Stránka 2 z 4
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: pon říj 31, 2011 16:07
od palikx
presne tak.
jen po vetsi zatezi kdyz jezdis po meste tak se nic nedeje nebo normalne(predpisove) po okreskach i po dalnici ve 100-130 je to taky v poho pokud to neni nejak dlouho do kopce a pak hned stop.
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: pon říj 31, 2011 16:09
od PETO
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: pon říj 31, 2011 19:06
od radgosk
inac, piska vam tak jemne turbo? Pri zrychlovani mi to zacina vadit.
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: pon říj 31, 2011 19:12
od odrifuk
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: pon říj 31, 2011 19:15
od radgosk
tak ani mne to nerobilo, postupne sa zacal ozyvat. Nie je to nahlas ale pocut to, obavam sa najhorsieho
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: pon říj 31, 2011 19:29
od Matsonic
Turbo piska, to je znama vec.
Jinak chlazeni turba ma nejvetsi vyznam u VGT, kdy pri vypnuti rozpaleneho turba dochazi k zapekani lopatek,
ktere po case vede k zadreni systemu naklapeni a snizeni vykonu.
Naopak pokud jezdis vetsinou pod 2000 otacek a mas turbo VGT, tak je dobre jednou za cas turbo poradne roztocit aby se lopatky naklopily do maximalni polohy a nemely tendeci se zadirat.
PS: VGT - variabilni naklapeni lopatek na turbu
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: úte lis 01, 2011 09:29
od palikx
castecne se da souhlasit ale moje VGT (a vsecky co jsem zatim videl)jsou naklopene na MAXIMUM ihned po nastartovani.
a jednotka uz pak jen reguluje vykon.
zapekani si nemyslim ze je hlavni duvod.
hlavni duvod chlazeni je lozisko.prehrate turbo zastavene ma tendenci kroutit se a poskozovat kluznou vrstvu loziska vydirat ho a tim se zhorsuje jeho ucinnos zvetsuje se vule a objevuje se PISKANI.
kazde turbo trosku piska ale zdrave temer neslysis jen zaberu slysis foukani vzduchu.pokud v zaberu slysis zanetelne piskani je jiz na lozisku vule.obvykle to nic neznamena a da se s tim normalne jezdit.vazne projevy poskozeni se objevi s unikem oleje
a k VGT
jsou tam 2 lopatky jedna ktera se toci a je nemenna- vrtule
druha ktera stoji a jen se naklapi resp nataci se aby vzduch prichazejici k vrtuli mel bud primy smer a nebo byl zablokovany - stizeny a tim se snizi vykon.
naklapeni te blokacni klapky je reseno podtlakem a jelikoz je to v litinovem turbu ktere se rozpina a castecne koroduje(lopatka je z nerezu nebo neceho co nekoroduje)tak tam je problem se zareznutim resp zatuhnutim spalinami.pokud to lehce zatuhne podtlak ji nedokaze spravne pohybovat a obvykle je chyba na svete.
protoceni a vypaleni je tedy nutne obcas ale ne z duvodu naklopeni lopatky ale z duvodu vypaleni a vyfoukani bordelu.
sorry za rozsahlo zpravu
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: úte lis 01, 2011 14:09
od Kjub
Mne turbo skor sici ako pisti. Ale ked sa ide do maxima tak tak uz tak jemne pisti. Ale je to taky isty zvuk ako na Mustangovi GT (menej vyrazny samozrejme), ktory sa tu u nas odcas prehana a chalan ho moc nesetri. Tiez uz ked dlhsie toci, zacne to jemne pistat.
Ale vlastne neviem ani ci sa to da pistanim nazvat...
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: úte lis 01, 2011 17:51
od radgosk
ano, skor je to svistanie vzduchu, ale nejak som si to zo zaciatku nevsimol, alebo sa ten zvuk objavil neskor ...
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: úte lis 01, 2011 18:16
od Polgari
Takze ked jazdim tak, ze ked zasvieti shift, tak preradim, tak som za vodou jo ?
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: úte lis 01, 2011 19:17
od Matsonic
palikx píše:
a k VGT
jsou tam 2 lopatky jedna ktera se toci a je nemenna- vrtule
druha ktera stoji a jen se naklapi resp nataci se aby vzduch prichazejici k vrtuli mel bud primy smer a nebo byl zablokovany - stizeny a tim se snizi vykon.
naklapeni te blokacni klapky je reseno podtlakem a jelikoz je to v litinovem turbu ktere se rozpina a castecne koroduje(lopatka je z nerezu nebo neceho co nekoroduje)tak tam je problem se zareznutim resp zatuhnutim spalinami.pokud to lehce zatuhne podtlak ji nedokaze spravne pohybovat a obvykle je chyba na svete.
protoceni a vypaleni je tedy nutne obcas ale ne z duvodu naklopeni lopatky ale z duvodu vypaleni a vyfoukani bordelu.
sorry za rozsahlo zpravu
Ty druhe lopatky reguluji aby turbo davalo stejne v co nejvetsim prubehu otacek, coz znamena ze na nizke otacky jsou lopatky otevreny a na vysoke privreny.
Od toho se odvozuje i to co jsem psal.
Je potreba to jednou za cas ohulit aby se lopatky naklopily do krajni polohy.
Nechavali jsme v praci repasovat turbo na Octavku a tam nam to primo rekli aby se to sem tam protacelo(staci jednou za mesic)
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: stř lis 02, 2011 07:58
od palikx
jo neco na tom mozna je ale klapka se pri chcipnuti naklopi do MINIMA.po nastartovani do MAXIMA
takze asi tak k protaceni vysokymi otackami.s temi je to presne jak jsem napsal -vyhnat pavouky a bordel z nafty usazeny.
POLGARI-asi jsi v pohode a nemusis to nejak extra resit
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: stř lis 02, 2011 08:26
od Matsonic
... jinak protahnout to otackami az do cervenyho pole
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: čtv lis 03, 2011 13:50
od palikx
no u diesela to vetsinou nastesti nejde.
teda me ne
Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora
Napsal: čtv lis 03, 2011 19:43
od Matsonic
palikx píše:jo neco na tom mozna je ale klapka se pri chcipnuti naklopi do MINIMA.po nastartovani do MAXIMA
takze asi tak k protaceni vysokymi otackami.s temi je to presne jak jsem napsal -vyhnat pavouky a bordel z nafty usazeny.
POLGARI-asi jsi v pohode a nemusis to nejak extra resit
Pokud by naklapeni lopatek fungovalo jak pises bylo by k nicemu.
Naklapi se podle toho jake mnozstvi vyfukovych plynu proudi na lopatky turba
http://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFf ... re=related