Stránka 2 z 3
Napsal: čtv říj 21, 2004 13:45
od jakub
Ondras píše:
Principielně ano, ale konkrétně tohle se mi moc nezdá. Moc bych se chtěl svézt autem bez a s tímto bazmekem, ale od pohledu několik nejasností:
* je to podezřele malé
mne to prijde i podezrele levne
mimochodem jak tezky by to bylo nechat si nekde udelat vyfukovy turbo - chapu to dobre tak, ze vyfukovy plyny roztaci turbinu, ktera je pak v jinym okruhu, kde saje vzduch? Staci sila plynu, nebo to jeste necim prikladaj - elektromotor?
btw:
http://www.albrechtmotorsport.cz/
Napsal: čtv říj 21, 2004 14:27
od Ondras
jakub píše:mimochodem jak tezky by to bylo nechat si nekde udelat vyfukovy turbo - chapu to dobre tak, ze vyfukovy plyny roztaci turbinu, ktera je pak v jinym okruhu, kde saje vzduch? Staci sila plynu, nebo to jeste necim prikladaj - elektromotor?
Teoreticky to těžké není. Je to principiálně jak píšeš - na jedná hřídeli jsou 2 vrtule, jednou točí výfuk, druhá fouká vzduch do sání. Síla výfuku stačí. Hlavní potřebné díly na konverzi jsou:
* svody
* turbína
* trubky sání
Pak jsou tam nějaké drobnosti jako hadice na olej pro mazání turba, může být intercooler pro chlazení nasávaného vzduchu (turbína ho dost ohřívá), blow off ventil apod. Tím by byla hotová nechanická část. Pak se musí do motoru přivést více benzínu (přeprogram. ŘJ nebo PowerBox nebo SAFC nebo vyšší tlak v palivovém čerpadle). A tady může být problém - jak to všechno sladit. O tom, že to není žádná sranda si přečti tady:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=359
Napsal: čtv říj 21, 2004 19:32
od jakub
Ondras píše:Teoreticky to těžké není. Je to principiálně jak píšeš - na jedná hřídeli jsou 2 vrtule, jednou točí výfuk, druhá fouká vzduch do sání. Síla výfuku stačí. Hlavní potřebné díly na konverzi jsou:
* svody
* turbína
* trubky sání
A tady může být problém - jak to všechno sladit. O tom, že to není žádná sranda si přečti tady:
tady (asi 10km) od liberce je nejaky upravce motoru, ktery dela svody, kliky, ojnice, ... vlastne cokoliv a (pry) na cokoliv, nejcasteji pry bava (150k->az 400,500 koni, nicmene to je vlastne komplet preplnovany silnym turbem atd. atp)
cena taktez odpovida, komplet mechanicka cast (bez turba) muze prijit u auta, ktere jeste nedelali az na 150 tkc - mam to vsechno jako informaci pres ruku, ted shanim kontakt a chci se jit zeptat na konkretni veci, preci jen cena je asi pro motory kolem dvou litru -> jina velikost, slozitost, ...
ne, ze bych to zitra bezel koupit, ale tak pro zajimavost tu cenu bych chtel zjistit ...
Napsal: čtv říj 21, 2004 23:18
od Joska
Napsal: pát říj 22, 2004 01:02
od jakub
Joska píše:zdravim vsechny tunery
Ondro mas na mysli neco takovyho
fotky z maniaspec.com nebo
http://www.matiztop100.com/, prosim nepastovat za kazdou cenu obrazky jsme videli - kdyztak do fotogalerie, ted neco, co nevime, treba kde to delaj u nas ..., na daewootech.com jsou velky fotky (cca 1200px siroky, tak detailne jsem je jeste nevidel) toho polskyho modryho turba- )
Napsal: pát říj 22, 2004 08:09
od Ondras
Joska píše:Ondro mas na mysli neco takovyho
Oboje ano. První je elektrický kompresor a druhé je klasické turbo poháněné výfukem s intercoolerem.
Napsal: pát říj 22, 2004 12:21
od jakub
Ondras píše:Joska píše:Ondro mas na mysli neco takovyho
Oboje ano. První je elektrický kompresor a druhé je klasické turbo poháněné výfukem s intercoolerem.
ted poprvy kdyz na tu fotku koukam, tak jsem si vsimnul, jak vysoko je voda chladici kapaliny
Napsal: ned říj 24, 2004 17:23
od Návštěvník
Panove nedko se tady ptal kdo a jak dela upravy motoru a taky odlehceni...
s tim druhym by vam mohli poradit tady:
www.bidrin.cz
sice mam jiny typ vozu ale taky tam planuju prijet vyprazdnit kesenu..
Napsal: ned říj 24, 2004 17:23
od hobborg
jojoj to sem byl ja
hynek
Napsal: ned říj 24, 2004 18:21
od jakub
Anonymous píše:Panove nedko se tady ptal kdo a jak dela upravy motoru a taky odlehceni...
s tim druhym by vam mohli poradit tady:
www.bidrin.cz
sice mam jiny typ vozu ale taky tam planuju prijet vyprazdnit kesenu..:
no, kdyz nic, tak jsme nasli prodejnu blow off ventilu
Napsal: ned říj 24, 2004 19:51
od hobborg
nevim jak moc si to cetl ale tihle kluci delaji i odlehceni dilu v motoru...takze setrvak neni problem a kolecka rozvodu taky ne..
Napsal: ned říj 24, 2004 20:02
od jakub
hobborg píše:nevim jak moc si to cetl ale tihle kluci delaji i odlehceni dilu v motoru...takze setrvak neni problem a kolecka rozvodu taky ne..
ceny nevis, jak se pohybuji a za co, dam priklad - treba jen takove svody, nebo i ten setrvak, klika, ...
Napsal: úte říj 26, 2004 20:02
od petrm
No tak rozvodový kolečka už sou podle mě lehký dost
ale když sem tak koukal na ten Blow off tak asi je to na co se nedávno někdo ptal že to našel u poláků na esperu a taknějak sme se shodli že by to mohla být protizášlehová klapka na plyn ale asi je to tohle
Napsal: úte říj 26, 2004 21:33
od jakub
petrm píše:No tak rozvodový kolečka už sou podle mě lehký dost
petre, tak neco navrhni
prosiiim, i kdyby teoreticky - co myslis o tech svodech, odlehcit ojnice, kliku, hlavy?, ...
petrm píše:ale když sem tak koukal na ten Blow off tak asi je to na co se nedávno někdo ptal že to našel u poláků na esperu a taknějak sme se shodli že by to mohla být protizášlehová klapka na plyn ale asi je to tohle
blowoff je imho ventil, co pusti prebytecny tlak pryc ...
Napsal: úte říj 26, 2004 22:23
od petrm
No tak komplet by to bylo odlehčit kliku a sertrvák , vyleštit kanály zaslepit EGR , určitě svody a asi i sání by chtělo , předělat komplet výfuk a spešl svíčky včetně filtru , přeprogramovat řídící jednotku ale to sme stále u série samozřejmě jde udělat extrém speciální extrémně lehké písty , zvětšit ventily , jinak si poskládat převodové a stálý poměr , třeba i nějaké přeplňování s chladičem turba stačí ???? Je toho strašně moc co můžeš na motoru upravit záleží kolik do toho chceš investovat ale někdy to vyjde za cenu dvou sériových aut