Stránka 2 z 3

Napsal: úte říj 26, 2004 12:26
od Blue Lanos
Dano píše: A ten stary olej predsa vylejem do potoka :!:
Si normalny ???? :oops: :roll: :evil: do potoka :shock: :twisted:

Napsal: úte říj 26, 2004 12:27
od Dano
Vsetko mi zozeres :D :) 8) :lol: :P ;) :?: :idea:

Napsal: úte říj 26, 2004 12:37
od Blue Lanos
:lol: :lol: dobre to bolo mnam mnam :shock: :shock: :lol:

Napsal: úte říj 26, 2004 14:37
od Radmont
kazdy je rad, ked si dokaze nieco opravit sam doma, ale tiez sa nepustam do veci, ktore mi absolutne nic nehovoria (Ziarovky si menim sam, ale tesnenie pod hlavou som dal do servisu uz len kvoli tomu, ze nemam pristroj na vybrusenie ploch aby to poriadne sadlo).

Dano, je fajn, ze vies tolko toho opravit ale nie kazdy je taky schopny a ja dam radsej 150 sk za vymenu oleja ako sa s tym doma natahovat pol hodiny.

Napsal: úte říj 26, 2004 17:25
od Richard
PavelZ píše:Coz o to, to me taky zajima, co je v ty masince vevnitr :), ale znam svoje moznosti a vim, ze bych to treba i rozebral, ale dat to pak dohromady, aby nic nechybelo ani neprebyvalo ;).
Kdysi jsem měl Moskviče 1500 a na tom jsem se vyučil, ale když jem něco rozdělával a pak to zase složil vždy mi něco zbylo :lol: :lol: :D :D
a přes to auto jezdilo a dokonce jsem ho prodal hrobníkovi a ten jen jezdil a jezdil a jestli není zakopanej jezdí dosud :D

Napsal: úte říj 26, 2004 18:27
od Ivan
Dano, že Ty si umíš až na pár věcí všechno na autě udělat sám přece neznamená, že tady budeš machrovat jak jsi dobrej a jak my ostatní hloupí, když jezdíme se žárovkou do servisu.... :shock: Každej umíme něco a musím dát za pravdu těm, kteří psali, že než by se o to pokoušeli sami doma dvě hodiny, tak raději pojedou do servisu, kde nemají za 10 minut co řešit. Čas jsou peníze :?:

Ale to jsme nějak zamluvili téma OLEJ :D

Napsal: úte říj 26, 2004 19:04
od Radoslav Hološka
Richard píše:
PavelZ píše:Coz o to, to me taky zajima, co je v ty masince vevnitr :), ale znam svoje moznosti a vim, ze bych to treba i rozebral, ale dat to pak dohromady, aby nic nechybelo ani neprebyvalo ;).
Kdysi jsem měl Moskviče 1500 a na tom jsem se vyučil, ale když jem něco rozdělával a pak to zase složil vždy mi něco zbylo :lol: :lol: :D :D
a přes to auto jezdilo a dokonce jsem ho prodal hrobníkovi a ten jen jezdil a jezdil a jestli není zakopanej jezdí dosud :D
Chlapi,z recesie mam po dedkovi v garazi aj ja "zakonzervovany" Moskvic 1500,r.v. 1979,zeleny. Ide nastartovat aj po roku statia,samozrejme s nabitou baterkou. Na nom som mal do posledneho kolieska v garazi na stole rozobraty diferencial,lebo mi hucal. Poskladal som ho dokopy,vymenil dva-tri sukolia a nalial novy olej. A isiel tichucko,mozno ani novy tak nechodil. 8)

Napsal: úte říj 26, 2004 21:51
od petrm
Reverend píše:Ked sme uz pri tych olejoch a vymenach, preco ma daewoo interval len 10 tisic? Taky priemer u konkurencie je 15 tisic. :?
To máte jen vy na Slovensku v Čechách je interval 15 000 a jen starší Nexie a Espera měli 10 000 a dokonce sem slyšel i vysvětlení proč tomu tak je Slovensko je malá a hornatá země a tak ta auta jezdí v náročnějších podmínkách . Všude máte relativně blíž takže auto se tolik neohřeje a v kopcích taky dostává víc zabrat . A máte am ještě ridčí vzduch :lol: :lol:

Napsal: úte říj 26, 2004 22:00
od DURO
Rozmyslam, ze asi nebudem tieto fora vobec citat, pretoze sa pisalo o oleji a skoncilo to tam kde je kto aky borec a kto neborec..........

Ja si myslim, ze tema olej je dost zaujimava na to, aby sa takto zvrhla.

Ja som doteraz pouzival castrol TXT 5W40 ( kazdych 10000) a kedze som mal dost vysoku spotrebu oleja, vyskusal som 10W40 Valvoline. Na znacke vraj nezalezi, pokial nemate novy motor, dolezita je viskozita. Problem bol v tom ze mi podpalilo ventil a chlapik co to opravoval tvrdil, ze to moze byt tym olejom, ze je husty a nevymedzuje dobre volu ventilov ( iba u 16V). Mozno ma pravdu, ale ja tiez planujem davat uz iba lacnejsie znacky a vymenu zredukujem mozno na 8 tisic. Otazku viskozity si este overim. :D

Napsal: úte říj 26, 2004 22:47
od JRD McLAREN
No zaujimava tema..
..aj nazory...

Rozhodne nieje taq uplne jedno aky olej sa naleje do motora..
.preco potom tie "ciselka" .... 10W/40 5W/40 atd...

ja viem z vlastnej skusenosti povedat ze do 105ky som dlhu dobu
lieval Madit Super... a vzdy bol cierny...
..aj olej ..aj motor ..z vnutra..
to potom aby tam clovek furt lial ten cistiaci sajrajt..

a vsimol som si ze ked som jazdil kludne, t.j. nevytacal som motor
do vysokych otacok, taq vydrzal cistejsi dlksie...
raz som ho vymenil za novy, najazdil cca 200km kludnou jazdou,
..potom so potreboval vypalit z krizovatky..stylom..
1-ka na 40..
2-ka na 80..
3-ka na 100 ...
motor v kuse reval jak formula :lol:

no a blbou zhodou nahod mi prdol semering na remenici,
pod kapotou to bolo cele oprskane,
a ked som sa pozrel na rysku oleja,,,
..taq olej bol CIERNY po 200KM... 8)

..cize sa jednoducho prepalil....

..odvtedy tam davam Shell 10W/40 pre starsie typy motorov...
..a vydrzi mi tam cca 10000km na st. type motora z "obmyvacim" filtrom..
nie plnoprietokovym, aky maju vsetky "nove" motory (r.v. >84)

..a taktiez sa znizila aj hlucnost motora, zlepsilo startovanie za studena..
kdo nemal skodofku, nevie o com hovorim

....

taqze asi neaky univerzalny navod aky davat olej a ako casto ho menit..
...neexistuje...

..existuju len doporucene kontroly, vymeny oleja...

..kazdy kto sa zacne zaujimat ako casto ho menit a za aky...
..by si mal najprv zistit kolko mu vydrzi ten co ma prave naliaty v motore.
..jednoducho si to tych par tis.km odsledovat...

..a k tomu chodedniu do servisu...
..ja do servisu racej nechodim...
..pretoze v slovenskych servisom mi toho viac pokazili ako opravily..
..ja som stych co si vedia opravit takmer vsetko.....ked mam kde..
..a taktiez poznam ludi ....co si nevedia ani len vodu do ostrekovaca naliat.. :roll:
..nieto este vymenit olej...ci tesnenie pod hlavovu..

..takze tak...

Napsal: úte říj 26, 2004 22:56
od Dano
Ivan píše:Dano, že Ty si umíš až na pár věcí všechno na autě udělat sám přece neznamená, že tady budeš machrovat jak jsi dobrej a jak my ostatní hloupí, když jezdíme se žárovkou do servisu.... :shock: Každej umíme něco a musím dát za pravdu těm, kteří psali, že než by se o to pokoušeli sami doma dvě hodiny, tak raději pojedou do servisu, kde nemají za 10 minut co řešit. Čas jsou peníze :?:

Ale to jsme nějak zamluvili téma OLEJ :D
Ivan ja nemachrujem :shock: ani na nikoho nehovorim, ze je hlupy :o Netvrdim, ze mas doma odmontovat hlavu valcov, ale snad uz len vymenit ziarovku by si si mohol sam. S tym servisom to tiez neni take ruzove. Musis tam ist, objednat sa (nemyslim na ziarovku), potom tam cakat jak blbec nez pridu mechanici z obeda (objednali ma na 12:00 neviem preco) a tak dalej. Okrem toho som si myslel, ze toto forum je urcene predovsetkym na vymienanie si technickych informacii. Ked som nieco nevedel, tak mi poradil hlavne Petrm inac sa mozem ist radit s upratovackou.
DURO: ten pripad nedostelovaneho ventilu vdaka oleju poznam. Dokonca dotycny pouzival Primu, tak neviem, ci je to len typom oleja ako takym. Ci nieje dolezotejsie ho radsej castejsie menit.

Napsal: úte říj 26, 2004 23:14
od Dano
Dano, je fajn, ze vies tolko toho opravit ale nie kazdy je taky schopny a ja dam radsej 150 sk za vymenu oleja ako sa s tym doma natahovat pol hodiny.[/quote]

Radmont mne ani tak nejde o tych 150 korun. Ja im to jednoducho nedam do paprce. Okrem toho by som prisiel o vonu prepaleneho oleja :lol: :!: Ked sa tam mam objednat a urobit si cas tak sa mozem na servis vykaslat.

Napsal: úte říj 26, 2004 23:38
od Richard
[quote=Radoslav Hodoška napsal: Chlapi,z recesie mam po dedkovi v garazi aj ja "zakonzervovany" Moskvic 1500,r.v. 1979,zeleny. Ide nastartovat aj po roku statia,samozrejme s nabitou baterkou. Na nom som mal do posledneho kolieska v garazi na stole rozobraty diferencial,lebo mi hucal. Poskladal som ho dokopy,vymenil dva-tri sukolia a nalial novy olej. A isiel tichucko,mozno ani novy tak nechodil. 8)[/quote]

Tak to máš pravdu, diferák jsem si tehdy dělal sám a ne náhodou se diferákům u Moskviče říkalo "zpívající pudřenka".Nechci se chlubit, ale potom, co jsem ho podle dílenské příručky složil, ani nepíp. Akorát, když jsem popisoval známému ze servisu jak jsem ho seřizoval, mlátil se do hlavy s tím, že kdyby to takhle dělali oni, neměli by ani na slanou vodu.
Omlouvám se za změnu tématu, tak o oleji. U Nubiry používaám polosyntetiku 10W40 s periodou výměny 15000 km. :D

Napsal: stř říj 27, 2004 09:52
od PavelZ
Me do Nubiry 1.6 lejou Shell Helix Ultra 5W40, teda plnou syntetiku. A jak uz se tu nekde psal, moc to nechapu, protoze kdyz sem srovnal teploty, kdy olej straci viskozitu mezi 10W40 a 5W40, tak to bylo neco jako -43 a 50 stupnu. Takze pro nas kraj docela nepodstatnej rozdil.
Navic jak sem zjistil, kdyz si clovek koupi Shell se stejnym jmenem a stejnym oznacenim viskozity v ruznych statech, neznamena to, ze to musi byt stejny olej, nekde to je treba plna syntetika, nekde polo-syntetika.

Napsal: stř říj 27, 2004 10:56
od Blue Lanos
vsimli ste si ze ked sa naleje novy olej tak motor ide o mnoho tichsie ako pred vymenou??? len skoda, ze je tomu tak len niekolko tis. km :cry: