Stránka 2 z 15
Re: DPF
Napsal: čtv úno 16, 2012 18:13
od smire666
Krtek píše:Sorry že rejpu ale kupovat "úspornýho" diesláka abych pak naftu pálil na místě.... no tomu řikam pokrok, hlavně že máme turba, comonraily a nevim co ještě.
Kľúúúdne sy rýpni, to bol služobný
Re: DPF
Napsal: ned úno 19, 2012 10:19
od ivsony
takové názory jak měl nekdo že při regeneraci musi jed nakou určitou rychlosti je podle mě blbost,jde o ty otáčky motoru,a podle mě stačí i nechat běžet motor v tech zvětšenejch otáčkách cca přes 1000 co sou na volnoběch.hlavne ne chcipnout motor!
Re: DPF
Napsal: pát úno 22, 2013 13:20
od HonzaKLE
Chtěl jsem se poptat na vypalování DPF.
Mám najeto cca 6 tis. km a dosud jsem neměl problém s vypalováním DPF, vyjma snad jednoho případu kdy svítila kontrolka regenerace.
Ale posledních 500 km je to malé peklo. Kontrolka svítí co 120 km a dožaduje se regenerace samozřejmě v těch nejméně vhodných chvílích. 4x jsem dokončil, pátý pokus jsem stopnul, neměl jsem čas.
Pro vyloučení vlivu nafty jsem natankoval u jiné čerpací stanice (Benzina: Verva Diesel) po druhé regeneraci, ale problém přetrvává. Jezdím cca stejné trasy.
Má někdo prosím podobnou zkušenost?
Předem díky za pomoc.
Re: DPF
Napsal: pát úno 22, 2013 18:22
od Mefisto
Jedine zajet do servisu a tam to vypali kompletne a pak uvidis
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 13:30
od JTR
Tak nevím, mám již druhou naftovou Captivu (u první najeto 150000km u druhé zatím 530000km) a problém s vypalováním jsem dosud nezaznamenal. Ani jednou se kontrolka nerozsvítila (jednou kontolka závady motoru, ale to kuna překousala kablíky čidla teploty výfukových plynů nebo co to tam je). Občas samozřejmě po dojezdu člověk zaznamená teplo od auta a sepnutý větrák. Nebude to hlavně stylem jízdy??? Ono jezdit v otáčkách 1200 - 1500 ot/min jistě motoru nepřidá a spotřeba?? Nevím nevím já mám u nové dlouhodobou spotřebu 8,1 litru a to nejezdím na úsporu. Jezdím tak kolem 2000 - 25000 ot/min a je to pohodička, motor si brouká, když šlápnu na plyn auto vystřelí, když sundám nohu z plynu auto brzdí motorem a občas to člověk proroštuje přes 3000 ot/min aby si motor také užil
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 14:46
od Joztar
presne tak isto jazdim aj ja, proste aby tam stale bolo 2000 otacok ... ked chcem preradit pridam na 2500 a preradim a ono to znova spadne na 2000 ... turbo je stale zopnute .. s vypalovanim som doposial problem nemal
ale takisto sa mi stava ze to zacne vypalovat tesne pred prijazdom do prace ... a tak sa trosku idem povozit
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 15:21
od Dannik91
Na DPFko jsem tu napsal už hodně věcí, ale naštěstí se to teď celkem uklidnilo.
Teď ke kontrolkám, nevím jak ostatní vozy, ale u nás u Cruzů při vypalování nic nesvítí, auto vypaluje samo (cca 1x na nádrž) aniž by si toho běžný uživatel všiml (znamení je např. zvýšená okamživá spotřeba, okamžitá spotřeba kolem 4l při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, hodně zahřátý tunel u pravé nohy řidiče...). Nicméně pokud se tento proces nevědomky přeruší auto po vypnutí motoru většinou spustí na určitou dobu ventilátor kvůli ochlazení. Po 3 nebo 5 (teď už nevím) nedokončených regeneracích se teprve rozsvítí kontrolka, která jak je napsáno v manuálu nabádá k jízdě nad určitými otáčkami. Pokud někomu svítí kontrolka často, má hodně nedokončených regenerací a pokaždé mu přibývá nafta v oleji, takže toto bych hlídal. Já osobně to neřešil, ale když jsem takhle jednou přijel kvůli DPFku do servisu zakázali mi už odjet jinak bych mohl údajně zničit motor, protože jsem měl litry nafty v oleji. Od té doby raději čas od času kontroluji. A výsledek návštěvy servisu? Po 2500 km výměna oleje.
O vymontování filtru jsem dost silně uvažoval, ale tím se ztrácí záruka, proto jsem do toho nakonec nešel, když se vše poměrně urovnalo.
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 18:30
od JTR
Dotaz na kolegu: prosím jak se dostává ta nafta do oleje. Nejsem odborník a docela by mojí osobu zajímalo jak je to možné. Děkuji za poučení, ale prosím né ve stylu: říkali mi to v servisu.
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 18:36
od Krtek
Kopíruju od jinud:
Nafta se do oleje dostane tak, že při tom pozdním vstřiku (kdy má nespálená nafta dojít až do DPF a tam zahořet) jí část zůstane na stěnách válců, kde se smíchá s olejem.
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 18:37
od smire666
RJ v snahe o zvýšenie teploty vo filtri pridáva vstrek do každého valca v čase, kedy nafta z pracovného cyklu dohorela ( už teda nevzplanie vo valci ) a táto sa so spalinami dostane do filtra. Následným predľžením pracovných vstrekov sa zvýši teplota spalín natoľko, že dôjde k spáleniu aj nafty vo filtri a s ňou aj pevných častíc, ktoré tam boli usadené. Problémom sú práve tie dodatočné vstreky po expanzii ( ako písal Krtek ), kedy časť nafty priľne na steny valcov a pri pohybe smerom dolu pri nasávaní čerstvého vzduchu ju piestne krúžky zotrú do kľukovky, kde je olej......... toť polopate
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 18:38
od Dannik91
Já nejsem už vůbec žádný odborník, něco jsem slyšel, něco i četl, rozlišují se i typy regenerací, ale to si už nepamatuju. Jen ta nafta se tam dostává záměrně, protože se ten celý systém údajně čistí tak, že se to všechno zahřeje na vysokou teplotu a pak se tam vstřikuje nafta, která se vznítí a tím se to vyčistí, jenže, když se nevznítí, tak se dostane do oleje.
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 18:41
od smire666
To už celkom správne nie je. Tá nafta čo je vo filtri sa do oleja nemá ako dostať. Úplne zle ale je, keď sa regenerácia preruší a filter sa zasiera ešte aj nespálenou a pomaly karbonizujúcou naftou... jednoducho lahôdka
Namakanejší spôsob vypaľovania je vstrekovanie nafty až pred filtrom
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 18:51
od Dannik91
Láhudka je to velká. Hlavně když olej má být na měrce někde v polovině a já měl celou měrku ponořenou + ještě několik cm na tom drátu. Ale opět, říkal mechanik, takže kdo ví, jestli on něco ví. Já se v tomto nepohybuji.
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 18:53
od smire666
Re: DPF
Napsal: stř úno 27, 2013 19:03
od HonzaKLE
Zdravím kolegy.
Tak dnes návštěva servisu. Zaplnění filtru 60%, závada nezjištěna. Provedena statická regenerace a nahrání nového sw do řídící jednotky, klasicky se s takovou závadou nikdy nesetkali.
Mám to sledovat a dát vědět, tak uvidíme.
Ke stylu jízdy: jelikož je motor pod 2 tis. otáček mrtvý netočím míň ani na volnoběh
, ručička otáčkoměru se musí hýbat až do červeného pole přece, jinak by ji tam nedali!