju ale co sa tyka vykonu motora, sa nic nezmenilo.
A na benzin je to este o kusok horsie nez na lpg. Motor ma este horsi zvuk a neakceleruje to snad ani z kopca.
Jedine mam pocit, ze pri vyssich utackach to nie je az take zle, ale to moze byt aj tym, ze 1.5 16v ma pri vyssich otackach vacsi vykon nez pri nizsich.
Blbe je aj to ze si nepamatam kedy sa to zhorsilo. Minuly tyzden to bolo este tusim v poriadku, ale v pondelok uz bolo zle. Cez vikend auto stalo.
Tak dufam, ze cez vikend bude pekne, aby som mohol dovymienat zvysok VN sustavy okrem cievky, tu dalsiu nemam. A prezriet cele sanie a vyfuk. Cez tyzden to nejde, ked sa clovek vracia z prace okolo 17:30, to je za chvilku tma a garaz nemam.
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte úno 28, 2012 18:16
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
Plynovy pedal bol v poriadku na svojom mieste. Proste som sa chcel pohnuť tak som uplne maličko pridal, rozbieham sa vačšinou len zo spojkou bez plynu, chcel som ale trochu roztiahnuť či bude znovu skákať aj po vyčistení rozdeľovača a naraz motor začal z ničoho nič ričať až obmedzovač potláčal otáčky. Ten istý problém mám ja ako ty. Podľa zvuku počuť že jeden alebo dva valce pri záťaži vynechavajú niekedy. Auto nemá skoro žiadny ťah keď sa rozbieha z nízkych. Ale keď ho vytočím ide dobre, len keď ho rozťahujem do vyšších tak pri 2 500 to strelí na pravom boku, mechanik hovoril že sa mi vracia vzduch do vzduchoveho filtra. Tiež som káble, sviečky vymenil, všeko je v poriadku, aj lambdu som nedávno menil lebo bol problém asi tak pol roka dozadu.
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
Este som teraz stihol zistit, ze mi z trojbodovych briskov popadali podlozky, ostala len na jednej a jedna ostala dokonca v otvore pre sviecku, takze som na nu naskrutkoval novu. To je tak, ked robi clovek nieco potme. Tiez som si vsimol ze v troch valcoch je akosi hlbsie vyhlbeny otvor pre sviecku, teda ma vyssie okraje, ale to je mozno ok.
ALe ani odstranenie prebytocnej podlozky zda sa nepomohlo, motor sa chova rovnako, aspon bez zatazenia.
Akurat som si vsimol, ze po pridani plynu z volnobehu najprv zacne cez otvor v nasavani pred filtorm tahat citelne vzduch a ako sa otacky zvysia tak prestane. To mi nedava zmysel, pretoze po zvyseni otacok by malo tahat vzduch este silnejsie. Takze uz fakt neviem. Skusim este cez vikend vymenit hlavu a palec rozdelovaca a potom uz ostava len vymenit cely motor. Neviem preco prestane tahat vzduch, ci je to normalne, alebo sa neotvaraju poriadne ventily? Alebo to tak fuka okolo kruzkov/piestov?
Gumene koleno pred klapkou vyzerat byt ok, uz som ho poobzeral trochu aj zospodu, cez vikend ho ale vymontujem a obzriem poriadne pri dennom svetle. Ale ani ked som ho mal derave tak to toto nerobilo.
Ked pod zatazou trochu pridam, tak sa zmeni zvuk na hlucnejsi, hlbsi asi ako keby som nemal filter a motor netaha. Dokonca ked popustim plynovy pedal tak motor dokaze akcelerovat (ak sa toto slovo vobec da pouzit) lepsie nez pri vacsom stlaceni plynu.
ALe ani odstranenie prebytocnej podlozky zda sa nepomohlo, motor sa chova rovnako, aspon bez zatazenia.
Akurat som si vsimol, ze po pridani plynu z volnobehu najprv zacne cez otvor v nasavani pred filtorm tahat citelne vzduch a ako sa otacky zvysia tak prestane. To mi nedava zmysel, pretoze po zvyseni otacok by malo tahat vzduch este silnejsie. Takze uz fakt neviem. Skusim este cez vikend vymenit hlavu a palec rozdelovaca a potom uz ostava len vymenit cely motor. Neviem preco prestane tahat vzduch, ci je to normalne, alebo sa neotvaraju poriadne ventily? Alebo to tak fuka okolo kruzkov/piestov?
Gumene koleno pred klapkou vyzerat byt ok, uz som ho poobzeral trochu aj zospodu, cez vikend ho ale vymontujem a obzriem poriadne pri dennom svetle. Ale ani ked som ho mal derave tak to toto nerobilo.
Ked pod zatazou trochu pridam, tak sa zmeni zvuk na hlucnejsi, hlbsi asi ako keby som nemal filter a motor netaha. Dokonca ked popustim plynovy pedal tak motor dokaze akcelerovat (ak sa toto slovo vobec da pouzit) lepsie nez pri vacsom stlaceni plynu.
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte úno 28, 2012 18:16
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
keď hovoríme o tom nasávaní vzduchu, tak trubicu za filtrom ako sa rozdeluje ku motoru a potom k tej druhej časti, neviem čo to je, tak je tam trhlina, taká trochu vačšia. Može to byť ten problém? Že nasáva zlý vzduch?
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
problem to moze byt, len sa mi nezda ze by to robilo take kusy ako popisujes. Ja som jazdil s roztrhnutym gumenym kolenom v jednom zahybe a na benzin s to niejako neprejavovalo. Ale na lpg to robilo psie kusy, najma ked sa to znasobilo so smejdovym "mixerom". S kvalitnym mixerom uz to neblblo, aj ked lepsie je to koleno vymenit ak je v nom diera. Jednak kvoli prachu a tiez kvoli obcasnemu zablbnutiu motora, pretoze ked sa motor vzopne v silentblokoch a pohne s gumenym kolenom, moze sa diera zvacsit a viac ovplyvnit beh motora.
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte úno 28, 2012 18:16
Re: Daewoo Espero 1,5 Problém pri pridávaní
tak diera je tam trochu vačšia. Keď je zohriate tak aj na dva prsty. Dnes som to zalepil s izolepou, či to bude isť lepšie. Tak keď sa pojde niekam tak skúsim či to bude lepšie.