Poruchy orlanda

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Odpovědět
patres20
Příspěvky: 66
Registrován: čtv úno 10, 2011 12:58
Bydliště: Praha 6

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od patres20 »

to je teda husty a to mate oba diesel nebo benzin? kdyby mel nekdo opak motoru at se koukne a rekne to samy jak je na tom olej. diky
Reklama
 

Uživatelský avatar
huzicka
Příspěvky: 19
Registrován: úte dub 12, 2011 20:56

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od huzicka »

Ja mám 163 koňový diesel a marwinn podľa koní tiež.
Orlando LTZ 163k, 6st. manuál, navi
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od inza »

Co znamená 75%? Že olej mizí nebo že jeho kvalita (měřená nějakým senzorem) lze najít v palubním počítači nebo tak někde a tam to zobrazuje 75%? V druhém případě mi to přijde i reálné. Naopak bývá většinou problém s přibýváním oleje (jeho ředěním naftou) při krátkých jízdách a časté regeneraci DPF (u ostatních značek).

Teoreticky pokud je to informace z nějakého senzoru - těch 75%, mohlo by to být tak jak jsem psal, tedy docházet k průniku nafty do oleje a tím jeho degradaci, což by takto senzor mohl hlásit.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od Richard »

U 150 k Cruzů, se diskutoval DPF (filtr pev. částic) a už jsem tam zmiňoval způsob užití naftových motorů. Každá byť jen započatá regenerace filtru vám odečte 3% životnosti oleje..... je celkem lehké začít regeneraci a ani si toho nevšimnete.... dojedete domů vypnete motor, regenerace neproběhla a 3% v háji........ a při nejbližší možné příležitosti (ohřáté auto, rychlost nad 50km) vám začne regenerace znova (trvá cca 20 minut) a pokud to zas chcípnete zas 3% v háji...... tak není problém olej odpravit za 3000 km :roll: :roll: :roll:
Je to hlavně o způsobu užívání auta s naftou, krátké trasy s častým vypínáním motoru nejsou moc vhodné a jste docela v problému ;)
Toto se samo týká jen těch aut co mají DPF, já bych naftu s DPF nikdy nekoupil, ale to je můj osobní názor a nikomu ho nevnucuju.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
dizl
Příspěvky: 117
Registrován: čtv dub 08, 2010 19:16

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od dizl »

DPF filtr pevných částic byl diskutován i u Captivi i u Lacetti rovněž Cruze a na řadu přichází Orlando.
Chyba je spíše v délce nastavení cyklu vypalování filtru. Je příliš dlouhý, schválně si všimněte po kolika kilometrech začne vypalování filtru, poznáte to podle zvýšených otáček motoru z 750 na 1000 .
Nějaký odborník v GM tento cyklus nastavil v řídících jednotkách po příliš dlouhém proběhu zhruba 2000 až 2500 km to vyjde, a to znamená že filtr je již dost zanesen. Potom dojde k tomu že samotné vypalování trvá i 35 minut, zbytečně dlouho, zbytečně se tím zvedne spotřeba a teče nafta o 106 do motoru .
U jiných automobilek je průběh cca. 1000 až 1300 km to znamená o polovinu méně zanesený filtr pevných částic. Počítal jsem že u Orlanda dojde k úpravě. Bohužel. Došlo jen ke změně tlaků vstrikování a k malým úpravám ale tento porblém DPF asi ušel pozornosti.
Ale bohužel to nemáte komu říct a nebude se tím absolutně nikdo zabývat protože absolutně chybí zpětná vazba od zákazníka.
Vysvětlovat problém tím že dízl chce něco jiného než benzín, vážení jsou to jakési novodobé báchorky. Dízl byl vždycky o něčem jiném a měl vždycky spotřebu podle toho kolikrát jste otočily klikovkou tolik byla spotřeba . Narozdíl od benzínáku.
Dízla zvýšení spotřeby u všech výrobců se dostal do problémů jen díky filtrům DPF a jejich vypalováním , protože u tohoto procesu dochází k přeplavování a nafta proteče válci až do oleje.
A to že dízl má problém na krátké trase protože není prohřátý nebo co, tak potom neprohřátý benzíňák má ve městě problémy o 50% větší. I spotřebu.
Jen si vzpomeňte na začátky benzínových katalizátorů co se dělo s nimi. Kolik bylo zničených motorů, takže bych benzínák příliš neobhajoval , ale ani nehanil.
Až mně poveze benzínový motor o objemu 2000 ccm TURBO po dálnici v německu průměrem 160 km/h za nějakých 8,5 litrů tak si budu chrochtat a když se dostanu s benzínákem v zimě po městě na 8 litrů tak budu jásat.
Myslím že s vozem velkým jako Orlando to benzíňák bude mít těžké.
Přezto by stálo za to si kontrolovat průběhy vypalování DPF filtru pevných částic a zapisovat , tam bude zakopanej pes.
Uživatelský avatar
vasek
Příspěvky: 229
Registrován: stř bře 30, 2011 19:57
Bydliště: Humpolec

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od vasek »

Zdravím všechny příznivce Orlanda, sám čekám na benzínového. Ohledně problematiky nových naftových motorů jsem našel zajímavý článek, který všem doporučuji.
Myslím, že je zbytečné se přít, co je lepší, stejně nás stát na pohonných hmotách voškube všechny!

http://www.autoweb.cz/diesel-zdruhe-ruky-pravdy-a-myty/
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od inza »

Richard píše:U 150 k Cruzů, se diskutoval DPF (filtr pev. částic) a už jsem tam zmiňoval způsob užití naftových motorů. Každá byť jen započatá regenerace filtru vám odečte 3% životnosti oleje..... je celkem lehké začít regeneraci a ani si toho nevšimnete.... dojedete domů vypnete motor, regenerace neproběhla a 3% v háji........ a při nejbližší možné příležitosti (ohřáté auto, rychlost nad 50km) vám začne regenerace znova (trvá cca 20 minut) a pokud to zas chcípnete zas 3% v háji...... tak není problém olej odpravit za 3000 km :roll: :roll: :roll:
Je to hlavně o způsobu užívání auta s naftou, krátké trasy s častým vypínáním motoru nejsou moc vhodné a jste docela v problému ;)
Toto se samo týká jen těch aut co mají DPF, já bych naftu s DPF nikdy nekoupil, ale to je můj osobní názor a nikomu ho nevnucuju.....
Díky za upřesnění, pak je to pochopitelné - něco "hlídá" olej pouze tak že odpočítává procenta. Co se stane, když klesnou ty procenta k nule - nebo kde se to zastaví, kdy musím na servis, co se stane, když to překročím - předpokládám že je to něco jako variabilní servisní interval.

Probíhá regenerace rychleji v případě, že tak jak popisují automobilky pojedu vyšší rychlostí se zvýšenými otáčkami na nižší stupeň? Tedy nebude to trvat 20 min ale míň.

Princip regenerace filtru je jednoduchý, otáčky se zvýší především proto, aby se předehřálo DPF na takovou hranici, kdy již bude možné vstřikovat naftu tak aby se vznítila až v DPF a vypálila usazeniny. Proto si myslím, že ne celou dobu má při takovém cyklu auto zvýšenou spotřebu. Je potřeba to trošku "prohnat" až se prohřeje DPF a pak už jen nechat auto tam nastříkat nějakou tu naftu aby to shořelo. Tak bych to viděl já. Pokud je to jinak tak mě raději opravte a já zruším objednávku :)
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od Richard »

no když ty % klesnou na 0 tak ti to napíše vyměň olej ;-) !!! Možná se přepne motor do nějakého nouzového režimu..... a nechá tě sníženou rychlostí dojet do servisu, ale fakt to nevím přesně.... Ono auto při regeneraci aby zatížilo motor, spustí větráky, vyhřívání zadního skla atd. aby motor byl zatížený a pak začne ještě jedním vstřikem nafty po žážehu vlastně do výfuku lejt naftu navíc která hoří ve výfuku...... a právě proto, že už nehoří v motoru, tak její část zředí ten motorový olej a ten se kazí....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od Krtek »

Vysvětlíš mi Richarde jakožto laikovi, jak něco vstřikovanýho do výfuku dokáže zředit olej ? Já vždycky myslel že blok motoru kde je olej je od výfuku prostě oddělenej, že tam žádný skuliny nejsou.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
vasek
Příspěvky: 229
Registrován: stř bře 30, 2011 19:57
Bydliště: Humpolec

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od vasek »

Vysvětlení je ve článku výš, nicméně zde je výňatek:

"Ředění oleje naftou je ve skutečnosti obvyklé z jiného důvodu – při regeneraci filtru pevných částic se musí nespálená nafta dopravit do výfuku, jenže ona často raději zkondenzuje na stěnách válce. Při častějších jízdách ve městě, kdy regenerace nemůže proběhnout a systém ji vyvolává stále znova, se množství proniklé nafty povážlivě zvyšuje a mazací schopnosti oleje klesají. I před tím může varovat olejová měrka – při pravidelném sledování ukáže stoupající hladinu.
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od Richard »

přesně jak píše Vašek....... dnešní common railové naftové motory tedy spíš jejich vstřikovače umí dávku nafty pro jeden cyklus výbuchu rozdělit do několika dávek tedy nafta se nevstřikuje najednou ale postupně až 5x !!!!! No a to odstraňuje tvrdost chodu naftových motorů s přímým vstřikem paliva........ Uvědomte si, jak rychle se pohybuje píst a nafta se vstřikuje malinko před horní úvratí v kompresi a pak ještě v tom samém cyklu ještě třeba 4x to je docela cvrkot ....... no a když to všechno bouchne a shoří, píst dojde do dolní úvratě, tehdy se otevře výfukový ventil a píst vytlačuje zplodiny hoření do výfuku no a v tomhle okamžiku při čištění DPF přijde ještě jeden vstřik právě kvůli tomu DPF aby se palivo dostalo do výfuku a teprv tam hořelo. No a právě při tom posledním vstřiku může nafta znehodnocovat olej.......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od inza »

Tak až takhle přesně jsem to nikdy nevěděl, moc pěkně popsané...
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Sajner
Příspěvky: 235
Registrován: ned dub 03, 2011 13:16

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od Sajner »

a kedy mozem tu regeneraciu realne po prvykrat ocakavat? zatial som najazdill 1500 km
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Uživatelský avatar
huzicka
Příspěvky: 19
Registrován: úte dub 12, 2011 20:56

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od huzicka »

Richard píše:U 150 k Cruzů, se diskutoval DPF (filtr pev. částic) a už jsem tam zmiňoval způsob užití naftových motorů. Každá byť jen započatá regenerace filtru vám odečte 3% životnosti oleje..... je celkem lehké začít regeneraci a ani si toho nevšimnete.... dojedete domů vypnete motor, regenerace neproběhla a 3% v háji........ a při nejbližší možné příležitosti (ohřáté auto, rychlost nad 50km) vám začne regenerace znova (trvá cca 20 minut) a pokud to zas chcípnete zas 3% v háji...... tak není problém olej odpravit za 3000 km :roll: :roll: :roll:
Je to hlavně o způsobu užívání auta s naftou, krátké trasy s častým vypínáním motoru nejsou moc vhodné a jste docela v problému ;)
Toto se samo týká jen těch aut co mají DPF, já bych naftu s DPF nikdy nekoupil, ale to je můj osobní názor a nikomu ho nevnucuju.....
Práve som absolvoval jednu dlhšiu trasu na dovolenku cca 500 km tam a 500 naspäť (50 km ešte na mieste). Keď som ju začínal mal som najazdené asi 660 km, stav oleja 75 %. Regenerácia prebehla niekde pri 900 km (presne si to nepamätám). Nezachytil som kedy začala pretože som stúpal na Donovaloch do kopca. Všimol som si to až keď som prešiel cez kopec a so zaradenou rýchlosťou očakával 0.0 l okamžitú spotrebu. Ale spotreba kolísala medzi 6 až 12 l. Kontrolka regenerácie nesvietila. Trvalo to asi ešte 10 min., potom bola okamžitá spotreba opäť 0.0 l. Po príchode do cieľa som skontroloval stav oleja a znova 75%. Takže žiadne 3% to neodrátalo. Na druhý deň som trocha jazdil stav oleja klesol na 74%. Po vrátení sa z dovolenky po 6 dňoch stav oleja 73%, celkovo mám najazdené niečo nad 1700 km.
Spotreba počas cesty podľa palubného počítača 6,2 l/100km, podľa prepočtu 6,00 (po 483 km som dotankoval do plna 29 l nafty). Cesta z Trnavy do obce 12 km za Humenným s dvomi odbočkami z trasy a krátkymi zastávkami. Po dialnici tempomat na 130 (tam kde bola znížená rýchlosť, tak som ju doržiaval), mimo dialnice medzi 90-100, v obci medzi 50-60.
Orlando LTZ 163k, 6st. manuál, navi
Sajner
Příspěvky: 235
Registrován: ned dub 03, 2011 13:16

Re: Poruchy orlanda

Příspěvek od Sajner »

tak uvidim. uz mam 1900 a zatial som ziadnu regeneraciu nezaznamenal...
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Odpovědět

Zpět na „Orlando - Technická sekce“