Zdravím. Již nějakou krátkou dobu se zde toto téma nepřetřásalo, takže si ho dovolím oživit, protože i u mě se projevují velice podobné potíže, kdy Leganza startuje, ale nenaskočí.
Stále jsem se zde v tomto tématu nedověděl indicie vedoucí možnému řešení. Takže se pokusím konstruktivně popsat můj problém a budu doufat ve štěstí, že s tím někdo z vás, milovníků Leganzy má podobnou zkušenost a bude mě umět aspoň nasměrovat, za což předem děkuji
.
Potíž s nenastartováním, kdy Security červeně bliká v druhé poloze klíčku v zapalování i po té, co odpípá a odbliká diagnostika na palubce, řeším již více jak rok. Vámi zmiňované opětovné zkoušení vytahovaní (či lomcování) klíčku ze zapalování nakonec vždy, nejpozději do dvou minut, vedlo k nastartování a nikdy v tom nebylo pravidlo (snad jen při deštivých a vlhkých dnech). Takže jsem to nijak neřešil.
V posledních dnech to však přerostlo ve větší problém. Nejdříve při cestě do Olomouce a stabilní rychlosti cca 90km/h asi 3x během 20ti minut motor,jakoby na zlomek vteřiny, vynechal. Při první zastávce po rozpačitějším nastartování mi zůstala svítit oranžová kontrolka "check". Kontrola motoru, myslím. Po druhé zastávce při nastartování už nesvítila, ale při cestě domů znovu několikrát lehce škublo auto, jako by vynechal motor. To udělal jak při jízdě na plyn, tak i při jízdě na benzín.
Na druhý den před Kaufem, ve 22h a plným kufrem nákupu, jsem už nenastartoval. Kontrolka imobilizéru přestala blikat a zhasla tak, jak má. Neslyšel jsem ono několikrát opakované klasické pípání při poloze klíčku před nastartováním. A to ani při otevření dveří, jak má Leganza ve zvyku. Neslyšel jsem čerpadlo. Motor nenaskočil. Kámoš mě přijel odtáhnout na laně a já to zkusil na dvojku jen tak co kdyby náhodou. Motor naskočil a já odjel domů po svých. Zkoušel jsem to znovu před domem a pak ještě ráno a nastartoval jsem bez potíží (včetně onoho normální pípání). Na hoře na Pustevnách, na Štědrý den, kdy jsme, se se ženou chystali dolů k rodičům opět výpadek a jen na roztažení.
Od té doby jsme ještě zde ve Viganticích a motor naskočí jen při jízdě z kopce.
Několikaminutové odpojení baterie nepomohlo, druhý klíč jsem ještě neměl možnost zkusit, až doma v Přerově. Dálkové otvíraní nemám k dispozici. Dostal jsem k autu dva klasické klíče s čipem (či zde zmiňovanou zabudovanou cívkou), na jednom z nich vysel ovladač na dálkové otvírání,který nefungoval co pamatuji (ani po výměně baterií). Někde zde již byl vyobrazen a myslím, že se standardně dodával k Lanosům, či Nubirám. Kontroloval jsem pojistky v krabičce v motorovém prostoru a nenašel jsem vadu. Relátko vizuálně neposoudím, nevypadají poškozeně.
Osobně se domnívám, že problém, bude někde v elektrice. Spínač kapoty jsem nikdy neřešil, v podstatě se nijak jeho existence nikdy neprojevila a neprojevuje. Baterie je nová 3 měsíce, Banner Uni Bull 50 200.
Auto vždy krásně točí.
Pokud mi někdo z vás k tomu může cokoliv smysluplného napsat, budu vděčný. Reagovat mohu skoro obratem, maily kontroluji denně. Všem příznivcům Leganzy přeji příjemné a pohodové svátky, ať vám autíčka předou