aditiva a další info
Napsal: ned srp 03, 2014 11:06
http://www.enviweb.cz/clanek/doprava/95 ... n-spotrebu
Test aditiv
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Nafta v zimě
http://www.petrolmagazin.sk/aktuality/p ... 585&vote=2
Test zimních aditiv
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Prodejce musí zaručit funkci nafty do minus 20 stupňů. Na zkrystalizobaný parafín již aditivum nepomůže.
Vyhrál VIF Super Diesel Aditiv, který mimo zlešení filtrovatelnosti (do -30) obsahuje nitráty pro zlepšení zimního startu. Pozor - v mrazu ztrácí tekutost, musí se skladovat v teple
starý test 2008
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Při nákupu si vždy brát účtenku pro možnost reklamace
Samotné MEŘO (methylester řepkového oleje), čili biosložka přimíchávaná v současnosti do motorové nafty je bezpečné, biologicky odbouratelné. Má relativně dobré mazací vlastnosti, poněkud nižší výhřevnost než ropné uhlovodíky, je agresívní vůči gumě, snáze oxiduje s následnou tvorbou sedimentů a kyselých produktů. Je snáze napadnutelné bakteriemi než standardní motorová nafta, ale redukuje produkci uhlíkatých částic, uhlovodíků, polyaromátů a pevných částic.Ve veřejnosti přetrvává k bionaftě jistá míra nedůvěry, podle obchodníků zapříčiněná špatnou kvalitou produktu, který se na trh dostával především v době před deseti lety. Dnes jsme však o nějaký ten krok ve výrobě bionafty dále
Prezentace - Praktické zkušenosti s motorovými palivy
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Zdroj - Technická univerzita v Liberci, Studentská 2, 461 17 Liberec
Z tohoto zdroje je zajímavé
- s řepkou (ester) vyšší bod vzplanutí (ester řepky z 54 na 73C, pokud není chyby v tabulce - je to dost
- Měrné spotřeby paliva (g.kWh -1 ) ve zkoumaných režimech byly u všech SMN s metylestery mírně vyšší než měrné spotřeby nafty, a to o 0,9 až 3,2%
- Podobně účinnost motoru minus až 1,5%
- Pokles výkonu motoru zase o nějakých 2% - odečteno z grafu.
- Klesají emise uhlovodíků, sazí a oxydu dusíku
Negativní vliv má ester řepky, pokud s přídávají uhlovodíky z hydrogenace řepky - ty tak negativní vlivy nemají.
http://adam.azet.sk/clanky/14397/test-c ... normu.html
Z diplomové práce Víta Pořízka
(týká se obsahu MEŘO v desítkách procent !!!)
Nevýhody:
Jsou jen omezené možnosti výroby
Vyšší emise NO x .
Vykazuje špatný vliv na olejovou náplň. Dochází k ředění oleje.
Bionafta je silnější rozpouštědlo než standardní nafta, a tak rozrušuje usazeniny v
palivovém potrubí, čímž se mohou ucpat vstřikovací ventily - zkracuje se výměna
palivových filtrů po přechodu na spalování bionafty.
Zvyšuje se spotřeba paliva oproti běžnému palivu přibližně o 8%
Je agresivní vůči plastům a vůči laku.
Zhoršená mísitelnost s motorovou naftou.
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Test aditiv
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Nafta v zimě
http://www.petrolmagazin.sk/aktuality/p ... 585&vote=2
Test zimních aditiv
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Prodejce musí zaručit funkci nafty do minus 20 stupňů. Na zkrystalizobaný parafín již aditivum nepomůže.
Vyhrál VIF Super Diesel Aditiv, který mimo zlešení filtrovatelnosti (do -30) obsahuje nitráty pro zlepšení zimního startu. Pozor - v mrazu ztrácí tekutost, musí se skladovat v teple
starý test 2008
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Při nákupu si vždy brát účtenku pro možnost reklamace
Samotné MEŘO (methylester řepkového oleje), čili biosložka přimíchávaná v současnosti do motorové nafty je bezpečné, biologicky odbouratelné. Má relativně dobré mazací vlastnosti, poněkud nižší výhřevnost než ropné uhlovodíky, je agresívní vůči gumě, snáze oxiduje s následnou tvorbou sedimentů a kyselých produktů. Je snáze napadnutelné bakteriemi než standardní motorová nafta, ale redukuje produkci uhlíkatých částic, uhlovodíků, polyaromátů a pevných částic.Ve veřejnosti přetrvává k bionaftě jistá míra nedůvěry, podle obchodníků zapříčiněná špatnou kvalitou produktu, který se na trh dostával především v době před deseti lety. Dnes jsme však o nějaký ten krok ve výrobě bionafty dále
Prezentace - Praktické zkušenosti s motorovými palivy
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7243,d.ZGU
Zdroj - Technická univerzita v Liberci, Studentská 2, 461 17 Liberec
Z tohoto zdroje je zajímavé
- s řepkou (ester) vyšší bod vzplanutí (ester řepky z 54 na 73C, pokud není chyby v tabulce - je to dost
- Měrné spotřeby paliva (g.kWh -1 ) ve zkoumaných režimech byly u všech SMN s metylestery mírně vyšší než měrné spotřeby nafty, a to o 0,9 až 3,2%
- Podobně účinnost motoru minus až 1,5%
- Pokles výkonu motoru zase o nějakých 2% - odečteno z grafu.
- Klesají emise uhlovodíků, sazí a oxydu dusíku
Negativní vliv má ester řepky, pokud s přídávají uhlovodíky z hydrogenace řepky - ty tak negativní vlivy nemají.
http://adam.azet.sk/clanky/14397/test-c ... normu.html
Z diplomové práce Víta Pořízka
(týká se obsahu MEŘO v desítkách procent !!!)
Nevýhody:
Jsou jen omezené možnosti výroby
Vyšší emise NO x .
Vykazuje špatný vliv na olejovou náplň. Dochází k ředění oleje.
Bionafta je silnější rozpouštědlo než standardní nafta, a tak rozrušuje usazeniny v
palivovém potrubí, čímž se mohou ucpat vstřikovací ventily - zkracuje se výměna
palivových filtrů po přechodu na spalování bionafty.
Zvyšuje se spotřeba paliva oproti běžnému palivu přibližně o 8%
Je agresivní vůči plastům a vůči laku.
Zhoršená mísitelnost s motorovou naftou.
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf