Stránka 2 z 3

Re: test

Napsal: pát lis 12, 2004 13:21
od Návštěvník
demodemo píše:Ja si to pozorně přečetl a nic tak hroznyho jsem tam nenašel. Je to vlastně porovnání starší korejské a novější uzbecké výroby. Ta uzbecká to je horor. Stačí porovnat náraz na stranu řidiče a je to hned jasné. U korejskeho tam je docela kladné hodnocení v 50km rychlosti. Jak jsem to pochopil stačilo by pár úprav a je na úrovni většiny dnes vyráběných automobilů. Tak žádná panika.
No nevím, nevím. Zdá se mi to příliš optimistické tvrzení. Pokud se nepletu tak Nexia je evolucí Kadetta z 80. let. Takže tvrzení, že po pár úpravách by byla bezpečnost na úrovni dnešních vozidel, trošku hraničí s totální ignorancí. Já bych si na místě majitele Nexie raději nic nenamlouval. Na druhou stranu, při pohledu na www.euroncap.com je patrné, že problém s pasivní bezpečností mají i vozy mladších ročníků a věhlasnějších značek. Například první generace Nissanu Almera, obecně osobní Rovery a další vozy.

Napsal: pát lis 12, 2004 13:30
od PavelZ
Vysledky tehle testu jsou zajimave a nejspis se dost velke procento nehod stava pri nizkych rychlostech, ale docela by me zajimalo, jaky by byl pro posadku rozdil pri narazu v rychlosti treba 100km/h mezi vozem s 1 nebo 3 hvezdickami, pripadne mezi vozem se 3 nebo 5 hvezdickami, necetli jste nekdo neco takoveho?

Napsal: pát lis 12, 2004 22:40
od Dano
Pri nazare pri rychlosti 100 km/h nepomoze nic. Svoju rolu tu moze zohrat len stastie. Ale pozor, crash test predpoklada naraz, ktory v momente zastavi auto. To znamena naraz do prekazky, ktora neuhne. Testuju sa deformacne zony pohlcujuce naraz a ako dopadnu ludia. O co narazia, ako zareaguju airbagy, ci im nieco nepreleti hlavou, ci je vhodne navrhnuta palubovka, sedanky a tak. To znamena, ze pri rovnakom teste pri 100 km/h by posadku nezachranilo ani auto s 10 hviezdickami. Aj keby sa im nafukli vankuse tri krat vacsie, tak pri neprezili pretazenie pri zastaveni. Lenze v realnom zivote sa to nestava. Sofer to vacsiou strhne do pola, do prikopy a podobne. Ak pri tej rychlosti trafi strom, ktory auto zastavi, tak smola. Zaroven sa predpoklada, ze sofer aj brzdi, preto rychlost stretu je taka aka sa testuje pri crash testoch.

Napsal: pát lis 12, 2004 23:09
od taxxxi
A ešte ničo: Veľa ľudí simyslí, že érbek je v autách na to, aby stlmil náraz. :o HOVNO :idea: Aiebag je nato, aby čo najviac fixoval telo v sedačke v okamihu nárazu. Uvítal by som tu články od ľudí, ktorí zažili nejakú takú havárku. Pred dvoma týždňami do nás zozadu najebal dáky tuner. Bola to malá rýchlosť, asi 20km\h. A mal som dosť - môj chrbát o tom svedčí. :P Môžem len ďakovať tomu najvyššiemu,:idea: že som nezažil riadnu búračku. Ale nevravím, že airbagy sú nahovno. Naopak :o (ja nemám v nexii ani jeden :x

Napsal: pát lis 12, 2004 23:36
od Dano
Este by som doplnil, ze ak clovek nepouzije pasy, tak airbag moze rovno vypnut, ak sa to da. U sofera neda. Airbag je ucinny LEN s bezpecnostnymi pasmi. Ked vybuchne, urobi viac skody ako osohu pokial telo nedrzia pasy. To nieje pad do makkej postele. Je urceny na to aby hlava sofera nejebla rovno o volant, ale sofer musi byt zaroven priputany aby sa narazova energia rozdelila na pasy a drbnutie hlavy o airbag. Pokial ma cestujuci okuliare, je lepsie si ich pred zrazkou dat dole. :lol:

UzNexie

Napsal: sob lis 13, 2004 22:51
od demodemo
Ještě jednou jsem prozkoumal članek a zistil jsem že se nejedna o porovnání korejské a uzbecké nexii ale o výrobu pouze UZBECKOU r.v.1997 a r.v. 2002.

Napsal: sob lis 13, 2004 23:02
od Marek
Tak když už bych měl bourat tak Nexii bych si nevybral :o :lol:
A jak tu někdo psal když vystřelí airbag a člověk není připoutanej tak mu zlomí vaz :!:

Napsal: pon lis 15, 2004 08:35
od PavelZ
taxxxi píše:Pred dvoma týždňami do nás zozadu najebal dáky tuner. Bola to malá rýchlosť, asi 20km\h. A mal som dosť - môj chrbát o tom svedčí. :P Môžem len ďakovať tomu najvyššiemu,:idea: že som nezažil riadnu búračku. Ale nevravím, že airbagy sú nahovno. Naopak :o (ja nemám v nexii ani jeden :x
Tak s tim se muzu pridat, taky do me narazila nejaka slecna, kdyz sem zastavil kvuli prechazejicim lidem pred prechodem (pry si me nevsimla :)), nebyla to zadna velka rychlost, bylo to nastesti hned za krizovatkou, na ktery mi musela pred tim davat prednost, autu se nic nestalo, ale muj krk to slusne pocitil :).

Napsal: pon lis 15, 2004 08:43
od PavelZ
Dano píše:Pri nazare pri rychlosti 100 km/h nepomoze nic. Svoju rolu tu moze zohrat len stastie. Ale pozor, crash test predpoklada naraz, ktory v momente zastavi auto. To znamena naraz do prekazky, ktora neuhne. Testuju sa deformacne zony pohlcujuce naraz a ako dopadnu ludia. O co narazia, ako zareaguju airbagy, ci im nieco nepreleti hlavou, ci je vhodne navrhnuta palubovka, sedanky a tak. To znamena, ze pri rovnakom teste pri 100 km/h by posadku nezachranilo ani auto s 10 hviezdickami. Aj keby sa im nafukli vankuse tri krat vacsie, tak pri neprezili pretazenie pri zastaveni. Lenze v realnom zivote sa to nestava. Sofer to vacsiou strhne do pola, do prikopy a podobne. Ak pri tej rychlosti trafi strom, ktory auto zastavi, tak smola. Zaroven sa predpoklada, ze sofer aj brzdi, preto rychlost stretu je taka aka sa testuje pri crash testoch.
Tak to si myslim to samy :) (no pravda, treba Volvu bych asi veril vic nez jinejm znackam, ale ani to neumi delat zazraky).

Crash test navic vetsinou simuluje naraz do plochy, coz je asi ten nejlepsi pripad, ktery muze nastat. Ale muzu rict, kdyz sem videl Lanos, ktery bokem pry zhruba ve 150 km/h potkal strom tak nic moc :(. Netusil sem, ze Lanos je kloubovy auto :(.

Napsal: pon lis 15, 2004 10:37
od Radmont
vela majitelov zahranicnych aut si mysli, ze ked maju airbagy + abs + velke auto + siroke pneu tak je nesmrtelny. Chyba! Vsetko toto moze stlmit naraz, ale fyzikalne zakony to rozhodne neoklame.

Cital som v jednom clanku v moto magazine, ze odkedy sa zacalo masovejsie pouzivat abs, tak pocet zrazok neklesol. Je to zapricinene tym , ze vodici maju pocit, ze si mozu dovolit viac a tak je vysledok rovnaky (ak nie horsi).

Napsal: pon lis 15, 2004 10:48
od PavelZ
Radmont píše:vela majitelov zahranicnych aut si mysli, ze ked maju airbagy + abs + velke auto + siroke pneu tak je nesmrtelny. Chyba! Vsetko toto moze stlmit naraz, ale fyzikalne zakony to rozhodne neoklame.

Cital som v jednom clanku v moto magazine, ze odkedy sa zacalo masovejsie pouzivat abs, tak pocet zrazok neklesol. Je to zapricinene tym , ze vodici maju pocit, ze si mozu dovolit viac a tak je vysledok rovnaky (ak nie horsi).
To je bohuzel pravda, je mnoho ridicu, kteri si neuvedomujou, ze sebelepsi pnumatiky a elektronika nezvladnou vsechno, jen posunou mez o neco dal (a vetsinou kdyz se ta mez posune, tak o to hur to pak probiha, kdyz uz ji clovek prekroci).

A ABS - chvili mi dalo, nez sem si zvyknul, ze ho Nubira ma a ze uz nedava smysl brzdit prerusovane. Ale po case sem prisel na to, ze je docela smula, ze ho Nubira nema vypinaci, ze jsou opravdu situace, kdy brzdeni komplikuje a ze se nekdy i s ABSkem hodi brzdit prerusovane :).

Napsal: pon lis 15, 2004 14:48
od Dano
Neviem, ci stare systemy abs dokazu pribrzdovat kazde koleso zvlast. Oni zrejme iba odbrzduju aby sa kolesa nedostali do smyku, takze riziko hodin tu je. Okrem toho poslanim abs je skratit brzdnu drahu. Niekdy aj o pol metra kratsia brzdna draha moze predist zrazke, skodam na majetku a zdravi. Takze ked niekto pri novom aute uvazuje ci dokupit alebo nie, tak som tym chcel ilustrovat, ze sa dokaze splatit pri jedinom pouziti. Co sa tyka bezpecnosti, tak si myslim, ze dost dolezite je mat co najsilnejsi motor. S cim sa lepsie da vyhnut kolizii? So srackou typu Fabia Junior alebo s trojlitrom? Niekdy je dost efektivne zmiznut ako brzdit.

Napsal: pon lis 15, 2004 16:23
od PavelZ
ABS jenom odbrzduje to kolo, ktere se zablokuje. Rozdelovani brzdneho ucinku na jednotliva kola dela EBD (tak se to aspon jmenuje u Daewoo). Ale ani tohle cloveku nezaruci, ze by se auto nemohlo dostat do hodin.

Napsal: pon lis 15, 2004 20:47
od Marek
Dano píše:Neviem, ci stare systemy abs dokazu pribrzdovat kazde koleso zvlast. Oni zrejme iba odbrzduju aby sa kolesa nedostali do smyku, takze riziko hodin tu je. Okrem toho poslanim abs je skratit brzdnu drahu. Niekdy aj o pol metra kratsia brzdna draha moze predist zrazke, skodam na majetku a zdravi. Takze ked niekto pri novom aute uvazuje ci dokupit alebo nie, tak som tym chcel ilustrovat, ze sa dokaze splatit pri jedinom pouziti. Co sa tyka bezpecnosti, tak si myslim, ze dost dolezite je mat co najsilnejsi motor. S cim sa lepsie da vyhnut kolizii? So srackou typu Fabia Junior alebo s trojlitrom? Niekdy je dost efektivne zmiznut ako brzdit.
ABS sice zkrátí brzdnou dráhu ale pouze na kluzkém povrchu. Na suchém asfaltu bude mit auto s ABS delší brzdnou dráhu. Hlavní výhodou ABS je že je auto směrově ovladatelné i při plném brždění.
S tim vykonem naprosto souhlasim. Některá automobilka (tuším že Saab) prohlásila, že výkonný motor je prvkem aktivní bezpečnosti (předjíždění apod.)8)

Napsal: pon lis 15, 2004 20:58
od Radoslav Hološka
Marek ma pravdu. Prvoradou ulohou ABS je ostat ovladatelny,dlzka brzdnej drahy tam nerozhoduje. Dolezite je vybocit alebo sa vyhnut prekazke aj s nohou na brzde,co je u vozidiel ABS dost obtiazne. Vela robi aj skola smyku,ale reflexy cloveka nepustia. Skuste ist s autom bez ABS oproti prekazke,brzdit co sa len da a tesne pred prekazkou brzdu povolit a volantom sa jej jemne vyhnut! Je nutne to dlho dlho trenovat. Bez treningu to nikto neurobi,kazdy bude brzdit ostosest a tym dostane auto do smyku - hovorim o aute bez ABS. Ozaj a pri dopravnej nehode robi vozidlo s ABS nejaky smyk,resp. brzdnu drahu?