Stránka 2 z 2

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: čtv dub 14, 2011 21:44
od pekrtek
Taky bych něco přidal:

1/ Origo filtr pro Lanos je sice "suchý", ale je také bavlněný. Papírovou náhražku bych tam opravdu nedával. Měl jsem v Lanosu a dříve v Raceru mokrou bavlněnou vložku, ale nějak mě to nenadchlo. Zlepšení žádné, pouze ve vyšších otáčkách větší hluk.
Když jsem vyndal svíčky, u obou jsem měl pocit, jako když jsou "chlupaté". Chci tím říct, že jsem měl dojem, že na kontaktech je zapečený prach.

2/ Svíčky: Racer nejel ani na Brisk, ani na Bosch a ani na NGK. Pouze na svíčky Denso. Lanos: nejel na Brisk, Denso jsem zkoušel i iridiové a nejlépe jel na NGK. Lacetti, ani Denso, když Palikx viděl vyndané svíčky NGK z Lacetti, prohlásil, že chtěly vyměnit. Ve skutečnosti tam byly pouhých 8 tis. km. Vyměnil jsem je za Brisk DOR 14 LGS a zdá se mi, že auto zatím jede perfektně.

Závěr: co člověk, to názor. Někomu chutná víno, někomu pivo nebo slivovice a někomu whisky (já mám nejraději to poslední :D ). Hezký zbytek dne.

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: pát dub 15, 2011 11:16
od Serpico
...no nic Jirko samozřejmě můžeme mít každý jiný názor, nicméně to jestli je motor chlazený vzduchem nebo vodou nehraje až tak velkou roli pro " tepelnou hodnotu svíčky " - ta je závislá na zátěži, výkonnové špičce, kompresním poměru aj. Prostě vzduchem chlazený motor se naopak dříve ohřeje na pracovní teplotu s malou připomínkou HONDA 250ccm čtyřtakt, vzduchem chlazený 6válec 2 OHC ( hodinový strojek! ) s Luigi Taverim švýcar mistr světa na konci 60let , vodník má lepší tepelnou stálost, jinak motocyklové svíčky od 600ccm a více jsou krapet jiné pracují s vyššími kompresními poměry a s víceventilovou technikou ( s litrovým výkonem hodně přes 100HP a to stále píši o běžných sériových motocyklech viz. Haybusa 1,3 obsah a výkon k 180 HP ), vzduchem chlazené motory se mnohdy navíc více chladí olejem, přídavné olejové chladiče...
...přiznávám, máš pravdu v reklamních otázkách, prostě " propagace " tý, který značky je všude a musí být je to v přímé závislosti na prodejnosti...
...k mokrým filtrům tzv. sportovním preferovaná - udávaná účinnost 98% je otázkou, odpor mají ale opravdu malý jednoduše se můžeme přesvědčit sami - stačí nad rukou fouknout na filtr a cítíte to, papírák prostě neprofouknete...

nepřu se a tak přeji příjemný den

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: pát dub 15, 2011 12:05
od paTaNiNho
Přesně, jak krásně řekl pekrtek, každý na tuto věc bude mít jiný názor, protože to by ani nebylo normální a proto jsem rád, že zde vznikla i tato malinká diskuze a každý si může udělat názor sám. Neboť toto auto nemám dlouho, potřeboval jsem vědět vaše názory a rady, které jistě pomohou kdejakému člověčinovi a proto jsem včera Lanoska osadil svíčkami NGK a hned cítím takový čistější tah, prostě zdá se mi, jako by to šlapalo lépe, i když předtím tam byly BOSH a taky to šlo, jen teď je to ještě lepší, buď se mi to zdá a nebo to je tím, že jsou čerstvé. . .čas ukáže

Proto musím říci, že po 150 km s NGK jsem zatím spokojen. . .a ještě k tomu filtru, jak řekl Serpico, koukal jsem a filtr stojí kolem 2000,- Kč (např. http://www.tuning-centrum.cz/katalog/7768-lanos ), tak uvažuji nad palikxovou nabídkou, i když nyní tam mám už strčený nový papírák. . .čekám nabídku, podle které bych se rozhodl, pokuď to tedy má cenu (co myslíte?)

zatím díky. . .

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: pát dub 15, 2011 12:08
od Serpico
...palikx Tě cenou rozhodně nezklame, naopak

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: pát dub 15, 2011 12:13
od paTaNiNho
Věřím v to. . .jen bych rád ještě jednou zdůraznil, že je to motor 1.5i 63 kW, zda-li je to filtr přímo na 1.5, protože nevím, jak vypadají boxy u ostatních obsahů

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: pát dub 15, 2011 18:32
od krowman
ppp píše:to brisky tak podrazeli? ved pred rokom ci dvoma stali 1bodaky akurat s medenym jadrom 40sk a ngk 100. Ja som mal s briskami dobre skusenosti ale len so silverami,, lenze jazdim ako dochodca :) takze by u mna fungovali asi aj sviecky uplne nevhodnej telepnej hodnoty :). A skusenosti mam len so silverami kvoli tomu, ze som tu nevedel brisky zohnat (beru su asi lacnejsie, ked to sekaju v indii a cine), takze som bral radsej ngk, a ked som konecne zohnal na pokus trojbodove brisky tak som mal problem s prisavanim vzduchu a nez som to zistil tak som hladal pricinu okrem ineho aj vymenou sviecok a tak sa v motore dlho neohriali.
No asi proto, že kvalita šla hore :) tyhle Brisky jsou 3bodaky

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: pát dub 15, 2011 18:41
od krowman
paTaNiNho píše:Přesně, jak krásně řekl pekrtek, každý na tuto věc bude mít jiný názor, protože to by ani nebylo normální a proto jsem rád, že zde vznikla i tato malinká diskuze a každý si může udělat názor sám. Neboť toto auto nemám dlouho, potřeboval jsem vědět vaše názory a rady, které jistě pomohou kdejakému člověčinovi a proto jsem včera Lanoska osadil svíčkami NGK a hned cítím takový čistější tah, prostě zdá se mi, jako by to šlapalo lépe, i když předtím tam byly BOSH a taky to šlo, jen teď je to ještě lepší, buď se mi to zdá a nebo to je tím, že jsou čerstvé. . .čas ukáže

Proto musím říci, že po 150 km s NGK jsem zatím spokojen. . .a ještě k tomu filtru, jak řekl Serpico, koukal jsem a filtr stojí kolem 2000,- Kč (např. http://www.tuning-centrum.cz/katalog/7768-lanos ), tak uvažuji nad palikxovou nabídkou, i když nyní tam mám už strčený nový papírák. . .čekám nabídku, podle které bych se rozhodl, pokuď to tedy má cenu (co myslíte?)

zatím díky. . .
Tak ja si myslim, ze je to naprosta blbost vyhazovat 2000,- za filtr. Nemas Formuli 1 abys potreboval takovej filtr, vykon ti to neprida, spotrebu ti to nesnizi, filtruje to vzduch uplne stejne (ne li hur) jako original GM. Tim mam na mysli originalni vlozku do boxu, na kterou sem ti tady hazel odkaz. Radsi si za ty 2000,- natankuj :)

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: pát dub 15, 2011 19:13
od HusarJan
krowman píše:
paTaNiNho píše:Přesně, jak krásně řekl pekrtek, každý na tuto věc bude mít jiný názor, protože to by ani nebylo normální a proto jsem rád, že zde vznikla i tato malinká diskuze a každý si může udělat názor sám. Neboť toto auto nemám dlouho, potřeboval jsem vědět vaše názory a rady, které jistě pomohou kdejakému člověčinovi a proto jsem včera Lanoska osadil svíčkami NGK a hned cítím takový čistější tah, prostě zdá se mi, jako by to šlapalo lépe, i když předtím tam byly BOSH a taky to šlo, jen teď je to ještě lepší, buď se mi to zdá a nebo to je tím, že jsou čerstvé. . .čas ukáže

Proto musím říci, že po 150 km s NGK jsem zatím spokojen. . .a ještě k tomu filtru, jak řekl Serpico, koukal jsem a filtr stojí kolem 2000,- Kč (např. http://www.tuning-centrum.cz/katalog/7768-lanos ), tak uvažuji nad palikxovou nabídkou, i když nyní tam mám už strčený nový papírák. . .čekám nabídku, podle které bych se rozhodl, pokuď to tedy má cenu (co myslíte?)

zatím díky. . .
Tak ja si myslim, ze je to naprosta blbost vyhazovat 2000,- za filtr. Nemas Formuli 1 abys potreboval takovej filtr, vykon ti to neprida, spotrebu ti to nesnizi, filtruje to vzduch uplne stejne (ne li hur) jako original GM. Tim mam na mysli originalni vlozku do boxu, na kterou sem ti tady hazel odkaz. Radsi si za ty 2000,- natankuj :)
ten športový Ta prežije :D a ešte prerobíš na tých orginálnych
Skús si ho kúpit a potom uvidíš :D To je zas názor moj ;)

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: pát dub 15, 2011 19:27
od krowman
HusarJan píše:
krowman píše:
paTaNiNho píše:Přesně, jak krásně řekl pekrtek, každý na tuto věc bude mít jiný názor, protože to by ani nebylo normální a proto jsem rád, že zde vznikla i tato malinká diskuze a každý si může udělat názor sám. Neboť toto auto nemám dlouho, potřeboval jsem vědět vaše názory a rady, které jistě pomohou kdejakému člověčinovi a proto jsem včera Lanoska osadil svíčkami NGK a hned cítím takový čistější tah, prostě zdá se mi, jako by to šlapalo lépe, i když předtím tam byly BOSH a taky to šlo, jen teď je to ještě lepší, buď se mi to zdá a nebo to je tím, že jsou čerstvé. . .čas ukáže

Proto musím říci, že po 150 km s NGK jsem zatím spokojen. . .a ještě k tomu filtru, jak řekl Serpico, koukal jsem a filtr stojí kolem 2000,- Kč (např. http://www.tuning-centrum.cz/katalog/7768-lanos ), tak uvažuji nad palikxovou nabídkou, i když nyní tam mám už strčený nový papírák. . .čekám nabídku, podle které bych se rozhodl, pokuď to tedy má cenu (co myslíte?)

zatím díky. . .
Tak ja si myslim, ze je to naprosta blbost vyhazovat 2000,- za filtr. Nemas Formuli 1 abys potreboval takovej filtr, vykon ti to neprida, spotrebu ti to nesnizi, filtruje to vzduch uplne stejne (ne li hur) jako original GM. Tim mam na mysli originalni vlozku do boxu, na kterou sem ti tady hazel odkaz. Radsi si za ty 2000,- natankuj :)
ten športový Ta prežije :D a ešte prerobíš na tých orginálnych
Skús si ho kúpit a potom uvidíš :D To je zas názor moj ;)
Nevidím jedinej důvod si ho kupovat :D

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: sob dub 16, 2011 01:24
od palikx
jirko
bpr 6 es je normalni bezna svicka do motoru.kazdy motor ma svou specifikaci.pokud je tam napsana tahle svicka tak je jedno jestli je to vodnik nebo vzduch.vyrobce ji vyzkousel a funguje tam
navic tyhle svicky se samozrejme bezne pouzivaji do aut dnes sem je menil v KIA RIU.starej ceed ma taky neco podobnyho.
k filtru on ten sportovni propousti vic vzduchu a to je jeho princip.proste se do motoru dostane vic vzduchu.
zas tak zasadni vliv to u motoru s MAP senzorem mit ale nebude.pokud je ale na motoru VAHA tedy MAF senzor tam uz to nejaky vliv bude mit.
kazdy motor se chova jinak a kazdemu to pomuze jinak.
u matize to podle me zrovna moc neudela jelikoz ten motor je tak malinkej a moc si toho nevdechne tak ani nepozna takovy rozdil.
u nubiry s 1,6 nebo 2,0 uz to asi poznat bude.

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: sob dub 16, 2011 08:14
od lomngi
Prepačte mi že sa tu zapajam do tejto témy. Ale ohľadne vzduchoveho filtra by som chcel niečo. Sedlackým rozumom chcem povedať iba že na kvalite filtra dosť záleží. Skúste vybehnuť na 10poschodie po schodoch a ako sa zadýchate. Potom to zopakujte s plynovou maskov. Myslím že to bude dosť podstatny rozdiel. A v motoru ci je to 1.2ka alebo 2.0 je to to iste. Kvalitný filter prepúšťa viac vzduchu a tým padom motor má menší odpor prí nasávani , tým má lepší výkon. Čím lepší a čistejší vzduch dostáva motor tým lepšie ide a zníži aj spotrebu paliva.

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: sob dub 16, 2011 17:23
od HusarJan
lomngi píše:Prepačte mi že sa tu zapajam do tejto témy. Ale ohľadne vzduchoveho filtra by som chcel niečo. Sedlackým rozumom chcem povedať iba že na kvalite filtra dosť záleží. Skúste vybehnuť na 10poschodie po schodoch a ako sa zadýchate. Potom to zopakujte s plynovou maskov. Myslím že to bude dosť podstatny rozdiel. A v motoru ci je to 1.2ka alebo 2.0 je to to iste. Kvalitný filter prepúšťa viac vzduchu a tým padom motor má menší odpor prí nasávani , tým má lepší výkon. Čím lepší a čistejší vzduch dostáva motor tým lepšie ide a zníži aj spotrebu paliva.
Lomngi moj názor máš uplnú pravdu -i

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: ned dub 17, 2011 11:27
od Serpico
...to Husar i Lomngi - logika ( logický myšlení ), to je základ všeho lidského konání i vývoje

Mějte se fajn

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: ned dub 17, 2011 21:38
od palikx
nikdo netvrdi ze to neni pravda.
je to jasne
ale u motoru matize je prumer sani asi 5 cm a u leganzy je to skoro 10.a proto rikam ze u matize nebude rozdil tak patrny jako u leganzy.

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: pon dub 18, 2011 16:48
od Serpico
...a proč se tedy Pavle, dříve u silničních závodních motocyklů kubatury 125 až 500ccm čtyřtakt vůbec nepoužíval filtr sání aneb i malej chce dejchat a dostalo se do válců tam toho víc v určitém poměru vzduch - benzín u čtyřtaktu samozřejmě podle objemu, u dvoutaktu se to řešilo šoupátkem ale nehledělo se na výdrž samozřejmě, ty motory nasály vše a proto se pak měnily písty a válce...

Mějte se fajn