k tej nadrzi, ma 50 litrov + vyrovnavacia nadoba pri plniacom hrdle. sluzi na vyrovnanie tlaku a odvzdusnenie. ma asi 2 litre objem. cize pri pri pomalom tankovani sa da naplnit 50l nadrz + asi 1l do potrubia a asi 2l do tej vyrovnavacky. k tym olejom: cim starsi olej tym je hustejsi - potom lepsie tlmi zvuky a klepkanie a co ja viem co este, ale nema dobre mazacie vlastnosti. k novym olejom: oznacenie 5W, 10W, 15W - 0, 30, 40... znamena viskozitu (tekutost alebo nepresnejsie sa da povedat, ze su hustejsie) ak nejaky oznaceny ako diesel, je vseobecne pouzitelny pre dieselove motory, je hustejsi aby lepsie vytesnoval. samozrejme zavisi to od konkretneho oznacenia. a tebe sa samozrejme moze zdat ze motor menej klepe. je vela metod na zistenie, resp. oznacenie viskozity SAE, API... to su rozne mormy...
vseobecne sa ale da povedat podla oznacenia, na co alebo do akeho motora je olej vhodny. pouziva sa oznacenie Sx,Cx. miesto x je nejake velke pismeno, a plati ze cim je to pismeno dalej v abecede, tym je olej vhodnejsi pre ten ktory motor. S- je oznacenie pre benzinove motory a C- pre naftove. Napr. oznacenie SAE 5W-40, SJ,CF znamena plna syntetika, rozsah teploty na pouzitie -30°C az +50°C. (myslim, neviem presne tie teploty, je na to tabulka, nemam ju pri sebe, som na dovolenke). S- pre benz. mot. a,b,c,d,e,f,g,h,i,j - j je v abecede desiate, to je ako keby 10. stupen hodnotenia. C- pre naftaky - a,b,c,d,e,f - 6. stupen. samozrejme sa da pouzit aj pre naftaky ale pre benzinaky je vhodnejsi. ak si napr. doteraz pouzival nejaky madit SD,CD tak takyto olej je urcite vhodnejsi, aj ked to nie je pre diesel ziadny zazrak. ale je lepsi ako ten SD,CD. staci?