Stránka 2 z 7
Re: Zajetí motoru
Napsal: úte črc 19, 2011 21:14
od hladik2
Re: Zajetí motoru
Napsal: stř črc 20, 2011 16:49
od Jožan
Re: Zajetí motoru
Napsal: pát črc 29, 2011 10:33
od lubof
Aky je rozumny rozsah otacok pri zabiehavani 1,8 benzin? Zatial sa ho snazim drzat medzi 2-3 tis. RPM. Do kopca a pri predbiehani do 3,5, maximalne kusok pod 4 tis. Je to tak dobre? Netrapim tento motor, ked idem po rovinke okolo 2 tis.?
Doteraz som mal totiz Astru G 1,4 Twinport, kde bolo treba tocit trochu viac (pod 2,5 som ho nepustil, radil som nad 3,5), tak neviem, ci jazdit rovnako ako na Astre, alebo radsej menej...
Dakujem...
Re: Zajetí motoru
Napsal: pát črc 29, 2011 10:43
od pikodrak
lubof píše:Aky je rozumny rozsah otacok pri zabiehavani 1,8 benzin? Zatial sa ho snazim drzat medzi 2-3 tis. RPM. Do kopca a pri predbiehani do 3,5, maximalne kusok pod 4 tis. Je to tak dobre? Netrapim tento motor, ked idem po rovinke okolo 2 tis.?
Doteraz som mal totiz Astru G 1,4 Twinport, kde bolo treba tocit trochu viac (pod 2,5 som ho nepustil, radil som nad 3,5), tak neviem, ci jazdit rovnako ako na Astre, alebo radsej menej...
Dakujem...
Odpoved me taky zajímá, mám najeto 200km a dělám to zatím stejně... dost jezdím město, hlavně město, průměrka 10l
Re: Zajetí motoru
Napsal: pát črc 29, 2011 11:40
od johnlord
pikodrak píše:lubof píše:Aky je rozumny rozsah otacok pri zabiehavani 1,8 benzin? Zatial sa ho snazim drzat medzi 2-3 tis. RPM. Do kopca a pri predbiehani do 3,5, maximalne kusok pod 4 tis. Je to tak dobre? Netrapim tento motor, ked idem po rovinke okolo 2 tis.?
Doteraz som mal totiz Astru G 1,4 Twinport, kde bolo treba tocit trochu viac (pod 2,5 som ho nepustil, radil som nad 3,5), tak neviem, ci jazdit rovnako ako na Astre, alebo radsej menej...
Dakujem...
Odpoved me taky zajímá, mám najeto 200km a dělám to zatím stejně... dost jezdím město, hlavně město, průměrka 10l
Já jsem zajížděl podobně jak vy, teď mám najeto 2800km, po ujetí 2000km jko mávnutím kouzelného proutku motor ožil a začínám si vychutnávat sílu naplno
V prodejně říkali jezdit tak, jak jste zvyklí.
Re: Zajetí motoru
Napsal: pát črc 29, 2011 11:56
od naky
Zdravim,
chci se zeptat, co si myslite o zajeti na dalnici - delsi cestu v kuse, az nadejde den kdy mi predaji naftacka, tak planuju vylet do parize, takze cca 1100 km jedna cesta, na zpatecni ceste by slo Orlando uz mozna trochu vic protahnout prez nemecko. Co si o tom myslite?
Kazdopadne nechci motor hned na zacatku oddelat, a chci poradit, jake mam drzet idealni rozmezi otacek zezacatku tech prvnich 1100 km a kolik pak pri ceste zpet?
dik moc za rady!!!
Re: Zajetí motoru
Napsal: pát črc 29, 2011 12:06
od lubof
naky píše:Zdravim,
chci se zeptat, co si myslite o zajeti na dalnici - delsi cestu v kuse, az nadejde den kdy mi predaji naftacka, tak planuju vylet do parize, takze cca 1100 km jedna cesta, na zpatecni ceste by slo Orlando uz mozna trochu vic protahnout prez nemecko. Co si o tom myslite?
Kazdopadne nechci motor hned na zacatku oddelat, a chci poradit, jake mam drzet idealni rozmezi otacek zezacatku tech prvnich 1100 km a kolik pak pri ceste zpet?
dik moc za rady!!!
No neviem, vacsinou sa odporuca pocas zabehu nejazdit dlho konstantnou rychlostou, zvlast nie vysokou rychlostou po dialnici. Pocas zabehu treba casto radit, menit otacky a zataz. Idealne su skor clenitejsie "okresky"... Tak mi opakovali vzdy, ked som kupoval nove auto, bez ohladu na znacku...
Re: Zajetí motoru
Napsal: pát črc 29, 2011 13:00
od peterv
Ahojte,
netreba toľko špekulovať, 1000-1500km jazdiť s kľudom, pokiaľ sa dá mimo diaľnic, dlhodobo nedržať konštantnú rýchlosť, vyhýbať sa vysokým otáčkam (nad 5 tis.). Potom možte ísť bez obáv po diaľnici (aj nemeckej) na kraj sveta
Peter
Re: Zajetí motoru
Napsal: stř srp 17, 2011 09:22
od pikodrak
Já zajíždím takto (benzín 1.
0-800km - 2000-3000 ot (max)
800 - 2000 - 2000-4000 (při rozjezdu ho nechávám standardně do 3500)
a pak se uvidí
(zatím mám najeto 1300)
Re: Zajetí motoru
Napsal: pát srp 19, 2011 20:09
od naky
a jak na naftu?
nove auto jsem jeste nikdy predtim nemel, tak nevim jak na to a nechci hned ze zacatku neco posrat
popravde nove auto teda jeste ani nemam.. ale snad bude uz brzy...
Re: Zajetí motoru
Napsal: pát srp 26, 2011 13:51
od pikodrak
Re: Zajetí motoru
Napsal: úte srp 30, 2011 07:38
od smire666
No mne motor ešte neožil ( nabehaných ešte len 720 km ). Celý víkend som ale
točil kilometre ( Žitný ostrov, Györ ) a spotreba už nie 8 ale 7,6 a to som motor
netrápil, pekne do 3000 ot.
Re: Zajetí motoru
Napsal: stř zář 14, 2011 23:10
od Sajner
ja mam taku otazku, ktora mi vrta hlavou.
ked na tom aute jazdim kazdy den, tak ako zistim, ze uz motor je zabehnuty? podla mna ta zmena je postupna a nastava nebadane, takze nemam ako zistit, kedy uz motor je zabehnuty. ja som na orlande najazdil uz 14300 km a fakt nemam pocit, ze jazdi inak ako ked bolo nove. keby som na nom jazdil povedzme prvy mesiac a potom mi ho daju do ruk o 3 mesiace, tak mozno by som ten rozdiel hned vedel posudit, ale ked to auto mam kazdy den v ruke, tak si tu zmenu vobec neuvedomim.
aky je vas nazor?
Re: Zajetí motoru
Napsal: čtv zář 15, 2011 17:36
od Krtek
To neřeš... já zajížděl 2 nový auta. Feldu a Nubiru. Ani u jednoho jsem to nepoznal jak na změně v jízdě ani ve spotřebě. naopak jak auta stárnou, spotřeba mi stoupá. Podle mně je to "zajetí" takovej placebo efekt. Stpíš se během tý doby zajede řidič a přestane auto trápit a naučí se jak a kdy řadit.
Re: Zajetí motoru
Napsal: čtv zář 15, 2011 17:46
od smire666
Tak to je výborná otázka. Celé je to hlavne o tom, aby si súčiastky v motore
( hlavne piesty a valce ) do seba "sadli," čo sa postupne prejavuje na spotrebe a
dynamike. Ale k veci: podľa toho, čo tu bolo popísané, to býva okolo 2-3000 km.
Kolega však vraví ( robil aj vo vývoji v TAZ-ke ), že celkový zábeh
môže trvať do 20-30000 kilometrov...