Stránka 2 z 2

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: úte čer 14, 2011 18:47
od Lucaso1
Hm zaujímavo sa táto téma rozbehla :-) Pokial ide o LPG je to suchá zmes ktorá pomalinky a isto ničí motor a má výhrevnosť menšiu ako benzín na druhej strane je HHO 100 krát výbušnejšie zvyšujúce výkon a spotrebu aj ked lambda sonda nebude natčená tolkým kislíkom v sacom potrubí

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: úte čer 14, 2011 20:50
od kesko
Neviem kde si prišiel na to, že LPG má menšiu výhrevnosť.

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: stř čer 15, 2011 20:30
od Lucaso1
skúsenosť je taká že plyn robí auto menej výkonejšie zažil som to na vlasné nohy na plynopvom pedále ked došiel chalanovi plyn preplo to na benzín a v tom okamihu auto nablalo iný dych

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: stř čer 15, 2011 21:12
od kesko
Pokiaľ je LPG v poriadku, nieje ten rozdiel vo výkone taký veľký. Mam už 2 auto s Lpg a nevidím v tom taký rozdiel. A ak sa nemýlim, tak teplota pri spaľovaní plynu je vyššia a preto su motory viac zaťažované.

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: stř čer 15, 2011 21:16
od ladinek
jj LPG má větší výhřevnost -i a to o dost :PP:

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: stř čer 15, 2011 21:24
od ppp
To je tym, ze to auto je stavane na benzin, takze mu lpg "nechuti" az tak velmi, napr. take subaru tovarensky upravene na lpg je na lpg vykonnejsie nez na benzin.
S tou vyhrevnostou to je aj nie je tak ako pise Lucaso1. Vyhrevnost lpg je vyssia nez benzinu alebo nafty ale pri bezne pouzivanych jednotkach, teda pri pocitani na hmotnost,, kedze lpg ma ale podstatne nizsiu hustotu ako nafta alebo benzin, tak vyhrevnost na litre je naopak nizsia nez u beznejsie pouzivanych paliv. Vyhrevnost aj ked by bola pocitana na objem ale s vykonom motora ma toho velmi malo spolocneho. S pracou, ktoru motor dokaze s danym palivom vykonat uz ano ale to zvisi od ucinnosti motora. Vykon motora zavisi od konstrukcie motora a teda tomu ako je motor prisposobeny na ake palivo. Ked bude motor prisposobeny na lpg ako u subaru (vysoke tlaky a vysoke naroky na oktanove cislo paliva) tak pojde lepsie na lpg, ked to bude felda so 40kW motorom, teda motorom na 91oktanovy benzin tak na lpg to nebude nic moc. Napriklad najmenej vyhrevne palivo etanol (na hmotnost - takmer polovicna, aj na objem, hustota je nieco medzi benzinom a naftou, skor pri nafte) sa pouziva do dnesnych sportiakov, ktore nan podavaju vyssi vykon nez na benzin. Pri akej spotrebe to uz netusim. Ale spominane subaru papa na lpg menej nez na benzin. Dokonca dodatocne prerabky aut na lpg s kvapalnym vstrekom lpg mali nizsiu spotrebu a vyssi vykon nez na benzin, bohuzial mozno kvoli nekvalite lpg, mozno kvoli cene sa velmi nerozsirili.

A co sa tyka toho tzv. sucheho lpg. To je oblubena recnovanka mechanikov, ktori netusia o com hovoria. Problem lpg, je ten, ze do sania uz vstupuje odpareny a navyse aj trosku ohriaty. Zatial co benzin este do valcov vleti kvapalny aj ked v malych kvapockach. Takze benzin odparenim sa vo valci znizi teplotu vo valci a znizi tym aj teplotu vyfukovych plynov. Navyse lpg hori pomalsie a teda dlhsie takze o to viac pri lpg stupa teplota vyfukovych plynov. Takze niektore motory maju potom problem s prehrievanim vyfukovych ventilov a ich sediel. To ci sa to prejavi na zivotnosti motoru podla mna zavisi aj od pouzivania auta, ak tomu niekto privela sliape na krk tak sa to urcite prejavi omnoho skor.

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: stř čer 15, 2011 21:36
od ppp
ALe lpg s tym ze si niekto prerobi klasicke spalovacie auto na vodik s tym, ze vodik ziskava za jazdy elektrolyzou asi nema nic spolocne.
Prerabat auto na vodik takymto sposobom je pekna blbost. Jednak tie prerabky su plne mimo, kludne vedu zmiesany vodik s kyslikom, takze staci ze sa plamen dostane az do vyvojnika a nadseny prevadzkovatel je zrazu kvalitne odmastneny (aj podkozne) hydroxidom sodnym, ktory tieto elektrolyzery obvykle pouzivaju. A navyse ucinnost je neskutocne mizerna. Omnoho viac sa mi pacia prerabky kde leti spalovaci motor aj so vsetkou zbytocnou bizuteriou z auta a je nahradeny elektormotorom. Baterky kapacity ako mali volakedy psa elektormobily s dojazdom 70 z 150km sa daju z lipolovych clankov poskladat uz niekde od 3keur podla znacky, kvality a vyhotovenia, ale za 6k eur uplne bez problemov a hmotnost nemusia mat pol tony. To ze v dnesnych elektormobiloch su baterky tak drahe je kvoli tomu, zena ne musia dat zaruku, takze aj konstrukcia musi byt odolnejsia, navyse je ich vyrabanych zatial malo a vyvoj je tiez treba zaplatit. A co som videl dake video tak ich vyroba ani nie je velmi seriova, skor mi pripadala manufakturna.
Ale ak sa chce niekto hrat, tak z lahkych lipolov pre modely si vysklada nejakych 10kWh bez konstrukcie, chladenia, spajania a podpornej elektroniky za cca 5k eur, ak bude brat lipolky priamo od vyrobcu a vo velkom kontajnerovou dopravou tak podstatne lacnejsie.

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: čtv čer 16, 2011 10:28
od Lucaso1
Ked je reč o subaru tak dakujem za info :-) Budem sa zmáhať o lpg :-) len či to nebude problém lebo ja rád šliapem na pedál aj ked u mojej 1.2 pociťujem skorej pokles výkonu ako stálosť no v servise vravia všetko v poriadku zakaždým

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: pát čer 17, 2011 21:07
od Topol
Pěkný den :D
Tak přidávám ještě jedno perpetum mobile :lol:
Jako anglicky neumím ale musí v tom být nějaká bouda a nebo by přestal platit zákon o zachování hmoty :?
Hlavně ať nám jezdí a nezlobí a třeba budeme jezdit zdarma magnetickým motorem :?

http://dolezite.sk/Magneticky_motor_41.html

Re: Pohon na vodík . Blbosť ? alebo stojí to za skúšku ?

Napsal: sob čer 18, 2011 00:58
od Serpico
...hm jasně, to je stejný jako s tím " vodíkem ", zákon o zachování hmoty je daný, cesta bude nejspíš výkonnější motory s ještě menší spotřebou, zajímavý dnes je přibližování kompresního poměru u benzínových motorů s naftovými viz. poslední SM na hodnotu okolo 1 / 15, cestičky jsou můžou být ale klikatý...

Mějte se fajn