Stránka 2 z 2

Re: spravny vyber baterie

Napsal: úte lis 29, 2011 20:52
od zvedavy_ridic
danny188 píše: a ano mam tam neaku suciastku ktora mi drzi bateriu aby sa nehybala. a mozes mi povedat nazov tvojej baterie?zeby som skusil pohladat na nete.a mas ju vo velkosti na matiza alebo vacsiu???
Teď jsem koupil Varta 40Ah BD, ale musím předělat kontakty, protože ta 44Ah měla objímky širší...

Re: spravny vyber baterie

Napsal: úte lis 29, 2011 23:17
od misojogi
Teď jsem koupil Varta 40Ah BD, ale musím předělat kontakty, protože ta 44Ah měla objímky širší...
mal si kupit 55 Ah
mal by si vacsiu kapacitu a zaroven by si nemusel prerabat kontakty
co uz ... :-(

Re: spravny vyber baterie

Napsal: pát pro 09, 2011 19:50
od Dusic
Podle meho. Rozdil mezi 40 a 50Ah nemusi byt temer zadny,muze byt i opacny. Jde tam jen o to,jak dlouho vydrzi pri rozsvicenych svetlech,nebo zapnutem radiu,jelikoz je to v linearni stupnici...tzn...odber auta bez motoru 2x55w predni svetla (50w potkavacky,ci dalkove + 5w parkovacky) dale 4x5w zadek (2xparkovacky a 2x SPZ) dale interier +-20w komplet pristrojovka,lampicka,radio atd...to mame 150w pri 12V to je asi 12.5A...to mame u 40Ah baterie 3,2hodiny do uplneho vybiti a u 50Ah 4hodiny..dulezite je,jaky ma baterie startovaci proud...Je jasne,ze u tak maleho moturku je to temer nepodstatne,ale kdyz vezmeme v potaz "jete" uhliky ve starteru,zatuhly olej,zimu,tudiz pokles napeti baterie....je potreba se nad tim zamyslet. Proto jsem presvedcen,ze je lepsi 40Ah baterie s 500A startovaciho proudu,nez 50Ah baterie s 200A startovaciho proudu a proto je potreba se divat i na tuto hodnotu,zvlaste v lokacich s velkou zimou atp. jinac je jasne,ze cim vice u obou parametru,tim lepe...Dale...vetsi kapacita baterie je potreba dobijet dele..udava se 10% kapacity po dobu 15hodin pri vybitem stavu...rozdil je u techto dvou zminenych 1A,coz je pouze 12W,ale pri plne zatizenem alternatoru,ktery je konstruovan vetsinou bez rezervy a s povinnosti denniho sviceni..mno..pri kratkych pojizdkach se tak stane,ze energie vydana pri startovani se pri kratke ceste nemusi dobit zpet a dochazi k postupnemu vybijeni akumulatoru,ktery se da zastavit bud nabijeckou,led dennimi svetlomety,nebo prave mensi kapacitou akumulatoru.nehlede na to,ze plne zatizeny alternator odebira i dost z uz tak sporeho vykonu..tabulkove 1000W vykonu alternatoru jsou 3000W vykonu motoru a to jsou 4 konicci,ktery by mohli bezet jinde. :) Kdo docetl az sem je blazen a klobouk dolu pred nim :)

Re: spravny vyber baterie

Napsal: úte srp 15, 2017 00:15
od misojogi
tak som kupoval novu bateriu ...
ked som zistil ze rozdiel v cene medzi tou istou bateriu s lavym a pravym polovanim je vyse 15€ povedal som si ze mi to nestoji za to kupovat tu drahsiu a upravil som motorovy priestor - kable- pre opacne polovanie
Ako na to?
Plusovy kabel je volny pre obe polovania, problem je zaporny pol kde su dva kable spojene v pripajacom kontakte na bateriu
hrubsi minus kabel(vedie ku starteru) je volny dost, problem je tenky minus kabel, pretoze je prisrobovany k nejakemu zariadenie aby ho spravne zemnil(zeby regler? alebo nejaka ochrana)
No dost na tom ze prave tento tenky kabel brani v pouziti baterie s opacnym polovanim.
Tenky minus kabel som odsroboval a jeho ocko som prisroboval na plochu kde je ulozena bateria. nasledne som tento novy zemniaci (na kostru) srob prepojil kablom so starym srobom(miestom kde bol kabel predtym)aby kvalitne zemnenie ostalo zachovane aj pre prislusne zariadenie(asi regler).
Oba privodne kable teraz maju dost volnosti pre obe polovania, takze som spokojne kupil bateriu s pravym polovanim (tu lacnejsiu)

Mimochodom matiz so stvortaktom 1,0 ma pravé polovanie tiez, preto niektore katalogy(napr Varta alebo Exide, zatial co tusim Bosch uvadza spravne) uvadzaju ze matiz celkove ma prave polovanie hoci to nie je pravda (0,8 motor ma lave polovanie)
Po uvedenej uprave su mozne oba druhy baterie.

po pozreti do motoroveho priestoru bude vsetko jasnejsie ...

Co potrebujete? cca 20-30 cm kabla prierez najmenej 3mm2 a nacvaknut ocka na oba konce o velkosti 6mm minimalne priemer vnutorna diera (zlte patentne druhe najvacsie - maju v obchode)
a potom uz len bezne naradie (pripadne sprej na hrdzu-povolit srob a tuk na kontakty baterie)